Oho! Ravintoterapeutti kertoi selkeän syyn miksi en laihdu ja se on muuten täysin totta!
Puheeksi tuli kahvitotttumukset, kerroin tekeväni pitkää päivää ja juovani noin tunnin välein kahvia maidolla eli yhteensä 10 kuppia kahvia maidolla. Siitä tulee 500 kaloria päivittäin lisää! Yhessä kahvikupissa maidon ja sokeripalan kanssa on 21 kaloria vaikka mustan kahvin kalorit ovat 3.1.
Kommentit (50)
Saat liikaa kaloreita. Olisin voinut kertoa asian ilmaiseksi.
10 kuppia kahvia on kyllä muutenkin jo siinä rajoilla, eikö terapeutti sanonut mitään liian kahvinlitkimisen terveellisyydestä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan pilaisi kahvinsa maidolla tai varsinkaan sokerilla? :o
Niinpä, kermaa sen olla pitää!
Etkä itse tajunnut laittavasi kahviin sokeria?
Mulle riittää muutama kuppi kermalla, ilman sokeria. Kauhee määrä. Mitäs sun vatsahapot sanoo?
Kahviin sokeria?
No nyt mä tajusin miksi mummolassa oli aina sokerikko kahvipöydässä..
Sokeria en käytä, joten sen huomaamiseen en puutu, mutta ymmärrän täysin, että kahvin juominen on sellainen automaatio, ettei sitä välttämättä ajattele kaloreiden syömisenä.
Kyllä minä ymmärrän sen maidon ja sokerin määrän jos työpaikalla juo kahvia. Siellä kun on yleensä aina sellainen idiootti, joka keittää niin vahvaa kahvia että siihen sulaa se kupin potkurikin eli lusikka.
Tuon takia kaloridieetti on järkevä. Siinä lasketaan todellakin kahvimaito ja sokeri. Painonvertijoiden ajoista lähtien.
Samoin jokainen mehulasi, kastikeliraus ruokaan, margariinin määrä leivällä, jne
Heh, joskus tällaisia asioita ei huomaa itse. Minulla syynä oli, että söin kaksi kahden desin jogurttipurkkia päivässä. Niistä tuli yhteensä 340 kcal ylimääräistä. Ihmettelen alapeukkuja, minusta tämä oli hauska tajuaminen ap:ltä.
Minä luulen, että tuo määrä kahvia kuitenkin korvaa aterioita tai välipaloja. Itse juon paljon kahvia töissä niinä päivinä, kun en ehdi lounaalle. Sitten haisee hengitys ja hiki karmealle.
Eli itse näkisin, että laihtumattomuutesi liittyy ennemminkin stressiin ja koko elämäntapaan kuin juuri kahvin kaloreihin.
Syöt siis päivittäin 10 sokeripalaa normaalin ruokavalion päälle ja on yllättävää?
Vierailija kirjoitti:
Syöt siis päivittäin 10 sokeripalaa normaalin ruokavalion päälle ja on yllättävää?
Saman verran saa yhdestä purkista sokerilla maistettua viiliä. Virvoitusjuomista tulee moninkertaisesti.
Edelleenkään en usko, että kahvin (sokeroidunkaan) kalorit eivät laihtumista estä, mutta tuo määrä kahvia pistää unen sekaisin ja altistaa väsynapostelulle. Päälle vielä 10-tuntiset työpäivät, niin siinä on elämäntapa, joka vie kohti ylipainoa.
Siis jos sä olet se opettaja joka on ennenkin tuskaillut laihtumisen kanssa, niin kysyn uudelleen.. Onko sulla aktiivisuusranneketta?
Se kertoisi sulle taas enemmän kuin joku (muutaman kymmenen) kalorien kyttääminen.
Vierailija kirjoitti:
Siis jos sä olet se opettaja joka on ennenkin tuskaillut laihtumisen kanssa, niin kysyn uudelleen.. Onko sulla aktiivisuusranneketta?
Se kertoisi sulle taas enemmän kuin joku (muutaman kymmenen) kalorien kyttääminen.
Suksi nyt kuuseen sen rannekkees kanssa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kertoisi sulle taas enemmän kuin joku (muutaman kymmenen) kalorien kyttääminen.Suksi nyt kuuseen sen rannekkees kanssa!!
Minusta taas opettajan olisi hyvä suksia kuuseen rannekkeen kera. Istumatyössä olisi erittäin hyvä nähdä, kertyykö päivän aikana lainkaan aktiivista liikkumista ja hyötyliikuntaa.
Kahvi myös kiihdyttää aineenvaihduntaa, sen huomaa kun pitää muutaman viikon kahvilakkoja silloin tällöin.
Miksi kukaan pilaisi kahvinsa maidolla tai varsinkaan sokerilla? :o