Aloitin vhh-ruokavalion
Kommentit (56)
Minä olen. pudonnut paino 4 päivässä 2,5 kiloa (varmaan nesteitä). En vedä kuitenkaan dieettiä äärimmäisyyksiin :) Elämäntapoja yritän muuttaa ja tämä toimii hyvänä aloituksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullua... Epäterveellistä ja hullua. Proteiinin liikasaanti voi johtaa vaikka mihin sairauksiin.
Ei VHH-dieetillä ole tarkoitus syödä mitenkään erityisen paljon proteiinia. Proteiinidieetit on asia erikseen.
Jos rajoitat hiilihydraatteja, niin mitä meinasit syödä? Ei se ole vhh jos vedät hiilihydraatteja yli 100 g päivässä...
Et siis tiedä muita ravintoaineita kuin hiilari ja proteiini?
Eli meinaat vetää rasvaa? Se on se kolmas makro. Hiilari, proteiini ja rasva. Jos rajoitat hiilaria, syöt "sopivasti proteiinia", mitä jää? Voita paketista ja öljyä pullosta? Juurihan sanoin ettei rasvoja tarvitse jos haluaa olla terve. Ei lihaa, pekonia, makkaraa, kanaa, possua, maitoa, voita, ei mitään...
Kannatan että jokainen maksaa omat terveydenhoitokulunsa. Minähän en näiden rasvapalleroiden ohitusleikkauksia maksa!
Kasviksia tietenkin ja rasvaa energiaksi, vähän myös proteiinia, mikä tässä on epäselvää?
Vhh:lla olijat olevat useinkin tosi terveitä, sydänvaivaiset ovat näitä, jotka syövät paljon hiilareita.
Elämä menee kitudieetiksi ja kärvistelyksi jos vähennät hiilareita. 20-100 g hiilaria täyttyy nopeasti. Banaanissa on jo 20 g. Marjoissa 10 g/desi. Eli aamupirtelössäni on jo varmaan lähemmäs 100!
Miksi kärvistellä vähillä hiilareilla, kun se ei ole millään tavalla terveyttä edistävää? Valio ja Atria aivopesevät suomalaiset vetämään rasva-proteiinipaskamättöä. Maailman sairain kansa! Suomalaiset syö liikaa proteiinia, ihan liikaa!! Ota ne proteiinit edes kasvikunnan tuotteista!
Edelleenkään vhh:ssa ei syödä liikaa proteiinia.
Sä voit syödä aamupirtelösi sellaisena kuin haluat.
Ei siis syödä hiilaria, ei syödä liikaa proteiinia, eli rasvaa vedetään kaksin käsin? Tajuatko pahvi, mitä se tekee suonille? Kaikki teollinen rasva on pahasta! Olipa vaikka kuinka luomuvoita tai neitsytöljyä, ei auta.
Kaksin käsin? Miten paljon luulet ihmisen tarvitsevan energiaa päivässä? Rasva on erittäin energiatiheää.
Ainoa ruokavalio, jolla ruokahaluni on normalisoitunut. Ruokavalio, joka opetti nauttimaan kasviksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut jo yli puoli vuotta vähähiilarisella ja voin mainiosti. Syön lähinnä rasvaista lihaa, kanaa, kalaa, vihanneksia, juustoja, kananmunia, rasvaista jogurttia ja rahkaa. Kahviin laitan kuohukermaa, sokerin jätin pois. Paistamiseen voita tai kookosöljyä. Kävin viime kuussa labratesteissä ja kaikki ok. Oloni on niin paljon parempi ilman leipää, puuroa ja muita viljatuotteita. Suosittelen!
Varaudu syöpään.
En muuten halua maksaa sinunkaan syöpähoitoja!
Minulle se hiilariruoka oli aiheuttamassa syöpää, terveys oli jo hyvää vauhtia hajoamassa. En nytkään mätä kaksin käsin rasvaa, mutta kun proteiinia ei voi syödä määräänsä enempää, on pakko vaihtaa hiilarista osa rasvaksi.
Nyt vereni koostumus on parantunut huimasti ja elimistö jaksaa taistella syöpäsolujakin vastaan eivätkä ne muhi enää happamassa elimistössä. Eikä siellä plasmassa näkynyt kolesteroliakaan. Itse asiassa sokeri on yksi suuri kolesterolin nostaja.
Miksi hiilari on joku peikko? Hedelmät, tuoreet ja kypsennetyt kasvikset, palkokasvit, siemenet, pähkinät, täysjyvä, näillä ei todellakaan saa syöpää aikaiseksi! Söit huonoja raffinoituja hiilareita kuten sokeria ja valkoista jauhoa eläinrasvan ja eläinproteiinin kera aikaisemmin, siksi terveytesi oli mennä. Älä syytä kasvikuntaa omista huonoista valinnoistasi.
Liha ja maitotuotteet happamoittaa elimistöä, ei kasvikunnan tuotteet. Eläinrasva tukkii suonet, katso Netflixistä Forks over knives niin tiedät esim. kuinka raju operaatio on ohitusleikkaus, ja minkälaisista sairauksista paranee syömällä vegaanisesti.
"Olkoon ruoka lääkkeesi ja lääke ruokaasi" sanoi jo Hippokrates.
Täällä myös. Olo on todella hyvä, parempi kuin millään muulla ruokavaliolla. Epämääräinen väsymys ja turvotus on poissa, kun en syö enää viljatuotteita kuten leipää tms. Rasvan määrä kyllä hirvittää, mutta oon päättänyt ottaa riskin senkin suhteen ja tällä hetkellä se näyttää kannattaneen. Paino putoaa, vartalo kiinteytyy kuin itsestään ja mieli on koko ajan todella kirkas.
En syö mitenkään paljon proteiineja, vaan saman verran kuin ennenkin. Enää vain en lisää kylkeen hiilihydraattipitoisia eväitä kuten riisiä tai perunaa, vaan olen korvannut ne esim. kukkakaalilla ja parsalla.
Minulle tää ei ole mikään poikkeava ruokavalio, vaan aion oman hyvinvointini vuoksi pysyä tässä lopullisesti. Tottakai ymmärrän, että mikäli lisään tuohon rasvansyöntiin vielä sokeria ja höttöhiilareita, niin lihoan satavarmasti. Niin en kuitenkaan tule tekemään, ainakaan jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut jo yli puoli vuotta vähähiilarisella ja voin mainiosti. Syön lähinnä rasvaista lihaa, kanaa, kalaa, vihanneksia, juustoja, kananmunia, rasvaista jogurttia ja rahkaa. Kahviin laitan kuohukermaa, sokerin jätin pois. Paistamiseen voita tai kookosöljyä. Kävin viime kuussa labratesteissä ja kaikki ok. Oloni on niin paljon parempi ilman leipää, puuroa ja muita viljatuotteita. Suosittelen!
Varaudu syöpään.
Minulle se hiilariruoka oli aiheuttamassa syöpää, terveys oli jo hyvää vauhtia hajoamassa. En nytkään mätä kaksin käsin rasvaa, mutta kun proteiinia ei voi syödä määräänsä enempää, on pakko vaihtaa hiilarista osa rasvaksi.
Nyt vereni koostumus on parantunut huimasti ja elimistö jaksaa taistella syöpäsolujakin vastaan eivätkä ne muhi enää happamassa elimistössä. Eikä siellä plasmassa näkynyt kolesteroliakaan. Itse asiassa sokeri on yksi suuri kolesterolin nostaja.
Miksi hiilari on joku peikko? Hedelmät, tuoreet ja kypsennetyt kasvikset, palkokasvit, siemenet, pähkinät, täysjyvä, näillä ei todellakaan saa syöpää aikaiseksi! Söit huonoja raffinoituja hiilareita kuten sokeria ja valkoista jauhoa eläinrasvan ja eläinproteiinin kera aikaisemmin, siksi terveytesi oli mennä. Älä syytä kasvikuntaa omista huonoista valinnoistasi.
Liha ja maitotuotteet happamoittaa elimistöä, ei kasvikunnan tuotteet. Eläinrasva tukkii suonet, katso Netflixistä Forks over knives niin tiedät esim. kuinka raju operaatio on ohitusleikkaus, ja minkälaisista sairauksista paranee syömällä vegaanisesti.
Vegaaninen ruokavalio voisi muuten olla ok, mutta kun se tuppaa lihottamaan tai ei ainakaan laihduta. Yritin sitä nimittäin sellaisen puolen vuoden ajan ennen tätä, ja ainakin soijavalmisteissa hiilareita tuppaa olemaan turhan reippaasti. Mun tapauksessa hiilarit eivät ole peikko, vaan laihtumisen jarru.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaudu syöpään.
Vegaaninen ruokavalio voisi muuten olla ok, mutta kun se tuppaa lihottamaan tai ei ainakaan laihduta. Yritin sitä nimittäin sellaisen puolen vuoden ajan ennen tätä, ja ainakin soijavalmisteissa hiilareita tuppaa olemaan turhan reippaasti. Mun tapauksessa hiilarit eivät ole peikko, vaan laihtumisen jarru.
Söit liikaa teollista rasvaa ja proteiinia jos lihoit vegaanisella. Söitkö valmisruokia, herkkuja ja muita raffinoituja tuotteita? Vegaanisellakin pitää syödä mahdollisimman puhtaasti. Proteiinia on helppo saada tarvittava määrä, sen kanssa ei tarvitse ruveta hulluttelemaan.
Olen itsekin ollut vhh.lla ja pystyn vertaamaan, voimaton ja hermostunut, alakuloinen olo ja mielihaluja paljon oli vhh.lla. Kesti kauan ennen kuin aineenvaihdunta palautui normaaliksi vhh.n jälkeen. Joko olet vhh.lla tai lihot, se ei ole mikään loppuelämän ruokavalio vaan raju dieetti. Vegaanina todella virkeä ja energinen olo, puhtia riittää. Laituminen toki hidasta mutta niinhän sen pitää ollakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaudu syöpään.
Söit liikaa teollista rasvaa ja proteiinia jos lihoit vegaanisella. Söitkö valmisruokia, herkkuja ja muita raffinoituja tuotteita? Vegaanisellakin pitää syödä mahdollisimman puhtaasti. Proteiinia on helppo saada tarvittava määrä, sen kanssa ei tarvitse ruveta hulluttelemaan.
Olen itsekin ollut vhh.lla ja pystyn vertaamaan, voimaton ja hermostunut, alakuloinen olo ja mielihaluja paljon oli vhh.lla. Kesti kauan ennen kuin aineenvaihdunta palautui normaaliksi vhh.n jälkeen. Joko olet vhh.lla tai lihot, se ei ole mikään loppuelämän ruokavalio vaan raju dieetti. Vegaanina todella virkeä ja energinen olo, puhtia riittää. Laituminen toki hidasta mutta niinhän sen pitää ollakin.
Et ole ollut vhh:lla, jos puhut siitä rajuna dieettiä. Se on ruokavalio siinä kuin muutkin ja sitä voi noudattaa jatkuvasti.
Toki se ei sovi kaikille, niin kuin mikään muukaan ruokavalio ei käy kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Hullua... Epäterveellistä ja hullua. Proteiinin liikasaanti voi johtaa vaikka mihin sairauksiin, ja rasvaa ei tdellakaan kannata mättää, ei paketista eikä pullosta, saatika lihan tai maidon sisällä. Riittää kun syö rasvaisia kasvikunnan tuotteita.
Tarvitset hedelmiä, kasviksia, viljatuotteita, siemeniä, pähkinöitä jne. Ne auttavat laihtumaan ja pitävät terveenä.
Kuten joku onkin jo sanonut ei karppaus hyvänen aika ole mikään proteiinidieetti. Siinä korvataan hiilihydraatit rasvalla ja proteiinin määrä on sama kuin virallisterveellisessäkin. Se ei ole hullua. Jos mietitään mitä kaikkia sairauksia hiilareiden ja sokereiden liikasyönti aiheuttaa. Rasvat ei sotke insuliiniaineenvaihduntaa eikä vaikuta verensokeriin.
Et taida tietää karppaamisesta yhtään mitään. Karppaus ei ole hedelmätön,kasviton,siemenetön ja pähkinätön. Eikä aina viljatonkaan. Ota asiasta selvää ennenku tuut laukoo jotain mutujas tänne :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullua... Epäterveellistä ja hullua. Proteiinin liikasaanti voi johtaa vaikka mihin sairauksiin.
Ei VHH-dieetillä ole tarkoitus syödä mitenkään erityisen paljon proteiinia. Proteiinidieetit on asia erikseen.
Jos rajoitat hiilihydraatteja, niin mitä meinasit syödä? Ei se ole vhh jos vedät hiilihydraatteja yli 100 g päivässä...
Eli meinaat vetää rasvaa? Se on se kolmas makro. Hiilari, proteiini ja rasva. Jos rajoitat hiilaria, syöt "sopivasti proteiinia", mitä jää? Voita paketista ja öljyä pullosta? Juurihan sanoin ettei rasvoja tarvitse jos haluaa olla terve. Ei lihaa, pekonia, makkaraa, kanaa, possua, maitoa, voita, ei mitään...
Kannatan että jokainen maksaa omat terveydenhoitokulunsa. Minähän en näiden rasvapalleroiden ohitusleikkauksia maksa!
Rasvoja tarvitsee, jos haluaa olla terve. Kaverini aloitti sen jutan ilmaisen gfg dieetin. Se on erittäin vähä rasvainen. Kaverini iho muuttui tyystin korpuksi ja muita samanlaisia kokemuksia voi lukea myös. Joiltain oli lähtenyt myös hiukset. Minkään ravintoaineen täysi minimointi ruuasta ei ole terveellistä. Ketoosissa pitkäaikaisesti eläminenkään ei ole. Silloin jää kaikki vihannekset plus muut syömättä. Jos proteiinin jättää pois niin lihakset kuihtuu. Itse karppaan, mutten ole ketoosissa. Huomatkaa, että karppaus ei ole HIILIHYDRAATITON dieetti/elämäntapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasviksia tietenkin ja rasvaa energiaksi, vähän myös proteiinia, mikä tässä on epäselvää?
Vhh:lla olijat olevat useinkin tosi terveitä, sydänvaivaiset ovat näitä, jotka syövät paljon hiilareita.
Elämä menee kitudieetiksi ja kärvistelyksi jos vähennät hiilareita. 20-100 g hiilaria täyttyy nopeasti. Banaanissa on jo 20 g. Marjoissa 10 g/desi. Eli aamupirtelössäni on jo varmaan lähemmäs 100!
Miksi kärvistellä vähillä hiilareilla, kun se ei ole millään tavalla terveyttä edistävää? Valio ja Atria aivopesevät suomalaiset vetämään rasva-proteiinipaskamättöä. Maailman sairain kansa! Suomalaiset syö liikaa proteiinia, ihan liikaa!! Ota ne proteiinit edes kasvikunnan tuotteista!
Mä karppaan ja mun elämä ei ole mitään kitudieettiä. Kärvistelyä joskus kylläkin, kun kumppanini syö sipsiä vieressä :D Hiilihydraatit täyttyvät kyllä nopeasti, mutta mikä ihmeen ongelma se on? Nykypäivän sohvaihminen ei tarvitse mitää hiilaritankkausta. Banaani on erittäin runsashiilihydraattinen hedelmä, eikä sitä suositella joskus laihduttajillekaan. Se on hyvä palauttavaksi esim raskaan salitreenin jälkeen. Hedelmissä on muutenkin paljon hedelmäsokeria. Jo hampaidenkin takia olisi hyvä jättää hedelmät vähemmälle ja keskittyä marjoihin.
Vähillä hiilareilla oleminen on terveyttä edistävää, mutta ei sovi automaattisesti kaikille, kuten mikään ei. Paljon hiilihydraattia syövillä esiintyy runsaasti ongelmia. Esim turvotusta, mahavaivoja ja väsymystä ruokailun jälkeen. Myös verensokerin kanssa voi tulla ongelmia jos on siihen taipuvainen. Valio ja atria ei aivopese, vaan Pekka :D sekä muut sen seuralaiset. Huutavat kuorossa, kuinka rasva tappaa. En ole nähnyt valion sanovan, että hiilihydraatit tappaa :------D Suomalaiset on maailman sairain kansa sen takia, että hiilihydraatteja vedellään mielinmäärin, ja vastapainoksi liikutaan vähän. Myös tupakointi ja teollisten ruokien syöminen vaikuttaa. Jos kattoo suomalaisen perus eemelin päivän ruokia, ne menevät näin: 5 ruisleipäpalaa, makaroonilaatikkoa, hieman ehkä salaattia kylkeen. Ehkä muutama hedelmä ja joka ruualla maitoa. Vältetään rasvaa. Siltikin suomalaiset ovat entistä sairaampia. Miksi? Mehän syömme vähärasvaisesti! Keho käy sillä, mitä sille annetaan. Ei hiilihydraatit ole ainut makroista, joilla keho voi käydä.
