Kuinka pian synnytyksen jälkeen uskaltaa kokeilla seksiä?
Tiedän, että virallinen vastaus menee niin, että riippuu miten nopeasti toipuu, riippuu repeämistä, riippuu mahdollisista tulehduksista jne. Mutta entä käytännössä? Viikon päästä suuri osa jo pystyy? Vai vasta kuukauden päästä? Kysyn tätä siksi, että olen itse halunnut aina ja joka päivä, en siksi että mies jotenkin kärttäisi koko ajan seksiä.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on kyllä näköjään todellakin naiselle susi.
Tyhmyys häiritsee minua, myönnän. Siksi on pakko vähän ilkkua 😉
Onneksi sinä tiesit ennen ensimmäisen lapsen saamista aivan kaiken synnytyksestä ja kehon toiminnoista synnytyksen jälkeen. Onneksi sinä muutenkin tiedät kaikesta kaiken, koska et sentään ole TYHMÄ.
Itsellä helpot synnytykset, jotain pientä nirhaumaa oli jotka paranivat n. Viikossa. Me kokeiltiin seksiä ekan kerran 2vk päästä, kun olo alapäässä oli normaali ja jälkivuoto oli pelkkää tiputtelua. Kun mies oli sisällä se tuntui jotenkin oudolta, ei yhtään samalta kuin ennen. Yhdyntä ei kuitenkaan tuottanut kipua....n.kk päästä alkoi tuntua normaalilta ja itse asiassa paremmaltakin kuin ennen :)
Mä kehottaisin sua kuuntelemaan kehoasi ja aloittamaan varovasti..... Enkä suosittelis geishakuulia ennen kuin jälkivuoto on loppunut tulehdusriskin takia.
Vierailija kirjoitti:
Josko keskittyisit siihen vauvaan ihan aluksi. Minulla jälkivuoto kesti 2 viikkoa ja alapäässä oli 13 tikkiä niin ei sinne kyllä voinut kuvitellakaan mulkkua rynkyttämään. Jos imetät niin halut vähenee ja limakalvot kuivuu. Tissit on kipeät ja maitoa valuu. Jos vauva ei nuku ja itkee paljon niin seksi ei ole ensimmäisenä mielessä kun zombiena yrittää selvitä pakollisista hommista.
Pelkäätkö että ukko pettää jos ei saa pimperoa heti synnytyksen jälkeen vai mikä kiire sulla on?
Jos on heti pakko panna niin pitää käyttää kondomia tai tulee kohtutulehdus.
Luen oikeasti aika järkytyksellä näitä vastauksia. En voi uskoa, että suuri osa (?) naisista ajattelee, että jos kerran nopeasti kokeilisi seksiä niin se olisi jotenkin vauvalta pois tai osoittaisi, että äiti ei keskity vauvaan. Olen onnellisempi ihminen jos saan usein seksiä, ja eiköhän vauvankin kannalta onnellinen äiti ole parempi kuin onneton äiti.
Ja olen tässä ketjussa kertonut jo, että meidän parisuhteessa minä olen aina ollut se halukkaampi osapuoli. Kyse on siitä, että minä haluan koko ajan seksiä, olen aina ollut tällainen, myös kipeänä. Mies ei ole koskaan painostanut minua seksiin, jos joku on jotakuta painostanut seksiin, niin minä ehkä miestäni sitten joskus (tosin en ole tehnyt sitä vuosiin, koska hyväksyn nykyään että hänen halut voi ja saa olla pienemmät kuin minun halut).
Kondomi on hyvä vinkki, siitä kiitos.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Josko keskittyisit siihen vauvaan ihan aluksi. Minulla jälkivuoto kesti 2 viikkoa ja alapäässä oli 13 tikkiä niin ei sinne kyllä voinut kuvitellakaan mulkkua rynkyttämään. Jos imetät niin halut vähenee ja limakalvot kuivuu. Tissit on kipeät ja maitoa valuu. Jos vauva ei nuku ja itkee paljon niin seksi ei ole ensimmäisenä mielessä kun zombiena yrittää selvitä pakollisista hommista.
Pelkäätkö että ukko pettää jos ei saa pimperoa heti synnytyksen jälkeen vai mikä kiire sulla on?
Minua kans häiritsee tämä jotenkin. Vauva on vain joku olento, joka tulee ulos. Tokkopa vauvallakaan on mitään väliä? Kyrvän saamisella vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kans häiritsee tämä jotenkin. Vauva on vain joku olento, joka tulee ulos. Tokkopa vauvallakaan on mitään väliä? Kyrvän saamisella vain.
Miten se on vauvalta pois, jos hänen nukkuessa tyytyväisenä vaikka 10 min verran kerran kokeilisin seksiä? Haluaisin ihan oikeasti ymmärtää miksi ajattelet noin, en nimittäin pysty mitenkään käsittämään että mitä pahaa seksi vauvan nukkuessa voisi aiheuttaa. Vai onko tuoreen äidin kiinnostus seksiin jotenkin niin järkyttävä asia, että kuvitellaan sen tarkoittavan, että vauva ei olisi se tärkein tai että ei rakastaisi sitä vauvaa??? Ap.
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Heh, nyt paljastui provo viimein :D
Paljaalla olit ajatellut vedellä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Heh, nyt paljastui provo viimein :D
Paljaalla olit ajatellut vedellä :D
En tietenkään vetele paljaalla. Kondomi tulee olemaan meidän ehkäisy synnytyksen jälkeen useita kuukausia, koska en halua toista lasta enkä kierukkaa heti toipuvaan kohtuun, pillereihin en myöskään palaa. Jos kiittää jotakuta niin onko se niin outoa sitten, vaikka olisikin ehkä tiennyt jo etukäteen viestissä lukeneen asian. No tämä palsta ei ole mitenkään kuuluisa kohteliaasta viestinnästä. Ap.
Minulla meni hormonit ihan sekaisin synnytyksen jälkeen. Oli siis ihan kamalat seksihalut ja maito ei noussut ollenkaan rintoihin. Mutta ihan hukkaan meni ne halut koska mitään ei voinut tehdä. Alapää meni ihan jauhelihaksi ja toosa oli täynnä tikkejä. Jälkivuoto oli runsasta 2 viikkoa. Viimeiset tikit poistettiin vasta jälkitarkastuksessa 6 viikkoa synnytyksestä. Seksiä oli vasta jälkitarkastuksen jälkeen ja ehkäisynä oli kondomi. Ei kipuja. Seksi oli hyvää.
Minulla alkoi menkat tasan 28 päivää synnytyksestä koska en imettänyt eli kroppa ja normaali kierto palautui äkkiä. Vauva nukkui hyvin ja söi vain yhden kerran yössä n.04 tai 05. Vauva nukkui täydet yöt jo 3kk joten en ollut kovin väsynyt.
Nyt 2 lapsen jälkeen toosa on ihan ok, vähän löysempi kuin ennen, arpi ei vaivaa ja orkut ovat voimakkaamia kuin ennen lapsia. Jokainen synnytys, äiti ja vauva ovat erilaisia niin kaikki on tapauskohtaista ja päivä kerrallaan mennään.
Menee nyt muuten vähän offtopic, mutta yksi meidät yllättänyt asia oli tuo maidon valuminen rinnoista seksin aikana. Varsikin ekalla kerralla....
Eka laps oli tällöin joku 3kk ikänen ja meillä oli mahdollisuus touhuta miehen kanssa vähän pidemmän kaavan mukaan, kun mummu vei lapsen 3h vaunulenkille ja lupasi syöttää vauvan vielä pullolla mummulassa kun hän herää...eli oli semmonen 4-5h aikaa😊 sovittiin miehen kans et ensin nukutaan 2 h ja sitten käytetään loppuaika rakasteluun oikeen kunnolla . Näin tehtiin ja kun touhuun päästiin niin alko tää maidon tuleminen...rinnat oli kerinny jo täyttyä edellisestä syötöstä ja mitä paremmalta tuntu niin sen enemmän alkoi maitoa valumaan rinnoista. Ja se eka orgasmi😂mies oli päällä ja litisty vielä rintoihin päin, niin sängyssä oli oikeen tulva orkun jälkeen....kun saatiin touhut loppun, ni ei oikeen naurusta meinannut tulla loppua, kun vaihdettiin sänkyyn lakanoita. Sitä maitoa oli joka paikassa, meissä, petivaatteissa, sängyssä😅
Tää kyllä alko jossain vaiheessa sitten tasottumaan,ettei ihan näin sotkusta puuhaa ollut.... mutta on jääny mieleen kyllä hyvin. En ees tiedä kuinka yleistä tämä on? Mut meillä näin😊
No siis, suhteellista. Itsellä kesti tosi kauan, vaikkei mitään suurta repeämää ollut. Vain muutama tikki. Ekakertalainen siis. Yllätyin kuinka paikat turposi, en uskaltanut alakertaan koskea viikkoihin. Jälkitarkastus sattu niin pirusti että varmaan kuukausi vierähti vielä siitä. Kookosöljyn avuin pystyin sitten hiljaa alotteleen, nyt lapsi kohta vuoden ja öljy vasta jääny pois. Ja kortsu ei käynyt...liian kuiva ja nihkeä. Ehkä kanttii oottaa jälkitarkastukseen? Sitten ainaki tietää et paikat ok eikä laskeumia.
Ihme terkka apllä kun ei mistään puhu mitään.
En tiedä onko joku jo maininnut, mutta kerron silti, että sinne toosaan ei ole suositeltavaa laittaa jälkivuodon aikana edes kuukuppia tai tampoonia tulehdusriskin takia ja sen vuoksi en usko, että kannattaa kuuliakaan laittaa tulehdusriskiä kasvattamaan.
Jos seksiä harrastaa niin kondomi ehdottomasti käyttöön, ja jos haluaa varmanpäälle olla varovainen niin odottaa jälkitarkastukseen, jossa sitten toivottavasti annetaan lupa palata normiarkeen ja esim. kerrotaan voiko jo käydä vaikka uimahallissa turvallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkakaa naimaan jo osastolla! Pyytäkää perhehuone, että voitte himoissanne köyriä äänekkäästi!
Miksi tämä aloitus ärsyttää? Eikö äidiksi tullut saisi haluta seksiä? Ap.
Jos et Ap huomannut niin täällä ei todella suosita seksiä - puhumattakaan äideille. Mutta on meitä muitakin seksin ystäviä. Paraneminen on todella henkilökohtaista joten on lähes mahdoton ennustaa, koska olet valmis. Mutta jos kaikki menee hyvin niin piankin. Minulle tehtiin leikkaus ja pystyimme seksiin 1,5kk tuon jälkeen, kyllä minun ainakin teki mieli ja halusin, vaikka äidiksi tulinkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella on tyhmä, jos a. Haluaa seksiä eikä anna vain miehen mieliksi ja b. Ei ensi kertaa raskaana ollessa tiedä jokaista yksityiskohtaa etukäteen.
En minäkään mitään tiennyt, kun tulin raskaaksi. Ei kaikki lue joka ikistä vauvaopusta etukäteen, kun kerran hyvin ehtii myöhemminkin. Ja on olemassa naisia, joilla on kovatkin halut ja ovat aktiivisia. Itsekin olen hyvin seksuaalinen ja meillä on miehen kanssa alusta asti ollut hyvä, laadukas ja aktiivinen seksielämä. Toki vauvantulo vaikutti, mutta suhtaudumme väsymykseen ja seksiin huumorilla ja positiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika karua lukea näitä juttuja miehenä. Synnytyksen jälkeen pitäs olla kuukausia ilman yhdyntää??
Toivottavasti saisi sitten säännöllisiä suihinottoja edes.
Älä lisäänny, piuhat poikki.
Ei ole vaimon tehtävä ottaa poskeen vauvanhoidon rinnalla. Vedä käteen!
No kenen tehtävä se sitten on, jos ei vaimon? Naapurin?
Olen ihan nainen eikä tulisi mieleenkään, etten miestäni hyväile ja ota suihin, jos ei seksiä tee mieli tai siihen en pysty. Mutta mulla onkin ihana mies ja rakastan hänen koskemattamistaan. Rakastan miestäni myös ja aika sairasta, jos ei omaa rakastaan voi hyväillä eikö?
Ja usko tai älä niin joillakin meistä se mies hoitaa myös vauvaa.
Eikö se ole aika sairasta, ettei omalle miehelle voi sallia nautintoa? En todella pysty ymmärtämään tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella on tyhmä, jos a. Haluaa seksiä eikä anna vain miehen mieliksi ja b. Ei ensi kertaa raskaana ollessa tiedä jokaista yksityiskohtaa etukäteen.
En minäkään mitään tiennyt, kun tulin raskaaksi. Ei kaikki lue joka ikistä vauvaopusta etukäteen, kun kerran hyvin ehtii myöhemminkin. Ja on olemassa naisia, joilla on kovatkin halut ja ovat aktiivisia. Itsekin olen hyvin seksuaalinen ja meillä on miehen kanssa alusta asti ollut hyvä, laadukas ja aktiivinen seksielämä. Toki vauvantulo vaikutti, mutta suhtaudumme väsymykseen ja seksiin huumorilla ja positiivisesti.
Varmaan ihan siksi, ettei esimerkiksi ennen ollut nettiä. Ihmiset selvisivät kuuluisan maalaisjärjen ja vaistojensa avulla. Huomaan toki itsekin, kun tapaan kymmenen vuotta nuorempia ystäviäni, että heillä ei ole samanlaisia taitoja kuten minulla. Pitäisi osata suhtautua kärsivällisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika karua lukea näitä juttuja miehenä. Synnytyksen jälkeen pitäs olla kuukausia ilman yhdyntää??
Toivottavasti saisi sitten säännöllisiä suihinottoja edes.
Älä lisäänny, piuhat poikki.
Ei ole vaimon tehtävä ottaa poskeen vauvanhoidon rinnalla. Vedä käteen!
No kenen tehtävä se sitten on, jos ei vaimon? Naapurin?
Olen ihan nainen eikä tulisi mieleenkään, etten miestäni hyväile ja ota suihin, jos ei seksiä tee mieli tai siihen en pysty. Mutta mulla onkin ihana mies ja rakastan hänen koskemattamistaan. Rakastan miestäni myös ja aika sairasta, jos ei omaa rakastaan voi hyväillä eikö?
Ja usko tai älä niin joillakin meistä se mies hoitaa myös vauvaa.
Eikö se ole aika sairasta, ettei omalle miehelle voi sallia nautintoa? En todella pysty ymmärtämään tällaista.
Onko sinulla juuri rääkyvä pienokainen siinä nyt? Oletko valvonut monta kuukautta putkeen? Helppo vauva ilman autismia, koliikkeja ja allergiota? Voit levänneenä käyskennellä kodissanne pitsibodyssa vauvan tuhistessa ja sinä otat mieheltäsi suloisesti suihin muiden askareidesi lomassa? Ihanaa, kun tuollaisia supernaisia on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko tähän todeta, että eikö ennemmin se ole fiksu joka ottaa selvää asioista eikä kuvittele olevansa fiksu sillä, että tietäisi automaattisesti kaiken selvittämättä mitään?
No meillä on kaikkien kolmen jälkeen ollut seksiä alle kahden viikon, nopeimmin kymmenen päivää synnytyksen jälkeen. Ei repeämiä tms. joten miksipäs ei kun kummallakin teki mieli.
Meillä tais mennä viisi viikkoa kummankin synnytyksen jälkeen. Ja voin sanoa, että seksi on ollut kuopuksen syntymän jälkeen paljon parempaa kuin sitä ennen! Paljon tuntoherkempää👍
Kiitos sinulle, kiva että joku ymmärtää mistä tässä on kyse. Minulta ei ole kysytty neuvolassa edes että onko yhdynnän jälkeen supistuksia, mistään seksiin tai alapäähän edes etäisesti liittyvästä ei ole mainittu sanallakaan. Ei virtsankarkailusta, ei alapään limakalvoista, ei mistään mikä liittyy kehoon lonkkien alapuolella. Kohdun kasvua mitataan mahan päältä ja sitten jauhetaan ruokavaliosta, ruokavaliosta, ruokavaliosta, verenpaineesta, labra-arvoista jne. Haluaisin jostain kysyä, mutta ei ole paikkaa missä kysyä. Neuvola ei ole kertaakaan osannut vielä vastata yhteenkään kysymykseeni (riippumatta mihin kysymys on liittynyt).
Enkä minäkään tosiaan kysynyt tässä aloituksessani, että mitä haluille käy kun saa lapsen. Silti kaikki jankkaavat vain siitä, että halut katoaa. Ok, voi olla, mutta se ei ollut aloituksen kysymys. Kysymys oli, että koska uskaltaa (koska on turvallista) ekan kerran yrittää seksiä synnytyksen jälkeen.
Ap.