Luetellaan lapsuudessamme kiertäneitä urbaanilegendoja
Aloitan tällä jonka kaikki ovat kuulleet. Eli joku poika pyöräili pakkasessa ilman pipoa, aivot jäätyivät ja poika kuoli.
Tätä leviteltiin ahkerasti kun olin ekaluokalla ja kyllä pysyi pakkasella tiukasti pipo päässä :D
Kommentit (845)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Huumediilerit norkoilee koulujen liepeillä ja tarjoavat ilmaisnäytteitä :D
- Joku otti LSD:tä, luuli itseään appelsiiniksi ja alkoi kuorimaan ihoaanMeillä oli yllättävän monella opettajalla ja kaverilla joku tuttu kylänmies tai sukulainen joka oli ottanut huumeita ja kuorinut itsensä. Aikuiset ja lapset kertoivat tätä aina ihan totena. Myös monen tutulle oli tarjottu ilmaisia huumeita :D ymmärrän pointin mutta alkaahan se vähän ontua siinä vaiheessa kun jokaisella on näitä tuttuja huumeveikkoja jotka kilpaa höyläävät ihoaan irti.
Itse kuulin tuon appelsiinikuorinta-jutun 70-luvulla, kun joku aikuinen tuli pitämään yläasteelle huumevalistusta. Hän kertoi myös toisesta tapauksesta, jossa huumeita ottanut luuli itseään linnuksi ja hyppäsi parvekkeelta. Olen tähän asti pitänyt noita totena, mutta näköjään eivät ole.
Espanjassa oli sellainen tv-ohjelma, jossa toteutettiin ihmisten unelmia. Jotkut vanhemmat olivat ilmoittaneet ohjelmaan teini-ikäisen tyttärensä, jonka suurin unelma oli tavata Ricky Martin. Tytön huoneeseen vietiin piilokamerat ja Ricky Martin meni kaappiin piiloon. Kotiin tultuaan tyttö meni huoneeseensa, otti vaatteensa pois ja alkoi harrastaa seksiä koiran kanssa. Silloin Ricky Martin tuli ulos kaapista. Ja tietysti miljoonat katsojat näkivät kaiken suorana lähetyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari sitkeää, mediaan liittyvää urbaanilegendaa:
- Radion Markus-setä oli unohtanut mikrofonin päälle ja todennut lähetyksen lopussa; ”Nyt Markus-setä painuu paskalle!”
- TV:ssä oli mainos, jossa oli kaksi mummoa ja teksti ”Päätä päiväsi Kulta-Katriinaan”.
Nää on kyllä ihan totta.
Eivät muuten ole kuin urbaanilegendoja. Totta kai Markus-sedän juttu tapahtui aikana ennen nauhoitettuja radiolähetyksiä eikä sitä kahvimainostakaan löydy mistään.
Se oli Costa Rican kahvimainos, ei Kulta Katriinan.
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa oli sellainen tv-ohjelma, jossa toteutettiin ihmisten unelmia. Jotkut vanhemmat olivat ilmoittaneet ohjelmaan teini-ikäisen tyttärensä, jonka suurin unelma oli tavata Ricky Martin. Tytön huoneeseen vietiin piilokamerat ja Ricky Martin meni kaappiin piiloon. Kotiin tultuaan tyttö meni huoneeseensa, otti vaatteensa pois ja alkoi harrastaa seksiä koiran kanssa. Silloin Ricky Martin tuli ulos kaapista. Ja tietysti miljoonat katsojat näkivät kaiken suorana lähetyksenä.
Sitäkö se tarkoittikin, kun sanottiin että Ricky Martin on tullut kaapista ulos.
Vierailija kirjoitti:
Tätä juttua meidän luokan häirikköpoika toisteli yläasteella! Luulin että se oli itse keksinyt tarinan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ikäni olen ihmetellyt varsinkin isäni harjoittamaa pelottelua: jos harjaa hampaat niin ne alkavat pudota.Ihan normi perhe kuitenkin oltiin.
Kai ne puolilahot palikat intoili ennen vanhaan kun hammasharjat alkoi vasta yleistyä.
Irtoili siis.
Söpö lomamatkalta löytynyt koira olikin iso rotta.
Vierailija kirjoitti:
Aloitan tällä jonka kaikki ovat kuulleet. Eli joku poika pyöräili pakkasessa ilman pipoa, aivot jäätyivät ja poika kuoli.
Tätä leviteltiin ahkerasti kun olin ekaluokalla ja kyllä pysyi pakkasella tiukasti pipo päässä :D
Minä muistan, kun olin 1990-luvun alkupuolella ala-asteella, niin eräs rinnakkaisluokallani ollut poika kuoli. Jälkeenpäin kerrottiin, että tuo oli hänen kuolinsyynsä ja tämä on ihan todellinen juttu eikä valehtelua. Hän oli siis löytynyt kuolleena sängystään ja myöhemmin oli todettu, että hänen aivonsa olivat jäätyneet pakkasella ja hän oli kuollut kun ne olivat sulaneet. Kuulin, kun aikuiset puhuivat tästä asiasta.
Luin lapsena ja nuorena aika paljon niitä nuorille suunnattuja urbaanilegendakirjoja, joten täällä on tullut monia tuttuja juttuja vastaan! :D Ensimmäinen ajatukseni omasta lapsuudestani oli, että näitä juttuja kerrottiin ylipäänsä tosi vähän, saati sitten niin, että kertoja olisi ollut tosissaan. Muistinpa sitten kuitenkin muutaman, joten pääsenkin liittymään keskusteluun!
Noista lsd-päissään tapahtuneista itsensäkuorimisista ja korkealta heittäytymisistä minäkin kuulin koulussa - tosin vasta lukiossa, ja siten, että kertojana oli biologian ope. En muista, oliko niin, että itse olin paikalla kuulemassa, vai referoiko kaveri jutun minulle, mutta jäi sellainen vaikutelma, että ope kertoi jutut ihan tosina. Aineet olivat varmaan jotenkin tulleet puheeksi tunnilla ja hän sitten päätti valistaa! Ope oli suhteellisen nuori itsekin, joten voi olla, että tämä vaikutti siihen, että jutut kuulostivat uskottavilta :D
Isäni kertoi kerran töistä kotiin tullessaan, että hänen työpaikkansa alakerrassa oleva pitseria oli suljettu, sillä työntekijät olivat jääneet kiinni kissanruoan käyttämisestä pitsoissa. Asiaa oli kuulemma alettu tutkia siksi, että kiinteistön roskiksesta oli löytynyt valtavia määriä tyhjiä kissanruokapakkauksia - ja oliko vielä peräti niin, että jossain läheisessä marketissa oli samoihin aikoihin ollut kissanruoat tarjouksessa! Lapsena uskoin kaiken ihan kritiikittömästi, mutta aloin vanhemmiten epäillä, kun luin samantyyppisen tarinan urbaanilegendakirjasta. Voi siis olla, että isä on kuullut tarinan muualta, pitänyt sitä hauskana ja kertonut eteenpäin omanaan, tai sitten jotain tapahtui pitserialle oikeasti, huhut alkoivat kiertää ja isä tosissaan uskoi niihin.
Mieheni kertoi myös samantyylisen jutun omasta lapsuudestaan siitä, kuinka "kaikilla oli varmaa tietoa" että kotikulmien kahdesta pitseriasta toisessa työntekijät räkivät pitsoihin. Aina joku tunsi jonkun, joka tunsi jonkun, joka oli nähnyt näin tapahtuvan. En muista, oliko meillä koskaan puhetta siitä, mistä huhu olisi voinut saada alkunsa, mutta ilmeisen tehokkaasti se ohjasi ainakin nuoria asiakkaita siihen toiseen paikkaan...!
meillä oli ala-asteella liikkellä huhu, että valkoinen pakettiauto pyörii koulujen lähettyvillä ja sinne siepataan lapsia. Tämän takia me kartettiin kaikkia valkoisia pakettiautoja.
Vierailija kirjoitti:
meillä oli ala-asteella liikkellä huhu, että valkoinen pakettiauto pyörii koulujen lähettyvillä ja sinne siepataan lapsia. Tämän takia me kartettiin kaikkia valkoisia pakettiautoja.
Ei se ollut pelkkä huhu.
T. Jammu-setä
Jos ei mene armeijaan, ei saa koskaan töitä.
Jos ei käy rippikoulua, ei voi mennä naimisiin.
Yläasteella kansalaistaidon opettajatar valisti meitä suklaasta, "se tehdään voihin!" Tapahtui siis 80-luvulla pahimman rasvakammon aikaan. Sama opettaja kertoi myös, kuinka elimistöön päätynyt rasva jähmettyy kuin kynttilän tali ja tukkii verisuonet.
Sejase opettaja oli uinut jonkun kalaverkkoon ja hukkunut, en tiedä oliko totta vai legendaa, muistelen näin kuulleeni kahdesta omasta opettajasta, muistini on toki ennenkin pettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä muistan, kun olin 1990-luvun alkupuolella ala-asteella, niin eräs rinnakkaisluokallani ollut poika kuoli. Jälkeenpäin kerrottiin, että tuo oli hänen kuolinsyynsä ja tämä on ihan todellinen juttu eikä valehtelua. Hän oli siis löytynyt kuolleena sängystään ja myöhemmin oli todettu, että hänen aivonsa olivat jäätyneet pakkasella ja hän oli kuollut kun ne olivat sulaneet. Kuulin, kun aikuiset puhuivat tästä asiasta.
Aivot taitavat kuitenkn jäätyä kaikkein viimeisimpänä.
Yksi armeijalegenda oli telamiinakoulutuksesta, siis panssarivaunujen torjuntaan tarkoitettuja, miina kestää miehen astua päälle, ja räjähtää vasta tankin painon alla. No varusmiehet vähän arastelivat miinojen käsittelyä, jolloin kouluttaja halusi näyttää, että miina kestää astua päälle, ja hyppäsi tasajalkaa miinan päälle - ja miina tietenkin räjähti.
Jos kerää kaikki Pokemon-kortit, kuolee.
Fysiikan lakien mukaan kimalaisen ei pitäisi pystyä lentämään, mutta kun kimalainen ei tätä tiedä, niin se lentää vain!
Lihavalla naisella oli työkaverina pieni ja laiha mies, joka aina kiusasi naista ylipainosta. Kerran nämä kaksi olivat ylitöissä kahdestaan ja nainen otti miestä niskasta kiinni ja pakotti hänet suorittamaan cunnilinguksen. Siitä lähtien mies oli hyvin häpeissään ja nöyrä eikä koskaan enää veetuillut naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Yksi armeijalegenda oli telamiinakoulutuksesta, siis panssarivaunujen torjuntaan tarkoitettuja, miina kestää miehen astua päälle, ja räjähtää vasta tankin painon alla. No varusmiehet vähän arastelivat miinojen käsittelyä, jolloin kouluttaja halusi näyttää, että miina kestää astua päälle, ja hyppäsi tasajalkaa miinan päälle - ja miina tietenkin räjähti.
Joo, se muuten sattu naapurikomppaniassa pari saapumiserän sitten, samoin samassa komppaniassa oli se alennettu pyörävarastoon yli poistuttaja, joka PU:na ammuskeli ruokalan kattoon ja oli YK-joukoissa ollessaan pistänyt koko baarin säpäleiksi, kun mu takuonot olivat baarissa antaneet väärin rahasta takaisin.
Meidänkin koulun opo oli siirretty meidän kouluun, koska hän edellisessä koulussa ahdisteli tyttöoppilaita ja oli ilmeisesti rais kannutkin yhden ja luultavasti tappanut toisen. Sillä oli jo kaksi varoitusta.
No koska ei eloon jäänyttä epäiltäisi.