Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö oikeasti saa mitään tukia jos mies töissä ja itse opiskelee?!

Vierailija
19.03.2018 |

Siis eihän tässä oo mitään järkeä. Mies vasta valmistunut, ja yhteenmuutto edessä, minulla koulua 2 vuotta jäljellä.. Niinkö on tosiaan että miehen pitäisi minut elättää kokonaan? Oudoksi on mennyt opiskelijoiden tukisysteemit

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotuki?Miksi muuta tukea pitäisi saada? Olette perhe.

Vierailija
2/9 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies elättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä opintotukea.

Vierailija
4/9 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotuki ja opintolaina. Asumistuki on nykyisin opiskelijoillakin yleinen asumistuki, johon vaikuttavat myös puolison tulot.

Vierailija
5/9 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eihän tässä oo mitään järkeä. Mies vasta valmistunut, ja yhteenmuutto edessä, minulla koulua 2 vuotta jäljellä.. Niinkö on tosiaan että miehen pitäisi minut elättää kokonaan? Oudoksi on mennyt opiskelijoiden tukisysteemit

Just niin se on joten älä muuta yhteen miehen kanssa ellet olel palkkatöissä.

Vierailija
6/9 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse saisin 190e käteen. Yksi ammattitutkinto pitäisi suorittaa jäljellä 5kk. Mutta en voi jäädä opintotuelle koska summa noin pieni. Maksuhäiriömerkintä niin en saa lainaa. Nyt saan 650 työttömyysrahaa ja tiukkaa on siltikin.

Saatiin viime vuonna toimeentulotukea, olisi pitänyt silloin suorittaa loppuun :D

Vierailija
7/9 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotukea saa. Onhan se vähän naurettavaa kun työttömät saa enemmän, vaikka eivät tee mitään. Mielestäni opiskelijakin on työtön (mikäli ei siis ole töissä), ja tällöin hänen pitäisi saada vähintään saman verran tukia kuin tytön saa.

Itse olin töissä kun opiskelin. Kyllähän siinä parisuhde ja opiskelu kärsivät, mutta ei tarvinnut stressata joka kuukausi, että millä elää.

Vierailija
8/9 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse saisin 190e käteen. Yksi ammattitutkinto pitäisi suorittaa jäljellä 5kk. Mutta en voi jäädä opintotuelle koska summa noin pieni. Maksuhäiriömerkintä niin en saa lainaa. Nyt saan 650 työttömyysrahaa ja tiukkaa on siltikin.

Saatiin viime vuonna toimeentulotukea, olisi pitänyt silloin suorittaa loppuun :D

Maksuhäiriömerkintä ei enää vaikuta opintolainan saamiseen vaan luottotiedotonkin saa opintolainaansa valtion takauksen. Pankeille valtion takaamassa lainassa on aina kaikista pienin riski, joten pankeilla ei ole mitään syytä olla myöntämättä opintolainaa. 

Vierailija
9/9 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu maksuhäiriömerkinnästä. Kela ei myönnä valtiontakausta ja vaikka myöntäisi pankki ei anna . Kaikki ei saa mut kannattaa toki tarkadtaa asia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä