Lastenjuhlien päällekkäisyys, mitä tekisitte?
Tyttäreni pitää kaverinsa kanssa yhteiset synttärit, jumppasalin tapainen paikka. Yhteensä 14 kutsuttua. Kun kutsut oli lähetetty vastasi eräs tuttu äiti, että valitettavasti hänen tyttärensä ei tule, koska aikoo samaan aikaan pitää uimajuhlat. He eivät olleet lähettäneet kutsuja, mutta halusi tietää meidän kutsutut, jotta voisi välttää tuplakutsuja... ok hyvä idea, kunnes...
5 lasta ilmoitti, ettei tule jumppajuhliin koska menevät uintijuhliin. 5! Ja ei tuplakutsuja? 14 kutsutusta 5 on aika paljon. Eli kolmasosa. Ja jos haluavat uida, ei se ole ongelma vaan se, että tuo tuttu äiti olisi voinu siirtää uimajuhlien ajankohtaa,sillä eivät olleet vielä kutsuja lähettäneet. Olen ärtynyt. Ja nyt tuo tuttu äiti viestittelee, voitaisko huomenna jutella ja keksiä ratkaisu. Tuskin tässä enää 3 päivässä mitään ratkaisuja keksitä. Tosi alhaista häneltä laittaa pieniä alakoululaisia valitsemaan juhlien/kaverien välillä.
Mitä tekisitte?
Kommentit (119)
Kysyin yhdestä tytöstä, ei kuulemma ollut kutsuttu heidän juhliinsa. Muiden osalta (jotka siis eivät ole vastanneet etteivät tule) siis 9 vierasta, kysyn huomenna tulevatko. Jos tuosta porukasta vielä monta putoaa pois (voi tulla sairauksia tms) ei kai auta kun peruuttaa 2 tytön juhlat.
Paikan vuokraaminen isommilke juhlille on melko turhaa jos 6 pääsee paikalle.
Ap
Ja me ei siis kutsuja lähetettäessä tienneet mitään, että niitä uimakutsuja oli kukaan järjestämässä. Mutta ilmeisesti jo alakoulussa siis vanhempien taholta tehdään kiusaa ja pakotetaan valitsemaan. Ikävää, enpä ole ennen tähän ilmiöön törmännyt. Kai tähän on vaan totuttava.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tässä enää 3 päivässä mitään ratkaisuja keksitä.
Aikuinen ihminen, lopeta marttyyri-asenne ja ratkaise asia. Kurja tilanne ja inhottavasti toimittu toisen äidin toimesta, mutta vielä kurjempaa on se, jos heität hanskat tiskiin ja perut tyttäresi juhlat. Toimi yhteistyössä sen toisen äidin kanssa, niin kuin hän on ehdottanut, ja koittakaa keksiä joku ratkaisu yhdessä. On se jo hyvin että 6 on tulossa, kuin että tuottaa pettymys heille perumalla juhlat
Lähinnä tarkoitan, että 3 päivässä muutosten tekeminen, uuden ohjelmaa keksiminen, uuden paikan valinta on turhan tiukka aikataulu. Voisihan ne tytöt jumppajuhlan sijaan viedä vaikka elokuviin ja pizzalle, varattavien paikkojen kanssa ei enää onnistu.
Tuo kommenttini ratkaisun keksimisestä oli lähinnä uintijuhla-äidistä, että mitähän "ratkaisua" hänellä on näin lyhyellä aikataululla ehdottaa... ilmoittaa tuplakutsutuille, etteivät saakaan mennä uimajuhliin...?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen, lopeta marttyyri-asenne ja ratkaise asia. Kurja tilanne ja inhottavasti toimittu toisen äidin toimesta, mutta vielä kurjempaa on se, jos heität hanskat tiskiin ja perut tyttäresi juhlat. Toimi yhteistyössä sen toisen äidin kanssa, niin kuin hän on ehdottanut, ja koittakaa keksiä joku ratkaisu yhdessä. On se jo hyvin että 6 on tulossa, kuin että tuottaa pettymys heille perumalla juhlat
Pettymys on tytöille nyt jo suuri, halusivat nimenomaan yhteiset juhlat jotta olisivat ekaa kertaa "isot". Että sen puoleen koska eivät sitä saa, tuskin peruminen on sen suurempi pettymys.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettymys on tytöille nyt jo suuri, halusivat nimenomaan yhteiset juhlat jotta olisivat ekaa kertaa "isot". Että sen puoleen koska eivät sitä saa, tuskin peruminen on sen suurempi pettymys.
Ap
14 vierasta isot juhlat - 9 vierasta pienet juhlat. Okei.
Mitäs sen yhteisjuhlijan vanhemmat sanoo?
Minä tyynesti siirtäisin juhlat vaikka seuraavalle viikolle, enkä kertoisi asiaa tälle toiselle äidille. Toteaisin muille vanhemmille, jos ihmettelevät, että haluat, että mahdollisimman moni pääsee synttäreille, eikä tarvitse valita juhlien väliltä ja tuottaa pahaa mieltä kellekään. :)
Vierailija kirjoitti:
Ja me ei siis kutsuja lähetettäessä tienneet mitään, että niitä uimakutsuja oli kukaan järjestämässä. Mutta ilmeisesti jo alakoulussa siis vanhempien taholta tehdään kiusaa ja pakotetaan valitsemaan. Ikävää, enpä ole ennen tähän ilmiöön törmännyt. Kai tähän on vaan totuttava.
Ap
Yleensä tällaiset juhlapaikat täytyy varata suht ajoissa. Joten ei se välttämättä olisi helposti käynyt siirtää uimasynttärien ajankohtaa. Lapseni luokalla on hyvä systeemi tätä varten. Meillä on luokan oma Facebook ryhmä. Täällä vanhemmat heti paikan varattuaan varoittavat etukäteen, että koska on synttärit tulossa. Myös jos on tarkoitus pitää kotisynttärit. Luokalla on vain 16 lasta, ja alusta saakka on yhdessä päätetty että kaikki kutsutaan. Oli tyttö tai poika. Lapsi on nyt tokalla ja luokassa on todella hyvä yhteishenki. Vanhempien kesken on sovittu myös noin summa lahjoille. Kaikkien mielestä on tarkoitus ostaa vain jotain pientä.
Vierailija kirjoitti:
Minä tyynesti siirtäisin juhlat vaikka seuraavalle viikolle, enkä kertoisi asiaa tälle toiselle äidille. Toteaisin muille vanhemmille, jos ihmettelevät, että haluat, että mahdollisimman moni pääsee synttäreille, eikä tarvitse valita juhlien väliltä ja tuottaa pahaa mieltä kellekään. :)
Juuri näin. Jätät sen uimajuhlien järjestäjän kutsumatta ja siirrät juhlat. Ilmoitat uimajuhlien järjestäjälle, että asia on jo ratkaistu, hyvää keväänjatkoa.
Kusipää äitihän se on, jos edes ei ollut mitään painavaa syytä järkätä kemuja samalle päivälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Jätät sen uimajuhlien järjestäjän kutsumatta ja siirrät juhlat. Ilmoitat uimajuhlien järjestäjälle, että asia on jo ratkaistu, hyvää keväänjatkoa.
Kusipää äitihän se on, jos edes ei ollut mitään painavaa syytä järkätä kemuja samalle päivälle.
No ei kai sitä uimarilasta nyt pidä jättää kutsumatta, vaikka äiti onkin paskiainen. Tai no riippuu tietenkin, minkä ikäisistä lapsista kyse, että onko lapsi jo itse mukana juonessa... Mutta jos lapsi ei ole kiusaaja tms, niin tottakai hänetkin kutsutaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä juhlien siirto on tässä vaiheessa sen takia haastavaa, että meillä itsellä on menoja 2 seuraavaa viikonloppua ja tämän yhteisjärjestäjäperheellä taas töiden vuoksi se kolmas viikonloppu. Eli juhlat siirtyisivät yli kuukaudella eteenpäin eikä toisaalta ole mitään takuuta siitä, että kaikille käy sekään.
Ja toisaalta kaiken tämän soittelun ja viestittelyn jälkeen ketuttaa jo niin paljon, ettei enää ole mitään intoa edes kutsua niitä, jotka nyt valitsivat paremmat juhlat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä juhlien siirto on tässä vaiheessa sen takia haastavaa, että meillä itsellä on menoja 2 seuraavaa viikonloppua ja tämän yhteisjärjestäjäperheellä taas töiden vuoksi se kolmas viikonloppu. Eli juhlat siirtyisivät yli kuukaudella eteenpäin eikä toisaalta ole mitään takuuta siitä, että kaikille käy sekään.
Ja toisaalta kaiken tämän soittelun ja viestittelyn jälkeen ketuttaa jo niin paljon, ettei enää ole mitään intoa edes kutsua niitä, jotka nyt valitsivat paremmat juhlat.
Ap
Ne on lapsia! Ei niillä aina aikuisten kohteliaisuussäännöt tule luonnostaan.... Entä jos siirrät juhlat vain toiselle päivälle tänä viikonloppuna? Perjantai,lauantai,sunnuntai? Vaatii tietenkin vähän ekstraa vaivannäössä, mutta mä en voisi antaa sille kusipäämutsille sitä tyydytystä, että onnistui pilaamaan juhlat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eikö ole mitään mahista, että noista tulevista menoistanne huolimatta sumplitte niin, että lapsen synttärit voidaan järjestää? Toinen vanhemmista menisi niille sovituille menoille ja toinen synttäreille. Minä tekisin kaikkeni ja laittaisin vaikka koko perheen vähän joustamaan menoissamme, ettei se toinen äiti saa tahtoaan läpi ja jyräisi mun lapsen juhlat pilalle.
Pitäsin juhlat alkuperäisen suunnitelman mukaisesti ja antaisin juhlien mennä omalla painollaan sillä vieras määrällä joka paikalle tulee.
On hyvin mahdollista jopa todennäköistä, että uimasynttärit oli varattu jo paljon ennen kuin teidän kutsu tuli. Itse olen omakin varannut muualla järjestettävät juhlat aina etukäteen ja sitten laittanut kutsun 1-2 viikkoa ennen. Jos kutsut laittaa liian aikaisin, niin kukaan ei osaa heti sanoa pääsevätkö ja unohtavat ilmoittaa lähempänä juhlia.
Järjestäjää vaan molemmat juhlanne niin kuin suunnittelitte.
Miksei voi olla joku arkipäivä koulun jälkeen? Minun lapsuudessani 20v. sitten synttärit olivat yleensä ihan arkisin tai silloin kun syntymäpäivä nyt sattui olemaan. Tosin silloin mentiin vaan sankarin kotiin syömään herkkuja ja leikkimään.. mutta en näe estettä lasten jumppasaliriehunnalle arkipäivänä, jos paikkaa vaan voi vuokrata?
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi olla joku arkipäivä koulun jälkeen? Minun lapsuudessani 20v. sitten synttärit olivat yleensä ihan arkisin tai silloin kun syntymäpäivä nyt sattui olemaan. Tosin silloin mentiin vaan sankarin kotiin syömään herkkuja ja leikkimään.. mutta en näe estettä lasten jumppasaliriehunnalle arkipäivänä, jos paikkaa vaan voi vuokrata?
Jos kutsuttuja on vain 14, niin nehän mahtuvat jomman kumman kotiin. Ei tarvi mikään jättitalo edes olla. Tällöin voisi pitää "milloin tahansa". Keksikää jotain ohjelmaa, esim leffailta, johon leffatieatterityyliin popparia ja irtokarkkeja tai vaikka joku kauneussalonkihomma, johon te äidit valjastatte vaikka siskon tms teidän kanssa lakkaamaan kynsiä ja tekemään lettejä. Nyt kaikki ideat kehiin!
Vastaisin tälle toiselle äidille, että onko meidän vieraissa vielä joku, jonka olet kutsunut, mutta joka onkin mennyt kieltäytymään.