Mä oon 8 vuotta ollut vhh:lla. Mitään en vedä kaksin käsin, yksi on tähän ihan riittävä. Rasvaa syön pääasiallisena energianlähteenä, proteiinia noin 60-70g ja hiilareita sitten sen verran kun maistuu eli yleensä noin 20-100g päivässä (yleensä se asettuu itsekseen sinne 50-60g välille).
Koskaan en ole syönyt näin monipuolisesti kuin nyt vhh:lla. Mun ei tarvitse enää vahtia joka suupalaa lihomisen pelossa, vaan suhtaudun ruokailuun nykyään hyvinkin luontevasti. Juuri mistään ei tarvitse kieltäytyä, melkein kaikkea voi syödä, kunhan sen rasvaa kunnolla. Syön jopa perunaa ja riisiäkin. Lettuja, vohveleita, kakkua, hilloa, omenapiirakkaa, marjapiirakkaa, mutakakkua, suklaakakkua, puolukkavispipuuroa. Pizzaa, suolaista piirakkaa. Mutta kaikki vhh:na.
Oikeastaan ainoat rajoitteet mitä mulla on, on siemenöljyt, gluteeni ja karrageeni. Helppoja vältettäviä.
Tähän ruokavalioon mahtuu helposti puoli kiloa kasvista päivässä. Eikä ole mitään lihalla mässyttelyä, vaan voi hyvin pitää lihattomankin päivän, tai kaksi, tai viikon.
Vierailija kirjoitti:
Rajun radikaalidieetin jälkeen kilot tulevat helpommin takaisin, kun palataan vanhoihin tottumuksiin: keho koettaa palauttaa painon entiselleen, ruokahalu lisääntyy ja aineenvaihdunnan vireystila laskee.
ketoosi on sellainen tila, johon ei pidä pyrkiä. Laihdutuksen pitäisi olla paljon lempeämpää ja keholle luontaista ja sopivampaa. Ketoosi ei ole missään tapauksessa ensisijainen laihdutusmuoto kenellekään.
Näinhän se on kaikissa dieeteissä, että jos palaa takaisin vanhaan ruokavalioon (jolla itsensä lihotti), niin on se vaan ihme jos ei ne kilot takaisin tule.
Ketoosi ei ole tarpeellista vhh:lla. Itse olen karpannut 8 vuotta enkä juuri koskaan ole ketoosissa, koska se ei sovi mulle kun menee ruokahalu kokonaan ja yöunet menee levottomiksi jos ylipäätään saan ollenkaan nukuttua. Jos päivä on ollut todella niukkahiilarinen ja illalla tuntuu ketoosia pukkaavan päälle, katkaisen sen syömällä hedelmää ja/tai marjaa jugurtissa vähän reilummin, niin että hiilarin osuus sillä aterialla nousee rasvan yli.
Vhh on hyvä ruokavalio ja en siitä kyllä ihan heppoisesti suostu luopumaan. Sillä on ollut niin paljon hyviä terveysvaikutuksia ennen niin monisairaaseen kroppaani, että ainoa harmitus tässä on vaan se, että miksen uskaltanut kokeilla aikaisemmin.
Kertokaapas VHH-ihmiset, mitä se 20-100 g hiilareita vuorokaudessa tarkoittaa käytännössä. Minkä verran siemeniä, pähkinöitä, marjoja, kasviksia ja hedelmiä siihen mahtuu? Viljoja olen vähentänyt jo nyt paljon, mutta noista luettelemistani en ole valmis luopumaan. Punaisen lihan olen vetänyt minimiin (terveyssyistä), maitotuotteita en käytä ollenkaan (allergia). Onko VHH miten kaukana tästä?
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapas VHH-ihmiset, mitä se 20-100 g hiilareita vuorokaudessa tarkoittaa käytännössä. Minkä verran siemeniä, pähkinöitä, marjoja, kasviksia ja hedelmiä siihen mahtuu? Viljoja olen vähentänyt jo nyt paljon, mutta noista luettelemistani en ole valmis luopumaan. Punaisen lihan olen vetänyt minimiin (terveyssyistä), maitotuotteita en käytä ollenkaan (allergia). Onko VHH miten kaukana tästä?
En ollut millään tiukalla vhh:lla, kun pääsin eroon kilosta. En laskenut kaloreita tai grammoja muuten kuin että tärkkelyshiilareita tuli alle 100 g/pv. Eli riisi, peruna, pasta ja leipä oli tarkkailun alla + sokeri ja makeutusaineet pois. Ne korvattiin rasvaa lisäämällä. Minullakin maitoallergia. Hedelmiä 2-3 per pv plus kasviksia, marjoja, siemeniä, pähkinöitä, kalaa ja lihaa rasvoineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollut millään tiukalla vhh:lla, kun pääsin eroon kilosta. En laskenut kaloreita tai grammoja muuten kuin että tärkkelyshiilareita tuli alle 100 g/pv. Eli riisi, peruna, pasta ja leipä oli tarkkailun alla + sokeri ja makeutusaineet pois. Ne korvattiin rasvaa lisäämällä. Minullakin maitoallergia. Hedelmiä 2-3 per pv plus kasviksia, marjoja, siemeniä, pähkinöitä, kalaa ja lihaa rasvoineen.
Tuohan kuulostaa sitten ihan siltä samalta, mitä terveellinen ruoka monien (mm. Paula Heinosen) mielestä nykyään tarkoittaa. Eli sokeri, höttöviljat ja peruna pois, hiilarit muista kasvikunnan tuotteista.
Ainoa taitaa olla tuo eläinrasva, joka tässä jakaa mielipiteitä. Itse syön kyllä kananmunia, kanaa, lammastakin, sekä kalaa. Nautaa vähemmän, porsasta en juuri lainkaan (haisee ja maistuu mielestäni hyvin pahalle nykyisin, mitä ihmettä sianlihalle oikein on tapahtunut?) Erona siis rasvan laatu - onko VHH tiukasti eläirasvan kannalla, vai onko kasviöljyt ihan yhtä ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan kuulostaa sitten ihan siltä samalta, mitä terveellinen ruoka monien (mm. Paula Heinosen) mielestä nykyään tarkoittaa. Eli sokeri, höttöviljat ja peruna pois, hiilarit muista kasvikunnan tuotteista.
Ainoa taitaa olla tuo eläinrasva, joka tässä jakaa mielipiteitä. Itse syön kyllä kananmunia, kanaa, lammastakin, sekä kalaa. Nautaa vähemmän, porsasta en juuri lainkaan (haisee ja maistuu mielestäni hyvin pahalle nykyisin, mitä ihmettä sianlihalle oikein on tapahtunut?) Erona siis rasvan laatu - onko VHH tiukasti eläirasvan kannalla, vai onko kasviöljyt ihan yhtä ok?
Vhh-ruokavaliolla olevat käyttävät myös öljyjä, eivät kuitenkaan rypsiöljyä eikä siemenöljyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah haa, tuosta oli jäänyt jotenkin välistä pois 10 kilosta. Mutta tosiaan joo paulaheinostyyppisellä systeemillä eikä liian tiukkapipoisesti laskien, ettei homma kosahda siihen. Tämä on ainoa kerta, kun ei ole tehnyt mieli palata vanhaan elämään vaan tämä tuntuu elimistölle aidosti paremmalta. Aloitin elämäntapamuutokseni tällä systeemillä kymmenen kuukautta sitten. Jos olen "repsahtanut" niin paluu ruotuun on tapahtunut luonnostaan, koska herkut eivät enää maistu tai etenkään tunnu hyviltä vaan niistä seuraa ongelmia vatsaan tai suolistoon tai olotilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vhh-ruokavaliolla olevat käyttävät myös öljyjä, eivät kuitenkaan rypsiöljyä eikä siemenöljyjä.
Mikä siemenöljyissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaudu syöpään.
Haistapa sinä kuulu kukkanen. Vegaaneilla on muuten paljon suolistosyöpiä, koska pavut ja linssit sulavat todela huonosti ja hotaasti, toisin kuin esim. liha ja muut rasvapitoiset ruoat. Se tulet olemaan sinä, jonka syöpähoidot minä tulen osaltani maksamaan :)