Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hahmotatko vuoden ja kuukaudet kellon muodossa vai palkkina?

Vierailija
19.03.2018 |

Näetkö mielessäsi vuoden ja kuukaudet kellona, pysty- tai vaakapalkkina, pelkkinä numeroina vai jonain muuta?

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukaudet kellona/ympyränä.

Vierailija
2/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hahmota niitä missään muodossa. Siellä ne päässä pysyy sulassa sovussa muun sekamelskan joukossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodenajat vaan kellona. Muuten ihan tyhjää hämmennystä.

Vierailija
4/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kysymys! Olen aina hahmottanut vuoden päinvastaiseen suuntaan kuin kello kulkee. Kerran ala-asteella oikein riitelin parhaan kaverin kanssa siitä, mihin suuntaan vuosi kulkee :) Lisäksi minun väärinpäin kulkevassa vuodessa on tarkat värit, jotka vaihtuvat liukumalla. Nyt ollaan esimerkiksi siirtymässä sinisestä vaaleansinisen kautta keltaiseen ja siitä vihreään :D

Vierailija
5/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitettuna listana. Olen insinööri, jos sillä lie vaikutus :)

Vierailija
6/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellon muodossa. Joulukuu klo 12, kesäkuu klo 6 ja myötäpäivään. Hirveen vaikea ymmärtää ku jotku hahmottaa vastapäivään!

Vierailija
7/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hahmota.

Vierailija
8/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellona ja vastapäivään myös!

Vierailija
9/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen kellon muodossa ja vuosi pyörii myötäpäivään. Tammikuu on klo 1, helmikuu klo 2 jne.

Kuukauksilla on värit, talvikuukaudet ovat eri sävyn sinisiä, kevät on vaaleankeltaista voimistuen kesää kohti, kesä on punainen, syksy menee ruskeasta harmaaseen.

Vierailija
10/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hahmota, ja se onkin iso ongelma. Jos en erikseen keskity ajattelemaan asiaa, en tuosta noin vaan "tajua", että keskiviikon jälkeen on torstai, näin esimerkiksi. Siis TIEDÄN, että on, mutten TAJUA. Jos ymmärrätte? Sama päivämäärien kanssa. Juuri tänään oivalsin, että maaliskuuhan alkaa olla loppupuolella. Viimeksi KIINNITIN päivämäärään HUOMIOTA 5.3., joten olen tässä koko ajan ollut niin, että "on 5. pv". Ja tosiaan jos jokin deadline vaikkapa on 1.6., saatan vielä 25.5. miettiä, että siihenhän on aikaa vaikka kuinka, kokonainen kuukausi. Mistä sitten ikinä johtuukaan. Mutta tosiaan, en hahmota. Pitäisi kai joka päivä keskittyen kiinnittää huomiota kuluvaan viikonpäivään ja päivämäärään. Ja kuukauteen.

Vierailija
11/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on vaan numeroita tai kuukaudet numeroita tai sanoja. Niillä ei oo oikeen mitään muotoo tai järjestystä. Sen sijaan viikonpäivät on vaakapalkkk ma-su

Vierailija
12/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät numeroina ja kk kirjaimina esim 3. maaliskuuta. Kellon kellotauluna viisareineen.

Vierailija
13/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissanminttu kirjoitti:

Ihana kysymys! Olen aina hahmottanut vuoden päinvastaiseen suuntaan kuin kello kulkee. Kerran ala-asteella oikein riitelin parhaan kaverin kanssa siitä, mihin suuntaan vuosi kulkee :) Lisäksi minun väärinpäin kulkevassa vuodessa on tarkat värit, jotka vaihtuvat liukumalla. Nyt ollaan esimerkiksi siirtymässä sinisestä vaaleansinisen kautta keltaiseen ja siitä vihreään :D

Miks vastapäivään?..mulle ykkönen tammikuu jne..

Vierailija
14/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikajanana kai. En sen kummemmin ajattele asiaa, tiedän vaan mikä kuukausi seuraa mitäkin.

Vierailija
15/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutkittelevana, vastapäivään kaartuvana, alhaalta ylöspäin nousevana värikkäiden ruutujen jonona.

Vierailija
16/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hahmota, ja se onkin iso ongelma. Jos en erikseen keskity ajattelemaan asiaa, en tuosta noin vaan "tajua", että keskiviikon jälkeen on torstai, näin esimerkiksi. Siis TIEDÄN, että on, mutten TAJUA. Jos ymmärrätte? Sama päivämäärien kanssa. Juuri tänään oivalsin, että maaliskuuhan alkaa olla loppupuolella. Viimeksi KIINNITIN päivämäärään HUOMIOTA 5.3., joten olen tässä koko ajan ollut niin, että "on 5. pv". Ja tosiaan jos jokin deadline vaikkapa on 1.6., saatan vielä 25.5. miettiä, että siihenhän on aikaa vaikka kuinka, kokonainen kuukausi. Mistä sitten ikinä johtuukaan. Mutta tosiaan, en hahmota. Pitäisi kai joka päivä keskittyen kiinnittää huomiota kuluvaan viikonpäivään ja päivämäärään. Ja kuukauteen.

Tuo kuulostaa tosiaan jonkin sortin hahmotusongelmalta jo.

Vierailija
17/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaakasuorana palkkina ilman muuta, ainakin ajankulun eli vuodet. 

Vierailija
18/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellon muodossa. Joulukuu klo 12, kesäkuu klo 6 ja myötäpäivään. Hirveen vaikea ymmärtää ku jotku hahmottaa vastapäivään!

Kyllä minäkin ne kellona tai ehkä enemmänkin niin kuin kiekon sektoreina. Joulukuu on klo 11-12 välinen sektori. Klo 12 on siis jolukuun ja tammikuun väliviiva.

https://peda.net/p/Alina%20Papinaho/kasvunkansio/lv-2016-17/%C3%A4idink…

Eli vähän niin kuin tuossa mutta yläkohta on joulukuun ja tammikuun väli.

Vierailija
19/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahtena päällekkäisenä palkkina, vähän kuten pienessä kalenterissa. Yläpalkissa tammi-kesäkuu vasemmalta oikealle. Sitten vuosi hyppää heinäkuun 1. pv alempaan palkkiin ja jatkuu siitä heinä-joulukuu jne. 

Kuukaudet kuluvat siinä sitten kuten myös vastaavassa kalenterissa, päivät ylhäältä alas.

Olenkin tätä monesti miettinyt, miten muut sen hahmottavat. Mies ei käsitä koko kysymystä :D 

Vierailija
20/95 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi tajuta miten joku voi nähdä tämän muuten kuin kellona ja myötäpäivään. Luulin, että se kaikilla sama :).