Jaetaanko Postinen enää vain kerran viikossa?
Ainakaan nyt kolmeen viikkoon mainospostia ja Postista ei ole näkynyt kuin korkeintaan kerran viikossa. Onko jokin uusi käytäntö vai onko paikallisessa postinkulussa jotain ongelmaa? En oikein löytänyt mitään selkeää tietoa googlaamalla siitä, milloin Postinen jaetaan.
Kommentit (27)
Posti on perseestä. Eilen sain kirjeen joka on tammikuussa lähetetty. Postinen on turhanpäiväinen roskapaperi.
Lukeeko joku sitä oikeasti? Joskus jos satun huomaamaan Kotipizzan kupongit siellä takana niin otan talteen. Mut kyllä se suoraan melkeinpä menee keräykseen.
oho
olin unohtanut koko lehtisen
ennen se tuli mutta nyt ei ole tullut kuukausiin!
Vierailija kirjoitti:
Meitä on tosiaan moneen junaan.
No tosiaan, jos sinulle on ihan sama jaetaanko postisi vai pölliikö sen lajittelija. Tarkoitan tietysti sitä, että mitään muitakaan posteja ei ole tullut. Postinen vain olisi hyvä indikaattori siitä, onko postia jaettu lainkaan. Yleensä mainokset tulee vaikka muuta postia ei olisi. Otan osaa, jos mainosposti noin ahdistaa. ap
Ovat nyt leikkaamassa nurmikoita, eivät jouda sulle postisia jakaa.
Koko postinen on aivan turhanpäiväinen kun se jaetaan tiistaisin niin sitten ei jaeta kirjepostia tiistaisin. Postimies käy laatikolla ja ei ole aikaa jakaa oikeata postia jos sellaista nyt tulisikin.
Tiesittekö että tavalliset paketit säilytetään postissa nykyään 7 päivää? Siis jos vastaanottaja ei ole kotonaan niin pakettisi tulee takaisin bumerangina JA joudut maksamaan sen kuljetuksen uudelleen tai pakettisi tuhotaan 3kk kuluttua. Törkeää!
Mulle on tullut maanantaisin postinen ja sen mukana jotain mainoksia kuten Tokmannin ym. No eilen ei tullut mitään ja tiistaisin postia ei kai jaeta, vai onko tämä muuttunut? Postinen siis tulee muistaakseni vain kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tosiaan, jos sinulle on ihan sama jaetaanko postisi vai pölliikö sen lajittelija. Tarkoitan tietysti sitä, että mitään muitakaan posteja ei ole tullut. Postinen vain olisi hyvä indikaattori siitä, onko postia jaettu lainkaan. Yleensä mainokset tulee vaikka muuta postia ei olisi. Otan osaa, jos mainosposti noin ahdistaa. ap
Meidän talouden postit posti jakaa kahteen osoitteeseen vaikka siis asutaan yhdessä ja kummankin postit on osoitettu tänne. Minä saan kotiin ja miehen postit menee hänen sukulaisilleen, ei postin mukaan asu täällä. Luotan siihen että edes jonnekkin tulee :D
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tullut maanantaisin postinen ja sen mukana jotain mainoksia kuten Tokmannin ym. No eilen ei tullut mitään ja tiistaisin postia ei kai jaeta, vai onko tämä muuttunut? Postinen siis tulee muistaakseni vain kerran viikossa.
Minulla on muistikuva, että olisi vielä syksyllä tullut kahdesti viikossa. Tosin nyt kävin tämän kuun lehtipinon läpi ja löysin Postiset "viikko 9" ja "viikko 11". Eli tuon mukaan ei ehkä tulisikaan edes kuin joka toinen viikko?? ap
Kyllä meille on tullut maanantaisin ja keskiviikkoisin. Muistaakseni viime viikollakin. Eilen tuli ainakin.
Postisessa hyvää on se, että se sisältöineen on kätevä laittaa yhdellä vilkaisulla kierrätykseen.
Haluan saada Pirkan, Yhteishyvän ja Me-lehden eli en voi laittaa "ei mainoksia"- lappua postilaatikkooni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän talouden postit posti jakaa kahteen osoitteeseen vaikka siis asutaan yhdessä ja kummankin postit on osoitettu tänne. Minä saan kotiin ja miehen postit menee hänen sukulaisilleen, ei postin mukaan asu täällä. Luotan siihen että edes jonnekkin tulee :D
Oletteko tarkistaneet, että tiedot ovat oikein? Viimeksi kun muutimme, teimme tietenkin osoitteenmuutoksen samalla lomakkeella, minut osoitteeni muuttui, mutta miehen tiedot eivät jostain syystä maistraattiin päivittyneet lainkaan. Voi tarkistaa vrk.fi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tarkistaneet, että tiedot ovat oikein? Viimeksi kun muutimme, teimme tietenkin osoitteenmuutoksen samalla lomakkeella, minut osoitteeni muuttui, mutta miehen tiedot eivät jostain syystä maistraattiin päivittyneet lainkaan. Voi tarkistaa vrk.fi.
Osoitteenmuutos kannattaa tehdä itse postin sivuilla. Olen ollut tallentamassa muuttoilmoituksia ja siellä olin työssä vuokratyöläisenä. Jotkut tallensi puutaheinää. Lomakkeita oli myös asiakkaiden puolesta täytetty aivan väärin, esim. eri osoitteista muuttavia isketty samaan lomakkeeseen. Tai unohdettu ruksia oikeat kohdat. Lisäksi käsialat oli välillä törkeän huonoa. Lisäksi useasti ei ollut otettu irti sitä omaa kappaletta josta olisi voinut myöhemmin itse tarkistaa mitä tuli töherrettyä. Älyvapaimmat olivat värikopioineet saman lomakkeen, mistä aiheutui se että samalla sarjanumerolla oleva lomake ei mennyt läpi, ja jos tallentaja ei ollut tarkkana, niin se jälkimmäinen lomake ei mennyt läpi järjestelmästä vaan tuhottiin. Ei muuttunut osoite siinä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osoitteenmuutos kannattaa tehdä itse postin sivuilla. Olen ollut tallentamassa muuttoilmoituksia ja siellä olin työssä vuokratyöläisenä. Jotkut tallensi puutaheinää. Lomakkeita oli myös asiakkaiden puolesta täytetty aivan väärin, esim. eri osoitteista muuttavia isketty samaan lomakkeeseen. Tai unohdettu ruksia oikeat kohdat. Lisäksi käsialat oli välillä törkeän huonoa. Lisäksi useasti ei ollut otettu irti sitä omaa kappaletta josta olisi voinut myöhemmin itse tarkistaa mitä tuli töherrettyä. Älyvapaimmat olivat värikopioineet saman lomakkeen, mistä aiheutui se että samalla sarjanumerolla oleva lomake ei mennyt läpi, ja jos tallentaja ei ollut tarkkana, niin se jälkimmäinen lomake ei mennyt läpi järjestelmästä vaan tuhottiin. Ei muuttunut osoite siinä tapauksessa.
Nykyään on näköjään muuttunut asia niin, että muuttoilmoituksenkin voi tehdä jo kuukautta ennen muuttoa. Ennen oli syystä tai toisesta vain kaksi viikkoa ennen.
Voi ei toivottavasti ne ei lopeta postista tai menee meidän perheen viikonloput pilalle. Meillä viikonloppu alkaa aina perjantaina illalla, kun koko perhe keräännytään yhteen hyvän ruuan jälkeen yhdessä lukemaan viikon postisia. Olemme arkistoineet kaikki tähän asti ilmestyneet postiset arkistokaappeihin ja tarkoituksena on säästää jälkipolville. Niiden keräilyarvo tulee olemaan huima tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Postisessa hyvää on se, että se sisältöineen on kätevä laittaa yhdellä vilkaisulla kierrätykseen.
Haluan saada Pirkan, Yhteishyvän ja Me-lehden eli en voi laittaa "ei mainoksia"- lappua postilaatikkooni.
Ainakin Pirkka ja Yhteishyvä ovat osoitteellista postia, joten jaetaan vaikka laittaisitkin mainoskiellon.
Newman kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan saada Pirkan, Yhteishyvän ja Me-lehden eli en voi laittaa "ei mainoksia"- lappua postilaatikkooni.Ainakin Pirkka ja Yhteishyvä ovat osoitteellista postia, joten jaetaan vaikka laittaisitkin mainoskiellon.
Me-lehteä ei sitten enää olekaan, kun ei ole enää Suomen Lähikauppaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei ole postille tehnyt muuttoilmoitusta ei posti tiedä että asuu siellä. Jos on tehnyt lomakkeella muuttoilmoituksen niin siinä olisi pitänyt laittaa ruksit sekä postin että maistraatin puolelle. Samalla lomakkeella voi ilmoittaa joko toiselle tai molemmille. Nyt kannattaa mennä postin omille sivuille ja tehdä myös postille ilmoitus jos maistraatilla on oikea osoite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei ole postille tehnyt muuttoilmoitusta ei posti tiedä että asuu siellä. Jos on tehnyt lomakkeella muuttoilmoituksen niin siinä olisi pitänyt laittaa ruksit sekä postin että maistraatin puolelle. Samalla lomakkeella voi ilmoittaa joko toiselle tai molemmille. Nyt kannattaa mennä postin omille sivuille ja tehdä myös postille ilmoitus jos maistraatilla on oikea osoite.
Eikö sen pitäisi päivittyä maistraatista myös postiin, ainakin nyt muutaman vuoden aikana...?