Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mies ei siivoa...

Vierailija
20.03.2018 |

Onko muilla käynyt samoin, että mies lupaili kaikenlaista ja yhteenmuuton jälkeen totuus on jotain ihan muuta. Seurusteltiin 1,5v ennen kuin muutettin yhteen. Mies siivosi omassa asunnossa aina ennen kuin tulin käymään, ei siellä mitenkään super siistiä ollut mutta ihan siedettävää. Ollaan nyt reilu 1kk asuttu yhdessä ja mies ei ole siivonnut kertaakaan, ei siis imuroinu, pessyt pyykkejä tai pyyhkinyt pölyä/siivonnut vessoja, vienyt sentään välillä likaiset vaatteet pyykkikoriin ( tai pesukoneeseen) sen jälkeen kun ne oli ensin lojunut lattialla päiväkausia ja kerran vaihtoi lakanat kun pyysin, olin itse ripustamassa pyykkejä. Alussa kasattiin muutamat huonekalut yhdessä ja suurimman osan kamoista (myös miehen) olen itse laittanut paikoilleen, mies laittoi sen vaatteet kaappiin kun ensin tapeltiin asiasta.

Mies räjähtää kun mainitsen siivoamisesta, ei kuulemma voi nyt siivota kun kämppä ei ole vielä laitettu (meillä on vaan parissa huoneessa muutama laatikko purkamatta, muuten kaikki laitettu paikoilleen), jännä että itse oon pystynyt hyvin siivoomaan. Sanoo että on ollut kiire vaikka on viettänyt normi elämää (harrastuksia on 3-5 kertaa viikossa joiden lisäksi näkee kavereita ja sukulaisia viikottain, ei kuulemma paljon jää aikaa siivoamiselle, saattaa kuitenkin vkl hengata 3h kumpanakin päivänä tekemättä mitään, pelaa koneella tms, tarvii kuulemma myös vapaa aikaa ja sitä että ei tarvitse tehdä mitään.

Sovittiin että mä voin siivota kun ei sitä kerran kiinnosta ja se laittaa ruokaa, niin kieltäytyi eilen laittamaan mulle höyrytettyjä kasviksia kun en syö pastaa ihotautini takia, ei kuulemma ala mitään erikoisruokia laittaa, että jos nämä ei kelpaa niin tee itse, vaikka itse olin sillä aikaa siivoamassa ja pyysin laittamaan mulle ruokaa samalla kun laittoi itselleen. Hirveä riita saatiin aikaiseksi ja sanoi että jos ei kelpaa niin voin muuttaa pois. Kyllä se sitten sen ruuan laittoi, kun lähdin itkien eri huoneeseen. Pyysi myöhemmin anteeksi ja sanoi että oli väärässä ja oli vaan väsynyt eikä jaksanut mitään ylimääräistä hommaa. Sanoo että alkaa siivoamaan heti kun kämppä on laitettu ja "mahtuu" siivoamaan ja on aikaa, kuullostaa että keksii vaan tekosyitä. Aika huijattu olo on, kun lupaili että osallistuu kotitöihin, itse joudun kaiken tekemään, muuten eletään kuin sikalassa. Ei tarvitse myöskään mitään pihatöitä tehdä yms. Kuskaa mua vaan kauppoihin, mutta käydään ostamassa kaikkea yhteistä kämppään ja yhteistä ruokaa, maksetaan myös kaikki puoliksi ja ehdotin että voin maksaa myös vaikka huonekaluista/tavaroista vähän enemmän kun sillä menee rahaa autokuluihin, sen oma auto kuitenkin on kyseessä jota en aja, mutta pääsen usein samalla kyydillä myös esim. töistä kotiin. Mielestäni en ole silti vaatinut liikaa?

Tiedän että kk on aika lyhyt aika, mutta olen vaan aika järkyttynyt tästä kaikesta, tuntuu että kaikki tapahtuu riidan kautta, ei jaksaisi taas tehdä muuttoa heti, eli pitäisi vaan odottaa että tilanne muuttuu, jos muuttuu :( Vinkkejä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletään kuin sikalassa? Sika on siisti eläin, sillä on osa karsinasta vessana, osassa se syö ja osassa leikkii, joten sikalassa eläminen on aika lailla siistiä verrattuna vaikka kenneliin.

Vierailija
2/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivotessa kerätään lattialta kaikki ylimääräinen jätesäkkiin, oli se sitten paita tai banaaninkuori. Sama tehdään sohvalla lojuville tavaroille. Pöydiltä/tasoilta ylimääräinen kerätään pahvilaatikkoihin. Nämä viedään joka viikko varastoon, josta voi tarvitessaan mennä noutamaan. Koti pysyy siistinä ja turha tavara vähenee. Kun mies kyselee paitaansa, niin voi sanoa, että se oli lattialla, kun siivosin ja kaikki lattialta päätyy roskiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teidän iät oli?

Vierailija
4/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÄLYTYSKELLOT!

Älä lisäänny sen kanssa!

Vierailija
5/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustan eroa, valitettavasti olet mennyt yhteen ison kakaran kanssa eikä tule muuttumaan.

Vierailija
6/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustan eroa, valitettavasti olet mennyt yhteen ison kakaran kanssa eikä tule muuttumaan.

Vierailija
7/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun yhdessäasuminen on noin alussa, on varmin tapa puuttua asioihin heti alkuunsa. Molemmille samat pelisäännöt tai jos on poikkeuksia niin sovitte selvästi että jos A on sun homma niin B on siinä tapauksessa sen toisen homma. Sanot että possulassa et aio asua.

Vierailija
8/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi huomasit näin nopeasti miehen todellisen luonnon. Nyt muutat pois äkkiä ja kevään tullessa rakastuit uuteen parempaan mieheen.

Vierailija
9/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ala katella omaa kämppää.Se jätkä  kuvitteli saaneensa äidin ja piian.

Vierailija
10/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

demi.fi

Vierailija
11/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ala katella omaa kämppää.Se jätkä  kuvitteli saaneensa äidin ja piian.

Se tosiaan siivosi omassa kämpässä ehkä vaan kerran kuussa,kun olimme mun luona enemmän, eli oli kyllä tiedossa ettei oo sen lempipuuhaa. Sitä ei sotku haittaa yhtä paljon kuin mua. Mulle myös tosiaan sopii se että siivoan ja mies vaikka laittaa ruokaa, koska itse en siitä niin välitä. Tuntuu vaan epäreilulta, että mä siivoan mutta mies ei voi edes laittaa mulle sellaista ruokaa mitä haluan/pystyn syömään! Tuntuu että tein virheen kun muutimme yhteen :( Tiedän että monet muuttaa jo puolen vuoden seurustelun jälkeen. Kyllä meillä on ennenkin ollut riitoja pikku asioista joskus, mutta aina ne heti sovittiin jne, monesti mies on ollut silloin väsynyt. Tuntuu ettei tämäkään ole loppujen lopuksi iso asia, mutta miksi näin hankala sopia yhteiset pelisäännöt! Yritin sanoa sille että nukkuisi enemmän ja vähentäisi menojaan ja rauhoittaisi elämänsä, ymmärtää muttei tee asialle mitään. Ollaan kolmekymppisiä!! En tosiaan ole lisääntymässä sen kanssa ainakaan lähiaikoina, ei ole onneks vauvakuumetta koskaan ollut... Mutten jaksa jatkuvaa taistelua yhteisistä asioista! 

-ap

Vierailija
12/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska mikä laiska. Jos et nyt alkuunsa saa hommaa toimimaan tasaveroisesti, niin miehes ei tuu tuosta muuttumaan. Ihan hyvä idea tuo, että lattialla ym. jätetyt kamat banaanilaatikkoon ja varastoon. Laiska ei joko jaksa niitä sieltä hakea tai toteaa, että pääsee vähemmällä kun alkaa laittaa niitä kaappeihin.

Ps. Sun ei tartte hänen automenoihinsa osallistua maksamalla kalusteita enemmän. Polttoaineesta voit maksaa kun oot kyydissä.

Vierailija
13/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelimme uudestaan ja mies myönsi että sillä on ollut liikaa menoja, ja että jatkossa pyrkii vähentämään niitä jonkin verran mutta harrastuksista ei kuulemma pysty luopumaan/vähentämään. Mies ei myöskään nuku tarpeeksi ja sen takia usein kiukkuinen/menee helposti hermot. En voi pakottaa sitä nukkumaan ajoissa. Stressi välillä tarttuu muhunkin kun toisella koko ajan kiire, lisäksi osa kotitöistä seisoo kun en osaa itse esim. kaikkia "miesten töitä" hoitaa. Pitäisikö odottaa jonkin aikaa jos tuo sen meno rauhoittuu vai mitä hittoa teen. Muutto oli aika rankkaa enkä jaksa taas muuttaa pois. Odotin yhteiselämältämme yhteistä aikaa ja nyt tuntuu että toisella on kaikkea muuta koko ajan. Sitten jos on vapaa iltaa niin katsoo omia sarjoja. Ollaan toki yhdessäkin katsottu ja tehty muutakin, mutta haluaisin tehdä enemmän...

Itse olen myös enemmän kotona viihtyvää sorttia ja kavereita/sukulaisia näen ehkä kerran kuussa, mies on taas menevämpi ja kaverit tärkeitä, pyytää myös mua sen kavereiden kanssa reissuun kun mieluummin lähtisin hänen kanssa kahdestaan ja ollaan oltukin reissuilla. Ei mua kiinnosta kuin viettää ehkä yhden illan sen kavereiden seurassa, onko se nyt huono juttu? Ei kai parisuhde tarkoita sitä että automaattisesti haluaa viettää pitkiä aikoja miehen kavereiden kanssa? Olen kyllä ehdottanut että tehdään sen kavereiden kanssa jotain, mennään syömään/keilaamaan tms, tehtiin kerran 1,5v aikana, kun miehellä oli synttärit. Muuten ne on joskus ehdottanut pari kertaa jotain menoa noiden reissujen lisäksi, mutta aina ne päättää sen ajankohdan ja ehdottaa meille, no mulle ei sopinut tai olin/väsynyt/kipeä, niin en päässyt, tai mies meni yksin ja suuttui etten mennyt, en kuulemma halua nähdä sen kavereita?! En tiiä teinkö pahan virheen kun muutin sen kanssa yhteen.. :(

-Ap

Vierailija
14/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sama mimmi joka toisessa ketjussa kyseli miten oppisi selittämään asiat lyhyemmin? Ainakin voisit lukea sieltä vinkkejä...

Vierailija
15/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sama mimmi joka toisessa ketjussa kyseli miten oppisi selittämään asiat lyhyemmin? Ainakin voisit lukea sieltä vinkkejä...

en ole, en ole muita ketjuja täällä aloittanut.

-ap

Vierailija
16/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menevä ja rento mies pariutunut niuhottavan takiaisen kanssa. Parisuhteessa tarvitaan myös omaa tilaa.

Vierailija
17/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä te ette vaan sovi yhteen. Mutta jos nyt alat miehelle pyörittämään täysihoitolaa niin saat tehdä niin loppuelämäsi joten mieti tarkkaan.

Vierailija
18/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaa erolla. Et suostu aikuisen lapsen äidiksi. Pakkohan äijän nyt osuutensa tehdä.

Vierailija
19/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menevä ja rento mies pariutunut niuhottavan takiaisen kanssa. Parisuhteessa tarvitaan myös omaa tilaa.

Kyllä se oma tilaa saakin melkein joka ilta, olisi kiva että edes näitä yhteisiä viikonloppuja olisi enemmän...

-ap

Vierailija
20/26 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhkaa erolla. Et suostu aikuisen lapsen äidiksi. Pakkohan äijän nyt osuutensa tehdä.

Mies on itse puhunut erosta, että erotaan jos tää ei nyt toimi, tuntuu ettei ole edes tosissaan, vaikka sitä hyvinä hetkinä sanoo ettei tosiaan halua erota. Eilen yritin puhua tästä ja hetki ehti puhua kunnes piti lähteä taas treeneihin "joo joo kyllä yritän parantaa tapani"- tyyliin ja nyt ei ehdi enempää keskustella. En tiedä mitä ajatella tästä. Ehkä jos olisin tosissani etsimässä omaa asuntoa niin ehkä heräisi. Tuntuu vaan hölmöltä jos emme edes yrittäisi, kun 1,5kk ollaan vasta asuttu yhdessä enkä tosiaan jaksa perään uutta muuttoa lisäksi hävettää kun kaikki saa kuitenkin tietää :( (tiedän ei sillä pitäisi olla merkitystä)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä