Olenko ainut joka ei tiennyt ettei ladulla saa kävellä?
Jotain multa on nyt mennyt ohi. Siis missä se yleensä lukee, ettei niillä kävellä? Oon aina ollut siinä uskossa, että ladut tulee siitä kun moni hiihtäjä vaan hiihtää samasta kohdasta mutta ne ilmeisesti tehdään jotenkin? Asun niin Etelä-Suomessa ettei täällä ole kuin muutama päivä vuodessa jolloin olis hiihtokelit, joteb hiihtänyt olen viimeksi n. 15 vuotta sitten
Kommentit (79)
On sinulla valitettavasti kohtalotovereitakin.
Kyllä ladun reunassa saa kävellä ja ladun saa ylittää, mutta ainoastaan siinä latu-urassa on kiellettyä kävelemästä eikä sen päälle saa astua.. Näin Jyväskylässä.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa noin tyhmä. Oletko vaaleahiuksinen, parturikampaaja, lähihoitaja?
Tyhmä? Ei kukaan kaikkea tiedä ja aikamoista yleistystä toi sun kommentti. :O Kerro nyt ihmeessä missä se lukee kun kerran tiedät niin saat autettua tällaista tyhmää blondia :)
-Ap
Kyllä se tasainenkin osa kahden uran vieressä on monesti laduksi ajettu. Luisteluhiihtoladuksi. Siinä kävely on ihan yhtä paha.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ladun reunassa saa kävellä ja ladun saa ylittää, mutta ainoastaan siinä latu-urassa on kiellettyä kävelemästä eikä sen päälle saa astua.. Näin Jyväskylässä.
Kiitos asiallisesta vastauksesta! Mistä sait tuon tiedon? Onko teillä jossain joku kyltti missä lukee että siinä on latu vai koskeeko se ihan itse tehtyjäkin latuja?
Voit myös mennä pilkille luistelukentälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksesta! Mistä sait tuon tiedon? Onko teillä jossain joku kyltti missä lukee että siinä on latu vai koskeeko se ihan itse tehtyjäkin latuja?
Isäni on töissä kunnan liikuntapalvelussa.
4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla noin urpo. Täytyy myöntää että AV mammat ei avauksissaan petä. Mistä teitä sikiää??
Vierailija kirjoitti:
Hiihtäjät ovat hulluja. Kannattaa pysyä kaukana. Ne pahoinpitelevät lapset, raskaana olevat naiset ja lemmikkieläimet. Ladut voisi tulevaisuudessa olla maksullisia näille sekopäille.
Jes. Ja hiihtäjät myös em. lisäksi panevat kaikki nätit naiset.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tasainenkin osa kahden uran vieressä on monesti laduksi ajettu. Luisteluhiihtoladuksi. Siinä kävely on ihan yhtä paha.
Eikä ole, ellei alue ole pelkästään hiihtoladuksi tarkoitettu. Asun Helsingissä ja täällä on lähimetsän kävelyteille tehty ladut, mutta todellakaan kävelijöitä ei ole kielletty käyttämästä aluetta talviaikaan. Jos olisi, siellä olisi kävelykieltokyltit. Latu-urien välissä saa kulkea ihan normaalisti.
Mä meen kans aina keskelle motaria kävelylle,kun missään ei sanota ettei sais. Vähän tulee tööttiä perään, mutta koska ei kielletä, sen täytyy olla sallittua.
Yleensä siellä kyltit sellaisissa kohdissa, joista ihmiset pääosin menevät hiihtämään. Risteyksissä, parkkipaikkojen kohdalla jne.
Vierailija kirjoitti:
Jotain multa on nyt mennyt ohi. Siis missä se yleensä lukee, ettei niillä kävellä? Oon aina ollut siinä uskossa, että ladut tulee siitä kun moni hiihtäjä vaan hiihtää samasta kohdasta mutta ne ilmeisesti tehdään jotenkin? Asun niin Etelä-Suomessa ettei täällä ole kuin muutama päivä vuodessa jolloin olis hiihtokelit, joteb hiihtänyt olen viimeksi n. 15 vuotta sitten
Siis mitä? Pitääkö sulle erikseen kertoa, ettet saa tuhota hiihtolatuja kävelemällä niillä?
Meidän pururadalla on kyltti: "Talvisin hiihtäjille". Eli kaikki alueen lukutaidolliset tietää, ettei laduilla saa kävellä.
Veikkaan sinun olevan hyvin pienessä vähemmistössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä? Ei kukaan kaikkea tiedä ja aikamoista yleistystä toi sun kommentti. :O Kerro nyt ihmeessä missä se lukee kun kerran tiedät niin saat autettua tällaista tyhmää blondia :)
-Ap
Kylttejä on harvakseen. Ei ole hautausmaillakaan jalkapallon pelaamisen kieltäviä kylttejä tiheässä. Nille varmaan voi mennä pelailemaan sitten...eikö?
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, meiltä oli kaverin kotiin teitä pitkin noin 1 km matkaa ja pururataa pitkin noin 500 m. Sitä pitkin kuljin kesät ja talvet, mutta en latujen päällä. Tosin tuolloin ei ollut vielä luisteluun tarkoitettuja reittejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun meistä aika monella on aivot kallon sisällä, aivoja käytetään ajatteluun. Ja kun osaa ajatella ymmärtää minua asioita. En nyt kerro tämän enempää, jotkut, kuten sinä, syntyvät ilman aivoja ja asioiden ymmärtäminen on teille vaikeaa. Avaapas tv ja katso vaikka viettelysten saarta, se kuulemani mukaan sopii tyhmille ihmisille.