Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pian synnytyksen jälkeen uskaltaa kokeilla seksiä?

Vierailija
17.03.2018 |

Tiedän, että virallinen vastaus menee niin, että riippuu miten nopeasti toipuu, riippuu repeämistä, riippuu mahdollisista tulehduksista jne. Mutta entä käytännössä? Viikon päästä suuri osa jo pystyy? Vai vasta kuukauden päästä? Kysyn tätä siksi, että olen itse halunnut aina ja joka päivä, en siksi että mies jotenkin kärttäisi koko ajan seksiä.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa jotenkin vajaalta. Pakonomainen tarve nussia koko ajan.

Vierailija
22/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkakaa naimaan jo osastolla! Pyytäkää perhehuone, että voitte himoissanne köyriä äänekkäästi!

Miksi tämä aloitus ärsyttää? Eikö äidiksi tullut saisi haluta seksiä? Ap.

Varmaan koska kuulostaa, että seksi on sinulle tärkeämpää kuin terveenä pysyminen ja kykeneminen hoitamaan vauvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikon päästä on usein vielä aika paljon jälkivuotoa. Itse en olisi pystynyt viikon päästä. Ensimmäisessä ehkä 2kk ja seuraavissa vajaassa kuukaudessa ollut kykeneväinen. Mutta varaudu siihen, ettei tunnu alkuun ihan samalta.

Mulla kesti jälkivuoto 4vkoa.

Vierailija
24/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkakaa naimaan jo osastolla! Pyytäkää perhehuone, että voitte himoissanne köyriä äänekkäästi!

Varmaan koska kuulostaa, että seksi on sinulle tärkeämpää kuin terveenä pysyminen ja kykeneminen hoitamaan vauvaa.

Enhän minä nyt sentään niin ole sanonut. Vaan ihan päinvastoin. Täällähän juuri kyselen, että koska uskaltaa kokeilla seksiä. Eli juuri terveyshän on se tärkein. Ja vauvaa ehdin hoitaa varmasti erittäin hyvin, vaikka 10 min vauvan nukkuessa kokeilisinkin seksiä. Ap.

Vierailija
25/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikon päästä on usein vielä aika paljon jälkivuotoa. Itse en olisi pystynyt viikon päästä. Ensimmäisessä ehkä 2kk ja seuraavissa vajaassa kuukaudessa ollut kykeneväinen. Mutta varaudu siihen, ettei tunnu alkuun ihan samalta.

Tarkoitatko, että sattuu vai ei tunnu yhtään miltään vai miten? Ap.

Ei tunnu juuri miltään. Vaikka aloittaa heti lantionpohjan treenaamisen niin ei se ihan muutamassa viikossa palaudu. Kannattaa kuitenkin jatkaa harjoituksia, kyllä se siitä paranee.

Kannattaako alkaa jo pari päivää synnytyksen jälkeen käyttämään geisha-kuulia? Mielestäni pelkkä jumppa on vähän tehotonta? Ap.

Mitä jos nyt synnyttäisit ensin ja katsoisit olosi sen jälkeen? Sitä kun ei etukäteen pysty ennustamaan

miten kelläkin menee. Tulehdusriskin vuoksi en kyllä alkaisi mitään geishakuulia käyttämään parin päivän päästä synnytyksestä. Kestäähän jälkivuotokin oman aikansa ja se saattaa olla myös yllätys, paljonko sitä tulee.

Mistä merkeistä sen sitten tietää, että koska on valmis kokeilemaan? Jälkivuodon pitää siis ensin loppua? Onko muita merkkejä? Ap.

Haloo varmaankin siitä että alapää on parantunut ja tekee mieli jo kokeilla yhdyntää. Ja seksihän ei tarkoita ap aina pelkkää yhdyntää.

Vierailija
26/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa jotenkin vajaalta. Pakonomainen tarve nussia koko ajan.

Jos nainen haluaa joka päivä, niin hänellä on pakonomainen tarve nussia? Ahaa. Ap.

Vierailija
27/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että sattuu vai ei tunnu yhtään miltään vai miten? Ap.

Ei tunnu juuri miltään. Vaikka aloittaa heti lantionpohjan treenaamisen niin ei se ihan muutamassa viikossa palaudu. Kannattaa kuitenkin jatkaa harjoituksia, kyllä se siitä paranee.

Kannattaako alkaa jo pari päivää synnytyksen jälkeen käyttämään geisha-kuulia? Mielestäni pelkkä jumppa on vähän tehotonta? Ap.

Mitä jos nyt synnyttäisit ensin ja katsoisit olosi sen jälkeen? Sitä kun ei etukäteen pysty ennustamaan

miten kelläkin menee. Tulehdusriskin vuoksi en kyllä alkaisi mitään geishakuulia käyttämään parin päivän päästä synnytyksestä. Kestäähän jälkivuotokin oman aikansa ja se saattaa olla myös yllätys, paljonko sitä tulee.

Mistä merkeistä sen sitten tietää, että koska on valmis kokeilemaan? Jälkivuodon pitää siis ensin loppua? Onko muita merkkejä? Ap.

