Olen elämääni tyytyväinen 32v työtön sinkkumies
- Armeija käymättä. Hommasin C-paperit joten ei tarvinnut kärvistellä kuukausia sivarina/totaalina.
- Ei ole minkäänlaista velkaa
- Ei ole lapsia häiritsemässä elämää
- Työpaikkaa ei ole enkä sellaista kaipaa
- Naista saa aina kuin tarvitsee
- Omaisuutta löytyy tämän verran: Kirjahylly jossa 30kpl kirjoja, mukava tuoli, sänky, tietokonepöytä, matto, puhelin, kannettava tietokone, ja 43 tuuman televisio.
- Vaatteet mahtuvat helposti rinkkaan ja sinne jää tilaakin. Ostan uutta käytännöllistä vaatetta sitten kun vanhat menevät rikki.
Jostain syystä elämäni aina aiheuttaa ärtymystä (kateutta?) ihmisissä koska olen vapaa samalla kun he itse ovat lukkiutuneet muiden määräämiin lokeroihin ilman ulospääsyä. Monet sanoneet ettei näin kuuluu elää vaan pitäisi kuulemma "hankkia vastuuta" lapsien muodossa samalla velkaa ottaen jne.
Mitä palstalaiset ovat mieltä... elänkö rappiolla? Onko väärin elää itselleen sopivaa huoletonta elämää?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN!!!!!!!!!!!! Oksettava pummi ja loinen. Laiska.
Ja sinne hajosi yksi yhteiskunnan muurahainen. Nou hätä teikäläisiä riittää. Voisit oikeastaan kipaista joutessasi mulle laatikollisen kaljaa. Ajattele mikä kunnia, saisit tuoda mulle kaljaa.
Hahah, paras mahdollinen vastaus :DDDDDDD Kiitos nauruista :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinne hajosi yksi yhteiskunnan muurahainen. Nou hätä teikäläisiä riittää. Voisit oikeastaan kipaista joutessasi mulle laatikollisen kaljaa. Ajattele mikä kunnia, saisit tuoda mulle kaljaa.
"Ja sinne hajosi yksi yhteiskunnan muurahainen."
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Kaikki sitten yleensä hyvin jos elät ulkopuolisena mutta jossakin vaiheessa hetki kun tajuat ikääntymisen ja olet jäänyt pyörimään paikallesi jo vuosia ja katkeria purkauksia normaalielämää kohtaan vanhoilla ystävillä joilla jo elämä ollut vuosikymmeniä kohdallaan.
Tuohan on ihan parhautta! Tai ainakin lähes, parhaudeksi tuokin muuttuu siinä kohtaa kun jää ne helevetin riippakivet eli kersat väliin. Tuo se on sitä todellista vapautta kun ei äm.män rutku pysty kersan avulla kiristämään eikä sen puoleen kyllä pysty yhteiskuntakaan kiristämään eikä orjatyönantajat (palkkojen maksamatta jättäjät). Perustuslaki takaa säällisen toimeentulon joten perustarpeet saa sillä hoidettua ja sitten kun tarvii piirakkaa, niin bongaa jonkun kurahaaraisen kottaraisen ja tekee sille temput. Muistaa vai lähtiessään pyyhkäistä mjulkkunsa verhoihin, niin kelpaa sitten odotella seuraavaa kertaa.
Oikein buenoa settiä ap :lla!
Minä menen tänään töiden jälkeen miehen kanssa harrastamaan liikuntaa (maksullinen harrastus, johon meillä ei olisi varaa peruspäivärahalla). Sen jälkeen juhlistamme hänen syntymäpäiväänsä skumpalla ja hyvällä ruoalla. Reilun viikon kuluttua lähdemme reissuun pääsiäiseksi. Ensimmäinen ulkomaanmatka tälle vuodelle, viime vuonna käytiin keskimäärin joka toinen kuukausi jossain päin Eurooppaa mutta nyt vierähti näin pitkälle ennen kuin järjestyi yhtä aikaa lomaa. Kesällä lähdemme pariksi viikoksi autoilemaan Etelä-Eurooppaan, lisäksi suunnitteilla on vaeltamista ja moottoripyöräilyä.
Palkkani ei ole kaksinen, käteen jää vähän alle 2500 e/kk. Kertyvä eläke on sitäkin huonompi, mutta kuitenkin selkeästi enemmän kuin kansaneläke. Minulla on mielekästä tekemistä, mahdollisuus edetä ja kehittyä, mukavat työkaverit, kohtuulliset työsuhde-etuudet (työpuhelin, lounarit, virikesetelit), töistä huolimatta ihan riittävästi aikaa käydä keikoilla, elokuvissa, konserteissa ja liikuntaharrastuksissa, ja ihan hauskaa on sekin, että myös työn puolesta pääsee matkustamaan sekä kotimaassa että ulkomailla.
En vaihtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elää voi kuin haluaa kun sen kustantaa itse. On oikeasti kyvyttömiä ihmisiä, sairaita, vammaisia. Joista osa tekee töitä osa ei. Valtion ammut on heille. Niille joilla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla muiden elätettävänä.
Olet voimissasi ja tehtäväsi on kantaa kortesi kekoon.
Ärsyttää elämäntapa lusmut. Sitten vielä kehtaavat valittaa almuja liian pieniksi.
Almut on heikoille ja hetkellisesti tyhjän päälle putojille.Häpeä!
Sinun kaltaisten takia Suomi kaatuu lähitulevaisuudessa. Ei murto-osa voi elättää miljoonia muita. Raataa ja maksaa veroja ja elää huonommin kuin almujen varassa. Se on väärinJep jep, vai että Suomi kaatuu työttömien/työtä tekemättömien ihmisten takia. Salli mun nauraa tuolle lohkaisulle.
Mitä sitten kuvittelet? Nyt on pikku noste. Kohta se loppuu. Tulee taas alamäki. Suomi on velkainen, masentuneiden ja katkerien ihmisten maa.
Luuletko oikeasti, että kun osaavat ihmiset lähtee Suomesta ja tukiaisia tulee tilalle, että balanssi on kunnossa?
Suomessa katsotaan että kun veroja maksetaan tuhottomasti niitä pitää myös valtiolta viedä minkä ehtii. Eli lusmuja silitetään päähän.
Tosiasia jos tilanne ei muutu Suomessa on kohta vai mtpotilaita, tukiaisia, lusmuja ja sitten se alle miljoona muurahaista jotka pitävät harteillasn koko kekoa. Luuletko että kestää?
Ja joo, minä muutin. Ei ole enään mun Verorahojen pois enkä kaadu vaikka Suomi kaatuu. Suomi oli kuitenkin minulle kotimaa ja tohvelit ei ymmärrä että se mikä oli hyvin 20vuotta sitten on mennyttä.
Vierailija kirjoitti:
Minä menen tänään töiden jälkeen miehen kanssa harrastamaan liikuntaa (maksullinen harrastus, johon meillä ei olisi varaa peruspäivärahalla). Sen jälkeen juhlistamme hänen syntymäpäiväänsä skumpalla ja hyvällä ruoalla. Reilun viikon kuluttua lähdemme reissuun pääsiäiseksi. Ensimmäinen ulkomaanmatka tälle vuodelle, viime vuonna käytiin keskimäärin joka toinen kuukausi jossain päin Eurooppaa mutta nyt vierähti näin pitkälle ennen kuin järjestyi yhtä aikaa lomaa. Kesällä lähdemme pariksi viikoksi autoilemaan Etelä-Eurooppaan, lisäksi suunnitteilla on vaeltamista ja moottoripyöräilyä.
Palkkani ei ole kaksinen, käteen jää vähän alle 2500 e/kk. Kertyvä eläke on sitäkin huonompi, mutta kuitenkin selkeästi enemmän kuin kansaneläke. Minulla on mielekästä tekemistä, mahdollisuus edetä ja kehittyä, mukavat työkaverit, kohtuulliset työsuhde-etuudet (työpuhelin, lounarit, virikesetelit), töistä huolimatta ihan riittävästi aikaa käydä keikoilla, elokuvissa, konserteissa ja liikuntaharrastuksissa, ja ihan hauskaa on sekin, että myös työn puolesta pääsee matkustamaan sekä kotimaassa että ulkomailla.
En vaihtaisi.
Se ei ole se pointti lusmujen kohdalla.
Selvä se että rikas elää vielä makeampaa elämää. Mutta pointti on se että he saavat tyydytystä siitä että onnistuvat lusmuilemaan. Taas onnistuivat huijaamaan kelaa ja sossulaa ja jäivät työttömiksi.
Heille riittää tahmainen sohva jolla kelliä päivät pitkin uskotelleen itselleen kuinka erinomaisia ovat kun onnistuivat tukirahoilla ostamaan tonnin puhelimen.( osarilla tietty)
Elämä on köyhää, koska heidän mieli on tyhjä ja kunnianhimoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi lusmulijat hajoavat vain karenssiin :DDDDDDDDDDD
Hyvää juttua alkuperäinen puhuu. Täällä 40+ ikäinen mies stadista ja samoilla aaltopituuksilla.
Sen sanon että jätät päihteet vähemmälle ja panostat urheiluun niin on pare olla. Enempi seksiä ja päihteet lähes nollaan. Ite oon sit reservin alikessu 330 aamuilla ja oon aikanaan rehkinyt lukiot,korkeakoulut ja pitkät työhistoriat.Nyt rauhotuin enkä hosu enää niin paljoa.
Mä oon kanssa työtön mutta mulla on omaisuutta ja rahaa sen verta etten tuu saamaan toimeentulotukea.Mulla on korkeakoulututkinto sekä työkikemusta mitkä takaa mulle pokerissakin tutun "nokitusasetelman": Antakaa työpaikka 3000+ euron peruspalkalla tai sitten oon työtön. Molemmat käy. Lisäksi teen vuositasolla keskimäärin 4 kuukautta töitä jotta ansiosidonnaiset juoksee.
Nyt oon lomilla (työtön ansiosidonnaisilla) vuoden ja harrastan urheilua sekä tapailen naisia osa-aikaisesti.
Se kuka siellä huuteli kaljakeissin tuomisesta...mä voin tuoda sulle, vaikka juosten kun meen kummiski lenkille ja lähikaupastasamalla haen. Sovitaanko vaikka 25 euroa hakupalkkaa? Sun ei tarvii poistuu kotoa, voin mä sulle eineksii samalla tuoda jos et jaksa poistuu kotoa ja on nälkä. Eli ruokien+bissen hinta ja 25e hakupalkkaa, ni kyl mä juoksen sulle vaikken pikkurahaa tarvitsiskaan ;).
Vai oliko sama jätkä joka puhui muijansa suikkarista? Jos sulla ei oo 25e rahaa ni voidaan neuvotella jos hieroisin sun daamia pari tuntia? Hieroisin varmasti asiantuntevasti, ja hänen sisäinen olemuksensa puhkeaisi kukkaan käsittelyssäni, sen takaan. Vaihtelua sun - varmasti TOSI uhrautuvaan - hellimiseen. Olen kokenut naisen hieroja ja takaan nautinnon.
Olishan se surkeaa että nainen joutuis olemaan elämässsään vaan sun kaa, kaikkien kannalta olis parempi jos nainen kokisi satunnaisesti kunnon hierojaa ja sä saisit bisseä ;). Älä ole mustis, mä olisin hellä enkä tulisi muuten teidän väliin.
Katsokaas kun meitä työttömiä on eritasoisia. Varmaan toi alkuperäinenkin on ihan kiva jäbä, mutta mä en vuokraisäntänä kelpuuttais vuokralaisiksi asuntoihini ketään kenellä alle 40K€ ansiotulot lähivuosilta tai luottotiedot epäkunnossa tai ei kykyä 3 kuukauden takuuvuokriin. Kysynnän ja tarjonnan laki: mun asunto-osakkeisiin hakijoita riittää ;). Ite tienaankin hädin tuskin 25k€ ansiotuloja vuodessa ja nekin valtaosa ansiosidonnaisia.Pääomatulot erikseen,niistä en puhu ;).
Mutta, pikkuraha 25e, jos se kaljanhimoinen haluaa bissee eikä kykene poistuu kotoaan,ni anna yhteystietoja niin voin auttaa. Toki voin auttaa tyttöystävääkin ;). Mä ostan tolla rahalla 3 päivän ruoat ;).
StadilainenKingi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoe tuota pari tuntia niin saatat uskoa siihen. Menehän muurahainen kantamaan kortta yhteiseen kekoon. Tein jo oman osani ja hain ihan itse 24 kaljaa. Kelan masseilla maksoin ja jäikin vielä niin paljon että voin nauttia vaikka parempaa jazztupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoe tuota pari tuntia niin saatat uskoa siihen. Menehän muurahainen kantamaan kortta yhteiseen kekoon. Tein jo oman osani ja hain ihan itse 24 kaljaa. Kelan masseilla maksoin ja jäikin vielä niin paljon että voin nauttia vaikka parempaa jazztupakkaa.
Pitäjän se uskoa että almulappujen täyttö käy työstä.
Kalja on pahaa ja täynnä naishormooneita. Joko tissit voittaa mahan?
Vierailija kirjoitti:
Olet luuseri.
Kohta tulee lämmintä ja tämä poika pääsee satamaan nauttimaan lämmöstä kahvia siemaillen, sinä taas menet töihin rikastuttamaan muita ihmisiä jotta voi ylpeästi sanoa olevasi "voittaja". Todellisuudessa minä ja sinun pomot ovat niitä voittajia... sinulle jää maksajan rooli. Fakta homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menehän sinä juoppo juomaan kaljaa. Parin vuoden päästä maksasi sanoo poks ja yhteiskunta voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäjän se uskoa että almulappujen täyttö käy työstä.
Kalja on pahaa ja täynnä naishormooneita. Joko tissit voittaa mahan?
Netissä ne nykyään täytetään, paperilaput alkaa olla vanhanaikaisia. Se on makuasia mistä tykkää. Mä olen kohta 50 vuotias ja paino on ihan sopiva. Maha on littana ja tissejä ei näy. Taidan olla sellainen lauta?
Tuossa lantion korkeudella törröttää usein sanotaan oksa. Haluaisitko tehdä sille jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menehän sinä juoppo juomaan kaljaa. Parin vuoden päästä maksasi sanoo poks ja yhteiskunta voittaa.
Niin maksa kestää koko elämän. Ei sitä tarvitse murehtia. Aina kun mahdollista niin käytän vähiten haitallista päihdettä. Se ei rasita maksaa ja antaa sitä kautta vuosia lisää loisia rennon letkeästi.
Se on vaan se, että Suomessa tollanen elämä on mahollista, mutta ei monessa muussa maassa. Ei oo sosiaaliturvaa tai muita tukia.
Sun valinta mitä teet elämälläs, mutta ehkä karma tai joku maksaa takaisin vapaamatkustajan elämän ... ;)
Tyhjät tynnyrit kolisee aina eniten.
Tähän väliin voisin sanoa, että aivan taatusti sitä saa mitä tilaa loppujen lopuksi.
Jos oman elämänsä elää pelkästään itselleen muiden kustannuksella, se tulee kostautumaan.
Voi tuntua vuosiakin siltä, että kaikki on niin hyvin ja onnellisesti, eikä mikään voi horjuttaa tai koskettaa, välittämättä muista ja kantamatta korteaan kekoon.
Mutta se TULEE kostautumaan, aivan taausti, se on elämän laki.
En jaksa kommentoida sen enempää kenenkään aatetta elää, jokainen tehköön miten haluaa... Mutta kertokaa mulle yks asia mikä jäi iteltä mieleen kun olin työtön ja työkkärin pakottaessa koko ajan jonnekkin kurssille. Niissä ei paljon mustalaisia näy. Miten on jumalauta mahdollista, että kun lapsilisät loppuu niin annetaan suoraan käteen toimeentuotuet siihen asti että se muuttuu eläkkeeksi. Miten vitussa yhteiskunta ei heiltä vaadi yhtään mitään...? Miksei heitä käsketä menekään työkkäriin niinkun minuakin kun olin pyytämässä sossusta rahaa kun tiukka paikka iski