Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas se lähestyy... Tuo yksinäisten painajainen nimittäin neljän päivän vapaa eli pääsiäinen

Vierailija
16.03.2018 |

Odotan joka vuosi kauhulla pääsiäistä sillä se tarkoittaa neljän päivän vapaata. Yksin. Viikonloput menee juuri ja juuri, tosin silloinkin lääitsen itseäni unilääkkeillä jotta nukkuisin suurimman osan viikonlopuista sillä en kestä tylsyyttä ja yksinäisyyttä. Nyt se on taas edessä. Ei mitään tekemistä neljään päivään. Kavereita ei ole. Ulkomaille ei ole varaa lähteä eli makaan taas sängyssä neljä päivää. Muuta tekemistä ei ole paitsi katsoa tv:tä ja nukkua. Ihan kamalaa :( Miten muut yksinäiset selviätte? Toinen painajainen on juhannus ja se kolmen päivän vapaa. Huoh.

Kommentit (182)

Vierailija
101/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisyys on täysin oma valinta ja hemmetinmoista itsekkyyttäkin. Eihän napaansa tuijotellessa tosiaan muita edes näe.

Jos vapaalla ahdistaa, niin esim. Vapaaehtoistyötä voi tehdä niin paljon kuin sielu sietää. Kysele seurakunnista, yhdistyksistä ja yhteisöistä.

Pyhinä tarvitaan ulkoiluttajia vanhuksille ja vammaisille, kädestäpitäjiä kuoleville.

Toinen juttu sitten, mikä yksinäisyydessä niin kammottaa, ettei ilman unilääkkeitä kestä? Hoida möröt pois ja nuppi kuntoon. Sekin vain oma-aloitteisuudesta kiinni. Terapia toimii.

Mistä tällaisia ihmisiä oikein tulee? Millainen perhetaustakin sinulla oikein mahtaa olla. Veikkaan, että joko a. et ole elämässä juuri vastoinkäymisiä kokenut tai b. olet kokenut niitä, mutta ne ovat kehittäneet sinusta ihmisen joka ajattelee, että jos minäkin selvisin, niin muidenkin täytyy selvitä ja on oma vika, jos ei selviä

Joskus minusta tuntuu, että on ihan ok, jos ihmiskunta tuhoutuu, niin kuin edesmennyt Hawking ennusti, ei taida olla kovin suuri menetys loppujenlopuksi.

Jätit sitten lukematta, tai ainakin huomoimatta että tässä ketjussa kirjoitti juuri pitkän viestin tyyppi, joka suorastaan kutsui myös aloittajan luokseen pääsiäiseksi, ja vaikka jouluksikin.

Mu mielestä taas tällaisten takia ihmiskunnalla on toivoa, ja menetys olisi loppujenlopuksi iso, jos ihmisiä ei olisi.

Mahtava juttu, valitettavasti kuitenkin pahansuopien viestien määrä ylitti 6-0 kuitenkin luvuissa tämän. Siitä pitkästä viestistä: voisin ajatella, että moni ei usko/uskalla ''tuppautua'' toisen luokse vaikka pyhinä. Esimerkiksi joulu mielletään usein hyvin perhekeskeiseksi juhlaksi, itselleni voisin kuvitella heräävän ajatuksen, etten kehtaa mennä toisen, ei-perheenjäsenen, joulua viettämään.  Yksi juttu on sitten masennus, joka ei ole mikään ''ota itseäsi niskasta kiinni ja tee''-tyyppinen tilanne, vaan voi olla oikeasti todella ns. invalidisoiva tila - halut ja teot eivät kohtaa.

Vierailija
102/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisyys on täysin oma valinta ja hemmetinmoista itsekkyyttäkin. Eihän napaansa tuijotellessa tosiaan muita edes näe.

Jos vapaalla ahdistaa, niin esim. Vapaaehtoistyötä voi tehdä niin paljon kuin sielu sietää. Kysele seurakunnista, yhdistyksistä ja yhteisöistä.

Pyhinä tarvitaan ulkoiluttajia vanhuksille ja vammaisille, kädestäpitäjiä kuoleville.

Toinen juttu sitten, mikä yksinäisyydessä niin kammottaa, ettei ilman unilääkkeitä kestä? Hoida möröt pois ja nuppi kuntoon. Sekin vain oma-aloitteisuudesta kiinni. Terapia toimii.

Mistä tällaisia ihmisiä oikein tulee? Millainen perhetaustakin sinulla oikein mahtaa olla. Veikkaan, että joko a. et ole elämässä juuri vastoinkäymisiä kokenut tai b. olet kokenut niitä, mutta ne ovat kehittäneet sinusta ihmisen joka ajattelee, että jos minäkin selvisin, niin muidenkin täytyy selvitä ja on oma vika, jos ei selviä

Joskus minusta tuntuu, että on ihan ok, jos ihmiskunta tuhoutuu, niin kuin edesmennyt Hawking ennusti, ei taida olla kovin suuri menetys loppujenlopuksi.

Jätit sitten lukematta, tai ainakin huomoimatta että tässä ketjussa kirjoitti juuri pitkän viestin tyyppi, joka suorastaan kutsui myös aloittajan luokseen pääsiäiseksi, ja vaikka jouluksikin.

Mu mielestä taas tällaisten takia ihmiskunnalla on toivoa, ja menetys olisi loppujenlopuksi iso, jos ihmisiä ei olisi.

Mahtava juttu, valitettavasti kuitenkin pahansuopien viestien määrä ylitti 6-0 kuitenkin luvuissa tämän. Siitä pitkästä viestistä: voisin ajatella, että moni ei usko/uskalla ''tuppautua'' toisen luokse vaikka pyhinä. Esimerkiksi joulu mielletään usein hyvin perhekeskeiseksi juhlaksi, itselleni voisin kuvitella heräävän ajatuksen, etten kehtaa mennä toisen, ei-perheenjäsenen, joulua viettämään.  Yksi juttu on sitten masennus, joka ei ole mikään ''ota itseäsi niskasta kiinni ja tee''-tyyppinen tilanne, vaan voi olla oikeasti todella ns. invalidisoiva tila - halut ja teot eivät kohtaa.

Ja lisään vielä, että pitkä viesti/89-90, miten mukava lukea kuitenkin viestisi oli. On hienoa, että on joku ihminen, joka ajattelee toisten kannalta, kykenee ymmärtämään ja auttamaan. Todella kurja ja sääli, että tarjouksiisi ei kuitenkaan ole tarjottu, niiden hyvyyttä se ei tietenkään poista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvänen aika, kai yksin voi tehdä muutakin kuin maata sängyssä? Itse olisin ikionnellinen, jos saisin neljä päivää vapaata ihan vain itselleni!

Vierailija
104/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinkka selkään ja lähimmälle retkeilyreitistölle. Isommissa kaupungeissa sekä Suomen Latu että partiolaiset vuokraavat kohtuuhintaan retkeilyvarusteita jos sinulla ei ole omia. Jos et halua yöpyä maastossa, voit tehdä joka päivä päiväretken. Ja kyllä, retkeilyreitelle pääsee myös julkisilla, "ei ole autoa" ei ole tekosyy. Pyhinä retkeilyreitellä myös on paljon väkeä, sieltä voi löytyä vaikka uusia ystäviä. Ja kun on koko päivän ulkoillut, vähintäänkin ruoka maistuu ja nukkuu hyvin.

Ei ihme että olet yksinäinen jos et oikeasti keksi itsellesi muuta tekemistä kuin telkkarin katsomisen ja töissä käymisen. Ei tuollaisen ihmisen kanssa kukaan halua aikaansa viettää.

Vierailija
105/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jestas. Yksinäisyys on kurjaa, mutta ei se tarkoita ettei voisi tehdä mitään!

Leivo, lue, kokkaa, tee pitkiä lenkkejä, käy jossain tapahtumassa, katso leffaa, mene uimahalliin, mene salille, opettele jotain uutta... Ja seuraa saadaksesi jatkossa mene vaikka kansalaisopiston kursseille ja ala tekemään vapaaehtoistyötä.

Vierailija
106/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan VOI olla noin yksinäinen.

Miksei? Ei mulla muuta vapaa-ajan viettoseuraa ole kuin perheeni ja harvoin käydyt Tinder-treffit (viimeisestä vuosi aikaa). Syntymäpäiväni olen viettänyt yksin 19-vuotiaasta asti (ikä nyt 29 v), koskaan en ole seurustellut ja viimeisimmän kaverini/ystäväni menetin tuolloin 19-vuotiaana. Ikävuodet 19-26 olin AINA yksin, kunnes liityin Tinderiin ja aloin sitä kautta saamaan miespuolista seuraa. Sellasta. Ap

Kymmeneen vuoteen ei ole mieleesi tullut tehdä asialle jotain?

Aikuinen oikeustoimikelpoinen ihminen on vastuussa elämästään. Myös siitä yksinäisyydestä. Jos ei tahdo olla yksin, menee harrastuksiin missä tapaa ihmisiä. Esim. kädentaidot on hyviä, jossain liikuntaharrastuksissa ei yleensä tule niin puhuttua.

Vierailija
107/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tiedä mitään ihanampaa kuin neljän päivän vapaa, johon EI ole suunniteltua tekemistä. Aion tehdä fiiliksen mukaan ihan mitä huvittaa. Ja tekemistä riittää niin, ettei kaikkea haluamaansa ehdi edes tehdä. Aion esim. lukea kirjoja, siivota parvekkeen, ulkoilla säästä riippuen, käydä salilla, katsoa leffoja, leipoa jotakin pakastimeen, soitella kauempana asuville sukulaisille ja kavereille, järjestää vaatehuoneen ym. Ja jos jaksaa, niin ehdottaa ystävän kanssa kahvittelua.

108/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein opiskeluaikoina niin, että jos en mennyt pääsiäisen viettoon perheeni luokse, kävin lainaamassa kirjastosta ison pinon erilaisia kirjoja (romaaneja, novellikokoelmia, tietokirjoja kiinnostavista aiheista) ja uppouduin niihin pääsiäispyhien ajaksi. Arkisinhan velvollisuudet katkaisevat uppoutumisen aina välillä eikä kokemus ole yhtä intensiivinen.

Se on kyllä harmi, jos ei ylipäätään viihdy yksin ollenkaan. Toisaalta nykyään ainakin on netti / some, jossa voi vuorovaikuttaa ihmisten kanssa (vaikkei se tietenkään sama ole kuin kasvokkain vuorovaikuttaminen ja siinäkin ollaan kodin seinien sisäpuolella). Nyt tuntuu ihan hurjalta ajatella, että aiempina vuosikymmeninä ei ollut tätäkään ulottuvuutta yksinäisille.

Vierailija
109/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisyydestä pääsee eroon, kun menee ihmisten ilmoille.

Jos on siihen liian laiska, ei pidä sitten valittaakaan.

Ei pääse. Minä olen koittanut sitä käynyt keskusteluryhmissä ja huomannut miten ulkopuolinen olen. Kyllä esittäydyn ja kuuntelen muita sekä olen mukana keskustelussa. Silti heti kun ryhmä loppuu muut lähtevät yhdessä pois jatkaen keskustelua.

Vierailija
110/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan joka vuosi kauhulla pääsiäistä sillä se tarkoittaa neljän päivän vapaata. Yksin. Viikonloput menee juuri ja juuri, tosin silloinkin lääitsen itseäni unilääkkeillä jotta nukkuisin suurimman osan viikonlopuista sillä en kestä tylsyyttä ja yksinäisyyttä. Nyt se on taas edessä. Ei mitään tekemistä neljään päivään. Kavereita ei ole. Ulkomaille ei ole varaa lähteä eli makaan taas sängyssä neljä päivää. Muuta tekemistä ei ole paitsi katsoa tv:tä ja nukkua. Ihan kamalaa :( Miten muut yksinäiset selviätte? Toinen painajainen on juhannus ja se kolmen päivän vapaa. Huoh.

Rupea juomaan alkoholia. Tietenkin se lyhentää elämää mutta onko se pitkä elämä yksinäisyydessä parempaa? Muutama keskiolut ja Netflixistä joku ohjelma.

Vierailija
111/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että lääkitsee itseänsä unilääkkeillä viikonloppuisin, ettei tarvitsisi olla yksin, ei kuulosta vain yksinäisyydeltä. Se kuulostaa ahdistukselta ja masennukselta. Totta kai yksinäisyys voi ahdistaa, mutta tää tilanne vaikuttaa siltä, että srkisin työkiireissä pääsee ajatuksiaan pakoon, mutta viikonloppuisin on pakko napata lääkkeitä, kun oma pää hajoaa muuten.

Vierailija
112/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on esim.facebookissa erilaisia ryhmiä missä ihmiset järjestävät tapaamisia, taatusti on Lahdessakin. Ei se ota jos ei annakaan. Hanki itsellesi joku harrastus, esim.tanssi tai mikä sinua voisi kiinnostaa..tapaat uusia ihmisiä. Tuntuu että olet jämähtänyt kotiin, sieltä ei taatusti tule kukaan hakemaan.Kuntosalitkin ovat nykyisin pyhinä auki,.siellä voit käydä joka päivä ja aikakin kuluu nopeammin. Seuraat saat tinderistäkin paremmin jos on liikuntaharrastus..

Vierailija
113/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin on esim.facebookissa erilaisia ryhmiä missä ihmiset järjestävät tapaamisia, taatusti on Lahdessakin. Ei se ota jos ei annakaan. Hanki itsellesi joku harrastus, esim.tanssi tai mikä sinua voisi kiinnostaa..tapaat uusia ihmisiä. Tuntuu että olet jämähtänyt kotiin, sieltä ei taatusti tule kukaan hakemaan.Kuntosalitkin ovat nykyisin pyhinä auki,.siellä voit käydä joka päivä ja aikakin kuluu nopeammin. Seuraat saat tinderistäkin paremmin jos on liikuntaharrastus..

En ole Facebookissa (miksi olisin kun kavereita olisi tasan 2 kpl, veli ja äitini...) Harrastuksia ei ole koskaan muita ollut kuin lumilautailu ja sitäkin harrastin kavereiden kanssa. Ei ole tullut yksin lähdettyä rinteeseen. Kuntosalilla en ole koskaan käynyt, en ole koskaan edes ajatellut lähteväni, en pidä liikunnasta (paitsi lumilautailu). Tota en ihan ymmärtänyt että Tinderistä saan paremmin seuraa jos on liikuntaharrastus...? Whaat? Ap

Vierailija
114/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se vetoa miehiin eikä naisiinkaan jos sinulla ei ole mitään harrastuksia vaan makaat himassa katsomassa tv:tä. Itse tapasin avomieheni tinderissä ja hän sanoi että kyllä halusi liikunnallisen naisen koska on itsekin sellainen. Kyllä se nyt vain on useimpien miesten mielestä etu jos nainen käy esim.salilla, sohvaperunan ja liikuntaa harrastavan naisen ero habituksessa voi olla kuin yö ja päivä.

Vierailija
115/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä aio jäädä kotiin makoilemaan, sitä ehti tehdä muutenkin. Otan teltan ja muut vehkeet ja lähden metsään.

Vierailija
116/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt yksi pääsiäinen menee yksin, vain muutama päivä. Mutta entäs kesälomat? Viikkokausia aikaa istua kotona ja miettiä asioita liikaa, yksinäisyyttä ja sitä että ei pääse minnekään. Ahdistaa koko kesälomakausi, mieluummin olisin töissä, ei ehtisi miettimään yhtään mitään, kun saisi painaa 8-10h työpäivää. 

Vierailija
117/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt yksi pääsiäinen menee yksin, vain muutama päivä. Mutta entäs kesälomat? Viikkokausia aikaa istua kotona ja miettiä asioita liikaa, yksinäisyyttä ja sitä että ei pääse minnekään. Ahdistaa koko kesälomakausi, mieluummin olisin töissä, ei ehtisi miettimään yhtään mitään, kun saisi painaa 8-10h työpäivää. 

Mä en ole koko työhistoriani aikana pitänyt yhtäkään lomaa viettäen sitä suomessa. Kaikki lomapäivät vietän ulkomailla, luojan kiitos siihen on mahdollisuus, joten toi taas ei oo mulle ollut koskaan ongelma (huh!) Ap

Vierailija
118/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se vetoa miehiin eikä naisiinkaan jos sinulla ei ole mitään harrastuksia vaan makaat himassa katsomassa tv:tä. Itse tapasin avomieheni tinderissä ja hän sanoi että kyllä halusi liikunnallisen naisen koska on itsekin sellainen. Kyllä se nyt vain on useimpien miesten mielestä etu jos nainen käy esim.salilla, sohvaperunan ja liikuntaa harrastavan naisen ero habituksessa voi olla kuin yö ja päivä.

Mielenkiintoista että liikuntaharrastuksen puute voi olla jollekkin este parisuhteelle. Mä kun oon aina miettinyt olevani vastenmielisen näköinen ja tylsä, enkä sen takia kelpaa miehille. Ei mua voisi vähempää kiinnostaa mitä mies harrastaa mutta näköjään joitain haittaa sekin. Ap

Vierailija
119/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla susta lähtöisin tuo ongelma.Ei kukaan sua kotoa hae. Olet itse liian passiivinen. Lakkaa valittamasta ja lähde ihmisten joukkoon. Tai edes lenkille, sängyssä märehtiminen on typerintä mitä aikuinen voi tehdä. Huoh vaan ihan itselles. Tekemistä kyllä löytää kun haluaa eikä se edes vaadi seuraa.

Vierailija
120/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista että liikuntaharrastuksen puute voi olla jollekkin este parisuhteelle. Mä kun oon aina miettinyt olevani vastenmielisen näköinen ja tylsä, enkä sen takia kelpaa miehille. Ei mua voisi vähempää kiinnostaa mitä mies harrastaa mutta näköjään joitain haittaa sekin. Ap

Siis sä itse ihan ehdoin tahdoin tuolla lailla ajattelemalla aiheutat oman kurjuutesi. Asia selvä, next!