Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten ja poikien tunteet

Vierailija
21.03.2018 |

Jonkinlaista päänavausta on jo tehty. Koskahan miehille ja pojille saadaan yhtäläinen oikeus kokea ja näyttää tunteita kuin naisilla ja tytöillä on?
https://yle.fi/uutiset/3-10125919

Kommentit (136)

Vierailija
81/136 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Nyrkkisääntö:

Kun nainen puhuu "miehestä", kysy itseltäsi millaisesta miehestä nainen puhuu.

Annan vinkin. Kun luet tarinoita naisista jotka arvostavat tunteensa näyttävää miestä, millainen mies tarinoissa esiintyy?

"Mieheni on 185cm, raamikas ja vahva, aikaansaapa ja itsevarma, ja oli tosi söpöä kun se tirautti kyyneleen leffaa katsellessa".

Niissä esiintyy poikkeuksellisen maskuliininen mies. Siitä miehestä halutaan nähdä toinenkin puoli, se tunteellinen. Se ei koske sinua, tavismies. Eikä todellakaan sinua, nörttimies.

Eksyit nyt kyllä jotenki aiheesta. Aloit listaamaan ulkonäköjuttuja (jotka ei liity toksiseen maskuliinisuuteen kuten itkemiseen ja aggressiivisuuteen mitenkään vaan ainoastaan ulkonäkömieltymyksiin joita kaikilla on sukupuolesta riippumatta) sekä luonteenpiirteet "aikaansaava ja itsevarma" jotka, arvaa mitä, ovat myös suurimman osan miesten kriteerejä naisille. Ja miksi? Siksi, että aikaansaavuus ja itsevarmuus ovat positiivisia luonteenpiirteitä, joita kuka tahansa haluaisi kumppanilleen. Miehet ainakin monesti sanoo ettei halua valittavaa, masentunutta naista ja sama pätee naisiin.

Vierailija
82/136 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Nyrkkisääntö:

Kun nainen puhuu "miehestä", kysy itseltäsi millaisesta miehestä nainen puhuu.

Annan vinkin. Kun luet tarinoita naisista jotka arvostavat tunteensa näyttävää miestä, millainen mies tarinoissa esiintyy?

"Mieheni on 185cm, raamikas ja vahva, aikaansaapa ja itsevarma, ja oli tosi söpöä kun se tirautti kyyneleen leffaa katsellessa".

Niissä esiintyy poikkeuksellisen maskuliininen mies. Siitä miehestä halutaan nähdä toinenkin puoli, se tunteellinen. Se ei koske sinua, tavismies. Eikä todellakaan sinua, nörttimies.

Vai niin? Mieheni on nörttimies, mahakas, pakeneva hiusraja, tienestit köyhyysrajan alapuolella ja tavatessamme sekä useiden vuosien ajan minä olin meistä se, joka tienasi rahaa työllä. Ja mieheni on sellainen mies, joka itkee ja näyttää muutkin tunteensa. Ja on tosiaan nörttikin. Pidän häntä miehisenä miehenä, koska hän on itsensä kanssa tasapainossa, osaa analysoida itseään ja tunteitaan eikä omaa mitään mielenterveyttä häiritseviä lukkoja. On myös todella älykäs, mikä tekee hänestä superseksikkään itkemisen kanssa. Mikään ei ole kuumempaa, kuin muun älykkyyden lisäksi tunneälykäs mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/136 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös miesten tunteet ole fem-naisille nimenomaan pilkan aihe? Näin ainakin olen erään tunnetun suomalaisen fem-naisen somekirjoituksista ymmärtänyt.

Ei ole. Ovatko kaikki miehet väkivaltaisia raiskaajia, kun tunnen muutaman väkivaltaisen raiskaajan? Yhtä ääliömäinen kysymys.

Mielestäni Suomen tunnetuimman fem-naisen somepreesens on painoarvoisempi asia kuin se että sinä tunnet jonkun raispuuttajan.

Yksittäisellä ihmisellä ei ole suuremman massan kanssa mitään merkitystä kuten ei ole silläkään, että tunnen/tiedän melkein kymmenen väkivaltaista raiskaajaa ja muutaman pedofiilin sekä lukemattomia väkivaltaisia alkoholisteja (miehiä kaikki). Tämä minunkaan huomattavasti laajempi otos ei kerro miehistä yhtään mitään kuten yksi yksittäinen ääliömäinen femi nisti ei kerro kaikista naisista. Saati femi nisteistä.

Laita twitterin hakuun lainausmerkeissä "miesten tunteet", niin näet ketkä tuota sanaparia hokevat ja mihin sävyyn.

No eipä siellä missään väitetty ettei mies saa itkeä. Internetistäkö pitäisi käydä katsomassa tai kysymässä lupa itkemiseen? Ihme juntteja täällä..

Vierailija
84/136 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Captain Harkness

Lisää fiktiivisiä hahmoja: Jeesus Lasaruksen haudalla. What a hunk!

Vierailija
85/136 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jänniä kommentteja. Itselleni olen saanut miehen joka on sukupuolten tasa-arvon puolella kaikin puolin. Myös hän itkee suhteellisen usein, sekä liikutuksesta että suuren surun sattuessa. Itkee jopa enemmän kuin minä, enkä minä ainakaan ole ikinä pahalla katsonut tai edes miettinyt että hänessä jotain vikaa olisi sen takia. 

On tosiaan toksisen maskuliinisuuden vastakohta monellakin saralla, onneksi. Ulkoa päin silti oikein miehekkään komea ja lihaksikas :D 

Tässä esimerkki siitä mitä tarkoitin viestissä 82/72.

No kuuleppa kun se oli taas ulkonäköasia. Ikään kuin todistusaineistona tässä keskustelussa vieraileville miehille jotka luulevat että itkevät miehet ovat vain hinteliä ja ujoja tai homoja. Koitin sillä vain korostaa että toksisen maskuliinisuuden hylkääminen ei poista miehestä positiivista maskuliinisuutta, jonka useat miehet pelkäävät menettävänsä noiden toksisten hylkäämisen ohella!

Vierailija
86/136 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa naiset joku esimerkki itkevästä miehestä, joka on mielestänne erittäin sexy hot. Paavo Väyrynen? Niko Nousiainen bb-talossa kun sai tietää että Sofia oli ollut salahuoneessa?

Oma mieheni, kun liikuttuu vaikkapa hyvästä leffasta. Onpa tuo itkenyt ilostakin joskus, siinä hetkessä hän oli todella todella sexy hot. Surusta itkiessään ei välttämättä juuri sexy hot, mutta erittäin rakastettava.

Ei kelpaa. Kukaan ei tunne miestäsi paitsi sinä. Kerro joku esimerkki jota muut palstalaiset voivat kommentoida.

Miksi? Tässä oli esimerkki ja minulle se seksikkäin. Jos arvaan oikein, niin yksityishenkilöt eivät sinulle esimerkiksi kelpaa ja julkkismiehet ovat jotenkin epäkelpoja, koska ovat liian komeita, pitkiä tai heillä on liikaa statusta.

Enkä tunne julkkiksia henk. koht., olen siis korkeintaan nähnyt jonkun näyttelevän itkua.

Miksi tämä on edes relevantti kysymys?

Jos maailmanhistoriasta ei löydy yhtään tunnettua itkevää miestä, joka olisi naisten mielestä kuumis, niin kyllähän se jotain osviittaa antaa.

Ok. Nikolaj Coster-Waldau Game of Thronesin 7. kauden lopulla Jaime Lannisterin roolissa. Todella kuuma.

Siis roolihahmo? Entä jos Nicolae itkisi omana itsenään?

Enpä tiedä kun en tunne miestä, niinkuin tuolla jo aiemmin mainitsin. Luulisin hänen kyllä olevan omana itsenäänkin seksikäs, itkevän tai nauravana.

Jostain syystä hänestä ei kuitenkaan tiedetä ainuttakaan kertaa jolloin hän olisi itkenyt omana itsenään.

Nyt kyllä esität tyhmää, eikö niin? Soita toki Nikolajn vaimolle, niin tiedetään tämäkin.

Vierailija
87/136 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai mieskin nyt itkeä saa. Ihan ihmeellistä jos asia on jollekin onnelma. Onneksi kaikki eivät ole jääneet sinne yläkoulutasolle. Itse olen nainen ja ihan hömistynyt tästäkin keskustelusta. Toivottavasti mahdollisimman vähän ihmisiä kuuluu tähän minullekin tuttuun "ryhmään" jota vanhempanikin edustavat ja joilla on mottona "itkeminen on heikkoutta, "ei saa itkeä" jne. Itselleni näiden käskyjen toteutus on ollut vaikeaa toteuttaa kun olen herkkä ja empaattinen ihminen. Sen takia en voisi kuvitellakaan kieltäväni jotain toista itkemästä tai puhumattakaan nauravani hänelle. Alkaisin varmasti itsekin itkemään. Välillä sitä miettii, että missä maassa eletään jos itkeminen on jo jollekin ongelma. Tietysti koulukiusattuna silti ymmärrän sen, että "heikkouden" näyttäminen on vaikeaa ja itsekään en olisi halunnut niiden p*skojen näkevän että saavat minut itkemään. 

Se ongelma on siinä on se että se itkeminen on joku näköjään itkijöille joku itseisarvo tunteille. Eikö teillä on muuta tunteita kun itkeminen tai että itketään. Siis iloitku, suruitku, väsyitku, kipuitku, masisitku, aamuitku, iltaitku, kauppakatu jne.

Vierailija
88/136 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös miesten tunteet ole fem-naisille nimenomaan pilkan aihe? Näin ainakin olen erään tunnetun suomalaisen fem-naisen somekirjoituksista ymmärtänyt.

Ei ole. Ovatko kaikki miehet väkivaltaisia raiskaajia, kun tunnen muutaman väkivaltaisen raiskaajan? Yhtä ääliömäinen kysymys.

Mielestäni Suomen tunnetuimman fem-naisen somepreesens on painoarvoisempi asia kuin se että sinä tunnet jonkun raispuuttajan.

Yksittäisellä ihmisellä ei ole suuremman massan kanssa mitään merkitystä kuten ei ole silläkään, että tunnen/tiedän melkein kymmenen väkivaltaista raiskaajaa ja muutaman pedofiilin sekä lukemattomia väkivaltaisia alkoholisteja (miehiä kaikki). Tämä minunkaan huomattavasti laajempi otos ei kerro miehistä yhtään mitään kuten yksi yksittäinen ääliömäinen femi nisti ei kerro kaikista naisista. Saati femi nisteistä.

Laita twitterin hakuun lainausmerkeissä "miesten tunteet", niin näet ketkä tuota sanaparia hokevat ja mihin sävyyn.

No eipä siellä missään väitetty ettei mies saa itkeä. Internetistäkö pitäisi käydä katsomassa tai kysymässä lupa itkemiseen? Ihme juntteja täällä..

Hyvä kun te palstafemit ette edes tajua mitä oikeat femit joka puolella selittää koko ajan.

Vierailija
89/136 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai mieskin nyt itkeä saa. Ihan ihmeellistä jos asia on jollekin onnelma. Onneksi kaikki eivät ole jääneet sinne yläkoulutasolle. Itse olen nainen ja ihan hömistynyt tästäkin keskustelusta. Toivottavasti mahdollisimman vähän ihmisiä kuuluu tähän minullekin tuttuun "ryhmään" jota vanhempanikin edustavat ja joilla on mottona "itkeminen on heikkoutta, "ei saa itkeä" jne. Itselleni näiden käskyjen toteutus on ollut vaikeaa toteuttaa kun olen herkkä ja empaattinen ihminen. Sen takia en voisi kuvitellakaan kieltäväni jotain toista itkemästä tai puhumattakaan nauravani hänelle. Alkaisin varmasti itsekin itkemään. Välillä sitä miettii, että missä maassa eletään jos itkeminen on jo jollekin ongelma. Tietysti koulukiusattuna silti ymmärrän sen, että "heikkouden" näyttäminen on vaikeaa ja itsekään en olisi halunnut niiden p*skojen näkevän että saavat minut itkemään. 

Se ongelma on siinä on se että se itkeminen on joku näköjään itkijöille joku itseisarvo tunteille. Eikö teillä on muuta tunteita kun itkeminen tai että itketään. Siis iloitku, suruitku, väsyitku, kipuitku, masisitku, aamuitku, iltaitku, kauppakatu jne.

Hohhoijakkaa...kuka jaksaa tämän jankkaajan kanssa jankata? Kun ei se muuta osaa kuin jankata itkemisestä, mitä ei itse voi sietää, mutta silti ei kykene muusta jankkaamaan?

Vierailija
90/136 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijakkaa...kuka jaksaa tämän jankkaajan kanssa jankata? Kun ei se muuta osaa kuin jankata itkemisestä, mitä ei itse voi sietää, mutta silti ei kykene muusta jankkaamaan?

Oletko väsynyt ja itketkö?

Vierailija
91/136 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni itkee joskus. Voi olla kuulemma oikein tarpeellista ja puhdistavaa, sen avulla saa selkiinnytettyä ajatukset. Kertoo sekä mulle että meidän kissoille usein, että rakastaa! Osaa myös muutenkin puhua tunteistaan, on muuten aika kivaa kun toinen sanoo suoraan, että nyt on huono päivä tai vituttaa tai selkään sattuu. Ei tarvitse yrittää arvailla, että mitä se nyt mököttää tuolla.

Tämä on yksi niistä syistä, joiden takia haluan perustaa hänen kanssaan perheen :) Hyvää esimerkkiä lapsille.

Vierailija
92/136 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mieheni itkee joskus. Voi olla kuulemma oikein tarpeellista ja puhdistavaa, sen avulla saa selkiinnytettyä ajatukset. Kertoo sekä mulle että meidän kissoille usein, että rakastaa! Osaa myös muutenkin puhua tunteistaan, on muuten aika kivaa kun toinen sanoo suoraan, että nyt on huono päivä tai vituttaa tai selkään sattuu. Ei tarvitse yrittää arvailla, että mitä se nyt mököttää tuolla.

Tämä on yksi niistä syistä, joiden takia haluan perustaa hänen kanssaan perheen :) Hyvää esimerkkiä lapsille.

Just näin. Eli siinä puhutaan eri tunteista eikä vaan itketä kuten se tän palstan väsyitkijä haluaa

Vierailija
93/136 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään, kyse ei ole siitä onko heillä oikeus tehdä niin vai ei. Siinähän itket, mutta evolutiivisesti kuset omaan nilkkaan jos olet liian tunteikas mies/poika.

Pahin juttu mitä mies voi tehdä on itkeä naisen nähden. Vaikka väittäisivät kuinka haluavansa tunteellisen miehen niin se on paskapuhetta. Mä harrastan nyrkkeilyä ja kehonrakennusta ja itkemiset joutuu hoitamaan silloin kun vaimo ei ole kotona. Liikuttavan elokuvan aikana pitää ''vetää kyyneleet takasin'' tai vaimo alkaa heti mulkoilemaan.

Miksi luulet että vaimosi suhtautuu noin? Hän otti tuollaisen äärimaskuliinisen turvamiehen itselleen ihan syystä. On nimittäin tutkittu, että arjessa turvattomuutta tuntevat naiset tuntevat vetoa sinun kaltaisiin miehiin. Vaimosi turvattomuuden tunne palaa heti, kun näytät edes triviaalia leffaliikutusta ja siksi hän alkaa mulkoilla.

Vierailija
94/136 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että miehiä pidetään hirviöinä kun he itsekin ylläpitävät sitä kuvaa peittämällä tunteensa. Minusta kuka tahansa joka ei ole ok tunteiden, toisten tai omien, ei ole terve ihmisenä. Nämä naiset jotka eivät kestä miestensä tunteita eivät ole siis terveitä itsekään.

#metoo

Ei voi näyttää tunteita

Vierailija
95/136 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei voi edes katsoa liikuttavia elokuvia, kuten Bambia, koska se alkaa kyynelehtimään :D

Ihana mies, joka ei näin vanhemmiten enää itke niin paljon kuin nuorena, ehkä elämä on jo karaissut sen verran. Eihän kyyneleet ole kuin tunne joka tulee vetenä ulos ihmisestä, ihan normaaliakin vielä. Mun mies on muutenkin herkkä, ja häntä kohdellaan kotona kunnioittavasti, jotta turhille itkuille ei jääs sijaa.

Vierailija
96/136 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Eli siinä puhutaan eri tunteista eikä vaan itketä kuten se tän palstan väsyitkijä haluaa

Kuka täällä edelleenkään pelkästään väsyitkee? Osaatko sinä jauhaa mistään muusta kuin väsyitkemisestä? Puhua vaikka niistä muistakin mysteeriksi jääneistä tunteistasi, kun et osaa muuta jauhaa kuin väsyitkusta ja siitä, miten itkeminen on naisten tunne?

Onko sinulla ylipäätänsä mitään älykästä antia tälle keskustelulle, vai tapatko tylsää arkeasi trollaamisella?

Vierailija
97/136 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ylläpitävät näitä päiväkodista asti miesten ohella. Artikkeli pitää paikkansa.

Miten esimerkiksi täällä kommentoidaan sivareita tai miestä joka ei puolusta fyysisesti naistaan?

Älä nyt jaksa. Meitä tasa-arvoa kannattavia normaalinaisia on kyllä nykyään reippaasti. Oma mieheni on sivari, pitkätukka ja itkenyt pari kertaa edessäni. Seksikkäin tapaamani mies koskaan. Minä en tarvitse häntä puolustamaan itseäni, mutta toki olen aina otettu kun joku läheiseni minua puolustaa (sukupuolella ei ole väliä).

Ja kyllä, edistän tätä tasa-arvoa sillä, etten edes aloita pilkkaamaan ketään miestä, joka tunteitaan osoittaa. Kannattais sunkin kokeilla jättää nuo sukupuoliin liittyvät ennakkoluulot muualle.

Vierailija
98/136 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko väsynyt ja itketkö?

En. Miksi väsymysitkeminen ainoastaan herätti sinussa noin voimakkaita tunteita, ettet kykene enää mistään muusta puhumaan? Mitä tunteita väsymisitku sinussa herättää?

Vierailija
99/136 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tunteellinen siinä kuin nainenkin. Itse olen herkkä mies, mutten kuitenkaan toki ole jatkuvasti kyynel silmässä. Olen runsaasti tatuoitu (183/87) heppu jonka voisi olettaa olevan armoton kovanaama ja perinteinen tyhjäpäinen "alfauros", mutta eihän se näin mene. Ihmisessä on kontrasteja. Harrastan ja suorastaan rakastan nyrkkeilyä, mutta tirautan myös kyyneleen esim. koskettavan leffan tai musiikin parissa. Tunnen suurta empatiaa kärsiviä ihmisiä kohtaan, ja jopa liikaa mietin maailman epäoikeudenmukaisuutta. Lisäksi sävellän harrastuspohjalta melko tunteellisia kappaleita joilla puran tätä sisäistä maailmaani. Eikä tuo kaikki kyllä hävetä yhtään, eikä pitäisikään. Vaimoni rakastaa minua juuri tuosta syystä, että olen aito, enkä häpeä omaa tunteellisuuttani. Useimmat ystäväni luullakseni pitävät minusta empaattisuuteni takia, niin miehet kuin naisetkin. Valitettavasti vallitseva kulttuuri edelleen pakottaa epävarmemmat miehet muottiin, ja he ovat siihen tavallaan syyttään oppineet. Olen itsekin ajoittain epävarma ties mistä asioista, mutta annan itselleni siihen luvan ja pyrin olemaan aina vain itseni, enkä sellainen mitä joku olettaa minun olevan.

Vierailija
100/136 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä per*e. Itkeminen ei ole itseisarvo. Ei ole pakko itkeä, jos ei itketä, mutta se on myös miehille sallittu, jos sattuu itkettämään. Ylipäätään kaikenlaisten tunteiden näyttäminen on niin miehille kuin naisillekin ihan luvallista, vaikka miehet itse toisenlaista mallia pitävätkin yllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme