9e rahaa lapsilisiin, mitä ruokaa tekisitte huomenna?
2 aikusita 4 lasta. 1 syö lounaan koulussa. Kaapissa näkkäriä, hapankorppua ja juustoa, ketsuppia, pastaa, voita, puuroa.
Kommentit (41)
Kaksi aikuista syö töissä työpaikkalounaan, johon omette budjetoineet rahan. Tietenkin.
Ja se 9e jaetaan lasten ruokiin,
Varmaankin (jauheliha)keiton tai kanan koipipaloja ja pastaa.
Tän täytyy olla trolli.Ei kukaan normi aikuinen voi olla laskenut talouttaan noin surkeati.
Käivisikö ihan vaan makaronilaatikko? Kinkkukiusaus? Tai katsot kaupassa mitä on tarjouksessa, esim CM:ssa on mammuttimarkkinat.
No, jos tilanne on noin huono, kävisin nyt kaupassa ja ostaisin kaalia ja jauhelihaa ja tekisin kaalikeiton. Mutta lapsilisä tulee maanantaina ja tuo riittää korkeintaan torstaiksi, eli sitten kannattaa soitta kirkon diakonissalle.
Vierailija kirjoitti:
Tän täytyy olla trolli.Ei kukaan normi aikuinen voi olla laskenut talouttaan noin surkeati.
Voi kuule - valitettavasti tämä on arkea monille. Ap:llä sentään on rahaa
Tekisin linssikeiton, porkkanaraastetta, paistettua munaa, puuroa.
Lapsilisähän tulee jo perjantaina!
Näin käy joka kuukausi. Lainannutkin olen jo. Alkoholiin menee hirveästi rahaa :/ Pitäisi päästä AA han
Taas on koku hullu keskustelemassa, taidan lähteä lenkille... Ei näitä jaksa lukea.
Vierailija kirjoitti:
No, jos tilanne on noin huono, kävisin nyt kaupassa ja ostaisin kaalia ja jauhelihaa ja tekisin kaalikeiton. Mutta lapsilisä tulee maanantaina ja tuo riittää korkeintaan torstaiksi, eli sitten kannattaa soitta kirkon diakonissalle.
Lapsilisä tulee perjantaina 23.3.
Joo perjantaina tulee lapsilisä. Taidan ostaa munia, perunaa ja makkaraa ja maidon.
Lohkoperunoita uunissa, pannulla makkaraa ja kananmunia. Ap Ja maito aamukahviin.
Vierailija kirjoitti:
Joo perjantaina tulee lapsilisä. Taidan ostaa munia, perunaa ja makkaraa ja maidon.
Lohkoperunoita uunissa, pannulla makkaraa ja kananmunia. Ap Ja maito aamukahviin.
Voi pyhä yksinkertaisuus. Olisiko edes tätä tilannetta voinut nähdä jonkinlaisena oppimisen paikkana, että olisi ottanut onkeensa noista vinkeistä tehdä kaalisoppaa tai linssikeittoa, jotka ovat terveellisiä ja ravitsevia ruokia, mutta ei, pakko päästä tuollaista karsinogeenistä einespaskaa syöttämään lapsille?
Jauhelihakastike ja pastaa. Mehukeittoa ton teidän puuron kanssa ja leikkelettä näkkärin päälle. Lopulla maitoa.
Milloin ne lapsilisät tulee, eli kuinka pitkäksi aikaa pitää yhdeksän euron riittää?
Hernekeitto on halpaa, kun keittelee itse herneistä lähtien, ja minä ainakin lapsena tykkäsin siitä kovasti. Munia saa halvalla, niitä aamupuuron lisäkkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Näin käy joka kuukausi. Lainannutkin olen jo. Alkoholiin menee hirveästi rahaa :/ Pitäisi päästä AA han
Älä nyt ainakaan sinne mene! Siellä sitä juomisen himo vasta yltyy kun ensin kuuntelee 20 minuttia sitä kun joku kirjasta lukee perinteen... Sitten keskustellaan siitä perinteestä.
Minulla ei ole työpaikkalounasta. Puuro evääksi, jos moinen tilanne olisi.
Makaroonilaatikko tai perus makaroonimössö, niin ei menisi munamaitoon tai lihaliemeen rahaa.
Miten ihmeessä tuohon tilanteeseen jotkut päätyy kuukausi toisensa jälkeen? Siis 6-henkinen perhekin oli saatava, vaikka penni venyyyy? En ymmärrä. Yhtäkkiäkö elintasonne romahti, ihan arvaamatta? Harvinaista, harmi.