Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ongelmia jotka vain ne joilla on superöljyinen iho ymmärtävät

Vierailija
17.03.2018 |

Minulla on superöljyinen iho ja voin aloittaa: jos ei pese aamulla kasvoja, illalla silmiä alkaa kirvellä, koska öljy on valunut otsalta silmiin.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin naama puskee talia, niin että lintulaudallisen ruokkisi. Ihohuokoset ovat suuret. Sen sijaan vartalon iho on varsinkin näin talvipakkasella todella kuiva. Koko ajan saisi olla rasvaamassa. Tasan ei käy talirauhaset!

Vierailija
22/42 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynnellä voi raaputtaa rasvaa pois, vois vaikka leivän voidella. Puuterina käytän vauvatalkkia ja lisäks vielä matta settingspray, pysyy rasvaisuus edes jotenkin kurissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painelen ihoani nenäliinaan, servettiin tai talouspaperiin ja siihen jää samanlainen rasvaläikkä kuin jostain viineristä. Jos pyyhkäisen kämmenselällä tai rystysellä kasvojani, naamaan jää eri tavalla kiiltävä raita. Tyynynliinaan jää poskesta rasvainen läntti.

Kankainen kukka hiuksissani tahriintui terälehtien reunoilta ohimoni rasvaan. :(

Tunnen olevani ihan ällöttävä ja viallinen.

Vierailija
24/42 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep.

Ja ainoa hoito on Roa, mutta kukaan ei takaa lopputulosta.

Talinaama

Vierailija
25/42 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oily skin on ihan vaan rasvainen iho suomeksi. Eihän siinä mitään öljyä ole.

Kyllä se ihan öljyltä näyttää ja tuntuu. Mulle yksi kosmetologikin sanoi, että onpa rasvainen iho, suorastaan öljyinen.  Mutta tosiaan, se hyvä puoli öljyisessä ihossa on, että ryppyjä ei ole vieläkään juuri yhtään. Olen nyt 58-v.

Vierailija
26/42 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oily skin on ihan vaan rasvainen iho suomeksi. Eihän siinä mitään öljyä ole.

Kyllä se ihan öljyltä näyttää ja tuntuu. Mulle yksi kosmetologikin sanoi, että onpa rasvainen iho, suorastaan öljyinen.  Mutta tosiaan, se hyvä puoli öljyisessä ihossa on, että ryppyjä ei ole vieläkään juuri yhtään. Olen nyt 58-v.

Tunnen 80-vuotiaan, jolla oli nuorena öljyiho, hän näyttää kuusikymppiseltä sileine ihoineen.

Vierailija
27/42 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aqvalan Gel

Vierailija
28/42 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aqvalan Gel

Siis Aqualan Gel. Tällaista itse käytän, apteekista, sopii hyvin öljyiselle, koska ei sisällä rasvaa lainkaan.

Vierailija
29/42 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutan kuurille siitä! Eipä ole enää öljystä huolta kun koko iho kuivuu korpuksi, huulet halkeilee ja nenä vuotaa verta kun limakalvotkin on rutikuivat :D

Vierailija
30/42 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on tuollainen. Hän on alkanut käyttää froteepyyhkeitä tyynyliinan ja hartian kohdalla. Siis 2 pyyhettä.

Tyynyliina on muuten pesuun laitettavadaa kunnossa yhden yön jälkeen.

Annoin miehelleni allekirjoitettavaksi onnittelukortin. Siihen jäi niin vahvat jäljet sormien ihorasvasta että jouduin ostamaan uuden.

Mies osti älykännykän ekaa kertaa. Siinä on se siirrettävä avauskoodi. Sen näki heti, kun sormesta oli rasvainen vana ruudulla.

Vierailija
31/42 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdullista, en oo ainoa öljyihoinen. Meikkivinkkejä kaipaisin, varsinkin hyvästä puuterista saa vinkata!

Vierailija
32/42 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aqvalan Gel

Siis Aqualan Gel. Tällaista itse käytän, apteekista, sopii hyvin öljyiselle, koska ei sisällä rasvaa lainkaan.

Kokeiltu on vaan ei toimi minulla. Tehokosteuttava seerumi yhdistettynä rasvoittumista hillitsevän päivävoiteen ja mattaprimerin kanssa on meikäläiselle se optimaalisin yhdistelmä. Iltaisin meikinpoisto kookosöljyllä ja kasvosaippualla sekä syväpuhdistava detox savinaamio 1-2 kertaa viikossa. Tämä setti on hillinnyt talituotantoa huomattavasti ja ihokin näyttää freesimmältä. Vihdoin ja viimein..

Vierailija
33/42 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohdullista, en oo ainoa öljyihoinen. Meikkivinkkejä kaipaisin, varsinkin hyvästä puuterista saa vinkata!

Riisipuuteri! On aivan mahdottoman hyvä kiillon nitistäjä. Yliopiston apteekki sekä muutamat nettikaupat myyvät sitä Suomessa, ulkomailta sitä saa ihan kosmetiikkaliikkeistä.

Vierailija
34/42 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Evoluution lahja meille suomalaisille. Kasvojen rasvaisuus on ollut merkittävä etu talven kylmässä kuivuudessa ja kesän loputtomassa auringossa. Sisähommista tai koulunpenkiltä täyspäiväisiin ulkotöihin siirtyvä huomaa nopeasti kasvojensa ihon olevan luotu ulkoilmaelämään. 

Vierailija
35/42 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikin alle oil free moisturiser ja oon free meikkivoide. Tällä olen itse saanut vähäsen vähemmän rasvaisen naaman.

Vierailija
36/42 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi kasvojenpuhdistusaineen vaihtaminen miselliveteen, jonka jälkeen huuhtelen kasvot vedellä. Se aineilla peseminen jotenkin kuivatti ihoa vaikkei siis näkynyt kuivumisena vaan talin puskemisena kahta kauheammin.

Vierailija
37/42 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, luin tän keskustelun, ja mua alko ällöttää, miten te ette mee johonkin ihotautilääkärille ton takia, ja ota vaikka emt. roaccutan-kuuria hetkeksi, se vähentää tota talineritystä ja ihon rasvoittumista? :D

Tai, eihän tommoseen ees auta mikään puuteri/paikallishoidot.

Vierailija
38/42 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihanaa, että ryppyjä on 2-3 kertaa vähemmän kuin ikätovereilla, mutta se ei ole ihanaa, että pari tuntia suihkun ja meikkaamisen jälkeen näyttää lähmäiseltä puliukolta! Ainoa toimiva primer on tähän mennessä ollut Lidlin Cien hajustamaton antiperspirantti. Sitä käytän pari kertaa kuussa, kun pitää näyttää koko päivän ihmiseltä. Kolme miespuolista kaveria on vuosien varrella lähestynyt minua nenäliina kädessä tarjoutuen pyyhkimään rasvat naamalta, kiitti kaverit!

Vierailija
39/42 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen/kuorin kasvot Meine Base emäksisellä suolalla. Iho hehkuu raikkaana.

Vierailija
40/42 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatta kokeilla vhh-dieettiä. Mulla esim. jos syön lautasellisen pastaa niin iho kiiltää älyttömästi.

Suosittelen myös Lacto Line pesunestettä ja La Roche Posay Effaclar duo+ hoitovoidetta. Hillitsee tosi hyvin kiiltoa.

https://www.yliopistonapteekki.fi/lrp-effaclar-duo-40-ml-73493.html

Vauvantalkki puuterina on loistava. Kannattaa painella kasvot paperiin ennen kuin laittaa lisää puuteria päivän mittaan.