Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et käytä kaupoissa olevia itsepalvelukassoja?

Vierailija
19.03.2018 |

Tänäänkin kaupassa oli kaksi kassaa ihan tyhjänä, niin ihmiset silti jonotti kassatädille. Mikä niissä kassoissa pelottaa? Itselläni oli vielä aika paljon tavaraa, niin sain ne siinä itsepalvelukassallakin ihan nopeesti maksettua. Saati jos on kolme tavaraa. Outoa. Noi itsepalvelukassat on vielä niin helppoja käyttää, että kun vähänkään sinne päin näyttää viivakoodia niin se lukee sen heti. Ei pitäis olla ylivoimaisen vaikeaa.

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäisin, jos se tekisi ostamisesta halvempaa.

Ei käy järkeen, että sen robotin alta irtisanotun ex-työntekijän palkka on yhä leivottuna sisään ostoskorini hintaan, vaikka kauppias säästää robotin ansiosta melkein sata tonnia vuodessa ilman sitä ex-työntekijää.

Eipä ole taittu Suomessa vielä ketään irtisanoa automaattikassojen tieltä pois, niitä on vielä niin vähän.

Vierailija
82/133 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä korttia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ip-kassoja, kun tajusin, että hitaimmat ja tyhmimmäthän ne aina vastustavat kehitystä. Miksiköhän? Koska muutos on useimmiten ihmismielen vaikea ja vanhasta halutaan pitää kiinni, on pelkoja ja uuden kaihtamista tyhmistä periaatteista.

Kohta on varmaan enää yksi tai kaksi henkilökassaa ja siinä kaikki jonottavat, jotka eivät voi mennä ip-kassalle.

Vierailija
84/133 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina niin isot ostokset, että nopeemmin pääsen kun menen normikassalle. Tosi hankala kun pitää samaan aikaan pakata kun skannaa niitä ostoksia. Lisäksi olen useimmiten yksin kaupassa kahden pienen lapsen kanssa, joten sähläämiseksi menee, kun lapsetkin sit haluaa skannata niitä ostoksia.

Vierailija
85/133 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassojen sijaan tarvittaisiin pikakassoja myös Suomeen. Eli esim. alle 7 tavaraa jos on, saa pikakassaa käyttää.

Tämähän ei toki toimisi Suomessa, kun "minulla on oikeus olla just tässä!" ja sitten normaalikassalta pääsisi kuitenkin nopeammin näiden tapausten vuoksi...

Miksi kaupan pitäisi tarjota parempaa palvelua niille, jotka ovat huonompia asiakkaita ja ostavat vähemmän?

Päin vastoin, pitäisi olla sellainen tapa että vähemmän ostavan pitää kassalla päästää enemmän ostavat ohitseen.

Aika moni kuitenkin käy _usein_ kaupassa hakemassa _joitain_ tavaroita. Pienistä puroista syntyy suuri virta, myös kauppiaan voittojen puolesta. Ei jokainen osta viikon tai kahden ruokaostoksia kerralla. Lisäksi kaikilla ei ole lapsiperhettä ruokittavana.

Miksi ulkomailla tämä pikakassajärjestely on sitten koettu kannattavaksi?

Vierailija
86/133 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassalla asiointi on stressaava tilanne. (Ja nillittäjille tiedoksi, tämä on minun henk.koht. kokemukseni, ei absoluuttinen totuus.)

Vierailija
87/133 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siksi, kun ärsyttää miten vähän tilaa siinä on. Ainakin tossa meidän lähimmässä kaupassa kun itsepalvelukassalla vedät tuotteen läpi, on siinä vain pikkuinen pöytä missä pakata ostoksia. Ei voi esim. vetää useampaa tuotetta läpi ja sitten pakata, koska ostoksille ei ole paikkaa mihin laittaa ne. Niin kuin ei ole sille korillekaan toisessa päässä, vaan jokaisen tuotteen joutuu nostamaan selkä kumarassa lattialla olevasta korista. Ei haittaa jos on pari tavaraa, mutta vähänkin enemmän niin alkaa nyppimään.

Ahdistaa myös se "neuvojamyyjän" tuijotus eikä itsepalvelukassalta saa esim. tulitikkuja tai lottoa.

Vierailija
88/133 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassojen sijaan tarvittaisiin pikakassoja myös Suomeen. Eli esim. alle 7 tavaraa jos on, saa pikakassaa käyttää.

Tämähän ei toki toimisi Suomessa, kun "minulla on oikeus olla just tässä!" ja sitten normaalikassalta pääsisi kuitenkin nopeammin näiden tapausten vuoksi...

Yhdessä pääkaupunkiseuden tavaratalossa kokeiltiin, mutta ei tietenkään toiminut. 10 tuotteen pikakassa ja jotkut asiakkaat oli sitä mieltä että alle kymmenen eri tuoteryhmää saa olla. Esimerkiksi kassalle tulllessa oli 5 purkkia maitoa, 3 pakettia kahvia, kolme pussillista hedelmiä, kaksi pakettia makkaraa jne... Kokeilu loppui aika pian.

Vierailija
89/133 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina niin isot ostokset, että nopeemmin pääsen kun menen normikassalle. Tosi hankala kun pitää samaan aikaan pakata kun skannaa niitä ostoksia. Lisäksi olen useimmiten yksin kaupassa kahden pienen lapsen kanssa, joten sähläämiseksi menee, kun lapsetkin sit haluaa skannata niitä ostoksia.

Ei tarvitse multitaskata. kas näin:

- toiselle puolelle ostoskori/kärryt

- toiselle puolelle pussi/kassi

- skannaat tavaran, pakkaat sen pussiin

- otat toisen, skannaat, pussiin

- toista kunnes olet skannannut ja pakannut kaikki. Sitten maksat.

Vierailija
90/133 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse multitaskata. kas näin:

- toiselle puolelle ostoskori/kärryt

- toiselle puolelle pussi/kassi

- skannaat tavaran, pakkaat sen pussiin

- otat toisen, skannaat, pussiin

- toista kunnes olet skannannut ja pakannut kaikki. Sitten maksat.

Minkä pikakassoja valmistavan firman hallituksessa olet?

Vierailija
91/133 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassalla asiointi on stressaava tilanne. (Ja nillittäjille tiedoksi, tämä on minun henk.koht. kokemukseni, ei absoluuttinen totuus.)

Päinvastoin . Vihaan kassajonossa seisomista ja erityisesti kun takana on ihmisiä.

On tosi huvittavaa että ihmiset jonottaa niinku Venäjällä ja pikakassalle pääsen heti ja kaikki on ohi kun toiset vaan seisoskelee jonossa!

Vierailija
92/133 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin . Vihaan kassajonossa seisomista ja erityisesti kun takana on ihmisiä.

On tosi huvittavaa että ihmiset jonottaa niinku Venäjällä ja pikakassalle pääsen heti ja kaikki on ohi kun toiset vaan seisoskelee jonossa!

Rakastatko myös puhelinpalvaluissa toteutettua "paina 1 jos haluat keskustela vakuutukisista, paina 2 jos haluat keskustella lainasta.."?

Sama asia. Työ teetetään asiakkaalla.

Vierailija
93/133 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin niitä, kunnes kerran lähtiessäni hälytin alkoi piipata, vaikka olin maksanut kaikki ostokset. Myyjä tuli, avasi kassin ja kävi kuitin kanssa läpi kaikki tavarat. Mitään ylimääräsitä ei löytynyt ja seuraavalla kerralla kauppakassi menikin läpi hälyttimestä ilman hälytystä.

Jäi tosi ikävä kokemus asiasta, kun kaikki ympärilläolijat tuijottivat kuin myymälävarasta. Ja se kassin penkominen kesti, kun joka tavaraa verrattiin kuittiin.

Vierailija
94/133 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aika paljon kerralla, eikö noissa ole jokin rajoitus sen suhteen? En myöskään ymmärrä miksi ehdoin tahdoin haluaisin huonontaa saamani palvelun tasoa. Jos maksan katteita kauppaan, niin kai nyt saan palveluakin siitä hyvästä. Muuten pitäisi alentaa tuotteiden hintaa.

Vierailija
95/133 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan asioida ihmisen kanssa myös jatkossa. Enkä pidä siitä, että työntekijä on vaan kassan päässä kyttäämässä kuin rikollista.

Vierailija
96/133 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse siitä, ettenkö osaisi tai uskaltaisi käyttää itsepalvelukassoja, olen käyttänytkin, kunnes koin valaistuksen ja tajusin, että jokaista neljää itsepalvelukassaa kohden menee ainakin yksi kokoaikainen tai kolme osa-aikaista työpaikkaa. Lähi-cittarissa siis neljä osa-aikaista myyjän paikkaa vähennettävissä. Minun aikani ei ole niin kallista, ettenkö ehtisi jonottaa kassalle ja äänestää työpaikkojen säilymisen puolesta. Siirryn sitten vasta ip-kassalle, kun palvelukassoja ei enää ole missään.

Vierailija
97/133 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä nämä jonottajat tajuavat, että käyttämällä itsepalvelukassoja olemme kohta tilanteessa, jossa palvelua ei enää ole tarjolla. Maksamme kalliit hinnat ja palvelemme itse itsemme.

Kaupoissa ei ole enää henkilökuntaa. Bussissa ei ole kuskia. Lääkärissä keskustelet vaivastasi interaktiivisen sovelluksen kanssa joka analysoi vaivasi ja pukkaa reseptin. Sairaalassa robottisängyt kääntelevät, pesevät, syöttävät ja suihkuttelevat potilaat. Miehittämättömissä elokuvateatterossa ostat lipun automaatista ja koodilla sisään saliin. Ravintolassa tilaat applikaatiolta ruokasi ja juomasi ja haet ne lämpökaapista. Vau, miten monta ihmistä saatiin tässäkin kortistoon!

Vierailija
98/133 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaupan pitäisi tarjota parempaa palvelua niille, jotka ovat huonompia asiakkaita ja ostavat vähemmän?

Päin vastoin, pitäisi olla sellainen tapa että vähemmän ostavan pitää kassalla päästää enemmän ostavat ohitseen.

Jep, oma VIP-kassa yli 150€:n ostoksille. Yksi auttaa lataamaan ostoksia hihnalle ja ostosten pakkaaja toiseen päähän. Kahvi ostajalle.

Vierailija
99/133 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska maksan tuotteiden hinnassa myös asiakaspalvelusta. Se hinta ei laske yhtään, vaikka kaikki kassahenkilöt korvattaisiin automaateilla. Asiakas vaan tekee itse työnkin sen hinnan päälle.

Käytän itsepalvelukassaa heti, kun se tarkoittaa halvempaa ostosta.

Tuolainen on aika lapsekasta että uskotaan ettei kustannuksilla ole mitään vaikutusta hintoihin. Luuletteko että joku viranomainen määrää hinnat?

Miksi itsepalvelukassan käytöstä ei saa sitten alennusta?

Vierailija
100/133 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käyttäisin itsepalvelukassaa kun vieressä on palveleva ihminen sitä varten? Hän skannaa ostokseni, eikä minun tarvitse tehdä sitä. Miksi haluaisin tehdä jonkun muun työt - vielä ilmaiseksi? Toinen saa siitä edes työpaikan.