Haloo varmaankin siitä että alapää on parantunut ja tekee mieli jo kokeilla yhdyntää. Ja seksihän ei tarkoita ap aina pelkkää yhdyntää.

Tein tämän aloituksen, koska en ole ennen saanut lapsia ja siksi en tiedä mitä käytännössä tarkoittaa alapään parantuminen. Mistä sen tietää, että se on parantunut? Peilillä katsomalla? Vai käymällä lääkärissä? Vai sormilla kokeilemalla? Vai siitä, että kipua ei enää tunnu vaikka istuessa? Ap.

Vierailija
28/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti kun tuntuu siltä että tus-su pystyy vastaanottamaan mu-naa.

Eiköhän se ole aika yksilöllistä ja tapauskohtaista.

Täytyy kysyä tuolta paljon ommellulta että millainen repeämä oikein on että tarvitaan 100 tikkiä laittaa? Tuolla määrällähän ompelisi koko matkan niskasta per-seeseen😨.

Mulle siis tehtiin iso episiotomia, joka repesi lisää sekä emättimeen tuli iso tähden muotoinen repeämä. Kätilö vilkaisi alapäätäni ja sanoi kutsuvansa lääkärin ompelemaan, koska ei osaa itse tuollaista ommella.

Että ei nyt ihan niskasta persiiseen 😃 Olin ihan varma etten parane koskaan, mutta niin vaan sekin aikanaan parani. Kyllä siihen aikaa meni, lähemmäs vuosi että parani kokonaan ja arpea kiristi vielä usean vuoden sen jälkeenkin.

Vierailija
29/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma muuttuu täysin, kun olet saanut vauvan! Mikään ei ole enää entisensä. Lisäksi estrogeenin lasku, joka tuntuu vaihdevuosilta. Jos vauva valvottaa, olet väsynyt yms. Tikkejä alapäässä ja iso suorakaidevaippa housussa kun vuodat niin paljon! Joillakin on ollut tosi kauan jälkivuotoa. Et taida sisäistää mitään!

Vierailija
30/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma muuttuu täysin, kun olet saanut vauvan! Mikään ei ole enää entisensä. Lisäksi estrogeenin lasku, joka tuntuu vaihdevuosilta. Jos vauva valvottaa, olet väsynyt yms. Tikkejä alapäässä ja iso suorakaidevaippa housussa kun vuodat niin paljon! Joillakin on ollut tosi kauan jälkivuotoa. Et taida sisäistää mitään!

Minua ei selvästi haluta täällä nyt ymmärtää yhtään. Tietenkin tiedän, että on jälkivuotoa. Kyselin, että kuinka pitkään yleensä. Ei varmasti ihan kaikilla 3 kk ajan sentään. Ja olen tähän asti halunnut joka päivä vaikka olisi ollut kuume, flunssa, vatsatauti tai vaikka olisin jostain syystä valvonut pari yötä. Ap.

Vierailija
31/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas! Eikö sulla ole kavereita tai äitiä, jotka ovat puhuneet?? Olet noin tietämätön!

Tyypilllistä nykyaikaa. Bylsiä osataan ja lisääntyä, mutta hoomoilasena ollaan kaiken muun suhteen.

Vierailija
32/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enhän minä nyt sentään niin ole sanonut. Vaan ihan päinvastoin. Täällähän juuri kyselen, että koska uskaltaa kokeilla seksiä. Eli juuri terveyshän on se tärkein. Ja vauvaa ehdin hoitaa varmasti erittäin hyvin, vaikka 10 min vauvan nukkuessa kokeilisinkin seksiä. Ap.

Niin, mutta siltä se kuulostaa. Jos alat käyttää kuulia paripäivää synnytyksestä ja tikit repeää, kohtu tulehtuu ja haavat ei parane niin se aika kun olet sairaalassa antibiooteissa on pois vauvan hoidosta (noin niinkuin tosi kärjistetysti ja pahimmassa mahdollisessa tilanteessa).

Vierailija
33/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ärsyttää se, että sinä et ole vielä tullut äidiksi. Jos olisit jo synnyttänyt ja kertoisit, että koko ajan haluttaa, uskaltaako kokeilla, niin ei varmaan ärsyttäisi. Me vastaajat olemme jo synnyttäneet. Meillä on jo kokemus jälkivuodosta, siitä kun kirvelee ja sattuu vessa-asiat, alapää tuntuu "mömmöltä", tissit valuu maitoa, vauva on koko ajan tarvitseva, kaikki on uutta, väsyttää jne. Silloin seksi ei ehkä ole päällimmäisenä mielessä. Tuntuu siksi vähän ärsyttävältä nämä sun kysymykset, ihan kuin sun koko elämä ei mullistuisi ja tärkeysjärjestys muuttuisi ihan täysin silloin, kun vauva syntyy!

Kyllä, seks on tärkeää, siihen pitää panostaa, se on parisuhteen liima ja upea juttu. Mutta ota huomioon synnytyksen aiheuttamat fyysiset ja psyykkiset muutokset. Ja ota huomioon myös se, että se vauva tulee välttämättä ykkösenä silloin, kun on avuton, tarvitseva pieni rääpäle.

Vierailija
34/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas! Eikö sulla ole kavereita tai äitiä, jotka ovat puhuneet?? Olet noin tietämätön!

Tyypilllistä nykyaikaa. Bylsiä osataan ja lisääntyä, mutta hoomoilasena ollaan kaiken muun suhteen.

Äitiä? On, kyllä minulla on äiti, mutta ikävä kyllä hän ei enää ole elossa. Mutta vaikka olisikin, niin en usko, että hän olisi puhunut minulle synnytyksen jälkeisestä seksistä. Kahden kaverin kanssa olen tietenkin puhunut, mutta kahdesta tapauksesta ei voi vielä vetää johtopäätöstä, että juuri heidän yksilöllinen kokemus tarkoittaisi yleistä tai yleisintä tilannetta. Ap.

Vierailija
35/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta siltä se kuulostaa. Jos alat käyttää kuulia paripäivää synnytyksestä ja tikit repeää, kohtu tulehtuu ja haavat ei parane niin se aika kun olet sairaalassa antibiooteissa on pois vauvan hoidosta (noin niinkuin tosi kärjistetysti ja pahimmassa mahdollisessa tilanteessa).

Mistä minä voisin tällaista tietää? Siksi kysyn, kun en tiedä. En halua ottaa riskejä. Ei ole typerää kysyä, jos haluaa varmistaa että tekee asiat terveellisesti ja oikein. Mutta näköjään minua pidetään ihan typeränä kun en jotenkin vain maagisesti tiedä ennakkoon kaikkea tällaista vaan joudun kysymään. Ap.

Vierailija
36/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei selvästi haluta täällä nyt ymmärtää yhtään. Tietenkin tiedän, että on jälkivuotoa. Kyselin, että kuinka pitkään yleensä. Ei varmasti ihan kaikilla 3 kk ajan sentään. Ja olen tähän asti halunnut joka päivä vaikka olisi ollut kuume, flunssa, vatsatauti tai vaikka olisin jostain syystä valvonut pari yötä. Ap.

Ja te paneskelette silti, vaikka sinä oksennat ja ripuloit yhtäaikaa?

Upeata, tehkää filmejä nettiin. Ei varmaan kukaan ole vielä tätä tehnyt.

Vierailija
37/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja te paneskelette silti, vaikka sinä oksennat ja ripuloit yhtäaikaa?

Upeata, tehkää filmejä nettiin. Ei varmaan kukaan ole vielä tätä tehnyt.

Uskomaton ketju. Miten voi naisen halukkuus herättää näin paljon vihaa muissa???

Vierailija
38/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytön jonne trollaa

Vierailija
39/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kokemusta. Esikoisen synnytyksen jälkeen jälkivuoto kesti 8 viikkoa. Tikkien ja leikkaushaavan kunnollinen paraneminen saman ajan. Kokeilimme seksiä ekan kerran 2,5kk synnytyksen jälkeen, sattui ihan saatanasti. Kuukausi tuon jälkeen kokeiltiin uudestaan ja ei enää sattunut. Olin tosi väsynyt, masentunut ja itkuinen vauva-ajan, eikä seksi kiinnostanut. Vauva heräili koko ajan ja nukkui tissi suussa.

Keskimmäisen synnytyksen jälkeen jälkivuoto loppui kahdessa viikossa, ei tikattu, ei kipuja. Aloitettiin seksielämä noin kolme viikkoa synnytyksestä.

Kuopuksen jälkeen sama juttu, ei juuri fyysisiä vaurioita ja muistaakseni kolme-neljä viikkoa synnytyksestä aloitettiin.

Esikoisen synnytykseen kroppa ja mieli siis reagoi mulla eniten.

Vierailija
40/100 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme kokemusta. Esikoisen synnytyksen jälkeen jälkivuoto kesti 8 viikkoa. Tikkien ja leikkaushaavan kunnollinen paraneminen saman ajan. Kokeilimme seksiä ekan kerran 2,5kk synnytyksen jälkeen, sattui ihan saatanasti. Kuukausi tuon jälkeen kokeiltiin uudestaan ja ei enää sattunut. Olin tosi väsynyt, masentunut ja itkuinen vauva-ajan, eikä seksi kiinnostanut. Vauva heräili koko ajan ja nukkui tissi suussa.

Keskimmäisen synnytyksen jälkeen jälkivuoto loppui kahdessa viikossa, ei tikattu, ei kipuja. Aloitettiin seksielämä noin kolme viikkoa synnytyksestä.

Kuopuksen jälkeen sama juttu, ei juuri fyysisiä vaurioita ja muistaakseni kolme-neljä viikkoa synnytyksestä aloitettiin.

Esikoisen synnytykseen kroppa ja mieli siis reagoi mulla eniten.

Kiitos sinulle, että suhtauduit aloitukseeni asiallisesti ja vastasit siihen fiksusti. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi