Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et käytä kaupoissa olevia itsepalvelukassoja?

Vierailija
19.03.2018 |

Tänäänkin kaupassa oli kaksi kassaa ihan tyhjänä, niin ihmiset silti jonotti kassatädille. Mikä niissä kassoissa pelottaa? Itselläni oli vielä aika paljon tavaraa, niin sain ne siinä itsepalvelukassallakin ihan nopeesti maksettua. Saati jos on kolme tavaraa. Outoa. Noi itsepalvelukassat on vielä niin helppoja käyttää, että kun vähänkään sinne päin näyttää viivakoodia niin se lukee sen heti. Ei pitäis olla ylivoimaisen vaikeaa.

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas vituttaa kun lähikaupan itsepalvelukassat eivät ole koskaan auki! Ruuhka-aikanakin vain kaksi kassaneitiä ja sitten hyllyköiden välissä osa hyllyttämässä. Siinä sitten joutuu seisoa pönöttämään jonon jatkona.

Onneksi on toinenkin kauppa, jossa tykkään käydä näiden itsepalvelukassojen takia. Hyvin harvoin on joutunut niissä jonottamaan.

Vierailija
42/133 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palvulusta maksetaa korkeena ruuan hintana.

Miksi itsepalvelukassoilla ei sitten saa ostotapa-alennusta? Aivan, koska syntynyttä säästöä ei ole tarkoituskaan siirtää kuluttajahintoihin. Maksat jatkossakin saman korkean hinnan ja palvelet vielä itse itsesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

K kaupassa ja Ikeassa käytän jos ei ostettavaa ole kovin paljoa, mutta S kaupoissa menen aina ihmiskassalle. Mua vaan suhteettoman paljon ärsyttää se niiden vaakasysteemi. Ei voi pakata suoraan tavaroita ainakaan omaan kassiin. Muutenkin toimii huonommin kuin kilpailijoilla.

Vierailija
44/133 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa. Olen käyttänytkin, eikä ole monimutkaista, mutta en vaan jaksa. Helpommalla pääsen kun ei tartte skannailla.

Vierailija
45/133 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina käytän. Ovat nopeita ja itse olen nopea.

Vierailija
46/133 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asioi kaupoissa joissa on itsepalvelukassa.

Vierailija
47/133 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bauhausissa olen käyttänyt pienten ostosten kanssa, mutta muuten en. Odotan aikaa jolloin homma toimii kuten pankeissa eli hitaampi ja kalliimpi palvelu tiskillä ottaa niin paljon päähän, että on pakko käyttää muuta tapaa.

Vierailija
48/133 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska maksan tuotteissa kassapalvelun hinnan. Miksi tekisin ilmaista työtä kaupalle?

Heh heh, joudut kuitenkin latomaan ne tuotteet itse hihnalle ja itse keräämään ne pois. Samalla vaivalla piippaat tuotteet kassalla ja saat suoraan pistää ne pussiin vai mihinkä lie. Paljon vaivattomampaa.

Vierailija
49/133 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmannilla on vielä palvelua :D

Vierailija
50/133 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan palvelua, haluan että kassojen työpaikat säilyvät ja haluan tupakkaa. Jos joskus on hillittömät kassajonot ja itsepalvelussa tilaa, saatan käyttää sitä. Kaikki eivät maksa korteilla, on myös heikkonäköisiä ihmisiä, jotka eivät näe kunnolla ja vanhempia ihmisiä, jotka eivät ole käyttäneet mitään tietotekniikkaa ja käyttävät käteistä.

Vierailija
51/133 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna en uskalla, en kaupassa enkä kirjastossa.

Vierailija
52/133 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palvulusta maksetaa korkeena ruuan hintana.

Ihanan söpö olet,ihan oikeastiko luulet että vaikka työntekijät olisi kaupalle ilmaisia niin hinnat laskisivat

Vierailija
53/133 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelun vuoksi.

Vierailija
54/133 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan säilyttää kassojen työpaikat enkä muutenkaan osaa käyttää itsepalvelukassoja kovinkaan hyvin.

Vierailija
55/133 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman pienen ostoksen kanssa voin käyttää, mutta jos ostan vähänkin enemmän niin tykkään siitä että kassa tekee työn puolestani. Itsepalvelukassa on vaivalloinen, ei voi samantien pakata omaan kassiin jos siellä pohjalla on esim jotain. Kauhea säätö ja avuntarve heti. Kun teen isommat ostokset niin haluan että myyjä hoitaa kassahomman ja saan itse pakata. Itsepalvelukassalla se tavaran siirtäminenkään ei käy niin näppärästi kuin varsinaisella kassahihnalla, täytyy nostaa ostos sen tietokoneen ohitse. Ei kovin kätevää. 

Vierailija
56/133 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina alkoholia ostettavana.

Vierailija
57/133 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska myyjiä tarvitaan ja he tarvitsevat töitä ja palkkansa.

Vierailija
58/133 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei ole kenellekkään pitkässä juoksussa mitään hyötyä että robotin töitä teetetään ihmisillä.

Viivakoodien lukeminen on hidas ja kallis tapa hinnoitella tuotteet, mutta koske se systeemi on Suomessa viety tosi pitkälle, niin siitä on suurehko kynnys siirytä RFID koodien käyttöön. Mutta niillä olisi selkeä etu, tavaroita ei tarvitsisi purkaa lainkaan pois kärrystä, vaan tarvitsisi vain työntää kärry läpi lukuportista ja maksaa ostokset.

Nopeampia automaattikassoja odotellessa käytän edelleen vaihtelevasti automaattikassaa ja perinteistä kassaa. Perinteinen kassa on selvästi nopeampi, jos ostoksia on paljon ja jos siinä ei tarvi jonottaa.

Vierailija
59/133 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska maksan tuotteissa kassapalvelun hinnan. Miksi tekisin ilmaista työtä kaupalle?

Heh heh, joudut kuitenkin latomaan ne tuotteet itse hihnalle ja itse keräämään ne pois. Samalla vaivalla piippaat tuotteet kassalla ja saat suoraan pistää ne pussiin vai mihinkä lie. Paljon vaivattomampaa.

So?

Siitä huolimatta annan kassan hoitaa homman. Tosin eipä Lidlissä itsepalvelukassoja olekaan, ja bonuskauppoja en juurikaan käytä.

Huoltoasemallakin antaisin mielummin jonkun muun tankata. Parempi se dieselin käry on letkulassen käsissä kuin omissani.

Vierailija
60/133 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ja en uskalla pyytää apua. En ole koskaan käyttänyt sellaista enkä käytä.