Miksi et käytä kaupoissa olevia itsepalvelukassoja?
Tänäänkin kaupassa oli kaksi kassaa ihan tyhjänä, niin ihmiset silti jonotti kassatädille. Mikä niissä kassoissa pelottaa? Itselläni oli vielä aika paljon tavaraa, niin sain ne siinä itsepalvelukassallakin ihan nopeesti maksettua. Saati jos on kolme tavaraa. Outoa. Noi itsepalvelukassat on vielä niin helppoja käyttää, että kun vähänkään sinne päin näyttää viivakoodia niin se lukee sen heti. Ei pitäis olla ylivoimaisen vaikeaa.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Maksann käteisellä. Itsepalvelukassa ei osaa ottaa käteistä.
Miksi kukaan maksaa enää nykypäivänä käteisellä, kun kortilla on paljon helpompaa?
Itse käytän itsepalvelukassoja, koska niissä asiointi on nopeaa ja jono liikkuu suht. loogisesti. Normi kassajonoista löytyy aina joku räpeltäjä joka aiheuttaa turhaa verenpainetta.
Vierailija kirjoitti:
Haluan tukea töitä tekeviä ihmisiä. Pelottavaa ajatella, että joskus todennäkösesti itsepalvelukassat on arkea ja robotit eikä tavalliselle duunarille ole enää käyttöä.
Varsinkin jos rahanjakoa ei tehdä uusiksi. Tulevaisuudessa loppuu kuluttajat, jos taviksilta viedään työt ja rahat. Robotinomistajat ja omistajat vetää hillot liiveihinsä - mutta keltä?
Mary83 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on toistaiseksi vain hyviä kokemuksia itsepalvelukassoista. Ne pöydät siinä on sen verta pienet, että kauhean suurien määrien kanssa sinne ei kannata mennäkään, ja siksi ne palveleekin hyvin niitä ihmisiä, jotka muutaman vähäisen tuotteen kanssa joutuisivat jonottamaan pitkän aikaa.
Ymmärrän kyllä ton näkökulman, että siinä vähennetään periaatteessa henkilökuntaa. Siihenhän se tähtää.
Siitä huolimatta käytän kyllä itsepalvelukassoja halutessani. Meillä mies puolestaan vastustaa niitä, eikä periaatteestakaan suostu käyttämään, joten meidän puolesta asia menee plus miinus nollaksi.
Minä puolestani vastustan sitä, että kahviloissa ja huoltsikoilla ym. pitää viedä ne astiansa valmiiksi telineisiin. Siitä en pidä yhtään. Sillä ainakin selvästi on vähennetty työntekijöitä, ja koska heitä on vähän, niin ne pöydät jää sitten siistimättä. Eihän se riitä, että astiat on korjattu pois. Pöytä pitäisi vielä pyyhkiä puhtaaksi. Koskahan asiakkaille jaetaan pesurätit kahville tai syömään mennessä? Joskus ei tahdo löytää puhdasta pöytää millään. Minun protestini on, että jätän ne astiat ja tarjottimet pöytään. Pakko on myyjän tulla ne sieltä korjaamaan ja kenties hän sitten samalla myös pyyhkii pöydän puhtaaksi. Tosin yritän aina olla sotkematta pöytää, mutta kaikki ei näin ajattele, siellä on ketsuppia ja munkkisokeria ja kahviläikkiä ymv.
No jepjep et näköjään oo tosiaan ollu koskaan töissä kahvilassa/huoltsikalla, luulekko että siellä palkataan toinen työntekijä sitä varten että joku ehtii kannella diivojen tarjottimia pois pöydistä? Ruuhkainen lounasaika niin työntekijän aika menee kassalla rahastaessa ja pitämällä huolta siitä, että vitriinissä on tavaraa myynnissä ja kahvia pannussa. Toissijasena tulee sitten pöytien puhtaanapito, valitettavasti. Kusipäisyyttä jättää tarjottimet kahvilassa protestina pöytään, siinä vaan vie viihtyvyyden muilta pois. Onko muka niin iso vaiva viedä se tarjotin metrin päähän niille varattuun tilaan??
Miksi sä möykkäät? Toinen yrittää työllistää ja sä haukut. Täällä kauppakeskuksessa käy esim. mun suosikkikahvilassa niin vähän väkeä, että ne 2 myyjää siinä kassalla pyörittelee peukaloitaan sillä aikaa, kun mä korjaan tarjotintani pöydästä. Älytöntä sekin.
Vierailija kirjoitti:
En osaa ja en uskalla pyytää apua. En ole koskaan käyttänyt sellaista enkä käytä.
Meinasin tulla kirjoittamaan, etten mäkään ole viitsinyt opetella, mutta kirjastossa käytän aina automaattia lainaukseen ja palautukseen, mutta se onkin tosi helppo.
Käytän aina itsepalvelukassoja, jos mahdollista. Ja tietysti kaikkea muutakin joka edistää ihmisten korvaamista roboteilla.
Itse pidän itsepalvelukassoista varsinkin jos ostoksia on melko vähän. Niihin on harvemmin jonoa, joten yleensä pääsee vaan suoraan kävelemään siihen kassalle jonottamisen sijaan.
Jos ostoksissa on olutta, niin kassa piippaa ja ostosten teko pysähtyy siihen. Paikalle on kutsuttava päivystävä kassaneiti joka tarkistaa asiakkaan iän ja kuittaa omalla kortillaan kassalle ikätarkistuksen tehdyksi, ja vasta sitten ostot voi jatkua. Useasti vaan tätä kassaneitiä ei juuri silloin ole lähettyvillä, joten siinähän sitten seisoskellaan...
En käytä itsepalvelukassoja, koska Suomessa ne vaativat kortin käyttöä.
Olen joskus ollut ongelmissa kortin käytön takia ja siirryin silloin käteisen käyttöön.
Voisin käyttää itsepalvelukassaa JOS se, kuten Englannissa, hyväksyisi myös käteistä.
Pidän ihmisistä. Pitäisivät hulluna jos hymyilisin itsepalvelukassalla.
Sen sijaan lääkäripalveluissa on viime vuodelta niin paskoja kokemuksia tullut, että kannatan syvästi tekoäly/sairaanhoitajayhdistelmän nopeaa läpimurtoa. Tavan lääkärillä ole mitään mahdollisuutta sitä tietomäärää vastaan. Siinähän keräävät kiiruusti osinkotuloja valkoisten asujensa taskuihin, kun vielä voi takoa. Opettajia alkaa katoilla viimeistään 2030-luvun aikana. Koodajat menestyy.
Maksann käteisellä. Itsepalvelukassa ei osaa ottaa käteistä.