#metoo on "mennyt liian pitkälle" eli pelottaa miehiä, koska valta-asetelma on kääntynyt päälaelleen
Tämä on tullut väistämättä mieleeni näitä keskusteluja seuratessa. Itketään sitä, kuinka viattomia miehiä ristiinnaulitaan ja kuinka tuhotaan toisilta ura ja elämä yhden peffantaputtelun takia.
Kummasti vaan naisilta on saatettu aiemmin pilata koko elämä kajoamalla ilman lupaa tai käyttämällä valtaansa ja auktoriteettiaan väärin. Meille naisille on tehty selväksi jo rintojen kasvaessa, että vartalomme ei kuulu meille.
Nyt tämä valta onkin sitten yhtäkkiä meillä naisilla ja voi pojat, lisää on vielä tulossa.
Minä ainakin liityn ilolla hysteerisen lynkkausjoukon jatkoksi tilaisuuden tullen. Teen numeron jokaisesta ahdistelijasta tai raiskaajasta ja joka kerta se taakka, jota olen omista ja ystävien kokemuksista väsyneenä mukanani kantanut, on hieman kevyempi. Jokainen putoava pää saa minut tuntemaan, että naisena minulla on sittenkin voimaa ja valtaa.
En yhtään ihmettele, että miehiä pelottaa.
Kommentit (528)
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut koko ketjua, mutta olen miehenä sitä mieltä että on ihan oikein että syylliset jää kiinni ja saa ansionsa mukaan ja varsinkin nämä valta-asemaansa väärinkäyttävät sarja-ahdistelijat tuomitaan. #Metoon meneminen liian pitkälle taas tarkoittaa sitä riskiä, että naisilla nousee hattuun tämä lynkkaamisen mahdollisuus, jolloin on vaarana se, että tuhotaan tuhoamisen vimmassa myös sellaisia jotka ei sitä ansaitse. Ikäänkuin kostetaan ne vuosisataiset vääryydet (joissa ei itse olla oltu osallisena) miehille (jotka eivät ole niihin syyllistyneet), tekemällä kärpäsestä härkänen. Samaan aikaan vaaditaan että miehen on oltava aloitteellinen, mutta jos mies tekeekin virhearvion, tai suorastaan mokaa jonkun lähestymisen, niin sellainen ei saisi johtaa julkiseen nöyryytykseen, koska pelkästään sillä että jonkun nimi tulee esille tämän kampanjan yhteydessä, voi olla katastrofaalisia seurauksia. Pahimmillaan on vaarana se, että lavastetaan miehiä syyllisiksi, jolloin saadaan raivattua esteitä pois esim urakehitykseltä. Toivon ettei tämä kampanja johda sellaisiin ylilyönteihin tai kieroiluihin.
Kumpi sukupuoli se taas olikaan parempi kieroilussa ja juonittelussa?
AP mene päätohtorille. Ei ole ihan normaalia tuollainen. Suomessa on poliisi ja oikeuslaitos, jotka tutkivat rikoksia.
No hyvä tietää etteivät naiset halua tasa-arvoa vaan lisää valtaa.
En kylläkään usko että miesten enemmistöä asia juurikaan pelottaa. Se voi mietityttää että millä nyt vietellä nainen kun naiset itse haluavat miesten olevan itsevarmoja ja määrätietoisia saalistajia jotka ottavat minkä haluavat.
Onneksi tämän ketjun sekoboltsimammat ovat vain häviävän pieni osa väestöstä ja suurin osa on edelleen normaaleita tolkun ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tämän ketjun sekoboltsimammat ovat vain häviävän pieni osa väestöstä ja suurin osa on edelleen normaaleita tolkun ihmisiä.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
297 yläpeukkua, 67 alapeukkua aloitusviestille.
Tässäpä näppärästi tiivistettynä, miksi en minä ja pian ei kukaan muukaan itseään kunnioittava mies asu enää Suomessa.
Olen pahoillani myös teidän naisten puolesta, joilla oli järkeä ja naisellisuutta tätä alapekuttaa. Myös te joudutte kärsimään noiden verenhimoisten, vihaa puhkuvien talebaanifeministien toimista.
Jokainen mies, joka muuttaa pois Suomesta vain siksi, ettei täällä saa ahdistella naisia, joutaakin mennä.
Ehkä enemmän kyse on siitä, että porukka täällä fanittaa puhdasta miesvihaa, mitä tuo aloituspostaus edustaa. Valitettavasti poismuuton jälkeen olen tajunnut, että kyse ei ole todellakaan pelkistä sanoista av-palstalla.
Mitä miesvihaa? Eihän sellasta voi olla koska naisethan elävät miehiä varten. Se miesviha tulee miesten puolelta.
Osittain kyllä totta tuokin, mutta ei se silti tee naisista yhtään sen kykenemättömämpiä vaikka minkätyyppiseen väkivaltaan ja vihaan .
Onhan se miesvihaa, jos niillä aloilla, missä naiset ansaissevat reilusti alle miesten tulotason aletaan tekemään lynkkauskampanjoita.
Maailman 10 eniten tienaavan naisnäyttelijän yhteenlaskettu palkkasumma on alle puolet maailman 10 eniten tienaavan miesnäytteliljän summasta.
USA:ssa naisen ohjaama elokuva on vuoden 1927 jälkeen palkittu KERRAN parhaasta ohjauksesta.
Montako Jussipatsasta naisen ohjaamat elokuvat ovat saaneet ?
Naisena ihailen miesnäyttelijöiden karismaa... Tauno Palosta alkaen, Pentti Siimes, Vesku Loiri.
Kukaan nainen ei ole karismaattinen.
Valitettavasti tämä metoo kampanja on jo etoo kampanja ja se kolahtaa naisten nilkkaan.
Jos on valittava kahden yhtä pätevän väliltä työntekijä (mies ja nainen ) yksityiseen firmaan, niin aika moni varmaan palkkaa nykyolosuhteissa miehen, ettei tarvi pelätä että työntekijä alkaa lynkkaamaan miesesimiestä ja pahimmassa tapauksessa koko firma menee nurin.
Nythän Usa.SSA jo meni tuotantoyhtiö konkurssiin metoo kampanjan vuoksi.
On tässä se positiivista, että tulevassa Jussi gaalassa naiset pääsevät esittämään mustissaan marttyyria !
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ainakaan pelota. Jos ei tiedä miten naista tulee lähestyä ihmisenä niin voi kyllä katsoa peiliin. Minulla ei ainakaan ole ollut ongelmaa tämän suhteen.
M35
Paitsi sitten kun joudut riitoihin jonkun tarpeeksi epärehellisen kanssa, sellaisen, jolla ei ole mitään estoja valehdella vaikka kuinka. Riitahan voi alkaa mistä vain.
Naista läppäistään pyllylle = kauhea haloo ja syyttely raiskauksesta
Miestä läppäistään pyllylle = naureskelua ja asia unohtuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ollut #MeToo :ta minun nuoruudessani. Mieheni ja minun suhteeni alkoi, kun mies taputteli peppuani pariin otteeseen ensimmäisessä työpaikassani. Nyt onnellista yhteiseloa takana 24 vuotta ja löytyypä meiltä pari lastakin. Silloin kun minä olin nuori vanhemmat naiset opettivat nuorille tytöille, että jos joku mies ylittää rajan niin sitä potkitaan munille ja annetaan sen kuulla kunniansa. Nykyiset legginssejä käyttävät, instagramiin addiktoituneet, erityisherkät tytöt ovat niin nössöjä, että eivät uskala sanoa ei. Eihän siinä mies tiedä mikä on sallittua ja mikä ei.
Pitääkö naisten siis opettaa miehille mikä on sallittua ja mikä ei? Vaikka nämä olisivat samanikäisiä?
Jokaisella ihmisellä on eri asia mitä se haluaa ja mitä ei.
Minä en naisena IKINÄ rupeaisi seurustelemaan miehen kanssa joka tulee puhumaan minulle kaverina. Miehen tehtävänä on ISKEÄ nainen.
Minä EN IKINÄ rupea seurustelemaan miehen kanssa jonka olen tuntenut ennen kuin hän on tullut minua iskemään. Kun mies kerran menee niin sanotulle friend zonelle niin sieltä ei ole mitään paluuta takaisin.
Ihan uteliaisuudesta: kuinka tuon iskemisen tulisi tapahtua?
Vihdoinkin ne känniset 50v lääppijämammat pistetään ruotuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se huutaa koviten joka pelkää eniten.
Kenellä on syytä pelätä ahdistelijoiden paljastumista? Kenellä?
Käräjillä on tuomari, syyttäjä ja poliisi eri henkilöitä hyvästä syystä. Metoo:ssa he ovat yksi ja sama henkilö. Älykkäimmät näkevät ongelman.
Sinulla siis on syytä pelätä. Miksi? Mitä pelkäänt?
Sitä mitä kaikki muutkin: hysteerikoita ja patologisia valehtelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ainakaan pelota. Jos ei tiedä miten naista tulee lähestyä ihmisenä niin voi kyllä katsoa peiliin. Minulla ei ainakaan ole ollut ongelmaa tämän suhteen.
M35
Paitsi sitten kun joudut riitoihin jonkun tarpeeksi epärehellisen kanssa, sellaisen, jolla ei ole mitään estoja valehdella vaikka kuinka. Riitahan voi alkaa mistä vain.
Kai epärehellisyyttä ja ääritapauksia löytyy asiasta kuin asiasta. Ei tämä nyt mitenkään poikkea muusta mielestäni.
Pointti on kuitenkin se, että jos on jo ennestään lähestynyt toista ihmistä kunnioittavasti niin mitään ongelmaa ei tässä #Metoo hommasta ole jatkossakaan sinulle aiheutumassa.
M35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
Kai epärehellisyyttä ja ääritapauksia löytyy asiasta kuin asiasta. Ei tämä nyt mitenkään poikkea muusta mielestäni.
Pointti on kuitenkin se, että jos on jo ennestään lähestynyt toista ihmistä kunnioittavasti niin mitään ongelmaa ei tässä #Metoo hommasta ole jatkossakaan sinulle aiheutumassa.
M35
Mahdollisesti voi aiheutua, maailmalla tuosta on esimerkkejä. Mutta ne on harvassa ja uskoisin että Suomessa siihen ei mennä vaan syytökset tarkistetaan.
Ei kunnon miehiä pelota eikä tarvitsekaan pelätä.
Onnekas olen tainnut itse olla, kun ole aina kokenut, että rintani kuuluu minulle ja okei, aikanaan myös imetettäville vauvoilleni :) Mutta surullista, kun niin monilla on alentavia kokemuksia!
N48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
M35
Muissa asioissa vaaditaan edes jotain todisteita. Tässä riittää pelkkä panettelu.
Kuulun muuten siihen kasvavaan joukkoon, joka viimeiseen saakka välttää menemästä kaksistaan samaan hissiin tuntemattoman naisen kanssa. Suosittelen sinullekin.
Sitä minä vaan ihmettelen, että sekin on jo joidenkin mielestä ahdistelua, jos heti ensimmäiseksi kysyy että mennäänkö panemaan. Harva tietysti lähtee, mutta aikaakaan ei mene hukkaan.
...Ruotsissa ollaan jo paljon pidemmällä joukkopaossa, piti sanomani.