Taas se lähestyy... Tuo yksinäisten painajainen nimittäin neljän päivän vapaa eli pääsiäinen
Odotan joka vuosi kauhulla pääsiäistä sillä se tarkoittaa neljän päivän vapaata. Yksin. Viikonloput menee juuri ja juuri, tosin silloinkin lääitsen itseäni unilääkkeillä jotta nukkuisin suurimman osan viikonlopuista sillä en kestä tylsyyttä ja yksinäisyyttä. Nyt se on taas edessä. Ei mitään tekemistä neljään päivään. Kavereita ei ole. Ulkomaille ei ole varaa lähteä eli makaan taas sängyssä neljä päivää. Muuta tekemistä ei ole paitsi katsoa tv:tä ja nukkua. Ihan kamalaa :( Miten muut yksinäiset selviätte? Toinen painajainen on juhannus ja se kolmen päivän vapaa. Huoh.
Kommentit (182)
Voi mä oikein odotan!
To-su mennään lapsen kanssa vanhemmille ja sukulaisiin. Ma-ke lapsi menee isälleen ja saan olla aivan yksin kaksi yötä!
Aion lenkkeillä, katsoa areenasta yhden sarjan, piirtää tai maalata, kirjoittaa, ehkä neuloa. Toi valokuvauskävely on kans hyvä idea..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on itsetutkiskelun paikka, jos ainoa elämänsisältö tulee työstä! Mitä järkeä tuollaisessa elämässä on? Itse rakastan yksinoloa. Luen, ulkoilen ja lenkkeilen, teen käsitöitä, käyn näyttelyissä, katson elokuvia jne.
Joo en kyllä nuorena koskaan uskonut olevani sellainen ihminen jonka ainoa elämä on töissä käynti. Sillon kun vielä oli kavereita ja kavereiden kanssa tuli paineltua pitkin kyliä. Nyt vaan tilanne on tämä. Tinderistä näen silloin tällöin miehiä mutta tuotakaan ei ole tapahtunut nyt pitkään aikaan. Olisi kiva saada vaikka jotkut treffit sovittua pääsiäiselle, noh katsellaan josko tulis joku kiva matchi :) Ap
Miksi ihmeessä treffit? Opettele nyt hyvä ihminen olemaan hetki oman itsesi kanssa, ei kaikki tekeminen vaadi muita ihmisiä. Oletko pinnallinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on itsetutkiskelun paikka, jos ainoa elämänsisältö tulee työstä! Mitä järkeä tuollaisessa elämässä on? Itse rakastan yksinoloa. Luen, ulkoilen ja lenkkeilen, teen käsitöitä, käyn näyttelyissä, katson elokuvia jne.
Joo en kyllä nuorena koskaan uskonut olevani sellainen ihminen jonka ainoa elämä on töissä käynti. Sillon kun vielä oli kavereita ja kavereiden kanssa tuli paineltua pitkin kyliä. Nyt vaan tilanne on tämä. Tinderistä näen silloin tällöin miehiä mutta tuotakaan ei ole tapahtunut nyt pitkään aikaan. Olisi kiva saada vaikka jotkut treffit sovittua pääsiäiselle, noh katsellaan josko tulis joku kiva matchi :) Ap
Miksi ihmeessä treffit? Opettele nyt hyvä ihminen olemaan hetki oman itsesi kanssa, ei kaikki tekeminen vaadi muita ihmisiä. Oletko pinnallinen?
Treffit että saisi edes jotain sosiaalista kanssakäymistä neljään päivään. On aika ankeaa olla yksin neljä päivää ilman minkäänlaista ihmiskontaktia. Ja kyllä, olen pinnallinen ihminen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Millaista työtä teet?
Toimistotyötä teen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin asut?
Lahdessa. Ap
Tykkäätkö kissoista? Etkä ole allerginen? Mua auttoi ihan älyttömästi, kun sain kissan.
On ihana tulla kotiin, kun siellä on joku odottamassa ja on niin vilpittömän onnellinen mun tulosta.
Kissa on helppohoitoinenkin koiraan verrattuna.
Voisitko harkita tuota?
Mene paikkakuntasi vuokratyöfirman listoille. Pyhinä riittää töitä kaupoissa ja ravintoloissa. Ei tarvi olla yksin.
4 päivää kotona yksin, maailmanloppu! En vaan pysty mitenkään ymmärtämään, säälin vaan sua.
Sulla ei sitten taida olla ystäviä, jos vietät kaikki vapaat yksin. Johtuu varmaan tuosta mainitsemastasi pinnallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin asut?
Lahdessa. Ap
Tykkäätkö kissoista? Etkä ole allerginen? Mua auttoi ihan älyttömästi, kun sain kissan.
On ihana tulla kotiin, kun siellä on joku odottamassa ja on niin vilpittömän onnellinen mun tulosta.
Voisitko harkita tuota?
Pelkään kissoja. Ap
Täällä on ollut tosi hyviä ideoita, onko mikään ollut ap sinun mielestäsi varteenotettava vinkki?
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
4 päivää kotona yksin, maailmanloppu! En vaan pysty mitenkään ymmärtämään, säälin vaan sua.
Ei se maailmanloppu ole. Tuntuu vaan ikävältä mutta joka vuosi siitäkin on kuitenkin selvitty! Ap
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei sitten taida olla ystäviä, jos vietät kaikki vapaat yksin. Johtuu varmaan tuosta mainitsemastasi pinnallisuudesta.
Ei ole ystäviä. Hmm, en nyt ymmärrä miten mun pinnallisuuteni liittyy siihen ettei mulla ole ystäviä? En ole koskaan valinnut ystäviäni ulkonäön perusteella. Vai mitä tällä nyt haetaan? Ap
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ollut tosi hyviä ideoita, onko mikään ollut ap sinun mielestäsi varteenotettava vinkki?
Tsemppiä!
Lenkkeilyä voisin kokeilla. Jos heti aamusta saisi lähdettyä ulkoilemaan. Suursiivouksen aion myös tehdä mutta siinä nyt ei mene edes kahta tuntia. Kyllä se taas suurimmaksi osaksi menee siihen nukkumiseen ja tv:n katsomiseen... Kyllä, olen tapojeni orja. Ap
Kyllä minä ainakin pystyn tuon kuvittelemaan, vaikka olenkin perheenäiti.
Itse voisin kuvitella, että matkustaessa voi olla vielä kotonaoloakin yksinäisempi fiilis, orpona oudossa ympäristössä.
Muutenkin kuvittelisin, että tarvitset enemmänkin ihmisseuraa kuin harrastusideoita. Onko näin?
Ei sillä, harrastusten kautta tapaa niitä ihmisiä. Saisi ystäviä. Olisiko mitään sentyyppistä, josta olisit kiinnostunut? Kuorolaulu? Kansalaisopiston harrastepiirit?
Entä jonkun jo mainitsema vanhusten seurana olo, siinä tekisit hyvää ja saisit samalla puheseuraa.
Jos lapsista tykkäät voisit ruveta Mll:n lapsenvahdiksi, siitä saa pienen palkankin.
Vaikutat hiukan masentuneelta, ehkä se nyt lamaa ajatteluasi.
Vierailija kirjoitti:
Mene paikkakuntasi vuokratyöfirman listoille. Pyhinä riittää töitä kaupoissa ja ravintoloissa. Ei tarvi olla yksin.
Ei sitä noin vaan tallustella noihin töihin nykyisin.
Pitää olla hygienia- ja anniskelupassit ainakin.
Veikkauskoneen käyttö, matkahuolto, posti...
Ehkä lisäksi muutakin.
Mä jotenkin ymmärrän sua, ap! Olen naimisissa oleva perheenäiti, mutta olen aina inhonnut pääsiäistä! En oikein osaa edes selittää miksi, jotenkin ankeimmat pyhät mitä on. Ikinä ei mitään tekemistä, kaikki vaan levottomina lorvii kotona. Esim. joululomalla ei ole ollenkaan tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin asut?
Lahdessa. Ap
Voisitko harkita tuota?Pelkään kissoja. Ap
Musta tuntuu, että pelkäät elämää.
Mutta sun pitää varmaan kohta lähteä töihin, joten heippa.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmetin tekemistä pinnallisuudella ja seuran kaipuulla on? Ei mitään, pölvästi. Ihminen on sosiaalinen eläin, osa vain on sillä lailla luonnosta irtaantuneita, että eivät kaipaa seuraa.
Ap ei ole tuossa kertonut, miten pitkään yksinäisyyttä on kestänyt, kenties se "hetki" on ollut jo vuosia.
Ja vaikka ei olisi ollutkaan, niin ei sinulla ole mitäön oikeutta alkaa toista sen takia mollata. Jos on seurallinen ihminen ja tottunut olemaan kaverien ym. parissa, niin voi se yksinäinen pääsiäinen silloinkin kammottaa ihan riippumatta pinnallisuuden asteesta.
Lahdessa. Ap