Miksi et käytä kaupoissa olevia itsepalvelukassoja?
Tänäänkin kaupassa oli kaksi kassaa ihan tyhjänä, niin ihmiset silti jonotti kassatädille. Mikä niissä kassoissa pelottaa? Itselläni oli vielä aika paljon tavaraa, niin sain ne siinä itsepalvelukassallakin ihan nopeesti maksettua. Saati jos on kolme tavaraa. Outoa. Noi itsepalvelukassat on vielä niin helppoja käyttää, että kun vähänkään sinne päin näyttää viivakoodia niin se lukee sen heti. Ei pitäis olla ylivoimaisen vaikeaa.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Jos ostaa paljon olutta, pitääkö ne kaikki pullot koodailla läpi? Kysyykö joku siinä henkkareita edes?
Hyvä porsaanreikä teineille kun opaskassan silmä välttää. :))))
Koska ostan paljon esim laputettuja tuotteita, niin myyjän täytyy tulla aina näpyttelemään alennukset, menee hitosti aikaa. Pikakassalta ei myöskään saa tupakkaa. Ja kolmanneksi, mulla on usein vain käteistä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ostaa paljon olutta, pitääkö ne kaikki pullot koodailla läpi? Kysyykö joku siinä henkkareita edes?
Hyvä porsaanreikä teineille kun opaskassan silmä välttää. :))))
Jos ostaa alkoholia niitä ei saa siitä läpi itse vaan kassan pitää tulla tarkastamaan henkkarit.
Vierailija kirjoitti:
Kone hälyttää myyjän paikalle, joka tarkistaa että ostaja on täysi-ikäinen.
Minä pidän palvelusta, en jaksa siinä kassalla itse heilua tuotteiden ja lukijan kanssa. Ostoskäyttäytymisellä äänestän työpaikkojen puolesta. Jos kauppias antaa 10% alea pikakassalta niin sitten, ei muuten. En tee kaupan työtä kauppiaan puolesta. Mieluummin siirryn sitten kokonaan nettikauppaan.
Koska maksan tuotteissa kassapalvelun hinnan. Miksi tekisin ilmaista työtä kaupalle?
Miksi käyttäisin, kun siellä kaupassa on sitä varten henkilö, joka skannaa ne tuotteet puolestani ja minä vain maksan ja pakkaan?
Kunnon kassalla on enemmän tilaa lastata ja pakata. Ja ainakin mulla aina kun olen käynyt itsepalvelukassalla, tulee joku rutiinitarkistus tms. jossa myyjän pitää tulla näyttämään korttiaan. Eli ei ole edes yhtään nopeampaa + enemmän vaicaa.
Ainakin Asematunnelin S-Marketissa on usein nopeampi tapa mennä kassajonoon kuin itsepalveluun.
Sekä että ihan hyvä.
Ketä kiinnostaa jotkut typerät myyjät ja niitten työpaikat. Kaikki turha porukka pihalle ja koneet tilalle. Sillä tavalla saadaan omistajan tulot nousuun ja rahat oikealle henkilölle!!!!
Mulla on toistaiseksi vain hyviä kokemuksia itsepalvelukassoista. Ne pöydät siinä on sen verta pienet, että kauhean suurien määrien kanssa sinne ei kannata mennäkään, ja siksi ne palveleekin hyvin niitä ihmisiä, jotka muutaman vähäisen tuotteen kanssa joutuisivat jonottamaan pitkän aikaa.
Ymmärrän kyllä ton näkökulman, että siinä vähennetään periaatteessa henkilökuntaa. Siihenhän se tähtää.
Siitä huolimatta käytän kyllä itsepalvelukassoja halutessani. Meillä mies puolestaan vastustaa niitä, eikä periaatteestakaan suostu käyttämään, joten meidän puolesta asia menee plus miinus nollaksi.
Minä puolestani vastustan sitä, että kahviloissa ja huoltsikoilla ym. pitää viedä ne astiansa valmiiksi telineisiin. Siitä en pidä yhtään. Sillä ainakin selvästi on vähennetty työntekijöitä, ja koska heitä on vähän, niin ne pöydät jää sitten siistimättä. Eihän se riitä, että astiat on korjattu pois. Pöytä pitäisi vielä pyyhkiä puhtaaksi. Koskahan asiakkaille jaetaan pesurätit kahville tai syömään mennessä? Joskus ei tahdo löytää puhdasta pöytää millään. Minun protestini on, että jätän ne astiat ja tarjottimet pöytään. Pakko on myyjän tulla ne sieltä korjaamaan ja kenties hän sitten samalla myös pyyhkii pöydän puhtaaksi. Tosin yritän aina olla sotkematta pöytää, mutta kaikki ei näin ajattele, siellä on ketsuppia ja munkkisokeria ja kahviläikkiä ymv.
Perseaukisena wt-lähiöjuoppona joudun usein maksamaan ostokseni sekä pullokuiteilla, kolikoilla että kortilla, joten IP-kassalle ei ole asiaa. Kun pitää saada vielä sätkätarpeetkin, niin kovin harvoin tulee käytettyä moista uutuutta.
Yleensä mulla on kärryllinen tavaraa. Sillä aikaa kun kassa lukee viivakoodin, mä ekana tyhjään kärryt ja sitten pakkaan jo kassiin ennen maksua.
Sitten taas jos on pari kolme tavaraa kädessä, niin kassa lukee viivakoodit nopeammin kuin mä ehdin kaivaa lompakon taskusta.
Molemmissa tapauksissa palvelukassa on nopeampi asioida.
Valitsen aina ihmiskassan, koska haluan omilla valinnoillani vaikuttaa siihen, että kassoilla olisi jatkossakin töitä. On naiivia ajatella, että kassat siirtyisivät rutiinitehtävistä "korkeamman tason asiakaspalvelutehtäviin palvellakseen asiakaskuntaa paremmin". Höpöhöpö, duunit vaan loppuu ja vähemmällä henkilökunnalla mennään. Kauppa säästää rahaa, mutta ei niitä kuluttajahintoihin viedä, vaan kauppiaan käärivät isommat voitot.
Nuoret ja vähänkoulutetut tarvitsevat näitä työpaikkoja. Mitä useampi on töissä, sen paremmin yhteiskuntamme toimii.
En halua Suomesta itsepalveluyhteiskuntaa, jossa nöyränä palvelemme halvalla itse itsemme ja kauppias kerää yhä isommat voitot. En halua käydä itse piippailemassa ostoksiani, haluan palvelua. Haluan työllistää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on toistaiseksi vain hyviä kokemuksia itsepalvelukassoista. Ne pöydät siinä on sen verta pienet, että kauhean suurien määrien kanssa sinne ei kannata mennäkään, ja siksi ne palveleekin hyvin niitä ihmisiä, jotka muutaman vähäisen tuotteen kanssa joutuisivat jonottamaan pitkän aikaa.
Ymmärrän kyllä ton näkökulman, että siinä vähennetään periaatteessa henkilökuntaa. Siihenhän se tähtää.
Siitä huolimatta käytän kyllä itsepalvelukassoja halutessani. Meillä mies puolestaan vastustaa niitä, eikä periaatteestakaan suostu käyttämään, joten meidän puolesta asia menee plus miinus nollaksi.
Minä puolestani vastustan sitä, että kahviloissa ja huoltsikoilla ym. pitää viedä ne astiansa valmiiksi telineisiin. Siitä en pidä yhtään. Sillä ainakin selvästi on vähennetty työntekijöitä, ja koska heitä on vähän, niin ne pöydät jää sitten siistimättä. Eihän se riitä, että astiat on korjattu pois. Pöytä pitäisi vielä pyyhkiä puhtaaksi. Koskahan asiakkaille jaetaan pesurätit kahville tai syömään mennessä? Joskus ei tahdo löytää puhdasta pöytää millään. Minun protestini on, että jätän ne astiat ja tarjottimet pöytään. Pakko on myyjän tulla ne sieltä korjaamaan ja kenties hän sitten samalla myös pyyhkii pöydän puhtaaksi. Tosin yritän aina olla sotkematta pöytää, mutta kaikki ei näin ajattele, siellä on ketsuppia ja munkkisokeria ja kahviläikkiä ymv.
No jepjep et näköjään oo tosiaan ollu koskaan töissä kahvilassa/huoltsikalla, luulekko että siellä palkataan toinen työntekijä sitä varten että joku ehtii kannella diivojen tarjottimia pois pöydistä? Ruuhkainen lounasaika niin työntekijän aika menee kassalla rahastaessa ja pitämällä huolta siitä, että vitriinissä on tavaraa myynnissä ja kahvia pannussa. Toissijasena tulee sitten pöytien puhtaanapito, valitettavasti. Kusipäisyyttä jättää tarjottimet kahvilassa protestina pöytään, siinä vaan vie viihtyvyyden muilta pois. Onko muka niin iso vaiva viedä se tarjotin metrin päähän niille varattuun tilaan??
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa jotkut typerät myyjät ja niitten työpaikat. Kaikki turha porukka pihalle ja koneet tilalle. Sillä tavalla saadaan omistajan tulot nousuun ja rahat oikealle henkilölle!!!!
Rahat oikeille henkilöille? Eli työttömyyskorvauksina niille työttömille kassoille ja entistä isompi könttä veroiksi?
Mary83 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jepjep et näköjään oo tosiaan ollu koskaan töissä kahvilassa/huoltsikalla, luulekko että siellä palkataan toinen työntekijä sitä varten että joku ehtii kannella diivojen tarjottimia pois pöydistä? Ruuhkainen lounasaika niin työntekijän aika menee kassalla rahastaessa ja pitämällä huolta siitä, että vitriinissä on tavaraa myynnissä ja kahvia pannussa. Toissijasena tulee sitten pöytien puhtaanapito, valitettavasti. Kusipäisyyttä jättää tarjottimet kahvilassa protestina pöytään, siinä vaan vie viihtyvyyden muilta pois. Onko muka niin iso vaiva viedä se tarjotin metrin päähän niille varattuun tilaan??
Yllä siellä vaan palkataan. Jos yrittäjältä kaikkoaa asiakkaat epäsiisteyden ja hitaan palvelun takia niin asialle on tehtävä jotain jos mielii vielä pitää putiikin pystyssä.
Tämä sama syy myös minulla.