Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä teidän puolisot on metoo-kampanjasta?

Vierailija
20.03.2018 |

Itse kysyin eilen ekaa kertaa ja vastasi, että "Ei siinä.. hyvä juttu. Ei mulla ole lähtökohtaisesti mitään luottoa yli 35-vuotiaiden valkoisten miesten isompaan hyötyyn yhteiskunnassa."

Vitsillä tietenkin väänsi kun on itse tuon ikärajan alle menevä mies, mutta eipä ole kovin vaikuttunut koskaan mistään vanhempien ukkojen sikailusta ollutkaan.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti luulette miestenne kertovan teille totuuden? xD

Ihanko oikeasti luulet kaikkien miesten olevan sovinistisikoja... eivät onneksi ole 😁

Vierailija
42/100 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti luulen. Olen parisuhteessa aikuisen miehen kanssa, jolla on omat mielipiteet ja joka ei epäröi tuoda niitä julki silloinkin, kun olemme eri mieltä. Metoosta meillä kummallakaan ei ole erityisen vahvoja mielipiteitä, mutta mies on pasifisti ja tuomitsee ehdottomasti ahdistelun.

ei kai ahdistelun tuomitsemisessa vielä mitään erinomaista ole, sen kai nyt tuomitsee jokainen järkevä ihminen. Mutta kun kampanjassa tuomitaan tavanomainen kanssakäyminen ja miehetkin summamutikassa, niin siinä jo joutuu miettimään, oletko puolesta vai vastaan.

Monelle metoolaiselle miehet edustavat iljettävintä elämän muotoa maapallolla ja mielipide tuntuu olevan vahvassa nousussa. Ei ihme jos syntyvyys pienenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti luulen. Olen parisuhteessa aikuisen miehen kanssa, jolla on omat mielipiteet ja joka ei epäröi tuoda niitä julki silloinkin, kun olemme eri mieltä. Metoosta meillä kummallakaan ei ole erityisen vahvoja mielipiteitä, mutta mies on pasifisti ja tuomitsee ehdottomasti ahdistelun.

ei kai ahdistelun tuomitsemisessa vielä mitään erinomaista ole, sen kai nyt tuomitsee jokainen järkevä ihminen. Mutta kun kampanjassa tuomitaan tavanomainen kanssakäyminen ja miehetkin summamutikassa, niin siinä jo joutuu miettimään, oletko puolesta vai vastaan.

Monelle metoolaiselle miehet edustavat iljettävintä elämän muotoa maapallolla ja mielipide tuntuu olevan vahvassa nousussa. Ei ihme jos syntyvyys pienenee.

Mikä sinulle on tavanomaista kanssakäymistä, joka yleisesti metoon takia nykyisin tuomitaan?

Vierailija
44/100 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinulle on tavanomaista kanssakäymistä, joka yleisesti metoon takia nykyisin tuomitaan?

Minulle tavanomaista kanssakäymistä on esimerkiksi kohteliaisuus ja huomaavaisuus. Saattaisin sanoa naispuoliselle työtoverilleni, jolla on esimerkiksi uusi pipo päässään, että sinullapa on hieno pipo! En muista, olenko sanonut juuri piposta, mutta olen kyllä sanonut spontaanisti ja vilpittömösti, että hieno pusero tms. Nähdäkseni kuulijat ilahtuvat poikkeuksetta tällaisesta kommentista.

Oven avaaminen naiselle on minulle itsestään selvyys jne. Jos nainen nousee illallispöydästä, nousen myös ja autan häntä selviymään tuolin kanssa. Kun hän tulee takaisin, nousenja autan jälleen. jnejen.

Mutta metooväki on tälläkin palstalla todistellut, että naisessa saa kiinnittää huomiota vain hänen älykkyyteensä ja siihen, minkälaista tutkimusta hän on tehnyt ja kuinka paljon on saanut haalittua apurahoja kasaan.

Kaikki huomion kiinnittäminen ulkokuoreen tms on nykyisin kiellettyä

Vierailija
45/100 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti luulet kaikkien miesten olevan sovinistisikoja... eivät onneksi ole 😁

ylilautaulilla nyt ei leikkaa...

Vierailija
46/100 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin itse asiassa miehen tän takia.

Ihan hyvä, että tuli ilmi ajoissa. Kyllähän siitä jo aiemmin oli merkkejä, mutta tämän asian kanssa nyt sitten lopulta tuli ihan kunnolla kaapista. Ei siinä ollut enää mitään mahdollisuutta jatkaa. Hukattu aika ja luottamus harmittaa.

Vierailija
47/100 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Periaatteessa ihan hyvä mutta siinä on voitu leimata turhaankin joitakin... mutinaa, mutinaa, mulla on migreeni en voi ajatella”

M38

😳 tuli kyllä puun takaa hänen ajatelmat

Vierailija
48/100 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon mielestä ylireagointia

Vierailija
49/100 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Periaatteessa ihan hyvä mutta siinä on voitu leimata turhaankin joitakin... mutinaa, mutinaa, mulla on migreeni en voi ajatella”

M38

😳 tuli kyllä puun takaa hänen ajatelmat

Tuossa se nyt möllöttää kun kerroin että minua on ensimmäisen kerran ahdistellut kaverin isä 12-vuotiaana ja 16-vuotiaana minua on käyttänyt hyväkseen useampi mies kun olin humalassa festareilla. Luulee vissiin että on joku harvinainen ilmiö.

Vierailija
50/100 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni toitottaa olevansa feministi, joten ihmettelen syvästi, jos ei tätä ymmärrä.

Voi kultapieni, miehesi feikkaa. Luuletko tosiaan, että miehestä noin vain tulee feministi?

Vierailija
51/100 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAHA. Söpöä, että naiset luulee miehen kertovan totuuden! t. mies

Vierailija
52/100 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni toitottaa olevansa feministi, joten ihmettelen syvästi, jos ei tätä ymmärrä.

Voi kultapieni, miehesi feikkaa. Luuletko tosiaan, että miehestä noin vain tulee feministi?

Ei tule miehestä feministiä ainakaan sen vähemmällä vaivalla kuin naisestakaan, molempien on opeteltava ensin että mitä se feminismi on. Mutta miten tämä nyt siihen liittyy että voiko joku mies olla feministi vai ei?

Vierailija
53/100 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisystävän mielestä tosiaan on ylireagointia suurimmaksi osaksi

Vierailija
54/100 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä että valehtelee, pitää osata myös valehdella vakuuttavasti. Harva mies osaa kun harva asiaa ymmärtää.

Vierailija
55/100 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että ne jotka on tuosta kampanjasta vihaisia ("nykyään ei voi enää lähestyä naisia kun kaikki on seksuaalista häirintää!!" "naiset liioittelee" "mitä häirintää on katsomisessa?!" jne.) on just niitä naisten ahdistelijoita. Normaalit miehet ymmärtää, mikä ero on häirinnällä ja flirttailulla eivätkä ota kampanjasta itseensä. Näin myös oma mieheni.

Vierailija
56/100 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla puhuttu siitä paljon mitään. Mies vihjasi hesarin jutuista liittyen musiikinopettajien hyväksikäyttöön. Mutta tiedän jo että hän ei oo ainakaan sitä vastaan mitenkään. Louhimiehen käytöstä päivitettiin yhdessä.

Vierailija
57/100 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin noin vain? Ja etkö oikeasti tajunnut viestistäni vittuilevaa asennetta miestäni kohtaan? Tiedän tasan tarkkaan, että hän ei ole feministiä nähnytkään, vaikka itse sitä toitottaa. Ja miksi olen sinulle kultapieni?

Vierailija
58/100 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja olet oikein ylpeä miesten käyttäytymisestä? kivat sulle... Luuletko oikeasti naisia niin tyhmiksi, että nielevät kaiken? itse ainakin suunnittelen mieheni lemppaamista juuri nyt

Vierailija
59/100 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tavanomaista kanssakäymistä on esimerkiksi kohteliaisuus ja huomaavaisuus. Saattaisin sanoa naispuoliselle työtoverilleni, jolla on esimerkiksi uusi pipo päässään, että sinullapa on hieno pipo! En muista, olenko sanonut juuri piposta, mutta olen kyllä sanonut spontaanisti ja vilpittömösti, että hieno pusero tms. Nähdäkseni kuulijat ilahtuvat poikkeuksetta tällaisesta kommentista.

Oven avaaminen naiselle on minulle itsestään selvyys jne. Jos nainen nousee illallispöydästä, nousen myös ja autan häntä selviymään tuolin kanssa. Kun hän tulee takaisin, nousenja autan jälleen. jnejen.

Mutta metooväki on tälläkin palstalla todistellut, että naisessa saa kiinnittää huomiota vain hänen älykkyyteensä ja siihen, minkälaista tutkimusta hän on tehnyt ja kuinka paljon on saanut haalittua apurahoja kasaan.

Kaikki huomion kiinnittäminen ulkokuoreen tms on nykyisin kiellettyä

Todennäköisesti "metoo-väestä" 90% ei näe kuvaamiasi esimerkkejä seksuaalisena ahdisteluna. Toki moni ei varmaankaan pidä tarpeellisena kommentoida toisten ihmisten ulkonäköä, mutta seksuaalista ahdistelua ei ole kaikki mistä joku ei tykkää. Ja jos olet viitsinyt ihan ajatuksen kanssa lukea aihetta käsitteleviä ketjuja, tiedät hyvin itsekin, että monta kertaa on neuvottu, että jos haluaa välttämättä toisen ulkonäköä kehua, niin kehuu vaikka vaatetta tai hiustyyliä tai kauniita silmiä, mutta ei erogeenisia alueita.

Vierailija
60/100 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tämän myötä rohkaistunut kertomaam hänelle minuun nuorempana kohdistuneesta ahdistelusta. On lukenut memyös-sivulta muiden kokemuksia ja on ollut hyvinkin järkyttynyt, kun ei ollut tajunnut miten yleistä ahdistelu on.

Sama. Mies (51 v) on ollut hämmästynyt, että ahdistelu on niin yleistä. Ei ollut tajunnut aikaisemmin.