Taas se lähestyy... Tuo yksinäisten painajainen nimittäin neljän päivän vapaa eli pääsiäinen
Odotan joka vuosi kauhulla pääsiäistä sillä se tarkoittaa neljän päivän vapaata. Yksin. Viikonloput menee juuri ja juuri, tosin silloinkin lääitsen itseäni unilääkkeillä jotta nukkuisin suurimman osan viikonlopuista sillä en kestä tylsyyttä ja yksinäisyyttä. Nyt se on taas edessä. Ei mitään tekemistä neljään päivään. Kavereita ei ole. Ulkomaille ei ole varaa lähteä eli makaan taas sängyssä neljä päivää. Muuta tekemistä ei ole paitsi katsoa tv:tä ja nukkua. Ihan kamalaa :( Miten muut yksinäiset selviätte? Toinen painajainen on juhannus ja se kolmen päivän vapaa. Huoh.
Kommentit (182)
Uskomatonta tuollainen riippuvuus ihmisistä. Minä vietän mieluusti viikonloppuni yksin, on minulla kissoja mutta en välttämättä näe yhtään ihmistä viikonlopun aikana. Töissä näen ihmisiä ja puhunkin heidän kanssaan, mutta onneksi työmme on sellaista, että se tehdään yksin ja suojavarusteista ja metelistä johtuen, sen aikana ei voi puhua kenellekään. Olen varsin introvertti, mutta näen kavereitani silti aika säännöllisesti. Vierailut esimerkiksi perheeni luona (asuvat eri paikkakunnalla, vanhempieni luo on 300 km ja siskon luo 200 km) ovat aika väsyttäviä, koska silloin en saa olla itsekseni tarvitsemaani aikaa.
Äläpä nyt höpötä siellä. Mene elokuviin, kuuntelemaan livebändiä, syömään ravintolaan, kahvilaan, osta kotiin leivonta- ja ruoanlaittotarpeita, kutsu yksinäinen sukulainen syömään tai mitä tahansa. Neulo, maalaa, valokuvaa, sisusta tms. Osta tarpeita ja ala tekemään <3
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta tuollainen riippuvuus ihmisistä. Minä vietän mieluusti viikonloppuni yksin, on minulla kissoja mutta en välttämättä näe yhtään ihmistä viikonlopun aikana. Töissä näen ihmisiä ja puhunkin heidän kanssaan, mutta onneksi työmme on sellaista, että se tehdään yksin ja suojavarusteista ja metelistä johtuen, sen aikana ei voi puhua kenellekään. Olen varsin introvertti, mutta näen kavereitani silti aika säännöllisesti. Vierailut esimerkiksi perheeni luona (asuvat eri paikkakunnalla, vanhempieni luo on 300 km ja siskon luo 200 km) ovat aika väsyttäviä, koska silloin en saa olla itsekseni tarvitsemaani aikaa.
Olen ollut kymmenisen vuotta yksin ilman minkäänlaisia ystäviä, olen ehkä viimeinen ihminen jota voi sanoa riippuvaiseksi ihmisistä... ap
Voi miten ikävää, boo freaking hoo.
Itse olen varmaan töissä tuolloin kaupassa, koska opiskelijana ei tuota rahaa paljon ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan VOI olla noin yksinäinen.
Joo todella... Mulla voi mennä 2 kuukautta etten puhu kenenkään kanssa ennen kuin äiti tulee käymään... Tätä on jatkunut 10 vuotta. Ei silti, että haluaisin puhua ihmisille joiden kanssa ei ole mitään yhteistä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoisia tarvitaan pääsiäisenäkin. Mutta jos on niin että olet epäsosiaalinen, et menesty vapaaehtoisena jossa pitää olla ihmisten kanssa tekemisissä. Entäs eläimet? Eläinsuojelutaloissa voisi olla tehtävää pääsiäisenäkin. Mutta ehkä et haluaa käyttää aikaasi siivoamalla?
Mä en voi uskoa tätä ketjua ja kommentoijien pahansuopuutta.
Joku kirjoittaa ja valittaa yksinäisyyttä. Sen sijaan että osoittaisitte empatiaa, mitä te teette?
Yksi keksii, että ap on PINNALLINEN, koska kärsii yksinäisyydestä.
Sinä keksit, että ap onkin EPÄSOSIAALINEN.
MIstä helv..istä te noita keksitte? Miksi ylipäätään yritätte analysoida ap:n persoonaa häntä täysin tuntematta?
Ei hän ole persoona-analyysia pyytänyt, eikä kenenkään yksinäisyydestä semmoista edes pysty tekemään. Hyvin monenlaiset ihmiset kärsivät yksinäisyydestä.
Entä, jos minä teen nyt samaa kuin te. Tosin sillä erolla, että teidän kommenteistanne PYSTYY hyvin päättelemään asian, toisin kuin ap:n kommenteista epäsosiaalisuutta tms.
Olette kusipäitä.
Näin. Miltäs tuntuu? Ei vissiin kivalta, että joku nostaa teidän naamanne eteen peilin.
Lue ap:n omat kommentit, typerys. Hän sanoo ITSE olevansa pinnallinen. Jos ystäviä kaipaa, kannattaa opetella olemaan ystävyyden arvoinen. Jos ei sitä halua, kannattaa sitten opetella nauttimaan yksin tekemisestä. Täällä on ehdotettu monia asioita, kuten ulkoilua.
Voi vi.un idiootti. Ei sano missään ap olevansa pinnallinen. Kommentoija 22 (sinä ilmeisesti) kysyy, onko hän pinnallinen, ja sinä otat sen todisteena, että JUU, ap sanoo niin!
Ap sanoo olevansa tapojensa orja, mikä ei todellakaan ole sama asia kuin pinnallinen. Sitten hän ihmettelee, miten pinnallisuudella edes olisi tekemistä yksinäisyyden kanssa.
Pinnallisuus tarkoittaa sitä, että on kiinnostunut pinnallisesti tuijottamaan sitä, miltä asiat muille näyttävät. Tuo, että joku käyttäisi muita hyväkseen on itsekkyyttä. Opettelisit suomea!
Mieluiten myös painu helvettiin av-palstalta. Tuollaisia kusipäitä ei tänne tarvita yhtään lisää.
Viestissä 24 ap vastaa "olen pinnallinen ihminen". Lue sinä viestit, äläkä tule pilaamaan ketjuja nimittelemällä muita kusipäiksi! - Enkä ole kukaan aiemmista kirjoittajista.
Jos asut pk-seudulla niin täällä toinen yksinäinen joka voisi vaikka tutustua sinuun! Mulla on kyllä lapsi, mutta aikuista seuraa olisi kiva saada!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoisia tarvitaan pääsiäisenäkin. Mutta jos on niin että olet epäsosiaalinen, et menesty vapaaehtoisena jossa pitää olla ihmisten kanssa tekemisissä. Entäs eläimet? Eläinsuojelutaloissa voisi olla tehtävää pääsiäisenäkin. Mutta ehkä et haluaa käyttää aikaasi siivoamalla?
Mä en voi uskoa tätä ketjua ja kommentoijien pahansuopuutta.
Joku kirjoittaa ja valittaa yksinäisyyttä. Sen sijaan että osoittaisitte empatiaa, mitä te teette?
Yksi keksii, että ap on PINNALLINEN, koska kärsii yksinäisyydestä.
Sinä keksit, että ap onkin EPÄSOSIAALINEN.
MIstä helv..istä te noita keksitte? Miksi ylipäätään yritätte analysoida ap:n persoonaa häntä täysin tuntematta?
Ei hän ole persoona-analyysia pyytänyt, eikä kenenkään yksinäisyydestä semmoista edes pysty tekemään. Hyvin monenlaiset ihmiset kärsivät yksinäisyydestä.
Entä, jos minä teen nyt samaa kuin te. Tosin sillä erolla, että teidän kommenteistanne PYSTYY hyvin päättelemään asian, toisin kuin ap:n kommenteista epäsosiaalisuutta tms.
Olette kusipäitä.
Näin. Miltäs tuntuu? Ei vissiin kivalta, että joku nostaa teidän naamanne eteen peilin.
Lue ap:n omat kommentit, typerys. Hän sanoo ITSE olevansa pinnallinen. Jos ystäviä kaipaa, kannattaa opetella olemaan ystävyyden arvoinen. Jos ei sitä halua, kannattaa sitten opetella nauttimaan yksin tekemisestä. Täällä on ehdotettu monia asioita, kuten ulkoilua.
Voi vi.un idiootti. --- Mieluiten myös painu helvettiin av-palstalta. Tuollaisia kusipäitä ei tänne tarvita yhtään lisää.
Älä ap ainakaan tällaisilta kirjoittajilta ota neuvoja vastaan, jos ystäviä kaipaat...
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä ei näe omaa napaansa pidemmälle. Osa (kuten sinä) on introvertteja ja viihtyy yksin, se on ihan eri asia kuin ap:n tilanne. On kurjaa olla yksin jos kaipaa seuraa, ystäviä ja tekemistä.
Ap, I feel you. Valitettavasti kotoa ei kukaan tule meitä yksinäisiä hakemaan, jos tosissasi haluat muuttaa asioita niin sun on pakko astua oman mukavuusalueesi ulkopuolelle ja lähteä etsimään niitä ystäviä. Täälläkin on tullut paljon hyviä ehdotuksia, toteuta niistä joku :)
Ei ihme, että olet yksinäinen eikä sulla ole ystäviä. Käytät nimittäin vapaa-aikasi telkkaria katsomalla ja vapaapäivinäsi turrutat itsesi unilääkkeillä. Jotta saisit ystäviä tai edes kavereita, sun pitää tehdä jotain ihan muuta: lähteä vapaa-ajallasi jonnekin, missä voit tavata muita ihmisiä. Jos olet jo 10 vuotta ollut ystävätön, eikö sulle ole koskaan tullut mieleen, että sun pitäisi hankkia uusia ystäviä?
Tylsyys taas on asia, jolle voit tehdä jotain ilman ystäviäkin. Jos et ole kiinnostunut yhtään mistään, eihän sulla olisi mitään yhteistä kenenkään toisenkaan kanssa. Ryhdy tekemään asioita, joita tekisit jonkun kaverinkin kanssa.
Mä edelleen odotan vastausta miksi mikään minun tai toisten ehdottamista jutuista ei kelpaa ap:lle. Ei vaivaudu edes kommentoimaan...
Jos joku viitsisi listata ne kaikki ehdotetut vaihtoehdot yhteen viestiin, en viitti kännykällä yrittää. Varmaan jo reilu 20 vaihtoehtoa mutta mukavampi tietty valittaa kun tehdä mitään. Edes vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan VOI olla noin yksinäinen.
Joo todella... Mulla voi mennä 2 kuukautta etten puhu kenenkään kanssa ennen kuin äiti tulee käymään... Tätä on jatkunut 10 vuotta. Ei silti, että haluaisin puhua ihmisille joiden kanssa ei ole mitään yhteistä..
Mitä yhteistä sulla olisi kenenkään kanssa, kun sua ei tunnu kiinnostavan yhtään mikään muu kuin työsi? Vai ajattelitko, että löydät ystävän, jonka kanssa katsoa telkkaria, syödä unilääkkeitä ja nukkua? En haluaisi kuulostaa ikävältä, mutta et sä tuolla tavalla tule ystävystymäänkään. Sun pitää alkaa kiinnostua asioista ja elämästä yleensäkin sekä alkaa tehdä kodin ulkopuolella asioita, koska vain siten sussa voi olla jotain ystävystymisen edellyttämää kiinnostavaa ja voit tavata muita ihmisiä.
Viriviri kirjoitti:
Mä edelleen odotan vastausta miksi mikään minun tai toisten ehdottamista jutuista ei kelpaa ap:lle. Ei vaivaudu edes kommentoimaan...
Jos joku viitsisi listata ne kaikki ehdotetut vaihtoehdot yhteen viestiin, en viitti kännykällä yrittää. Varmaan jo reilu 20 vaihtoehtoa mutta mukavampi tietty valittaa kun tehdä mitään. Edes vastata.
Leffaan voisin tietty lähteä (tosin en ole koskaan käynyt leffassa yksin), lenk(e)ille aion mennä ja kauppakeskuksessa/kahvilassa käydä. Ajattelin, tai olen ajatellut jo pitkään että voisin repäistä ja lähteä baariin yksin, senhän voisin nyt pääsiäisenä tehdä ja luulen että baareissa on paljon jengiä tuolloin. Se vaan vaatii multa aika paljon, sillä en ole koskaan baareissakaan yksin käynyt. ap
Hommaa sairaanhoitajan tutkinto tai lähihoitajan tutkinto niin voit olla töissä kaiket päivät. Yksi päätyö ja loput päivät keikkaa, niin ei tule vapaapäiviä. Tätä itse tein vielä kun olin sinkku ja lapsi isällään joka toinen joulu, pääsiäinen, jne. Nykyään on aviomieskin, mutta joudun silti useimmiten töihin pyhiksikin...
Itse ahdistun yksinolostakin nopeasti, koska olen seurallinen ja viihdyn tapahtumissa. Onneksi oma ahdistukseni on sellaista, että se pakottaa eteenpäin eikä lamaannuta.
Hae tapahtumia esim. Minne mennä -palstalta tms., jos asut pk-seudulla. Kirjaa ne ylös ja suunnittele menosi.
Pääsiäisen aikaan on jo ulkoilmatapahtumiakin, ilmaisia konsertteja, pääsiäisnäytelmä joillakin paikkakunnilla.
Hanki Museokortti ja ala käymään paikkakuntasi museoissa. Avaa keskustelu ihmisten kanssa, jos tunnet itsesi yksinäiseksi.
Vapaaehtoistyö, ihmisten tai eläinten kanssa on myös hyvä vaihtoehto.
Vali vali. Jos olisin yksinäinen sinkku niin koko pääsiäisen nukkuisin pitkään!! Kävisin lähikapakassa, aina sieltä vakkareista juttuseuraa löytyy! Krapulassa katsoisin netflixiä tuntikausia tai vuokraisin 10 elokuvaa tilaisin pitsaa. Kävisin uimahallissa, lukisin 4 kirjaa.
Nukkuisin nukkuisin ja nauttisin hiljaisuudesta.
T. Mami ja lapset 2v. 5v. 6v ja 11v
Onpa täällä ihan todella ilkeitä ihmisiä. Ihan todella, todella ilkeitä ja sanoisin jopa näiden kommenttien perusteella, että jopa pahoja. Toinen kertoo yksinäisyydestään - toinen vastaa haukkumalla ilkeästi. Yksinäisyys on ihan todellinen asia ja ongelma. Todellisen kiusaajaluonteen vaatii se, että toinen kertoo pahasta olosta --> siihen tartutaan repimällä, riipimällä, nälvimällä, pilkkaamalla. Hyi, millainen sieluton näin tekee?
Ap, minulle tuli jotenkin tosi paha mieli lukiessasi kokemuksiasi. Minulle heräsi myös ajatus, oletko mahdollisesti lievästi masentunut? Jos päivät menevät nukkuessa, käytät ilmeisesti nukahtamislääkkeitä, aloitekyvyttömyys, mieliala..? Jos ns. perusasiat, kuten harrastaminen tai ylipäänsä kodista lähteminen tuntuvat ihan ylitsepääsemättömiltä, voisit hyötyä jonkinlaisesta keskusteluavusta?
Muuten vastaisin, että jonkin harrastuksen aloittaminen voisi tuoda pidemmällä aikajänteellä elämääsi enemmän sisältöä, samoin vaikka koira (jos sinulla siis on edellytykset sitä hoitaa), joka vähän kuin pakottaisi ulos kotoa, lisäksi koiran kanssa voi lähteä harrastustoimintaan, jossa varmasti tutustuisi myös ihmisiin. Ihminen on sosiaalinen olento, pl. jotkin ääri-introvertit, ja tarvitsee muita ihmisiä. Se on ihan luonnollinen toive ja halu. Aloittajankin tapauksessa kyseessä on pidempi ongelma, kuin joku parin päivän loma, joista moni kirjoittaa hekumoiden ja kykenemättä todella ymmärtämään.
'
Ja ihan oikeasti ihmiset, ottakaa se pää pois sieltä p***tänne. Siellä ruudun toisella puolella on oikea, tunteva ja elävä ihminen. Ei mikään virtuaaliolento, jota voi haukkua ja repiä, ilmeisesti omaksi huvikseen tai pahaa oloa purkaakseen.
Miksei? Ei mulla muuta vapaa-ajan viettoseuraa ole kuin perheeni ja harvoin käydyt Tinder-treffit (viimeisestä vuosi aikaa). Syntymäpäiväni olen viettänyt yksin 19-vuotiaasta asti (ikä nyt 29 v), koskaan en ole seurustellut ja viimeisimmän kaverini/ystäväni menetin tuolloin 19-vuotiaana. Ikävuodet 19-26 olin AINA yksin, kunnes liityin Tinderiin ja aloin sitä kautta saamaan miespuolista seuraa. Sellasta. Ap