Vaidoin etunimeni, vanhempani eivät suostu kutsumaan sillä koskaan
Ovat niin loukkaantuneita. Miten toimisitte kun toistuvasti kutsuvat vanhalla nimellä vuosien ajan?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
maistaraatin sivuilla voi etunimenvaihdon tehdä pelkällä ilmotuksella. 25e maksu.
nimenmuutosilmoitus kohta---> kirjautuu verkkopankkitunnuksilla ja täyttää.
sieltä tulee 3vrk sisällä 25e lasku... heti kun se on maksettu asia etenee nopeesti.
Jos maksua ei maksa niin nimi ei muutu.
Höpö höpö, muuttuu ja maksu tulee myöhemmin
En kai ole se, jolta kysyit. Mutta minähän itse lyhensin mahdottoman etunimeni ulkomaille muuttaessani jne. Eli olen sen täällä kertonutkin.
Enivei, ainoa lapseni muutti myös nimensä. Entinen oli mallia Jere Asko Juhani, isänsä siis Asko. Poika pudotti kaksi viimeistä pois. Miksi, en tiedä, eihän se minulle kuulu edes. Ainoa, josta hieman mutisin oli se, että sukunimi on hyvin yleinen ja nimikaimoja on vallan mahdottoman paljon nyt, kun ei ole muita kuin yksi etunimi. Mutta tehköön halunsa mukaan.
Minkä ihmeen takia täytyy vaihtaa nimi.Mulle on kelvannut vanhempieni antamat 58 vuotta,eikä tulis mieleenkäänloukata heidän muistoaan muuttamalla nimi.Ei ole kyllä mitään syytäkään.
Jos mä olisin joku EMMA TAI HILDA,häpeäisin silmät päästäni,mutta olenkin yli 50.
Periaatteessa en kuitenkaan ymmärrä,miksi nimi pitää olla oman ikäkauden muotinimi,ettei kelpaa,jos on eri aikakauden.Mun on vaan vieläkin vähän vaikea ymmärtää että Emmat,Hildat ja Iidat on nuoria ihmisiä,kun ne mun nuoruudessa oli ikivanhoja mummoja.Tosin kaunis kunnioitus 11da-nimelle.Mun molemmat mummot olivat Iidoja,toinen Ida ja toinen Iida.
Toiseksi nimeksi sain vanhan suvun nimen,ja se on nyt tyttärelläni ja hänen naispuolisilla lapsillaan kaikilla.
Ensimmäinen nimeni on 50-luvn muotinimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisin aivan samoin kuin vanhempasi, jos lapsi alkaisi hifistellä etunimensä kanssa eikä hälle kelpaisi kasteessa saatu. Ei kelpaisi minullekaan tuo keinotekoinen muodissa oleva nimi.
Ihmettelen kyllä kuka on niin turhamainen että alkaa tuollaiseen nimenmuutos-, vai onko korrekti tapa kirjoittaa nimenkorjaus-, rumbaan.
Kasteessa ei saada nimeä, kasteessa liitetään seurakuntaan.
Ja kyllä, minä olin niin turhamainen, että luovuin yhdysnimeni toisesta osasta. Olin niin turhamainen, etten halunnut aktivoida koulukiusaamisen muistoa joka kerta, kun minua puhuteltiin.
Rumba oli täsmälleen yhtä iso kuin niillä, jotka vaihtavat sukunimeä avioituessa.
Aika lapsellinen olet. Luuletko, että sua nimen takia kiusattiin? Kiusaamiseen keksitään ihan mikä tahansa syy. Väärän värinen vaate, silmälasit, väärä osoite. Se on aivan randomia, miksi kiusataan ja mistä keksitään kiusaamisen aihetta. Ei se sun nimen vika siis ole. Kaikkien nimiä väännellään ja käännellään, mutta kaikki eivät vedä siitä hernettä nenään ja syytä vanhempiaan, jotka ovat kuitenkin sen ajatuksella valinneet omalle lapselleen.
Kyllä nimestäkin kiusataan. Ja tullaan kiusaamaan nyt kun kaikenmaailman ’Koiranputki’ -nimet ovat niin muodikkaita.
Mulla oli yksi ystävä jonka (suku)nimi oli Pihanperä... no aika kurjalta kuulosti kun jotkut kutsui häntä ’lempi’nimellä Vessa :(
maistaraatin sivuilla voi etunimenvaihdon tehdä pelkällä ilmotuksella. 25e maksu.
nimenmuutosilmoitus kohta---> kirjautuu verkkopankkitunnuksilla ja täyttää.
sieltä tulee 3vrk sisällä 25e lasku... heti kun se on maksettu asia etenee nopeesti.
Jos maksua ei maksa niin nimi ei muutu.