Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten ja poikien tunteet

Vierailija
21.03.2018 |

Jonkinlaista päänavausta on jo tehty. Koskahan miehille ja pojille saadaan yhtäläinen oikeus kokea ja näyttää tunteita kuin naisilla ja tytöillä on?
https://yle.fi/uutiset/3-10125919

Kommentit (136)

Vierailija
121/136 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun entinen itki Krokotiilin kyyneleitä. Jos tiedätte, mitä se tarkoittaa.

Oli nimeltään se vanhan Neuvostoliiton ainoa sallittu poliittinen pilapiirrossatiirilehti...

Vierailija
122/136 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli nimeltään se vanhan Neuvostoliiton ainoa sallittu poliittinen pilapiirrossatiirilehti...

No kylläpäs oli, että älä yhtään alapeukuttele siinä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/136 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään, kyse ei ole siitä onko heillä oikeus tehdä niin vai ei. Siinähän itket, mutta evolutiivisesti kuset omaan nilkkaan jos olet liian tunteikas mies/poika.

Pahin juttu mitä mies voi tehdä on itkeä naisen nähden. Vaikka väittäisivät kuinka haluavansa tunteellisen miehen niin se on paskapuhetta. Mä harrastan nyrkkeilyä ja kehonrakennusta ja itkemiset joutuu hoitamaan silloin kun vaimo ei ole kotona. Liikuttavan elokuvan aikana pitää ''vetää kyyneleet takasin'' tai vaimo alkaa heti mulkoilemaan.

Mä olen lohduttanut jokaista poikaystävääni heidän itkiessään ainakin kerran. Samoin joitain miespuolisia kavereita.

Mulle ei juuri miesten tunteet ole ongelma, vaan tunteet ylipäätään. Olen huono lohduttamaan itkeviä ihmisiä enkä itse halua itkeä muiden seurassa. Yritän kuitenkin parhaani ja ainakin kuuntelen jos en muuta osaa. 

Jos vaimosi ei ole tunteellista tyyppiä tai ei myöskään osaa käsitellä muiden surua, eikä kyse olekaan siitä että vain sinä et saisi itkeä.

Vierailija
124/136 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaavaa ketjussa on se, että kun miehet kertovat itse millaiset odotukset yhteiskunnalla on heille ja millaisia tunteita on sopivaa näyttää, niin naiset pyrkivät kumoamaan nuo miesten kertomukset sanomalla "höpö höpö" tai "minä olen AINA tehnyt näin ja noin, joten ei tässä mitään ongelmaa ole". Aika hassua, että kun uhri onkin mies, niin empatia katoaa ikkunasta ulos, ja uhrin omia tuntemuksia ja kertomusta ei enää uskotakaan varauksetta kuten silloin, kun nainen on uhri tai muutoin syrjitty.

Vierailija
125/136 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvostoliitossa oli jokaisessa neuvostotasavallassa oma huumorilehti ja osassa autonomisia tasavaltojakin. Enkä nyt tarkoita puolueen virallisia äänenkannattajia, vaan ihan oikeita pilalehtiä. Myös muualla itäblokissa oli, esim DDR:ssä Eulenspiegel ja Tsekeissä "Piikkisika".

Vierailija
126/136 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan heti kun riittävän suuri määrä miehiä alkaa niitä vaatia. Heidän ylläpitämänsä toksisen maskuliinisuuden kulttuuri on nyt se suurin este kehitykselle tässä asiassa.

Kyllä myös naiset ylläpitävät tätä. Moni nainenkin on ihan täyssovinisti, täällä tullut huomattua.

Vierailija
127/136 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, toksisen maskuliinisuuden kulttuuria ylläpitävät naiset.

Se tapahtuu näin: "kyllä mieskin saa olla heikko! Tosin parisuhteeseen juuri minä haluan vahvan miehen jotta saisin tuntea itseni naiseksi hänen rinnallaan...".

Kun muutkin naiset sanovat samaa, miehet tajuavat että kannattavinta on toimia samalla tavalla kuin aina ennenkin. Lupa olla heikko on etuoikeus joka myönnetään vain vahvimmille miehille. Ellet ole pitkä ja lihaksikas tai menestynyt ja superitsevarma, ei heikkouteen ole varaa.

Vierailija
128/136 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet voi alkaa näyttää tunteitaan sitten kun lehmät oppivat lentämään. Itkevä mies ei ole normaali, vaan siinä on jotain vikaa. Itselle ehdoton turn-off.

Vierailija
129/136 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehellä ole kuin kaksi tunnetta: kiukku ja himo!

Vierailija
130/136 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvostoliitossa oli jokaisessa neuvostotasavallassa oma huumorilehti ja osassa autonomisia tasavaltojakin. Enkä nyt tarkoita puolueen virallisia äänenkannattajia, vaan ihan oikeita pilalehtiä. Myös muualla itäblokissa oli, esim DDR:ssä Eulenspiegel ja Tsekeissä "Piikkisika".

No hyvä on sitten, mutta Pohj.-Korealta taitaa sen tyyppinen lehdistö vieläkin loistaa poissaolollaan.

Vierailija
131/136 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet voi alkaa näyttää tunteitaan sitten kun lehmät oppivat lentämään. Itkevä mies ei ole normaali, vaan siinä on jotain vikaa. Itselle ehdoton turn-off.

No oletko sitten edes  harjoitellut sitä lentämistä vielä ?

Vierailija
132/136 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Captain Harkness

Lisää fiktiivisiä hahmoja: Jeesus Lasaruksen haudalla. What a hunk!

Lasarus on fiktiivinen, Jeesus ei. Mutta anyway, olihan Väinämöinen ja muut Kalevalan antisankarit varsinaisia itkupillejä.

Vierailija
133/136 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoi trolli-mies.

Vierailija
134/136 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään, kyse ei ole siitä onko heillä oikeus tehdä niin vai ei. Siinähän itket, mutta evolutiivisesti kuset omaan nilkkaan jos olet liian tunteikas mies/poika.

Pahin juttu mitä mies voi tehdä on itkeä naisen nähden. Vaikka väittäisivät kuinka haluavansa tunteellisen miehen niin se on paskapuhetta. Mä harrastan nyrkkeilyä ja kehonrakennusta ja itkemiset joutuu hoitamaan silloin kun vaimo ei ole kotona. Liikuttavan elokuvan aikana pitää ''vetää kyyneleet takasin'' tai vaimo alkaa heti mulkoilemaan.

Vaimosi taitaa olla juntti ja hieman yksinkertainen. Otan osaa. Jos oma mieheni itkee ihan vain vaikka väsymyksestä tai elokuvasta, otan hänet syliin ja silitän. Tunnevammaista mulkoilla ja tukahduttaa sillä mulkoilulla toisen itku. Miehilläkin on oikeus itkeä ja tuntea, ei vähennä miehisyyden kokemusta millään tavalla.

Taitaa vaan nuo juntit olla suomalaisissa naisissa hyvin vahvasti edustettuina. Itse ainakin olen törmännyt usein juuri tuollaisiin naisiin. Muutamia naispuoleisia ystäviä on, jotka eivät ole minua itkemisestä tuominneet. Tosin hekin aina välillä muistuttavat siitä, miten "hirveän herkkä" olen. Ehkä negatiivisia tunteita näyttävä mies sitten on niin kumma juttu, että naiset eivät osaa siihen suhtautua. 

Vierailija
135/136 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaavaa ketjussa on se, että kun miehet kertovat itse millaiset odotukset yhteiskunnalla on heille ja millaisia tunteita on sopivaa näyttää, niin naiset pyrkivät kumoamaan nuo miesten kertomukset sanomalla "höpö höpö" tai "minä olen AINA tehnyt näin ja noin, joten ei tässä mitään ongelmaa ole". Aika hassua, että kun uhri onkin mies, niin empatia katoaa ikkunasta ulos, ja uhrin omia tuntemuksia ja kertomusta ei enää uskotakaan varauksetta kuten silloin, kun nainen on uhri tai muutoin syrjitty.

Niinpä. Jokainen voi kokeilla ja ilmoittaa jossain me-too keskustelussa: "en usko. itse en ole koskaan tällaista nähnyt. naiset nyt vaan kitisee turhasta." Jostain syystä se on silloin ihan kamalaa uhrin vähättelyä. Miesten ongelmista puhuttaessa se on todellinen omakohtainen kokemus, jonka pohjalta voi hyvin kyseenalaistaa miehen ongelman.

Vierailija
136/136 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikoinaan mieskriteerinä se, että mies osaa itkeä. Halusin miehen, joka osaa ja uskaltaa näyttää tunteensa. Mies ei julkisesti osoita tunteitaan, mutta kyllä hän on itkenyt usein kahden kesken. Toisinaan hän jopa käpertyy syliini. En pidä sitä heikkoutena. Pidän sitä suurena luottamuksen osoituksena. Arvostan sitä, että hän uskaltaa olla heikko seurassani. Silloin kun on tarvis. 

Onkohan tuollaisia naisia vapaana? Ja missä?

Itse en ole tuollaisia löytänyt. Kaikissa suhteissani naisen käytös minua kohtaan on muuttunut, kun olen itkenyt hänen nähden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän