Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas se lähestyy... Tuo yksinäisten painajainen nimittäin neljän päivän vapaa eli pääsiäinen

Vierailija
16.03.2018 |

Odotan joka vuosi kauhulla pääsiäistä sillä se tarkoittaa neljän päivän vapaata. Yksin. Viikonloput menee juuri ja juuri, tosin silloinkin lääitsen itseäni unilääkkeillä jotta nukkuisin suurimman osan viikonlopuista sillä en kestä tylsyyttä ja yksinäisyyttä. Nyt se on taas edessä. Ei mitään tekemistä neljään päivään. Kavereita ei ole. Ulkomaille ei ole varaa lähteä eli makaan taas sängyssä neljä päivää. Muuta tekemistä ei ole paitsi katsoa tv:tä ja nukkua. Ihan kamalaa :( Miten muut yksinäiset selviätte? Toinen painajainen on juhannus ja se kolmen päivän vapaa. Huoh.

Kommentit (182)

Vierailija
141/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisinkaan jutella ihmisten kanssa joiden kanssa ei ole mitään yhteistä ja mua ei voisi vähempää kiinnostaa mitä mies harrastaa. Nämä sanoit itse ap. Yksinäisyys on tuossa iässä oma valinta. Mutta mitä vanhemmaksi tulet sitä epätodennäköisempää on, että kukaan tulee sua sängynpohjalta hakemaan. Et saa parisuhdetta tai mitään ystävyyssuhdetta jos et ole kiinnostunut toisesta ihmisestä. Jos taas ihmisellä ei ole mitään yhteistä kanssasi voi keskustelu olla silti mielenkiintoista. Itse koen, että on rikkaus tuntea niin paljon erilaisia ihmisiä. Eri ikäisiä, eri taustaisia, eri mielipiteillä jne.. Joku totesi sinulle, että hoida nuppisi kuntoon jos et kestä yhtään yksinäisyyttä. Otit senkin loukkauksena, "et ole koskaan yksinäisyyttä kokenut". Kyse oli vain siitä, että kyllä on ihan ok sanoa suoraan, että tarvitset apua. Minä olen myös sitä mieltä. Ehkä joku joka on kokenut yksinäisyyden tietää sen sanoa omasta kokemuksesta? Olla yksin ja yksinäisyys ovat eri asioita. Perheellinenkin voi olla yksinäinen, joku yksin oleva ei ole yksinäinen vaikka olisi oikeasti TÄYSIN yksin. Sinulla on ilmeisesti kuitenkin terveet jalat joilla liikkua? On ihmisiä joilla ei ole ketään, jotka eivät _pääse_ mihinkään. Olen kyllä nähnyt paljonkin sellaista yksinäisyyttä. Ja ajattele, minulla kiireisellä neljän lapsen äidillä joka käyn töissä ja opiskelen ja harrastan voi olla yhteistä jopa niiden ihmisten kanssa. Kiinnostu, lähde vaikka väkisin liikkeelle, keksi joku asia mitä teet vaikka vähän kerrallaan ja huomaat, että asiat ei ole noin mustavalkoisia. Jokaisen ihmisen takana on muutakin kuin kuntosali tai lumilautailu tai muu. Voitte jakaa yhteisiä arvoja, ajatuksia, teillä voi olla molemmilla masennustausta, tai mitä tahansa. Tai sitten olette erilaisia ja opitte toisiltanne. Kyllä sinäkin olet kiinnostava ja varmaan olet oppinut jotain näinä yksinäisinä aikoina? Alkuun voit vaikka vaan sulatella ajatusta, että jokainen on vastuussa omasta elämästään.

Vierailija
142/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se vetoa miehiin eikä naisiinkaan jos sinulla ei ole mitään harrastuksia vaan makaat himassa katsomassa tv:tä. Itse tapasin avomieheni tinderissä ja hän sanoi että kyllä halusi liikunnallisen naisen koska on itsekin sellainen. Kyllä se nyt vain on useimpien miesten mielestä etu jos nainen käy esim.salilla, sohvaperunan ja liikuntaa harrastavan naisen ero habituksessa voi olla kuin yö ja päivä.

Mielenkiintoista että liikuntaharrastuksen puute voi olla jollekkin este parisuhteelle. Mä kun oon aina miettinyt olevani vastenmielisen näköinen ja tylsä, enkä sen takia kelpaa miehille. Ei mua voisi vähempää kiinnostaa mitä mies harrastaa mutta näköjään joitain haittaa sekin. Ap

Useimmat ihmiset haluaa samanhenkisen kumppanin. Ja jos sinulle on yksi lysti mitä mies harrastaa, tuskin tulet miestä koskaan löytämäänkään. Useimmat ihmiset kun toivovat kumppanilta edes jonkinlaista kiinnostusta itselle tärkeitä asioita kohtaan. Jos ihmisen harrastus ei kiinnosta sinua yhtään, se kertoo ettei se ihminenkään kiinnosta.

Et siis halua tehdä mitään tai tietää mistään mitään tai mennä mihinkään. Yksin et voi mennä mihinkään, et elokuviin, et lumilautailemaan. Aikuinen ihminen. Haluat että joku tulee kotiin pitämään sinulle seuraa kun katsot telkkaa. Niinkö?

Mitä sinä niillä lomillasi sitten teet? Istut hotellissa ja katsot telkkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
143/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet auttamaan söpöjä eläimiä niiden turvakotiin. Siellä riittää, että saavat pienet katsella sinua ja tutustua kilttiin ihmiseen.🌸

Vierailija
144/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne kuntoon. En vähättele tilannettasi, mutta olen itsekin kokenut masennusta, tyhjyyden tunnetta ja elämänilon puuttumista. Mikään muu ei nostanut minua siitä kuopasta kuin se, että itse päätin alkaa elää ja iloita siitä mitä on. Keksiä asioita mitkä itselleni tuottavat hyvää mieltä. Nyt olet jo siinä askeleen pidemmällä että tunnistat oman tilanteesi ja uskalsit kirjoittaa tilanteestasi tänne, loppu on itsestäsi kiinni. Hakeudu psykologin juttusille. Muista, että on myös lukuisia väyliä tutustua uusiin ihmisiin: kaupungin / kunnan järjestämä toiminta ja mikä helpointa nykypäivänä: netin kautta. Tsemppiä!

Vierailija
145/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee joku hullu askarteluprojekti!

Vierailija
146/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisillä ongelmat.

Olen pakkoyrittäjänä ,joka päivä töissä ,paitsi kirkollisina pyhinä..

tekemisen puuttetta ei tule olemaan..häpeäisitte

Vierailija
147/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Menet auttamaan söpöjä eläimiä niiden turvakotiin. Siellä riittää, että saavat pienet katsella sinua ja tutustua kilttiin ihmiseen.🌸

suomeksi:siivoat eläinten paskoja

Vierailija
148/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joku halpa Onnibussimatka (hinnat alkavat 2€:sta) ja käy tutustumassa johonkin Suomen kaupunkiin. Illaksi kotiin niin ei tule kalliiksi.

Vierailija
149/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisyydestä pääsee eroon, kun menee ihmisten ilmoille.

Jos on siihen liian laiska, ei pidä sitten valittaakaan.

Kun liikut perheesi tai kavereittesi kanssa, otatko kontaktia yksinäisiin? Pyydätkö yksin liikkuvia seuraan? Vai mihin nyt olet ohjaamassa yksinäisiä ihmisiä?

Vierailija
150/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita geokätköilyharrastus www.geocaching.com. Yllättävän sosiaalista puuhaa jos niin haluaa, harrastuksen parista löytää uusia tuttavuuksia.

Vierailija
151/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan VOI olla noin yksinäinen.

Joo todella... Mulla voi mennä 2 kuukautta etten puhu kenenkään kanssa ennen kuin äiti tulee käymään... Tätä on jatkunut 10 vuotta. Ei silti, että haluaisin puhua ihmisille joiden kanssa ei ole mitään yhteistä..

Mitä yhteistä sulla olisi kenenkään kanssa, kun sua ei tunnu kiinnostavan yhtään mikään muu kuin työsi? Vai ajattelitko, että löydät ystävän, jonka kanssa katsoa telkkaria, syödä unilääkkeitä ja nukkua? En haluaisi kuulostaa ikävältä, mutta et sä tuolla tavalla tule ystävystymäänkään. Sun pitää alkaa kiinnostua asioista ja elämästä yleensäkin sekä alkaa tehdä kodin ulkopuolella asioita, koska vain siten sussa voi olla jotain ystävystymisen edellyttämää kiinnostavaa ja voit tavata muita ihmisiä. 

Minulla on paljon harrastuksia ja kiinnostuksen kohteita. En syö unilääkkeitä.

Vierailija
152/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erakolle pääsiäinen on just paras. Torstaina kauppaan ja seuraavan kerran asunnosta ulos tiistaina. 

Vierailija
153/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nämä juhlapyhät enää nykyään niin pahoja ole, kuin vielä 30 vuotta sitten, jolloin, niin jouluna, kun pääsiäisenäkin Suomi oli käytännössä kokonaan kiinni. Kaupat oli koko juhlapyhät kiinni, samoin jouluna kaikki ravintolatkin. Pääsiäinenä jotkut ravintolat oli ainakin osan pyhistä auki, mutta torstaina ja lauantaina oli tanssikielto ja vähän paikallisesta vallesmannista riippuen myös kaikenlainen musiikin soittaminen myös.

Siihen aikaan ei yksinäisellä ollut muuta mahdollisuutta, kuin möllöttää kotona.

Itselleni henkilökohtaisesti on se ja sama, onko juhlapyhiä vai ei, minä nautin yksinolosta mitä vähemmän minua häiritään, sen parempi. 

Vierailija
154/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan VOI olla noin yksinäinen.

Joo todella... Mulla voi mennä 2 kuukautta etten puhu kenenkään kanssa ennen kuin äiti tulee käymään... Tätä on jatkunut 10 vuotta. Ei silti, että haluaisin puhua ihmisille joiden kanssa ei ole mitään yhteistä..

Mitä yhteistä sulla olisi kenenkään kanssa, kun sua ei tunnu kiinnostavan yhtään mikään muu kuin työsi? Vai ajattelitko, että löydät ystävän, jonka kanssa katsoa telkkaria, syödä unilääkkeitä ja nukkua? En haluaisi kuulostaa ikävältä, mutta et sä tuolla tavalla tule ystävystymäänkään. Sun pitää alkaa kiinnostua asioista ja elämästä yleensäkin sekä alkaa tehdä kodin ulkopuolella asioita, koska vain siten sussa voi olla jotain ystävystymisen edellyttämää kiinnostavaa ja voit tavata muita ihmisiä. 

Minulla on paljon harrastuksia ja kiinnostuksen kohteita. En syö unilääkkeitä.

Sori, luulin sua ketjun aloittajaksi. 

Vierailija
155/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi tietää pidätkö kuntosalista (liikunnasta) jos et ole koskaan kokeillut. Tai esim. tanssillisia ryhmäliikuntatunteja. Noissa nyt ei juuri tutustu keneenkään jos on introverttia sorttia (kuten minä; jostain syystä minulla on kyllä laaja kaveripiiri kaikista kaupungeista joissa olen asunut)

mutta lavatanssikurssille kannattaisi mennä myös ja sitten tansseja onkin menoa joka viikonloppu - kesällä aivan ihanaa. Lahdessa on ainakin Pesäkalliolle bussikuljetus. (Mutta käy ensi niitä kursseja! Se maailma on nykyisin aika raaka tanssitaidottomalle). Kimppakyytejä voi kysellä netissä (ks. tanssi.net) ja siinä ainakin tutustuu.

Lahdessakin varmaan toimii Eurosinkut; ja muidenkin paikkakuntien tapahtumiin voi osallistua.  Kivaa touhuamista!

Faceen voi liittyä vaikkei olisi kavereita; ei se kaverittomuus muille näy kun laitat sen näkymättömäksi. Näet sieltä 101 tapahtumaa lähiseudulta ja useita yksinäisten yms ryhmiä.

Itse Lahdesta lähtisin Pääsiäisenä junalla American Car Showssa käymään. Siellä on kaikkea muutakin hauskaa katsottavaa kuin hienoja autoja. Itse kävin monasti yksin siellä asuessani yksiössäni Helsingissä. Tosin viihdyn hyvin yksin ja mielenkiinnon kohteita on liikaakin, aika ei vaan riitä. 

Itse olen saanut yleensä kavereita opiskeluista ja pidemmiltä kursseilta - etkö ole koskaan opiskellut mitään? Työpaikoista on kaikista jäänyt kavereita vähintäänkin Faceen. - Miksi menetit ystäväsi 19-vuotiaana?  

Vierailija
156/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa on minusta kiva baari Teerenpeli (taisi olla useampia) siellä tuli aina joku mies juttusille. Rohkeasti vaan yksin baariin, joskus se on kamalaa joskus taas löytää juttuseuraa. 

Vierailija
157/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain suomessa tuossa onnellisten maassa valitetaan liiasta vapaa ajasta

Vierailija
158/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa vieraillut kirjoitti:

Lahdessa on minusta kiva baari Teerenpeli (taisi olla useampia) siellä tuli aina joku mies juttusille. Rohkeasti vaan yksin baariin, joskus se on kamalaa joskus taas löytää juttuseuraa. 

Olen alkoholisti

Vierailija
159/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin asut?

Lahdessa. Ap

Katsoin Lahden tapahtumakalenteria ja itse menisin Novellikoukkuun, katsomaan Love me Tender musikaaliin, historialliseen- ja taidemuseoon. Pubiin tai sporttibaariin yhdelle perjantaina tai lauantaina. Salaattilounas kahvilassa esim. Lauantaina.

Olen käynyt kahdesti Lahdessa, joten en juuri kaupunkia tunne, mutta se kuulostaa tapahtumakalenterin perusteella paremmalta kuin tyypillinen pikkukaupunki, jossa itse asun. Ensi kesänä taidan poiketa Lahdessa.

Vierailija
160/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä puoli on että sinulla olisi kuitenkin rahaa tehdä kaikenlaista, matkoja tulossa tms. Monella työttömällä ei yksinkertaisesti ole rahaa tehdä mitään tai mennä mihinkään, siksi kotona yksin.