Kuppilat kuntoon 20.3.
Olipa hämmentävä jakso. Tämä jakso oli sellainen, jossa mikään Sukulan tekemä muutos ei miellyttänyt omistajaa ja ravintolapuoli olikin pelkkä sivutoimi. En ensin tajunnut miksi siellä edes oli vaatteita ja sisustustavaroita, kun olin ymmärtänyt sen huoltsikkatyyppiseksi ravintolaksi. Olipa sekava kokonaisuus.
Itse kyllä panostaisin pelihalliin ja burgereihin ja jättäisin sen sisustuskrääsän pois.
Kommentit (182)
No ulkonäön ruotiminen on asiatonta ja turhaa (ei, en ole ilmiantanut viestejä). "Bisnesmallista" voi mielestäni keskustella, kun se on itse tuotu julkisuuteen.
Toivottavasti mies ymmärtää heittää rouvansa pihalle pisneksestä ja aina parempi myös parisuhteesta.
Ihan kamalaa katsottavaa. Niin upea suomalainen mies jolla älyä ja huumoria. Ja rouva pilaa kaiken!
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli vähän Tankki täyteen-fiilis tosta paikasta. Emäntäkin oli yhtä pirtsakka kuin "Emiiilia Vileeen".
Heittomerkillä:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli vähän Tankki täyteen-fiilis tosta paikasta. Emäntäkin oli yhtä pirtsakka kuin "Emiiilia Vileeen".
Piti ihan katsoa YouTubesta ote Tankki täyteen -ohjelmasta. Totta tosiaan tulee tämä matamia miekeen töstö Emilia Vileenistä 😵
Olkaa hyvä!
No juuri olin minäkin kirjoittamassa samaa. Tosiaan tuli mieleen Tankki Täyteen jo silloin, kun muutama vuosi sitten pysähdyimme tuonne ohikulkumatkalla. Huvipuistosta emme olleet edes tietoisia, mutta ei olisi ollut aikaakaan silloin. Mutta ihmettelin juuri tuota krääsää ja paikan ulkoasua. Näytti ulkoisesti jääneen 80-luvulle. Mutta en silloin en edes tiennyt omistajista mitään. Nyt en enää ihmettele miksi se näyttää tuolta. Omistajaparin asetelma on hyvin samankaltainen kuin tuossa Tankki täyteen-sarjassa. Emilia halusi aina täyttää visioita ja olla niin fiini ja hienostunut, Sulo antoi Emilian tehdä mitä lystää, ettei tule napinaa tai selkään. Emilialla oli aina hapan naama. Sulo oli sellainen vähän sinne päin kunhan halvalla saa- tyyppi, sellainen lupsakka tohvelisankari kunnes sai tarpeekseen. Mutta siinäkin lopulta kävi niin, että raukka joutui palaamaan häntä koipien välissä takaisin.
Olen katsonut kaikki jaksot useaan kertaan. Minusta se on todella hauskaa tilannekomiikkaa. Tykkäsin Tankki täyteen- sarjasta jopa enemmän kuin Reinikaisesta.
Mutta joo, muutoksia olisi hyvä tehdä, jotta paikka saisi lisää asiakkaita.
Tuossa voisi kyllä hyvin hyödyntää sitä 80-luvulle pysähtynyttä tunnelmaa ja ihan tehdä paikasta sellaisen Tankki täyteen -henkisen.
Sainpa mäkin nyt katottua jakson.
Apua, mikä paikka. Tilaa oli aivan järkyttävän paljon. Miksei sitä ollut jaettu pienempiin osiin, ettei olis sellainen halli?
Keittiötä tämä kokki kateellisena katto, siellä oli ihanasti tilaa. Keittiöt tuppaa liian usein olla siivouskopin kokoisia.
Konsepti oli outo ja pariskunta eriparia. En nähnyt mitään yhteistä tai lämpöä. Mikä heidät pitää yhdessä?
Itse kunnostaisin osan pelikoneista ja karnevaalitouhua! Sitä samaa sisälle kuin ulkonakin. Mahtuis varmasti pienten lasten sisähuvipuisto ja pelihalli isommille (semmonen jenkkisysteemi, ku boitsit ja tetsoni kiinnosti). Narun vetoa!Hepenet ja krääsä takanurkkaan, kun kerran oli nettikauppa.
Ruokakin sen mukaan. Laatu hodareita/burgereita, popkornia, pehmistä, hattaraa..
Lounasbuffakin toimii niille 16 rekkamiehelle tuossa ideassa.
Outoa, että Jyrkin lista vaihtui vakkareiden pyynnöstä. Perussettiä sekin oli, että sitäkö löllöä lohipastaako tyypit oli vailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällistyttävintä oli rouvan voitonriemu, kun yksi nainen (rouvan valmentamana?) sanoi tykkänneensä entisestä enemmän. Siis yritys alkaa olla konkurssikypsä ja sitä yritetään muutoksilla pelastaa, mutta rouva on mieluummin oikeassa kuin pelastaisi yrityksensä!
Tämä palautteenantaja on rouvan FB-kaveri ja esim. ainut, joka on kommentoinut rouvan profiilikuvaan. Että tuskin oli ihan puhtaasti oma mielipide.
Ja näköjään se tyttö, joka avajaisissa tarjoili jäätelöä, on palautteenantajan tytär.
Vierailija kirjoitti:
Joskus aina kuulee noilta televisioissa olleilta, että huonoa julkisuutta ei olekkaan. Mutta nyt kyllä oli. Tuo jakso ei herättänyt pienintäkään mielenkiintoa tuota paikkaa kohtaan, ei minkäänlaista. Tuonne ei tule kukaan menemään miettien, "no käydään nyt kun se oli siinä ohjelmassakin". Karmein jakso mitä olen nähnyt tuolta formaatilta.
Itse olen toisaalta niin utelias, että pistäytyisin varmaan tuolla usein tirkistelemässä, jos lähellä asuisin :) Saattaisin ehkä kerran maistaa jotain ruokaakiin. Tiedän kuitenkin, että kuulun vähemmistöön, eikä minunlaisillani kannatetaan minkäänlaista hovia.
Vierailija kirjoitti:
Konsepti oli outo ja pariskunta eriparia. En nähnyt mitään yhteistä tai lämpöä. Mikä heidät pitää yhdessä?
En osaa sanoa tästä tapauksesta, mutta joissain liitoissa saattaa taloudellinen puoli sitoa vahvasti yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällistyttävintä oli rouvan voitonriemu, kun yksi nainen (rouvan valmentamana?) sanoi tykkänneensä entisestä enemmän. Siis yritys alkaa olla konkurssikypsä ja sitä yritetään muutoksilla pelastaa, mutta rouva on mieluummin oikeassa kuin pelastaisi yrityksensä!
Tämä palautteenantaja on rouvan FB-kaveri ja esim. ainut, joka on kommentoinut rouvan profiilikuvaan. Että tuskin oli ihan puhtaasti oma mielipide.
Ja näköjään se tyttö, joka avajaisissa tarjoili jäätelöä, on palautteenantajan tytär.
Palautteen antajan poika taas kuoli siinä muutaman vuoden takaisessa onnettomuudessa, kun mopoilija ajoi päin kadulle viritettyä köyttä Laukaassa. Katkeroitunut tästä?
Oon meinannut muutamaan kertaan pysähtyä ohikulkumatkalla tuonne, mutta ohjelman (tai erityisesti omistajarouvan) ansiosta en edes aio enää.
Itsekkin katsoin tuon jakson äskettäin ja olihan tuo nyt aivan järkyttävää meininkiä. Eikö tuolla rahalla voisi purkaa kaikki kyltit helvettiin ja yrittää panostaa ulkokuoreen. Tuollainen nuhjuinen Neuvosto-Suomen muistomonumentti ei ole ihan houkuttelevin kohde. Niinkuin Sukula sanoi "rakennus on ongelma" ja oli aivan oikeassa.
Sitten tuo sisustus.... voi jeesus sentään. Eikö oikeasti olisi voinut rakentaa kevyitä väliseiniä tai edes laittaa jotain suurempaa "silmänrikkojaa" jonnekkin, ihan vaikka isoja kasveja. Ja ihan vinkiksi.. et voi valita hirveämpiä värejä tuohon tilaan kuin tumma lattia ja valkeat seinät. Entisestään korostavat suurta tilaa, kun vielä kaikki on tyhjää täynnä. Seinät tyhjiä, nurkat tyhjiä. Tuonne ruokalaankin olisi voinut laittaa oikesti kunnon loosit ja massiivipöydät, jotka olisivat "imeneet" tuota hallimaisuutta. Nuo "terassikalusteet" korostavat sitä entisestään.
Ehkä suurin puute kuitenkin on se, että nainen ei tosiaan tiennyt mitä halusi. Halusiko olla huoltoasema/"ostoskeskus"/viihdekeskus (joka tuon pitäisi olla) vai krääsämyymälä? Vihasi huvipuistoa, pelihuonetta ja varmaan kahvila/ruokalaakin, vaikka noiden pitäisi olla suurimmat sisääntuojat lisänä vielä toimiva kauppa mistä ostaa matkaevästä! Itse ainakin kateellisena katselin noita pelikoneita! Kunnon old school-arcade kamaa, joita näillä leveyksillä on todella vähän.
Kuka muka oikeasti lähtee hakemaan jotain "carpe diem"-halppiskrääsää Laukaalta? Jos haluaa myydä "lifestyle" kamaa niin vie liikkeensä Jyväskylän keskustaan kivijalkamyymälään. Tietysti perseestä kun joutuisi tekemään oikeasti sitten töitä. Nyt voi vain mulkoilla asiakkaita tiskin takaa ja kytätä, että kukaan ei vain varasta mitään!
Ei se nyt kuitenkaan mitään ydinfysiikkaa ole. Huoltoasemalla kuitenkin ne "key pointit" on 1. SIJAINTI 2. SIJAINTI 3. SIJAINTI. Sitten puhtaat ja isot WC-tilat, toimiva ruokala, toimiva kauppa.... Ei se ole mikään ihme, että kaikki ABC:t ovat samalla kaavalla tehtyjä. Kävisivät, vaikka tuolla vaajakoskella katsomassa sitä.
Mä en kattoisi tota naisystävää/vaimoa päivääkään. Tietää yritys toiminnasta yhtä paljon kun ruuan laitosta eli ei mitään!! Toivottavasti toi mies olisi fiksu, että potkisi muijan pihalle ja jatkaisi toimintaa itse. Vanhat kunnon pelit rempseä iloinen palvelu ja kunnon sapuskat siitä se lähtee.
Eilen tuli uusintana ja katselin kyllä ihmeissäni. Onko tietoa mikä meininki tällä hetkellä?
Taas tuli telkkarista. Pikavilkaisu rouvan nettikaupan fb-sivuille näyttäisi kyllä siltä, että tykkääjiä ja positiivista palautetta riittää yllättävänkin paljon!
Onko joku käynyt lähiaikoina paikanpäällä, vieläkö ravintola on pystyssä?
Vaikka tämä jakso on tullut jo aikaa sitten ja viesti ketjukin jo vanha, niin pakko kommentoidasillä 2 vko sitten kävin kyseisessä paikassa kahvilla. Ei kyllä jäänyt kovin hyvä kuva tästä paikasta. Jo ulko oville saakka kantautui keitittöstä vanhan rasvan käry. Ajatuksenani oli jopa syödä jotain mutta rasvan käry vei ruoka halut. Päädyin ostamaan pelkän kahvin. Ei todellakaan asiakaspalvelu henkisyyttä koko paikassa kassan takana seisoi hyvin ilmeettömän näköinen nainen laiskasti kuin keitetty spaghetti ei tervehdykseen vastannut vain tympeästi ilmoitti kahvin hinnan.
Mikä todellakin kiinnitti erityisesti huomioni että se vaate ja sisustus puoli oli näyttävästi esillä mutta kahvila/ravintola oli jossain perä nurkassa ja hämärän ja tunkkaisen oloinen ja lattiat pölyssä
Nostin vanhaa keskustelua kun tämä menee just uusintana Jimillä. Onkohan tuo pulju vielä pystyssä?
Word!