Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö multimediaviestit perille kaikkiin puhelimiin?

Vierailija
19.03.2018 |

Kysymys otsikossa. Viesti ehti livahtaa ennen kuin tajusin ettei se ole normaalin tekstiviestin pituinen. Kai sen silti saa auki kaikilla nykypuhelimilla?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei saa.

Vierailija
2/14 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä toimiiko kaikilla vanhoilla puhelimilla ja operaattoreilla mutta taannoin minulla oli varakapulana niin karvalakki ettei siinä ollut mitään multimedioita saatikka nettejä, ja jos joku lähetti minulle multimediaviestin tuli kännykkään SMS jossa linkki mistä sitä pääsi katsomaan.

https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/mms-viestie…

..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos! 

Vierailija
4/14 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennus vielä - tiedän että henkilöllä ei ole puhelimessa internetyhteyttä, vaikuttaako se multimediaviestin vastaanottamiseen?

Vierailija
5/14 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaukka olisi hienokin älypuhelin, ei ulkomailta lähetetyt mms-viestit mene perille. Onkohan operaattorilla jotain tekemistä sen kanssa

Vierailija
6/14 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä tarkentava kysymys: näkeekö vastaanottaja kuitenkin, keneltä se multimediaviesti on tullut? Eli kannattaakohan tässä odotella, että hän saa sen auki jossain, vai pitäisikö lähettää useampana viestinä. En halua spämmätä, mutta toivoisin silti viestin tavoittavan vastaanottajansa. :)

Vierailija
7/14 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä tarkentava kysymys: näkeekö vastaanottaja kuitenkin, keneltä se multimediaviesti on tullut? Eli kannattaakohan tässä odotella, että hän saa sen auki jossain, vai pitäisikö lähettää useampana viestinä. En halua spämmätä, mutta toivoisin silti viestin tavoittavan vastaanottajansa. :)

tietääkö kukaan? 

Vierailija
8/14 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aataminaikuinen työpuhelin vaan kertoo että sinulle on tullut multimediaviesti. Ei näytä lähettäjää tai viestiä. Ohjaa katsomaan viestin netistä, mutta eivät ne nät koskaan.

Vierailija
9/14 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun aataminaikuinen työpuhelin vaan kertoo että sinulle on tullut multimediaviesti. Ei näytä lähettäjää tai viestiä. Ohjaa katsomaan viestin netistä, mutta eivät ne nät koskaan.

Ohhoh, no kiitos! Ehkäpä lähetän tuon viestin uudelleen palasina sitten. 

Vierailija
10/14 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista sitten, että älä myöskään laita mitään hymiöitä. Yksikin peukku tms. saa puhelimeni valittamaan multimediaviestistä.

Vierailija
11/14 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä uudelleen pätkissä.

Minun edellinen puhelin näytti kyllä lähettäjän, mutta ei sitä viestiä.

Ja mutimediaviestit ei siksi näkynyt minulla, koska liittymässä oli dataesto. Ei siis ollut nettiä ja wifikään ei korvannut sitä. Jostain syystä...

Vierailija
12/14 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa lähetät samasta asiat kaksi viestiä, normaalin multimeedion ja sitten tiivistetyn tekstarin niille yhdelle joilla nyt vielä on kapula joltain 90luvulta.

Vierailija
13/14 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soneralla tuli juuri ennen viestin vanhenemista tieto että multimediaviesti (2010-luvun kapulassa ei siis datayhteyttä)on luettavissa netissä. Yleensä niissä oli joku saakelin hymiö, harvemmin valokuva. Siis 3 päivää viestin lähettämisen jälkeen :)

Pitkät viestit kyllä tuli perille pitkänä.

Nyt saunalahdella tulee heti viesti. Kaksois-sim ja mms kulkee vain siihen liittymään jonka dataa puhelin käyttää, eli vaihdan dataliittymän, luen viestin ja kiroan hymiöitä, ja vaihdan dataliittymän takaisin :)

Vierailija
14/14 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää näissä vanhoissa puhelimissa on myös se, etteivät viestit mene ketjuun. Jos vieras lähettäjä on ekaan viestiin kirjoittanut T. Matti Meikäläinen, niin en seuraavista viesteistä näe suoraan että ne ovat samalta lähettäjältä, ellen vertaile numeroita. Eli töissä on tosi kiva saada viesti "Ok" ja sitten alkaa metsästää, että mihinköhän viestiin tämä liittyy. Varsinkin kun alkuperäinen viesti on lähetetty useita päiviä aiemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän