Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykypäivänä kaikki ajatellaan yksilön näkökulmasta, vaikka yhteiskunnan perusyksikkö on PERHE!

Vierailija
18.03.2018 |

Tämä mikälie individualismi huuhaa on täyttä hevonpaskaa. Ei sillä ole mitään tekemistä niiden asioiden kanssa, joilla on todella väliä.

Perhe on olemassa siksi, että se on ainoa tapa taata lapsille turvallinen kasvuympäristö. Ilman lapsia ei ole mitään tulevaisuutta, jota varten tehdä poliittisia päätöksiä, joten on täysin älyvapaata tarkastella asioita mistään muusta näkökulmasta.

Ja te, jotka ette hanki lapsia. Te ette ole maailman napa, päinvastoin.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Yhteiskunnan perusyksikkö on yksilö.

Vierailija
2/36 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki saa perhettä vaikka haluaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sillon kuuluu ajatella asiaa yksilön näkökulmasta, kun henkilö on n. 18-27v. Tällöin hän on nuori aikuinen, ja olisi ihan turhaa ajatella asiaa hänen lapsuudenperheen näkökulmasta, kun hän on ns. itsenäistynyt ja elää sinkkuna/parisuhteessa/perustamassa omaa perhettä, ja kaikki on aika epävarmalla pohjalla.

Vierailija
4/36 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta ei se tarkoita että kaiken pitäisi pyöriä näiden epäonnistuneiden yksilöiden ympärillä.

Vierailija
5/36 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä familiarismin kannattaja voit muuttaa Keski-Eurooppaan. Pohjoismaisessa sosiaalidemokratiassa yhteiskunnan perusyksikkö ei ole perhe vaan yksilö, josta valtio pitää huolen.

Vierailija
6/36 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään monet ovat täysin vieraantuneita oikeasta elämästä. On näitä "vapaaehtoisesti lapsettomia". Ilmeisesti heillä on jotain tärkeämpää tekemistä kuin ihmisen ainoa todellinen tarkoitus, se johon kaikki muu elämässä tähtää.

Vierailija
7/36 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta ei se tarkoita että kaiken pitäisi pyöriä näiden epäonnistuneiden yksilöiden ympärillä.

Eivät he ole epäonnistuneita vaan voivat loppupeleissä hyödyttää yhteiskuntaa paljon enemmän kuin perheelliset. Jonkun on on tehtävä töitä sen aikaa kun mammat makoilevat erse homeessa kotona kotihoidontuella ja aiheuttavat yhteiskunnalle vain kuluja.

ps. mulla on lapsia.

Vierailija
8/36 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko todella epäonnistunut yksilö, jos en kykene saamaan lapsia?

En sanonutkaan, että kaiken pitäisi pyöriä minun ympärilläni. Mutta kyllä jokainen ihminen on aivan yhtä arvokas yhteiskunnan jäsen, oli perhettä tai ei. Siksi on hyvä ajatella asioita yksilön näkökulmasta.

Vierailija
9/36 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään monet ovat täysin vieraantuneita oikeasta elämästä. On näitä "vapaaehtoisesti lapsettomia". Ilmeisesti heillä on jotain tärkeämpää tekemistä kuin ihmisen ainoa todellinen tarkoitus, se johon kaikki muu elämässä tähtää.

Ei evoluutio ole mikään Jumala, jonka tahtoa tarvitsee noudattaa. Joku asia voi olla ihmiselle itselleen paljon merkityksellisempää kuin lisääntyminen.

Vierailija
10/36 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöriikö tällä palstalla yksi tähän "pakotetaan kaikki hankkimaan perhe"- ajatukseen hurahtanut yksilö vai onko tämä joku yleinen trendi ajatusmalli kun näitä varsinkin lapsettomia naisia halventavia ketjuja tai kommentteja tuntuu olevan melko tiheässä. Usko jo, kukaan ei hanki lasta vain koska mielestäsi perhe kuuluu olla kaikilla. Lapsi ja perhe hankitaan jos se itsestä tuntuu hyvältä.

Vierailija
11/36 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä on?

Vierailija
12/36 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ansaitsisi ärhäkän kohtusyövän 😘

Vierailija
13/36 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sanonutkaan, että kaiken pitäisi pyöriä minun ympärilläni. Mutta kyllä jokainen ihminen on aivan yhtä arvokas yhteiskunnan jäsen, oli perhettä tai ei. Siksi on hyvä ajatella asioita yksilön näkökulmasta.

Mielestäsi siis esim. lapseton sosiaaliturvalla makoileva rikollinen, vaikkapa raiskaaja on yhtä arvokas yhteiskunnalle kuin perheellinen yrittäjä, joka työllistää ja takaa yhteiskunnan jatkuvuuden? Minun on pakko olla tästä eri mieltä.

Vierailija
14/36 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäsi siis esim. lapseton sosiaaliturvalla makoileva rikollinen, vaikkapa raiskaaja on yhtä arvokas yhteiskunnalle kuin perheellinen yrittäjä, joka työllistää ja takaa yhteiskunnan jatkuvuuden? Minun on pakko olla tästä eri mieltä.

Ja kääntäen sosiaaliturvalla makoileva raiskaaja-murhaaja, jolla on liuta lapsia, on arvokkaampi yhteiskunnan jäsen kuin lapseton yrittäjä, joka työllistää muita ja maksaa verot Suomeen?

Vierailija
15/36 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ihme aloitus, tää on niin tätä Suomen sossudemokratiameininkiä.

Vierailija
16/36 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kääntäen sosiaaliturvalla makoileva raiskaaja-murhaaja, jolla on liuta lapsia, on arvokkaampi yhteiskunnan jäsen kuin lapseton yrittäjä, joka työllistää muita ja maksaa verot Suomeen?

Pointti tuossa oli, että jokainen ihminen ei ole yhtä arvokas, piste.

Vierailija
17/36 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta hyvinvointi yhteiskunta on tuhonnut perheen. Nykyään huudetaan vaan minä, minä minä ja tehdään mitä halutaan ja jos matto lähtee alta niin yhteiskunta pelastaa. Ennen sossunluukkua oli isän ja äidin pöytä jonne pystyi palaamaan jos ei ollut polttanut välejään, mutta se ei ollut itsestään selvää. Avioero oli rikkaiden etuoikeus, koska köyhemmille se olisi ollut RUOKAtaloudellinen mahdottomuus.

Tätäkin palstaa lukiessa tulee kuva, että ainut todellinen suhde josta kannattaa pitää kiinni ja joka on jonkin arvoinen on äiti-lapsi ja sekin suhde kestää korkeintaan teini-ikään asti ennen kuin äidin tai vituilleen kasvatetun teinin omat halut menevät senkin edelle.

Tämä tulee monelle vielä kostautumaan, koska on ihan älyttömän iso harha, että täällä kukaan pärjäisi yksinään ja kun yhteiskunnan tarjoama tuki väistämättä alenee, niin mitäs sitten kun on vain minä, minä, minä.

Vierailija
18/36 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ihme aloitus, tää on niin tätä Suomen sossudemokratiameininkiä.

Ihan pihalla olet sinäkin. Aloitushan nimenomaan vastustaa sosiaalidemokraattista mallia.

Vierailija
19/36 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama onko yksilö vai perhe, kulutusyksikkö on yhteiskunnan peruspilari. Ennen kyettiin ostamaan hinnakkaampia käyttötavaroita yhteisesti, nyt on jokaisella yksiköllä oltava oma mikä tahansa kallis härveli ja se on vielä vaihdettava tuliterään malliin vähintään joka toinen vuosi. ALV pyörii, kulutus kulkee. Pienituloinenkin veronmaksaja julistaa säännöllisin väliajoin gallupeissa kirkastuvaa taloususkoaan ja pitää Suomen taloutta pystyssä.

Vierailija
20/36 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti tuossa oli, että jokainen ihminen ei ole yhtä arvokas, piste.

Ei mitään pistettä, vielä. Kun kerran pisteytät ihmiset heidän arvonsa mukaan, niin kerro toki kumpi tässä esimerkissä on tärkeämpi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi