Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pian synnytyksen jälkeen uskaltaa kokeilla seksiä?

Vierailija
17.03.2018 |

Tiedän, että virallinen vastaus menee niin, että riippuu miten nopeasti toipuu, riippuu repeämistä, riippuu mahdollisista tulehduksista jne. Mutta entä käytännössä? Viikon päästä suuri osa jo pystyy? Vai vasta kuukauden päästä? Kysyn tätä siksi, että olen itse halunnut aina ja joka päivä, en siksi että mies jotenkin kärttäisi koko ajan seksiä.

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ap on fiksu kun etukäteen miettii asioita.

Totta. Kun tuo älykkyysosamääräkin on laskenut ja maalaisjärki kadonnut, kannattaa just kysellä.

Ihan ohiksena, mutta kenen maalaisjärki sanoo, että kuinka pitkään jälkivuoto kestää tai kuinka pitkään kestää arpikipu? Jos menet jonnekin, jossa on vain lapsettomia ihmisiä, niin kukaan heistä ei tiedä noita eikä kenenkään heistä äly tai maalaisjärki niitä heille kerro. Suurin osa lapsettomista ei ole koskaan edes kuullut jostain jälkivuodosta. Miksi sinun pitää olla ilkeä ihmisille?

Vierailija
62/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja nää synnytysvauriot on monesti tabu. Niitä on monilla mutta asiasta ei puhuta, sitten kärsitään itsekseen. Ei moni synnyttänytkään kavereille puhu että tulipas taas paskaa housuun kun tuo sulkijalihaksen hermotus ei oikein toimi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein heti kai voi harrastaa. Jos ei perinteinen käy niin käsiseksi, suikkarit ja takaapäin toimii.

Hurjimpien huhujen mukaan nainen on ollut vielä sairaalavaatteissa ja vastasyntynyt pedissä kun vanhemmat alkaneet jo kiimapäissään panemaan alulle uutta sisarusta.

Vierailija
64/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Kun tuo älykkyysosamääräkin on laskenut ja maalaisjärki kadonnut, kannattaa just kysellä.

Ihan ohiksena, mutta kenen maalaisjärki sanoo, että kuinka pitkään jälkivuoto kestää tai kuinka pitkään kestää arpikipu? Jos menet jonnekin, jossa on vain lapsettomia ihmisiä, niin kukaan heistä ei tiedä noita eikä kenenkään heistä äly tai maalaisjärki niitä heille kerro. Suurin osa lapsettomista ei ole koskaan edes kuullut jostain jälkivuodosta. Miksi sinun pitää olla ilkeä ihmisille?

Totta. Samat ihmiset luulevat, että sika-nauta on joku eläin.

Ei mulla muuta.

Vierailija
65/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Samat ihmiset luulevat, että sika-nauta on joku eläin.

Ei mulla muuta.

Et vastannut siihen, että miksi haluat olla ilkeä.

Vierailija
66/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on kyllä näköjään todellakin naiselle susi.

Vierailija
67/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkakaa naimaan jo osastolla! Pyytäkää perhehuone, että voitte himoissanne köyriä äänekkäästi!

Miksi tämä aloitus ärsyttää? Eikö äidiksi tullut saisi haluta seksiä? Ap.

Varmaan koska kuulostaa, että seksi on sinulle tärkeämpää kuin terveenä pysyminen ja kykeneminen hoitamaan vauvaa.

Enhän minä nyt sentään niin ole sanonut. Vaan ihan päinvastoin. Täällähän juuri kyselen, että koska uskaltaa kokeilla seksiä. Eli juuri terveyshän on se tärkein. Ja vauvaa ehdin hoitaa varmasti erittäin hyvin, vaikka 10 min vauvan nukkuessa kokeilisinkin seksiä. Ap.

Niin, mutta siltä se kuulostaa. Jos alat käyttää kuulia paripäivää synnytyksestä ja tikit repeää, kohtu tulehtuu ja haavat ei parane niin se aika kun olet sairaalassa antibiooteissa on pois vauvan hoidosta (noin niinkuin tosi kärjistetysti ja pahimmassa mahdollisessa tilanteessa).

Täällä on vastauksista päätellen ollut kysymys, miten kaikki voi mennä pieleen.  Vain sitä pahinta mahdollista vaihtoehtoa haetaan, kisaamalla kuka pahiman pystyy kertomaan.  Kukaan ei ole kokeillut lihasten hallintaa etukäteen, eikä kuullutkaan että myös kätilöt kehittävät työtään.  Niitä pahoja repeämiä on kuitenkin alle 2% , vaikka täältä lukiessa tuntuu että niitä tulee kaikille.

Jos osaa käyttää lihaksia, niin sen tuntee itse, mitä voi tehdä sitä ei toinen voi tietää.  Silloin kun sinulla on vamma kädessä, tiedät etukäteen miten eri lihaksia voi liikuttaa, ja jumppari yllyttää käyttämään niitä omien tuntemusten mukaan.     Suurinosa naisista ei osaa käyttää lantionpohjalihaksia, eikä haluakaan tietää koska ne yhdistetään seksiin.  Mainitut geisha kuulatkin ovat siksi likaisia, koska se yhdistetään pelkkään seksiin.  Todellisuudessa ne on huonot siksi, että niitä käytetään yksipuolisesti helppoon "treenaukseen". Ei tarvitse oppia hallitsemaan lihaksia, eikä tunnistamaan niiden toimintoja.

Jos lihasten hallinta auttaa synnytyksen sujumista, niin toipuminen on nopeampaa.  Eikä , seksi ei sulje pois hyvää vauvan hoitoa, tai toisinpäin.

Vierailija
68/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikon päästä on usein vielä aika paljon jälkivuotoa. Itse en olisi pystynyt viikon päästä. Ensimmäisessä ehkä 2kk ja seuraavissa vajaassa kuukaudessa ollut kykeneväinen. Mutta varaudu siihen, ettei tunnu alkuun ihan samalta.

Tarkoitatko, että sattuu vai ei tunnu yhtään miltään vai miten? Ap.

Ei tunnu juuri miltään. Vaikka aloittaa heti lantionpohjan treenaamisen noiin ei se ihan muutamassa viikossa palaudu. Kannattaa kuitenkin jatkaa harjoituksia, kyllä se siitä paranee.

Kannattaako alkaa jo pari päivää synnytyksen jälkeen käyttämään geisha-kuulia? Mielestäni pelkkä jumppa on vähän tehotonta? Ap.

Kuule ne eivät siellä pysy, saati että kivuiltaan pystyisi.

Eikö neuvolassa nykyään opeteta tätäkään???

Jälkitarkastuksessa saat naimaluvan, jos olet kuntoutunut.

Siihen asti on kohonnut komplikaatio- ja infektioriski ja moni vuotaa pahemmin kuin kuukautisten aikana.

Eikä ämpäri edes tunnu miltään.

No ei ole kyllä neuvolassa puhuttu sanaakaan seksistä, ei raskauden aikaisesta eikä synnytyksen jälkeisestä, vaikka olen ensisynnyttäjänä käynyt neuvolassa mielestäni ihan kyllästymiseen saakka usein. Olen saanut sieltä kaikenlaisia lappuja ja esitteitä, mutta ei niissäkään ole mainintoja seksistä. Myöskään jälkivuodosta ei ole mainittu, sen tiedon olen saanut lukemalla itse netistä. Ap.

Itse odotan esikoista ja sama kokemus. Neuvolassa ei puhuta aiheesta sen enempää kuin kysymällä onko yhdynnän jälkeen ollut kovia supistuksia tai vuotoa. Itse olen myös kiinnostunut tietämään milloin turvallista aloittaa taas seksi ja näin. Suoraan sanottuna v*tuttaa kun asiasta kysyessä vastaukset on yleensä laatua "älä huoli. Seksi on viimeinen asia mielessä siinä kohtaa kun vauva syntyy". Voi ollakin, mutta en minä tuota kysynyt. Ahdistaa kaikki kehon muutokset jo muutenkin ja synnytys sekä muut asiat pelottaa, niin olisi kiva saada suoria vastauksia kun jotain kysyy. Ärsyttää lukea jotain foorumeja tiedon toivossa kun muualta sitä ei tunnu saavan.

Vierailija
69/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika karua lukea näitä juttuja miehenä. Synnytyksen jälkeen pitäs olla kuukausia ilman yhdyntää??

Toivottavasti saisi sitten säännöllisiä suihinottoja edes.

Vierailija
70/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapariskunta jäi kiinni sairaalan liinavaatekaapissa. Yök, mikä äijä

Tämä, ilmentää parhaiten palstan suhtautumista seksiin ja miehiin.  Ihmetyttää vain, miksi kukaan ei huomannut, kun se äijä raahasi naisensa tukasta, nuija toisessa kädessä sinne liinavaatekaappiin. 

Vierailija
71/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmen lapsen äiti. Kaikki syntyneet alakautta, ensimmäisen kohdalla tehtiin välilihan leikkaus ja synnytyksen jälkeen ommeltiin. Pystyin välittömästi synnytyksen jälkeen istumaan, mitään kipuja ei ollut. Kun vuoto loppui n reilu viikko , kokeilimme varovasti eikä tehnyt kipeää.

Seuraavat tulivat ilman mitään repeilyjä tai leikkauksia, taitavat kätilöt, kun hitaasti venyttää, ei tule repeämiä.

Vuotojen loputtua samojn seksielämä alkanut.

Minulle jo sairaalassa annettiin ohjeet alapään jumpasta ja kotiuduttuani aloin käyttää myös geishakuulia. Näin ei virtsakarkaile ja seksissä saa hyviä orgasmeja.

Vierailija
72/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika karua lukea näitä juttuja miehenä. Synnytyksen jälkeen pitäs olla kuukausia ilman yhdyntää??

Kyllä, tuosta älykäs mieskin voi oppia, kun naiset kertovat toisilleen, miten kaikkien pitää toimia.  Se alkaa lähtölaskenta, jos menet kyselemään tyhmiä.

Vierailija
73/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko mieleesi, että nainen on ihan yhtä lailla ilman?

Vierailija
74/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen syntymän jälkeen meni viikko, toisen lapsen jälkeen 2 viikkoa (johtui ihan pelkästään siitä, että tilaisuutta seksiin ei ollut aiemmin kun esikoinen kukkui iltaisin hereillä pidempään kuin minä..).

Seksi on aina ollut tärkeä minulle, joten ihme olisi ollut jos halut olisivat kuolleet täysin.

Vierailija
75/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä lisäänny, piuhat poikki.

Ei ole vaimon tehtävä ottaa poskeen vauvanhoidon rinnalla. Vedä käteen!

Vierailija
76/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen on kyllä näköjään todellakin naiselle susi.

Tyhmyys häiritsee minua, myönnän. Siksi on pakko vähän ilkkua 😉

Vierailija
77/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pian, siis saman tien ollaan aina miehen kanssa puuhailtu. ekan synnytyksen jälkeen hän oli kaikkein kiihkein. Halusi kait testata kuinka olen muuttunut. Onneksi tykkää löysemmästä. Seksi on todella hyvää synnytysten jälkeen.

Vierailija
78/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikon päästä on usein vielä aika paljon jälkivuotoa. Itse en olisi pystynyt viikon päästä. Ensimmäisessä ehkä 2kk ja seuraavissa vajaassa kuukaudessa ollut kykeneväinen. Mutta varaudu siihen, ettei tunnu alkuun ihan samalta.

Tarkoitatko, että sattuu vai ei tunnu yhtään miltään vai miten? Ap.

Ei tunnu juuri miltään. Vaikka aloittaa heti lantionpohjan treenaamisen niin ei se ihan muutamassa viikossa palaudu. Kannattaa kuitenkin jatkaa harjoituksia, kyllä se siitä paranee.

Kannattaako alkaa jo pari päivää synnytyksen jälkeen käyttämään geisha-kuulia? Mielestäni pelkkä jumppa on vähän tehotonta? Ap.

Mitä jos nyt synnyttäisit ensin ja katsoisit olosi sen jälkeen? Sitä kun ei etukäteen pysty ennustamaan

miten kelläkin menee. Tulehdusriskin vuoksi en kyllä alkaisi mitään geishakuulia käyttämään parin päivän päästä synnytyksestä. Kestäähän jälkivuotokin oman aikansa ja se saattaa olla myös yllätys, paljonko sitä tulee.

Mistä merkeistä sen sitten tietää, että koska on valmis kokeilemaan? Jälkivuodon pitää siis ensin loppua? Onko muita merkkejä? Ap.

Haloo varmaankin siitä että alapää on parantunut ja tekee mieli jo kokeilla yhdyntää. Ja seksihän ei tarkoita ap aina pelkkää yhdyntää.

Tein tämän aloituksen, koska en ole ennen saanut lapsia ja siksi en tiedä mitä käytännössä tarkoittaa alapään parantuminen. Mistä sen tietää, että se on parantunut? Peilillä katsomalla? Vai käymällä lääkärissä? Vai sormilla kokeilemalla? Vai siitä, että kipua ei enää tunnu vaikka istuessa? Ap.

Mulla ekan lapsen jälkeen vuotoa oli kuusi viikkoa ja muutama tikki, varmaan noin 2 kuukauden jälkeen harrastettiin seksiä. Alapää tuntui sitä ennen aralta ja siteet pahensi kuivuutta. Tokan jälkeen ei tikkejä ja vuoto oli vähäistä, pari viikkoa vain meni toipuessa. Hieman tunnotonta oli aluksi molempien jälkeen ekat kerrat. Liukuvoide on hyvä apu, koska hormonitasapainon palautuksesta voi aluksi olla melko kuivaa, eikä sitten ärsyttää limakalvoja turhaan, jos vielä jotain nirhaumia on. Nämä siis mun henkilökohtaiset kokemukset, ei voi yleistää, mutta mun kohdalla "kun tuntuu siltä" tarkoitti sitä, että ei esim. istuessa tunnu hankaavan mikään kipeästi.

Isompi ongelma on osata valita se oikea hetki, että lapsi nukkuu kunnolla. Ruokaa huhuileva lapsi vie tehokkaasti ajatukset muualle ja keskeyttää toiminnan.

Vierailija
79/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten naiset käpertyvät pimpsan ympärille. Miestä voi huomioida muutenkin. Kunnon suuseksiä, takaapäin anaalia. On varmasti tyytyväinen.

Vierailija
80/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko keskittyisit siihen vauvaan ihan aluksi. Minulla jälkivuoto kesti 2 viikkoa ja alapäässä oli 13 tikkiä niin ei sinne kyllä voinut kuvitellakaan mulkkua rynkyttämään. Jos imetät niin halut vähenee ja limakalvot kuivuu. Tissit on kipeät ja maitoa valuu. Jos vauva ei nuku ja itkee paljon niin seksi ei ole ensimmäisenä mielessä kun zombiena yrittää selvitä pakollisista hommista.

Pelkäätkö että ukko pettää jos ei saa pimperoa heti synnytyksen jälkeen vai mikä kiire sulla on?

Jos on heti pakko panna niin pitää käyttää kondomia tai tulee kohtutulehdus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi