9e rahaa lapsilisiin, mitä ruokaa tekisitte huomenna?
2 aikusita 4 lasta. 1 syö lounaan koulussa. Kaapissa näkkäriä, hapankorppua ja juustoa, ketsuppia, pastaa, voita, puuroa.
Kommentit (41)
Meillä lapset syö linssejä tai kaaliruokia eikä hernekeittoa. Eli mun naamaan menisi! Ja lapset pärjää ilman maitoa.
Makaronimössö on kyllä hyvä vaihtoehto. 3,99e jauheliha,2e kananmunat.0.80e x 2 maito.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset syö linssejä tai kaaliruokia eikä hernekeittoa. Eli mun naamaan menisi! Ja lapset pärjää ilman maitoa.
Makaronimössö on kyllä hyvä vaihtoehto. 3,99e jauheliha,2e kananmunat.0.80e x 2 maito.Ap
Lapset syövät just sellaista ruokaa kuin ne on totutettu ja opetettu syömään.
Öö, miksi oltaisiin opettu lapsia syömään linssejä kun ei olla niitä syöty edes ennen lapsia? Tai miksi oisin tehnyt jotakin 10 litraa hernekeittoa kin mies ei sitä syö? Tai kaalikeittoa? Tollo!
Ap
Iso kattilallinen juures-nakkikeittoa: perunoita, lanttua, porkkanaa, palsternakkaa, sipulia, nakkeja. Halvimmaksi ehkä tulee ostaa pakasteesta keittojuureksia.
Tai pastaa, johon vähän kinkkua, pari he-ma-pa -vihannespussia, sipulia ja pari munaa sekä kermaa.
Pastaa ja jauhelihakastiketta ehdotan minäkin. Tai pastaa tomaattikastikkeella ja iltaruuaksi munakasta ja näkkäriä.
En pysty ymmärtämään.
Meill on kaapissa riisiä, pastaa, spagettia, riisinuudelia, pikanuudeleita, tölkkipapuja, merilevälevyjä, kahta eri puurohiutaletta, puuroriisiä, mannasuurimoita, soijarouhetta, kahta eri kuivattua linssiä, näkkileipää, kuivaherneitä, pari lämpöisessä säilyvää maitopurkkia, mangososetölkki, blå bandin aterioita kaksi eri laatua, riisipaperia, tomaattimurskaa, viininlehtikääryleitä, jauhoa, kolmea eri sokeria, siirappia, ruokaöljyjä, mysliä, kookosmaitoa, muroja jne. Voin koska tahansa kokata aterian hyödyntämällä joitakin noista ja lisäksi jääkaapin antimia. Suosittelen. Minulla on vain yksi lapsi enkä voisi kuvitella että edes muuttopäivänä olisi ruokakaappi noin surkeassa kunnossa.
Olen lukenut, että joku on tilannut tuollaisessa tilanteessa kännykällä pitsaa... Silloin täytyy maksaa vasta sitten, kun kännykkälasku tulee maksuun... Mutta silloin on varmaan vielä vähemmän rahaa ruokaan...
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut, että joku on tilannut tuollaisessa tilanteessa kännykällä pitsaa... Silloin täytyy maksaa vasta sitten, kun kännykkälasku tulee maksuun... Mutta silloin on varmaan vielä vähemmän rahaa ruokaan...
Joo ei kannata. 9€ riittää kyllä siihen että pysyy hengissä pari päivää.
Jauhelihakastikkeen ja perunoita, tai sitä pastaa. Hedelmiä ja kaurapuuroa. Kyllä niillä perhe yhden illan elää ja vatsa täyttyy.
Vierailija kirjoitti:
Tän täytyy olla trolli.Ei kukaan normi aikuinen voi olla laskenut talouttaan noin surkeati.
Mä lasken joskus noin surkeasti oman tilanteeni. Tai oikeastaan en välitä, kun tiedän, että parin päivän päästä tulee palkka. Mutta! Mä asun yksin (mies on, mutta molemmilla on omat kodit). Eli mä huolehdin vain itsestäni.
Minä kyllä ihmettelen myös, että lapsiperheessä uskalletaan ajaa tilanne tuohon pisteeseen ja vielä useampi lapsi.
kaupasta jauhelihaa 400gr 3€
maitotölkki 8 centtiä
noista tulee se makaronilaatikko kun pastaa oli kotona ja juustorippeet kuorrutteeksi laatikkoon. ketsuppiakin taisi olla, jee.
porkkanapussi raastettuna, siinä on salaatti teille
ja rahaa jää vielä jälkkäriinkin eli vanukkaat kaikille.
lisäksi jää ensi kuulle semmoinen 1,5-2 euroa.
Mikäs hätä teillä. ruokaa pöydässä!
Papuja ja linssejä
Linssejä ja papuja
Nykyään nämä ruokakeskustelut on tylsiä, kun ihan kaikkeen ehdotetaan papuja ja linssejä. Linssit on kuvottavaa moskaa. Syön itse lihaa vain kork.kerran viikossa, muuten kasvista ja kalaa. Mutta tuo linssijankutus alkaa oikeasti jo menemään yli.
Sori ap, ohis
Vierailija kirjoitti:
kaupasta jauhelihaa 400gr 3€
maitotölkki 8 centtiä
noista tulee se makaronilaatikko kun pastaa oli kotona ja juustorippeet kuorrutteeksi laatikkoon. ketsuppiakin taisi olla, jee.
porkkanapussi raastettuna, siinä on salaatti teille
ja rahaa jää vielä jälkkäriinkin eli vanukkaat kaikille.
lisäksi jää ensi kuulle semmoinen 1,5-2 euroa.
Mikäs hätä teillä. ruokaa pöydässä!
Häh?! Maito 8 senttiä?? Missä?
Vierailija kirjoitti:
Näin käy joka kuukausi. Lainannutkin olen jo. Alkoholiin menee hirveästi rahaa :/ Pitäisi päästä AA han
Anteeks, mut sama mulla :D
Vierailija kirjoitti:
Papuja ja linssejä
Linssejä ja papuja
Nykyään nämä ruokakeskustelut on tylsiä, kun ihan kaikkeen ehdotetaan papuja ja linssejä. Linssit on kuvottavaa moskaa. Syön itse lihaa vain kork.kerran viikossa, muuten kasvista ja kalaa. Mutta tuo linssijankutus alkaa oikeasti jo menemään yli.
Sori ap, ohis
Kolmas on soijarouhe. Mä en sitä laittais suustani alas, vaikka sitten kuolisin nälkään.
Eli, linssit, pavut, soijarouhe, kaali, porkkana, lanttu + muut "satokauden tuotteet" nyt on ainakin sellaisia mitä ehdotetaan joka hemmetin ruokakeskustelussa ja alkaa nää tulee jo korvista ulos, vaikka en ole edes niitä syönytkään.
Meillä maitoa kuluu vain kahviin, kun kaikki lapset on jo luopunut tuttipullosta.
Parsakaali on halpaa ja sisältää enemmän ja paremmin imeytyvää kalsiumia. Ostin tänäänkin yhden hintaan 79snt.
Nyt jaat sen 9€ lasten ruokiin. Te aikuiset voitte syödä ne mitä kaapissa on jäljellä.
Teet lapsille vaikka makaronilaatikkoa.
Vierailija kirjoitti:
En pysty ymmärtämään.
Meill on kaapissa riisiä, pastaa, spagettia, riisinuudelia, pikanuudeleita, tölkkipapuja, merilevälevyjä, kahta eri puurohiutaletta, puuroriisiä, mannasuurimoita, soijarouhetta, kahta eri kuivattua linssiä, näkkileipää, kuivaherneitä, pari lämpöisessä säilyvää maitopurkkia, mangososetölkki, blå bandin aterioita kaksi eri laatua, riisipaperia, tomaattimurskaa, viininlehtikääryleitä, jauhoa, kolmea eri sokeria, siirappia, ruokaöljyjä, mysliä, kookosmaitoa, muroja jne. Voin koska tahansa kokata aterian hyödyntämällä joitakin noista ja lisäksi jääkaapin antimia. Suosittelen. Minulla on vain yksi lapsi enkä voisi kuvitella että edes muuttopäivänä olisi ruokakaappi noin surkeassa kunnossa.
Miten tämän sädekehäsi kiillotuksen on tarkoitus auttaa ap:tä?
Vierailija kirjoitti:
No, jos tilanne on noin huono, kävisin nyt kaupassa ja ostaisin kaalia ja jauhelihaa ja tekisin kaalikeiton. Mutta lapsilisä tulee maanantaina ja tuo riittää korkeintaan torstaiksi, eli sitten kannattaa soitta kirkon diakonissalle.
Lapsilisät maksetaan perjantaina, jos maksupäivä (kuukauden 26. päivä) on maanantai. Eli ylihuomenna on tilillä.
Onneks lapsilisä ja palkka tulee perjantaina! Sillon on etelänmatkan eräpäivä ja saan maksettua loput. Ei tarvi koskee säästötiliin😊