Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen haluttomuus pitkässä parisuhteessa

Vierailija
17.03.2018 |

Haluaisin vilpittömästi kuulla vertaiskokemuksia sekä naisilta että miehiltä tästä todella kuluneesta mutta yleisestä ongelmasta. Olisi mahtavaa jos tällä kertaa ei sorruttaisi haukkumaan tai syyttelemään kumpaakaan osapuolta, vaan keskusteltaisiin rakentavasti ja rauhassa. Ja kyllä, tiedostan että läheskään kaikilla pitkässä suhteessa olevilla naisilla ei ole haluttomuusongelmaa, ja toisaalta se ongelma voi olla myös miehillä. Mutta olen itse tässä tilanteessa ja kärsin siitä kovasti, ja tiedän että moni muukin on.

Olen 35-vuotias nainen, suhde kestänyt 13 vuotta, naimisissa niistä 4. Yksi kolmevuotias lapsi. Seksiä meillä oli suht tasaisesti lapsen syntymään asti ja sen jälkeen tuli romahdus. Minua halutti hyvinkin nopeasti synnytyksen jälkeen, mutta sitten univelka teki tehtävänsä. Seksi oli kuitenkin kerran viikossa tai kahdessa, mutta en juurikaan nauttinut siitä. Näiden kolmen vuoden aikana kerrat ovat vähentyneet ja halunikin entisestään. En vain VIITSI enää yrittää. Voisin hirveällä psyykkaamisella ja henkisellä työllä pitää yllä jonkinlaista eroottista kipinää itsessäni, mutta en koe sen olevan vaivan arvoista. Kaikki muu menee seksin edelle ja tuntuu hauskemmalta (jopa kotityöt!). Mies tietysti kärsii tästä ja yrittää aina välillä hyvin varovaisesti viritellä jotain romanttista, mutta antaa enimmäkseen olla koska tietää fiilikseni. Hän on todella hyvä mies ja välittää minusta, ja itsekin rakastan häntä. En edes harkitse eroa, haluan elää hänen kumppaninaan loppuelämäni. Mutta en halua häntä - vai seksiä? En enää edes tiedä kumpaa en halua.

Olen siinä pisteessä, etten oikein edes haluaisi haluta. Seksi ärsyttää ja stressaa ja huomaan toivovani että olisi joku yleismaailmallinen "tapa" että se vain loppuu lasten saannin jälkeen. En kestä tätä kauheaa painetta. "Seksi kuuluu rakastavaan parisuhteeseen" -mantra saa minut suunnilleen pahoinvoivaksi.

Kuitenkin, jos voisin vapaasti valita, haluaisin että kipinä syttyisi vaikka tällä sekunnilla ja muuttuisin (tai meidän suhteemme muuttuisi) seksuaalisuudesta nauttivaksi, rennoksi naiseksi. Olin joskus sellainen, ja vaikka seksi ei ollut silloinkaan mikään ykkösprioriteetti, oli elämä ja parisuhde tietysti paljon helpompaa ja mukavampaa. Tuntuu, että tämä tilanne stressaa minua melkein enemmän kuin miestäni, joka pystyy loogisesti järkeilemään että eletään pikkulapsivaihetta ja ruuhkavuosia jne jne... Minä en pysty, tiedän että jos haluaisin seksiä, sitä kyllä olisi.

Kokemuksia, mielipiteitä?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap vielä täällä kaikkien vuosien jälkeen ja ennen kaikkea, oliko mistään vinkistä apua? Joko suhde loppui? 

Vierailija
62/74 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rakastajana tuollainen mies jonka vaimo ei ole halunnut seksiä moneen vuoteen. Uskon että harva tyytyy seksittömään elämään jos itsellä on haluja. Kannattaa yrittää löytää ne halut kumppaniaan kohtaan.

Itselläni on myös aiemmin kokemus suhteesta jossa seksi loppui kun mies ei enää halunnut. Suhde kuoli hiljalleen, jäi kaikki läheisyys, kosketus. Etäännyimme täysin lopulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi tai seksuaaliterapeutti, jos haluat haluta. 

Jos et, anna miehellesi lupa käydä muualla. Näin voit pitää nykyisen tilanteenne. 

Vierailija
64/74 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän mies ennenpitkää löydä naisen jota seksi kiinnostaa, niin se yleensä menee

Vierailija
65/74 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ruokailu? Onko ruokaympyrän mukaisesti laadukasta ja monipuolista ruokaa? Sopivasti liikuntaa?

Jos ei perusasiat ole kunnossa, niin vaikuttaa terveyteen. Jos ruokailu ja liikunta on kunnossa, niin kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin ja selvittää mistä johtuu.

Vierailija
66/74 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilut kymmenen vuotta sitten rouvan avunpyyntö keittiöstä..."oikeestaan mua panettaa aivan himona, haluaisitko just tässä, takaapäin..." - aviopikaseksin huipentuma, kesken tiskihommien. Ja silti niin ikimuistoinen. Eipä noita ole ollut useampaan vuoteen, kuten ei muutakaan seksiä. Eikä tuo halua puhua mistään seksiin liittyvästä koska "seksit on seksitty ja sillä hyvä". Juujuu, kotityöt yms hanskassa, tänäänkin minun vastuullani kolme koneellista pyykkiä viikauksineen. Mutta en todellakaan tee niitä seksihommat mielessä vaan siksi ne vaan on tehtävä. 

Onneksi töistä löytyi jokseenkin samassa tilanteessa ollut nainen. Ei saanut mieheltään seksiä viiteen vuoteen ja kun hän laihdutti 20 kg niin alkoi suorastaan olla "häiritsevän nätti" MILF jonka puheista tihkui suoranainen puutostila. Niinpä eräissä firmajuhlissa molemminpuolinen "lupaat vaan"-uhoaminen muuttui teoiksi. Nyt me kaksi entistä puutteenalaista saadaan ainakin pari kertaa viikossa "ylitöiden" merkeissä ja pari yhteistä työmatkaamme ovat olleet vapaa-ajalla pelkkää panemista. Kummasti viiskybäinen jeppe jaksaa painaa kanki kovana ilman ihmepillereitä kun kohdalle osuu nainen joka haluaa eikä kursaile sängyssä/suihkussa/neukkarin pöydällä...

Vierailija
67/74 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimo alkoi kokea seksin tarpeeni velvollisuudeksi ja työksi kolmannen lapsen jälkeen, ei iloksi. Rakastin vaimoa paljon. Arki oli stressaavaa, mutta vaimo ei halunnut ulkopuolista apua. yritin myös puhua, ettei kodin tarvitse olla kokoajan siisti tms. Vaimo oli vain liian vaativa itselle. Seksistä oli tullut tylsää ja joku lapsista makasi aina sängyssä meidän kanssa. Osallistuin paljon kotitöihin ja halusin näyttää ja opettaa lapsille, että myös isä voi tehdä kotitöitä eikä laistaa niitä. Vaimo kuitenkin imuroi ja haukkui  työni jäljen vaikka hyvin tarkasti imuroin. Opin kyllä, kun joka kerta vaimo imuroi minun jälkeeni uudestaan, lopetin imuroimisen, koska se oli turhaa. yritin tukea lapsia siivoamaan omia huoneitaan, mutta vaimon mielstä kaikki sujui liian hitaasti ja laatudullisesti se oli huonoa. Vaimo hoki, että nyt siivotaan kunnolla, mutta kukaan ei koskaan oppinut mitä se käytännössä tarkoittaa, koska toimenpiteet vaihteli. Kysyttäessäkään tähän ei saanut vastausta vaan kyllähän sen nyt kaikkien pitäisi tietää vastauksen. Sen jälkeen kun oli siivousta, lähdin lasten kanssa ulos leikimään, luontoretkille, pulkkamäkeen. Rahaa ei ollut yhtään ylimääräistä, elettiin tosi tiukasti. Jos sain 50€ säästöön, vein vaimoni syömään kanssani ja sanoin illallisella rakastavani häntä. Arki palasi nopeasti. Vaimo ei pystynyt ottamaan apua vastaan edes omalta äidiltään. vaimo tiuski paljon ja yritin kestää. Näin, että hän uuvuttaa itsensä kaikella kotityöllä, mutta ei halua luopua mistään eikä halua ottaa apua vastaan. Tein kyllä osani, tiskasin, pesin pyykkiä, tein ruokaa, siivosin, kävin kaupassa, maksoin laskut, hoidin lasten kouluasiat ja hararstukset, tuin vaimoa, kehuin häntä, sanoin häntä kauniiksi ja yritin olla häntä kohtaan mahdolisimman hyvä. En sanonut hänelle koskaan pahasti. Silti etäisyys vaimoni ja minun välillä kasvoi. Vaimo alkoi haluta vapaata ja oli kateellinen minulle minulle kun yritin urheillla 3-4 kertaa viikossa. Kuuntelin vaimoa, mutta omista murheistani en voinut puhua ja lenkit olivat minun henkireikä. Vaimo lähti reissuilleen ja halusi omaa aikaa, mikä joti lopulta pettämisiin. Vaimo kielsi kaiken. Näistä riideltiin ja seksi palasi parisuhteeseen kiihkeänä. minua on syytetty kun en jousta, mutta laskin tehneeni omien töiden ohella 50%-75% kotitöistä riippuen vuosista, että vaimolla olisi helpompaa ja voisi haluta seksiä lapsiarjen keskellä. Ero tuli. En tiedä mitä olisin voinut tehdä enemmän parisuhteen eteen. En saa mitään selitystä missä asiat meni pieleen.Vaimon mielestä hän on joustanut liikaa.  

Vierailija
68/74 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua yhtään, seksi tuntuu vastenmieliseltä. Mutta ikää on toki 44 ja tämä alkoi vasta 2 vuotta sitten, eli varmaan esivaihdevuodet ja hormonitasot sen mukaiset. Erotiikka oli mulle tärkeää sen yli 20 vuotta, joten ehkä tämä on luonnollista, että se ei jatku... Yhdessä sen kanssa että elämä on muutenkin haikeaa (lapset kasvaa aikuisiksi, vanhemmat vanhenee ja alkaa sairastelua), sanoisin että tämä on kuoppa jota en varsinaisesti odottanut , tai en ymmärtänyt kuinka se iskee. Töistä ja "kissanristiäisistä" koitan saada täytettä ja edes pinnallista iloa,  ja niihin on helppo paeta ripustautuvaa miestä, joka ei ennen ollut sellainen , mutta se on varmaan myös keski-iän oire. 

Vierailija
69/74 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua yhtään, seksi tuntuu vastenmieliseltä. Mutta ikää on toki 44 ja tämä alkoi vasta 2 vuotta sitten, eli varmaan esivaihdevuodet ja hormonitasot sen mukaiset. Erotiikka oli mulle tärkeää sen yli 20 vuotta, joten ehkä tämä on luonnollista, että se ei jatku... Yhdessä sen kanssa että elämä on muutenkin haikeaa (lapset kasvaa aikuisiksi, vanhemmat vanhenee ja alkaa sairastelua), sanoisin että tämä on kuoppa jota en varsinaisesti odottanut , tai en ymmärtänyt kuinka se iskee. Töistä ja "kissanristiäisistä" koitan saada täytettä ja edes pinnallista iloa,  ja niihin on helppo paeta ripustautuvaa miestä, joka ei ennen ollut sellainen , mutta se on varmaan myös keski-iän oire. 

Kun menee liian ankeaksi, käänny gynekologin puoleen. Keski-iän ei tarvitse olla mikään murheen alho. T jälleen kaikin tavoin elämäniloinen 45 v.

Vierailija
70/74 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on rakastajana tuollainen mies jonka vaimo ei ole halunnut seksiä moneen vuoteen. Uskon että harva tyytyy seksittömään elämään jos itsellä on haluja. Kannattaa yrittää löytää ne halut kumppaniaan kohtaan.

Itselläni on myös aiemmin kokemus suhteesta jossa seksi loppui kun mies ei enää halunnut. Suhde kuoli hiljalleen, jäi kaikki läheisyys, kosketus. Etäännyimme täysin lopulta.

Hyi h*lvetti ja ylpeilet täällä sillä että olet toiminut patjana jollekin limaiselle pettäjämiehelle. Et ole mikään välkyin kaveri sinäkään! 😂😂😂

Vierailija
71/74 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi h*lvetti ja ylpeilet täällä sillä että olet toiminut patjana jollekin limaiselle pettäjämiehelle. Et ole mikään välkyin kaveri sinäkään! 😂😂😂

En ylpeile sillä. Mutta en häpeä tai kadu myöskään. Ei hän ole mikään limainen pettäjämies. Vaan ihana mies joka hakee minulta sen mitä ei vaimo ole antanut vuosiin hänelle. Hellyyttä, kosketusta, seksiä. Meillä on hyvä olla yhdessä. 

Vierailija
72/74 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas seksiä on maksimissaan mun ovulaation aikaan, eli pari-kolme päivää putkeen joka kuussa. Silloin ilmeisesti hormonit tekee tehtävänsä ja seksuaaliset halut heräävät tosi voumakkaina.

Muuten ei koko juttu kiinnosta, lähinnä tuntuu vastenmieliseltä velvollisuudelta eikä sitä siis harrasteta. Ehkä ollaan jotakin a-seksuaaleja molemmat miehen kanssa?

Vierailija
73/74 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ylpeile sillä. Mutta en häpeä tai kadu myöskään. Ei hän ole mikään limainen pettäjämies. Vaan ihana mies joka hakee minulta sen mitä ei vaimo ole antanut vuosiin hänelle. Hellyyttä, kosketusta, seksiä. Meillä on hyvä olla yhdessä.&nbsp

Tuo "patjana" termi kuvaa hyvin ketjun naisten mielenmaisemaa...

Ilmeisesti suurin osa ei ole koskaan saanut rakkautta saati läheisyyttä ja upeaa seksiä.

Minulla nuo kuuluvat kaikki yhteen ja lisänä molemminpuolisen nautinnon kokeminen - siis saamisen ja antamisen ilo.

Niin puolison kuin rakastajankin kanssa.  On ne sitten eri tai sama henkilö.

Pih taavat rouvat eivät taida ymmärtää millä heidänkin liittonsa sinnittelee kasassa...

Vierailija
74/74 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että miehen ikä myös noin 35-vuotias.

Luuletko että mies haluaa olla loppuelämän ilman seksiä, intohimoa, tunnetta olla halutti?

Olisi aika sinisilmäistä uskoa ettei hän lähtisi. Näin tulee 100% varmasti käymään. Miksi tyytyä seksittömään elämään. En ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän