Häiritsiskö teitä jos lapsenne hokisi kokoajan äitiä?
Äiti kato äiti äiti ku mä äiti piirrän talon äiti kato äiti äiti tuu pelaa äiti mun kaa äiti mitä äiti ruokaa äiti äiti meillä äiti on äiti tänään äiti.
Kommentit (3)
Meillä miehen 7v poika tekee tuota ihan kokoajan.
Ei edes keskustele muille vaan pelkästään isälleen ja jokainen lause alkaa sanalla ”iskä...”
Argh!!!
Kuuluu lapsuuteen. Joskus 6veeltä kysyin, että voisko ihan vain kertoa sen asian eikä jokaisen "välimerkin" korvata aina sanalla "äiti". Katsoi hölmistyneen loukkaantuneena. Ja sama äiti-toisto jatkui. Vähenee iän myötä, mutta kyllä nuo teinitkin usein vielä aloittaa lauseensa: "Äiti..." :D
Pienelle lapselle se lienee eräänlainen turvatankkaus, varmistus siitä, että äiti on kuulolla, antaa huomionsa just mulle :)
Jokseenkin noinhan se meillä nyt 2,5v lapsen kanssa menee :D. Väsyneenä ärsyttää suunnattomasti, kun ei saa hiljasuutta eikä rauhaa, eikä ainakaan unta! Tuolloin sitä ilmeisesti on lapsetkin vaativampia, kun äiti ei niin paljoa jaksa huomioida ja ihmetellä maailmaa yhtä innostuneena. Muutoin tuo on minusta (vielä) vaan söpöä ja on ihanaa pystyä olemaan lapselle läsnä ja suuressa roolissa pienen ihmistaimen kasvussa.
Jos tuo olisi enimmäkseen kamalaa ja häiritsevää, kaiketi lapsi olisi päiväkodissa 10h/päivä arkisin ja minä töissä. Tai sitten olisin jättänyt lapset tekemättä.