Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin vhh-ruokavalion

Vierailija
22.03.2018 |

Olo on hyvä ja paino putoaa. Onko muita?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä syön hyvin eläinrasvapainotteisesti, mutta syön myös kasviöljyjä, mutten rypsiä, rapsia tai auringonkukkaa.

Eläinrasvaa maitorasvoista, rasvaisesta lihasta, luuytimestä, sisäelimistä, munista. Kasvirasva öljyn lisäksi siemenistä, manteleista.

Hiilarit maitotuotteista, kasviksista, marjoista, hedelmistä, siemenistä, manteleista. Voin syödä myös perunaa tai riisiä hyvin rasvattuna. Mausteena eli pieninä määrinä myös sokeria ja hunajaa. Suurusteena perunajauhoa.

150-200g rasvaa, 60-70g proteiinia ja hiilaria tarpeen mukaan. Kcal pyörii 1800-2000 paikkeilla. Kolme ateriaa päivässä ja tarjonnan mukaan välikahveja. Pidän ruokapäiväkirjaa pistareina, en kyttää orjallisesti.

Vierailija
42/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapas VHH-ihmiset, mitä se 20-100 g hiilareita vuorokaudessa tarkoittaa käytännössä. Minkä verran siemeniä, pähkinöitä, marjoja, kasviksia ja hedelmiä siihen mahtuu? Viljoja olen vähentänyt jo nyt paljon, mutta noista luettelemistani en ole valmis luopumaan. Punaisen lihan olen vetänyt minimiin (terveyssyistä), maitotuotteita en käytä ollenkaan (allergia).  Onko VHH miten kaukana tästä?

Varmaan kannattaa kirjata ylös johonkin palveluun syöminkinsä, niin näkee syömänsä makrot siitä ja voi vetää itse omat johtopäätökset. Esim fineli:in tai fatsecret:iin.

20g hh on ketokarppia, siitä 60 grammaan on alakarppia ja 100 grammaan hyväkarppia. Yhtäkaikki vhh:ta. Hyväkarppiin saa ahtaa aika monipuolisesti kaikkea kasvikuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapas VHH-ihmiset, mitä se 20-100 g hiilareita vuorokaudessa tarkoittaa käytännössä. Minkä verran siemeniä, pähkinöitä, marjoja, kasviksia ja hedelmiä siihen mahtuu? Viljoja olen vähentänyt jo nyt paljon, mutta noista luettelemistani en ole valmis luopumaan. Punaisen lihan olen vetänyt minimiin (terveyssyistä), maitotuotteita en käytä ollenkaan (allergia).  Onko VHH miten kaukana tästä?

En ollut millään tiukalla vhh:lla, kun pääsin eroon kilosta. En laskenut kaloreita tai grammoja muuten kuin että tärkkelyshiilareita tuli alle 100 g/pv. Eli riisi, peruna, pasta ja leipä oli tarkkailun alla + sokeri ja makeutusaineet pois. Ne korvattiin rasvaa lisäämällä. Minullakin maitoallergia. Hedelmiä 2-3 per pv plus kasviksia, marjoja, siemeniä, pähkinöitä, kalaa ja lihaa rasvoineen.

Tuohan kuulostaa sitten ihan siltä samalta, mitä terveellinen ruoka monien (mm. Paula Heinosen) mielestä nykyään tarkoittaa. Eli sokeri, höttöviljat ja peruna pois, hiilarit muista kasvikunnan tuotteista.

Ainoa taitaa olla tuo eläinrasva, joka tässä jakaa mielipiteitä. Itse syön kyllä kananmunia, kanaa, lammastakin, sekä kalaa. Nautaa vähemmän, porsasta en juuri lainkaan (haisee ja maistuu mielestäni hyvin pahalle nykyisin, mitä ihmettä sianlihalle oikein on tapahtunut?)  Erona siis rasvan laatu - onko VHH tiukasti eläirasvan kannalla, vai onko kasviöljyt ihan yhtä ok?

Vhh-ruokavaliolla olevat käyttävät myös öljyjä, eivät kuitenkaan rypsiöljyä eikä siemenöljyjä.

Mikä siemenöljyissä?

Huono omega kolmosten ja kutosten suhde. Ja siemenöljyt alkavat heti pilaantumaan kun ne irrotetaan siemenestä, eli sinä vaiheessa kun kuluttaja alkaa käyttämään hankkimaansa öljyä se on jo härskiä. Aiheuttaa kropassa matalaa tulehdusta. Maistuu pahalta. Kilpirauhaselle ei hyväksi. Ei kestä kovia paistolämpötiloja.

Vierailija
44/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ollut millään tiukalla vhh:lla, kun pääsin eroon kilosta. En laskenut kaloreita tai grammoja muuten kuin että tärkkelyshiilareita tuli alle 100 g/pv. Eli riisi, peruna, pasta ja leipä oli tarkkailun alla + sokeri ja makeutusaineet pois. Ne korvattiin rasvaa lisäämällä. Minullakin maitoallergia. Hedelmiä 2-3 per pv plus kasviksia, marjoja, siemeniä, pähkinöitä, kalaa ja lihaa rasvoineen.

Tuohan kuulostaa sitten ihan siltä samalta, mitä terveellinen ruoka monien (mm. Paula Heinosen) mielestä nykyään tarkoittaa. Eli sokeri, höttöviljat ja peruna pois, hiilarit muista kasvikunnan tuotteista.

Ainoa taitaa olla tuo eläinrasva, joka tässä jakaa mielipiteitä. Itse syön kyllä kananmunia, kanaa, lammastakin, sekä kalaa. Nautaa vähemmän, porsasta en juuri lainkaan (haisee ja maistuu mielestäni hyvin pahalle nykyisin, mitä ihmettä sianlihalle oikein on tapahtunut?)  Erona siis rasvan laatu - onko VHH tiukasti eläirasvan kannalla, vai onko kasviöljyt ihan yhtä ok?

Vhh-ruokavaliolla olevat käyttävät myös öljyjä, eivät kuitenkaan rypsiöljyä eikä siemenöljyjä.

Mikä siemenöljyissä?

Huono omega kolmosten ja kutosten suhde. Ja siemenöljyt alkavat heti pilaantumaan kun ne irrotetaan siemenestä, eli sinä vaiheessa kun kuluttaja alkaa käyttämään hankkimaansa öljyä se on jo härskiä. Aiheuttaa kropassa matalaa tulehdusta. Maistuu pahalta. Kilpirauhaselle ei hyväksi. Ei kestä kovia paistolämpötiloja.

Miten manteli- ja pähkinäöljyt? Entä kurpitsansiemenöljy (tätä rakastan!)

Vierailija
45/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Camelinaöljy kuitenkin hyvää, vaikka siemenöljy?

Vierailija
46/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voi olla tuskaa lukea, kun maallikot kuvittelevat tietävänsä asioista jotain. Esim. liha ei aiheuta suolistosyöpää, koska se sulaa nopeasti? Voi apua. Toivottavasti jengi ei ota näitä vakavasti.

Vierailija
47/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että voi olla tuskaa lukea, kun maallikot kuvittelevat tietävänsä asioista jotain. Esim. liha ei aiheuta suolistosyöpää, koska se sulaa nopeasti? Voi apua. Toivottavasti jengi ei ota näitä vakavasti.

Ihan mikä vain voi aiheuttaa ihan mitä vain, jos sitä syö/juo jatkuvasti ja liikaa.

En usko että pieni määrä lihaa silloin tällöin ketään sairastuttaa tai tappaa. Se että nykyään syödään valtavat määrät lihaa joka aterialla joka jumalan päivä on tietenkin sitten jo toinen juttu.

Vierailija
48/56 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olo on hyvä ja paino putoaa. Onko muita?

Niin, paino putoaa, koska tärkeät hiilarivarastosi tyhjenevät ja niihin sitoutunut vesi poistuu. Se ei ole laihtumista, vaan kuihtumista. Olet kuin lakastunut kukkanen. Heiveröinen ja nuutunut.

Kaikissa dieeteissä paino putoaa, kun hiilareiden ja ruuan saantia rajoitetaan. Useita ihmisiä turvottavat hiilarit. Miksei, kerta niihin sitoutuu vettä? Ei sitä sitoutunutta vettä mihinkään tarvi, jos juo päivittäin tarpeeksi. 

On ihan yleisessä tiedossa, että ensin poistuu nesteet ja sen jälkeen alkaa lähtemään rasva. Mä olen karpannut yli vuoden ja kiloja on lähtenyt 12kg. Väitätkö, että tää kaikki on vettä? ;) 

Vierailija
49/56 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen arkipäivän vähähiilarisella. Paino ei putoa tietenkään niin nopeasti, mutta tämä on enemmän sellainen elämäntapa ja opi syömään terveellisemmin. Viikonloppuna syön perunat ja pastat, leivät. Mitä nyt haluan. Neljä kiloa on hiljalleen tippunut.

Voin sanoa, että ilmavaivat ja mahanturvotus ovat (lähes) historiaa. Huomaan selvän syy-seuraussuhteen piereskelyn ja hiilareiden syömisen välillä. Sekä (anteeksi aihe) aamuisiin ripuleihin.

Vierailija
50/56 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hullua... Epäterveellistä ja hullua. Proteiinin liikasaanti voi johtaa vaikka mihin sairauksiin.

Ei VHH-dieetillä ole tarkoitus syödä mitenkään erityisen paljon proteiinia. Proteiinidieetit on asia erikseen.

Jos rajoitat hiilihydraatteja, niin mitä meinasit syödä? Ei se ole vhh jos vedät hiilihydraatteja yli 100 g päivässä...

Et siis tiedä muita ravintoaineita kuin hiilari ja proteiini?

Eli meinaat vetää rasvaa? Se on se kolmas makro. Hiilari, proteiini ja rasva. Jos rajoitat hiilaria, syöt "sopivasti proteiinia", mitä jää? Voita paketista ja öljyä pullosta? Juurihan sanoin ettei rasvoja tarvitse jos haluaa olla terve. Ei lihaa, pekonia, makkaraa, kanaa, possua, maitoa, voita, ei mitään...

Kannatan että jokainen maksaa omat terveydenhoitokulunsa. Minähän en näiden rasvapalleroiden ohitusleikkauksia maksa!

Kasviksia tietenkin ja rasvaa energiaksi, vähän myös proteiinia, mikä tässä on epäselvää?

Vhh:lla olijat olevat useinkin tosi terveitä, sydänvaivaiset ovat näitä, jotka syövät paljon hiilareita.

Elämä menee kitudieetiksi ja kärvistelyksi jos vähennät hiilareita. 20-100 g hiilaria täyttyy nopeasti. Banaanissa on jo 20 g. Marjoissa 10 g/desi. Eli aamupirtelössäni on jo varmaan lähemmäs 100!

Miksi kärvistellä vähillä hiilareilla, kun se ei ole millään tavalla terveyttä edistävää? Valio ja Atria aivopesevät suomalaiset vetämään rasva-proteiinipaskamättöä. Maailman sairain kansa! Suomalaiset syö liikaa proteiinia, ihan liikaa!! Ota ne proteiinit edes kasvikunnan tuotteista!

Edelleenkään vhh:ssa ei syödä liikaa proteiinia.

Sä voit syödä aamupirtelösi sellaisena kuin haluat.

Ei siis syödä hiilaria, ei syödä liikaa proteiinia, eli rasvaa vedetään kaksin käsin? Tajuatko pahvi, mitä se tekee suonille? Kaikki teollinen rasva on pahasta! Olipa vaikka kuinka luomuvoita tai neitsytöljyä, ei auta.

Edelleenkin vhh ei ole mikään HIILARITON dieetti. Esim hyväkarppauksessa saadaan noin 100g hh/pv. Te kaikki vaikutatte luulevan, että karppaus on ainoastaan joku ihmeen ketoosidieetti. Oikeesti perehtykää asiaan ennenku tuutte kommentoimaan. Rasvaa ei vedetä kaksin käsin, mutta sitä ei vältellä. Rasvan syönti ei tuki v*ttu soikoon suonia, johan se on jo todettu. Mikä ei mene jakeluun? :D 

Jospas minä sanoisin, että kaikki teollinen vilja on pahasta! Olipa vaikka kuinka luomuleipää tai kotitekoista viljaa, ei auta. Kuunnelkaa nyt kuinka typerältä toi kuulostaa :---D

Vierailija
51/56 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen arkipäivän vähähiilarisella. Paino ei putoa tietenkään niin nopeasti, mutta tämä on enemmän sellainen elämäntapa ja opi syömään terveellisemmin. Viikonloppuna syön perunat ja pastat, leivät. Mitä nyt haluan. Neljä kiloa on hiljalleen tippunut.

Voin sanoa, että ilmavaivat ja mahanturvotus ovat (lähes) historiaa. Huomaan selvän syy-seuraussuhteen piereskelyn ja hiilareiden syömisen välillä. Sekä (anteeksi aihe) aamuisiin ripuleihin.

Onneksi olkoon.

Voi olla että sinulla on myös jonkinlaista vilja-allergiaa, mikä pysyy nyt paremmin kurissa.

Vierailija
52/56 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut jo yli puoli vuotta vähähiilarisella ja voin mainiosti. Syön lähinnä rasvaista lihaa, kanaa, kalaa, vihanneksia, juustoja, kananmunia, rasvaista jogurttia ja rahkaa. Kahviin laitan kuohukermaa, sokerin jätin pois. Paistamiseen voita tai kookosöljyä. Kävin viime kuussa labratesteissä ja kaikki ok. Oloni on niin paljon parempi ilman leipää, puuroa ja muita viljatuotteita. Suosittelen!

Varaudu syöpään.

En muuten halua maksaa sinunkaan syöpähoitoja!

Minulle se hiilariruoka oli aiheuttamassa syöpää, terveys oli jo hyvää vauhtia hajoamassa. En nytkään mätä kaksin käsin rasvaa, mutta kun proteiinia ei voi syödä määräänsä enempää, on pakko vaihtaa hiilarista osa rasvaksi. 

Nyt vereni koostumus on parantunut huimasti ja elimistö jaksaa taistella syöpäsolujakin vastaan eivätkä ne muhi enää happamassa elimistössä. Eikä siellä plasmassa näkynyt kolesteroliakaan. Itse asiassa sokeri on yksi suuri kolesterolin nostaja. 

Miksi hiilari on joku peikko? Hedelmät, tuoreet ja kypsennetyt kasvikset, palkokasvit, siemenet, pähkinät, täysjyvä, näillä ei todellakaan saa syöpää aikaiseksi! Söit huonoja raffinoituja hiilareita kuten sokeria ja valkoista jauhoa eläinrasvan ja eläinproteiinin kera aikaisemmin, siksi terveytesi oli mennä. Älä syytä kasvikuntaa omista huonoista valinnoistasi.

Liha ja maitotuotteet happamoittaa elimistöä, ei kasvikunnan tuotteet. Eläinrasva tukkii suonet, katso Netflixistä Forks over knives niin tiedät esim. kuinka raju operaatio on ohitusleikkaus, ja minkälaisista sairauksista paranee syömällä vegaanisesti.

"Olkoon ruoka lääkkeesi ja lääke ruokaasi" sanoi jo Hippokrates.

Olen karppaaja ja minulle eivät hiilihydraatit ole mitään kammottavia peikkoja. Painoni ei putoa, jos syön hiilihydraatteja enemmän. Joten siksi en syö. Hedelmät ovat huonoa hampaille, niiden tilalle suositellaan ennemmin marjoja. Karppaajat syövät kasviksia ja pähkinöitäkin. Eivät kaikki karppaa samalla tavalla. Ihme juttu, kun tungette meidät kaikki samaan muottiin. Täysjyvä on eri asia kuin kokojyvä. Täysjyvä on täysin huijausta, eikä lähellekkää kokojyvän veroista. 

Eläinrasva ei tuki suonia. Minkä takia täällä suomessa on valtavasti diabetestä, vaikka rasvatonta maitoa lipitetään?

Vierailija
53/56 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut jo yli puoli vuotta vähähiilarisella ja voin mainiosti. Syön lähinnä rasvaista lihaa, kanaa, kalaa, vihanneksia, juustoja, kananmunia, rasvaista jogurttia ja rahkaa. Kahviin laitan kuohukermaa, sokerin jätin pois. Paistamiseen voita tai kookosöljyä. Kävin viime kuussa labratesteissä ja kaikki ok. Oloni on niin paljon parempi ilman leipää, puuroa ja muita viljatuotteita. Suosittelen!

Varaudu syöpään.

En muuten halua maksaa sinunkaan syöpähoitoja!

Minulle se hiilariruoka oli aiheuttamassa syöpää, terveys oli jo hyvää vauhtia hajoamassa. En nytkään mätä kaksin käsin rasvaa, mutta kun proteiinia ei voi syödä määräänsä enempää, on pakko vaihtaa hiilarista osa rasvaksi. 

Nyt vereni koostumus on parantunut huimasti ja elimistö jaksaa taistella syöpäsolujakin vastaan eivätkä ne muhi enää happamassa elimistössä. Eikä siellä plasmassa näkynyt kolesteroliakaan. Itse asiassa sokeri on yksi suuri kolesterolin nostaja. 

Miksi hiilari on joku peikko? Hedelmät, tuoreet ja kypsennetyt kasvikset, palkokasvit, siemenet, pähkinät, täysjyvä, näillä ei todellakaan saa syöpää aikaiseksi! Söit huonoja raffinoituja hiilareita kuten sokeria ja valkoista jauhoa eläinrasvan ja eläinproteiinin kera aikaisemmin, siksi terveytesi oli mennä. Älä syytä kasvikuntaa omista huonoista valinnoistasi.

Liha ja maitotuotteet happamoittaa elimistöä, ei kasvikunnan tuotteet. Eläinrasva tukkii suonet, katso Netflixistä Forks over knives niin tiedät esim. kuinka raju operaatio on ohitusleikkaus, ja minkälaisista sairauksista paranee syömällä vegaanisesti.

"Olkoon ruoka lääkkeesi ja lääke ruokaasi" sanoi jo Hippokrates.

Vegaaninen ruokavalio voisi muuten olla ok, mutta kun se tuppaa lihottamaan tai ei ainakaan laihduta. Yritin sitä nimittäin sellaisen puolen vuoden ajan ennen tätä, ja ainakin soijavalmisteissa hiilareita tuppaa olemaan turhan reippaasti. Mun tapauksessa hiilarit eivät ole peikko, vaan laihtumisen jarru. 

Söit liikaa teollista rasvaa ja proteiinia jos lihoit vegaanisella. Söitkö valmisruokia, herkkuja ja muita raffinoituja tuotteita? Vegaanisellakin pitää syödä mahdollisimman puhtaasti. Proteiinia on helppo saada tarvittava määrä, sen kanssa ei tarvitse ruveta hulluttelemaan.

Olen itsekin ollut vhh.lla ja pystyn vertaamaan, voimaton ja hermostunut, alakuloinen olo ja mielihaluja paljon oli vhh.lla. Kesti kauan ennen kuin aineenvaihdunta palautui normaaliksi vhh.n jälkeen. Joko olet vhh.lla tai lihot, se ei ole mikään loppuelämän ruokavalio vaan raju dieetti. Vegaanina todella virkeä ja energinen olo, puhtia riittää. Laituminen toki hidasta mutta niinhän sen pitää ollakin.

Ei vhh sovi kaikille. Nimittäin minäkin pystyn vertaamaan. Usein karppaajilla jää pois myös sokeri, vt syöjät taas sokeria vetävät sanotaanko kaksin käsin. Yritin aikoinani laihduttaa normaaliruokavaliolla ja laskin kaloreita. En laihtunut pysyvästi, koska en pystynyt tähän pitempiä aikoja. Se oli taistelua nälän kanssa. Nälkä tuli aina kahden tunnin jälkeen viimisestä ateriasta. Sokerin himo oli aivan valtava ja siihen aina sorruinkin. Olen nyt karpannut jonkun aikaa ja tästä en voi todellakaan sanoa samaa. Ilmavaivat ovat kadonneet miltein tyystin, enkä tunne järkyttävää nälkää. Tämä ei ole mikään kitudieetti, vaan loppuelämäni ruokavalio. Mulla on suvussa diabetesta ja sairaanhoitajakin sanoi, että pystyn siirtämään sitä myöhemmälle iälle rajoittamalla hiilihydraatteja. Ihmisen ei ole pakko saada sokeria. Ihmisen ei ole pakko saada viljaa/pastaa. Hiilihydraatit muuttuvat kehossa sokeriksi. Nii mikä ihmeen kitudieetti kysympähän vaan? :D Ei elämä ole paskaa ilman karkkia ja sipsiä tai niitä päivittäisiä leipäpaloja. Tokihan en itsekään totaalikiellossa elä ja esim jouluisin tulee syötyä mitä lystää. 

En tuomitse vt ruokavaliota kokonaan, mutta naurattaa se vieläkin jatkuva rasvakammo. Sehän tuli telkkarissa yks haastattelu missä taisi itse fogelholm sanoa, että esim Pohjois-karjala tutkimus ei ollut tieteellisesti pätevä. Siinähän vähennettiin samalla myös esim. tupakointia :D Tällaisiin tutkimuksiin suositukset sitten perustuvat. Miten kukaan voi noihin luottaa? :o Seitsemän maan tutkimukseen valittiin mukaan vain 7 maata. Ne, jotka sopivat tuloksen puolesta tutkimukseen. 

Vierailija
54/56 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20g hiilihydraatteja tarkoittaa useinkinkin ketoosia, siinä ei kai syödä edellä luettelemiasi juurikaan. Uskon, että tuo luku tulee jo täyteen siitä, kun syöt kasviksia sen suositellut puoli kiloa. Mielestäni 20g hh päivässä pitkäaikaisesti on liian vähän, koska siinä ei tule laajaa skaalaa vitamiineja. 

Siemenistä en tiedä, kun en niistä pidä. Pähkinöiden hh on joku 10hh/100g. Ainakin niiden joita itse aikoinaan söin. Jos haluat tietää mitä voit syödä ja kuinka paljon niin mene fineliin. Sieltä eniten ja vähiten kohdasta näet tuotteet kategorioittain, missä on hiilihydraatteja vähiten. Sekä vastaavasti missä on eniten rasvaa.  Punaisen lihan pois jättäminen on hyvästä, sitä ei tarvita karppaukseen. Myös maitotuotteet eivät ole pakollisia, joillakin ne jumittavat painon. Mutta juustot ovat makroiltaan karppaukseen soveltuvia. Hedelmistä melonit ovat sellaisia, joita minäkin saan syödä. Hh määrä siis alle 5g/100g. Aloitin karppauksen 10g/100g olevilla tuotteilla. Paino putosi jokusen kilon ja sitten pysähtyi. Laskin tuotteiden hh määrän sadassa grammassa viiteen, ja sillä paino on jatkanut putoamistaan tähän päivään asti. Se on minulle hyvä. Alla on lista tuotteista, joita voin syödä. Marjoista ainut tuohon sopiva on karpalo.

- Melonit, avokado, karpalo, sitruuna ja greippi

- Pinaatti, salaatti, ruohosipuli, kurkku, paprika, tomaatti, kaalit, purjosipuli, lanttu, sinimailasen itu, herneenverso, selleri, nokkonen, mangoldi, parsakaali, retiisi, kurpitsa, kukkakaali, kesäkurpitsa, munakoiso, nauris, valkoretikka ja sipuli.

- Suurin osa juustoista, maustamaton jogurtti, smetana, majoneesi, kermaviilit ja kermat.

- Öljyt ja voit.

Sokeroimaton karpalomehu(kallis)on ainut mehu, joka minulle sopii. Siinä ei ole makeutusaineita ja hh on 100ml alle 5g. Sitäkään ei voi kuitenkaan kitata monta lasia :D 

Sataan grammaan hiilihydraatteja mahtuu vaikka ja mitä. Tulee tosin nopeasti täyteen, jos syöt pelkkää hiilaria. Kato tuolta finelistä ja koosta päähäsi käsitys mitä voit syödä ja paljonko. Ps, tuo lista ei ole täydellinen. 

Jos karppaatte diabetes riskin takia, ei kannata silloin edes light limukoita juoda, eikä käyttää tuotteita jotka on makeutettu esim aspartaamilla tai edes stevialla. (Tulitikun päällä annosteltava) stevia stimuloi rankasti insuliinin tuotantoa, vaikka onkin luonnollinen. Näillä tiedoilla tähän mennessä karppisokeri on tyyliin ainut, jota uskaltaa diabetikotkin tai diabetestä välttelevät käyttää. Myös stevian lehdestä valmistettu iso makeutusainepurkki näköjään sopii. Se on suoraan käytettävässä muodossa. 

Vierailija
55/56 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläinrasva jakaa edelleen mielipiteitä, vaikka asian pitäisi olla jo ratkaistu. Tutkimukset joista tämä tyydyttyneen rasvan kammo on lähtenyt on todettu tieteellisesti merkityksettömiksi. Niissä oli paljon puutteita yms. Kananmuna ei aiheuta sydänkuolemia. En ymmärrä miksi edelleenkin roikutaan vanhassa ja toitotetaan, että kyllä tyydyttyneeseen rasvaan kuolee, vaikka tätä vastaan todistavia tutkimuksia on tehty ja tehdään koko ajan. Ne vain eivät ole suomalaisia. Ovatko suomalaiset tutkimukset ainoita ja oikeita, millä on totuuspohjaa? Ei v*ttu mitä touhua taas. 

Kasviöljyjä ei karppauksessa vieroksuta, kunhan ne ovat hyvänlaatuisia. Tästä esimerkkinä vaikka kylmäpuristettu oliiviöljy. Rypsit sun muut paskat voi muutenkin heivata käpälämäkeen. Ne kestävät kuumennusta huonosti ja härskiintyvät nopeasti. Omega 3 ja 6 on oltava tasapainossa. Itse käytän kookosrasvaa. Eipä karppauksessa mitään muuta mieltä rasvoista olla kuin, että niitä ei vältellä. Ja luonnollisessa muodossa olevia, ei esim margariinia. Kovetettu kasvirasva on huono. 

Vierailija
56/56 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon.

Voi olla että sinulla on myös jonkinlaista vilja-allergiaa, mikä pysyy nyt paremmin kurissa.

Minäkin huomaan selvästi eron piereskelyn ja paljon hiilareita syönnin välillä. Hiilihydraatit aiheuttavat maha vaivoja suurelle osalle ihmisistä, en usko että heillä kaikilla on vilja-allergia. Aamuripuli ei taasen liity hiilareiden syömiseen pelkällään vaan kertoo sitten juurikin allergiasta/herkkyydestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme