Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^^Torstaita Kesäkertuille^^^

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas tulee " kotikonstilääkäri" palstailemaan... :-)

Jamesiina, kokeile maitohappobakteereita, josko auttais (jugurttia, viiliä tms.) ja jättää valkeat jauhot pois(aiheuttaa kuulemma hiivatulehdusta, en tiedä kyllä miks).

Summerska

Vierailija
22/34 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..pakko levätä hetki alkaa taas mahaa vihloa, hitto tämä siivoaminen ei valmistu IKINÄ!! Olen oikeasti siivonnu viikon kohta ja koko kämppä on kuin pommin jäljiltä, argh.

Lilli, tuli mieleen et mitäs jos se vauva on jo laskeutunut? Sehän vois selittää sf-mitan " taantumisen" . Jos olis jotain tosi epäilyttävää niin uskoisin että olisivat laittaneet sut suoraan päätä äitipolille. Toivotaan parasta kuitenkin!

AstianpesuG: tiskikone on enkä saa siltikään tiskejä hoidettua kunnon perheenäidin tavoin, aina on astioita lojumassa, olen täysin kädetön/laiska tiskien kanssa (kuin myös pyykin).

Miten te muut saatte siivottua jos tiellä on lapset kotona? Meillä sentäs jo 6&7v. muksut ja tuntuu että energia ja aika menee niiden joko tappeluiden/sotkujen/tmv. selvitykseen. Ne on jo käynyt pihalla, " auttaneet" mua, kattoneet dvd:n ja silti tuntuu että mun aika menee vaan taas niiden hepuleissa, argh! Oonkohan vaan v***mäisellä päällä.....

Äitimiia, tuo eka koko arvio sulla on aika lähellä mun vauvelin joka oli siis 28+3 se 1,6kg, alkoi ihan hirvittää mitä tästä tulee? Joo, on kyllä aika hurjaa tuo vauvas kasvuvauhti??!! Kun kävin silloin Naikkarilla tuolloin 28+3 niin kätilöharjoittelija mietti vauvan painoarviota ja sanoi että " No, kerkeehän se onneks vielä tuosta kasvaa." Vähän katoin sitä et eikös tuo ole aika iso viikkoihinsa...lääkäri sanoi että no kyllä on mutta ei ollut kuiteskaan huolissaan. Neuvolatäti sensijaan ihmetteli kovasti etteivätkö tutkineet mitenkään asiaa.

Itseasiassa mietin että taidan mennä yksityiselle ihan senkin takia että tuota vauvan kasvua seurattais tarkemmin. Naikkarille kun on seuraava aika vasta rv36 ellei mitään kipuja tmv. tule aiemmin. Mun ja nla-tädin mielestä aika pitkä väli odotella mitä tapahtuu vauvan kasvun kanssa ja mun kohdun repeämän keston kanssa. Olis varmaan paras mennä 3/4d-ultraan?

Nyt takas siivoamaan..............

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lytte, olipa hauska juttu tuo sun vaakajuttusi! :-) Mullakin kävi vähän samansuuntainen, muttei ihan yhtä isossa mittakaavassa...

Narikassa on tosiaan aivot minullakin. Piti jonkun aikaa kelata, kelle olin vastaamassa ja mitä. Ja kun lasta lääkärissä käyttäessäni kysyttiinkin yllättäen myös mun henkilötunnusta, niin... en meinannut muistaa syntymävuottani! Sitten kun muistin, vastaanottovirkailija kuuli sen väärin ja ihmetteli uudelleen, kun ei tietoja löydy... Luuli varmaan, et olin muistanut väärin, kun viimein sen päähäni sain. Niin että lujaa menee!

Närästys on jo päiväsajan vaiva, joskus jopa heti aamusta herätessä alkaa. Sopii hyvin tähän elefanttioloon. Ja sateiseen päivään! (Kellä kummalla oikein paistaa aurinko? Täälläkin on ollut pilvessä koko päivän.)

Vauvan omituisesta asennosta; kyllä munkin mahassa varmaan aika erikoisesti ollaan ja venytellään, monesti tosiaan tuntuu että poikittain siellä vaan touhutaan. Ja hissinä mennään ylös-alas siinä poikittain asennossa. Nyt työntää kyllä jollakin ylöspäin kylkiluihin, en tiedä onko jalkoja vai päätä. Minä en tunne kovin tarkkaan mahan läpi muuta kuin suurinpiirtein missä puolella isoin osa vauvasta majoittuu...

Lapsiveden seurannasta; sen normaalia suurempi tai pienempi määrä voi olla merkki jostain muusta, että esim. istukka ei toimi kunnolla tai vauva voi täysin hyvin tai että kasvu on hidastunut. Mutta ilmeisesti senkin määrä voi vaihdella ja ainakaan ei kai kovin tarkkaan sitä voi ultralla määritellä kuitenkaan. Joku kerta näyttää, et on vähemmän, joku kerta enemmän. Ja on tietty yksilöllistäkin, minkä verran sitä on. Eli ei kannata liikaa huolestua. Varsinkaan, kun sitä tilannetta seuraavat.

Kannattaa muuten aina kysyä lääkäriltä kaikki mitä mieleen tulee, (jos vaan tulee sillä hetkellä), niin ei tarvi kotona sitten jälkikäteen ihmetellä. Mut vähiin jää kysymiset, jos on kiireisen oloinen lääkäri. Toiset sentään kysyy, et " oisko vielä jotain kysyttävää" .

Nyt voisin uppoutua vielä eiliseen pinoon.

Summerska

Vierailija
24/34 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi se taitaa olla SUHMURA joille olette tarkoittaneet nämä hapanmaitojutut. Minulla kun ei ole ollut mitään ongelmia hiivan kanssa tässä raskaudessa.

Neiti nukkui puolen tunnin päiväunet... Hieman väsyttää minua, miestä ja luulisin että tyttöäkin. Nyt nimittäin kaivautunut sohvapeiton alle pää tyynyllä, jonka omia unosia varten laitoin pari tuntia sitten. No, saatiinpahan kotihoidontukihakemus Kelaan. Mies on nyt sitten toukokuusta siihen asti kun töitä löytyy kotona esikoista hoitamassa ja minä äippälomalla ensi keskiviikosta. No, tätähän tämä opiskelijan elämä on, penninvenytystä, mutta josko se työpaikka löytyisi inhimillisen ajan päästä, kun nyt valmistuu kesäkuussa.

Meilläkin tiskikone pesee astiat, pessyt viime lokakuusta. Jos ei konetta olisi, olisi tiskivuori järjetön.

Pää on edelleen tyhjä, johtuisiko unien vähyydestä.

Tsemppiä Lillille.

Jamesiina

Vierailija
25/34 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä silti harmittaa, kun ei saa aikaiseksi mitään järkevää. Ja sitten kun saa, niin sitten lapset jo sotkee seuraavana päivänä paikat. (Kukahan harmittelikaan samaa juttua? neljäkö?) Miten aiot äitiyslomalla merkata " työpäivät" vai teetkö vain sunnuntaisin? Vai onko sulla jokatapauksessa minimiäitiyspäiväraha? Minkä alan yrittäjä noin suurinpiirtein olet?

Summerska

Vierailija
26/34 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilli-81: Pitäisköhän munki huolestua.. Sf-mitta oli mullakin 29cm, ja vauva istuu mahassa.. Seuraavan ajan sain vasta kolmen viikon päähän ja jos sit ei oo kääntyny niin saan lähetteen polille.. Sitten on viikkoja jo 36+3... Sais kyllä luvan kääntyä..

Nazuli 33+5

Vierailija
27/34 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasin itekin, et osa puhuu Suhmuran vaivoista ja osa Jamesiinan. :-) Toivottavasti ei oo kauheesti niitä palstahäirikköjä lukemassa, jotka sitten av-palstalla haukkuu aivottomat odottajat. :-) Eivätpä tuu ajatelleeksi, että oikeesti fiksun ihmisen ei tarvitse esittää fiksumpaa kuin on, vaan voi nauraa itselleenkin ja viljellä huumoria kömmähdyksistäkin! Menipäs aiheesta toiseen. No, pitää aina kaikenvaralta vähän sivaltaa. :-)

Vierailija
28/34 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nazuli:

Lilli-81: Pitäisköhän munki huolestua.. Sf-mitta oli mullakin 29cm, ja vauva istuu mahassa.. Seuraavan ajan sain vasta kolmen viikon päähän ja jos sit ei oo kääntyny niin saan lähetteen polille.. Sitten on viikkoja jo 36+3... Sais kyllä luvan kääntyä..

Nazuli 33+5

Onks sulla junnannu tuo mitta paikallaan vai onko se kasvanut joka kerta? Mut laitettiin sen takia näin aikaisin sinne äp-polille kun mulla on tuo suuri ennenaikaisen synnytyksen riski. Kaitpa sullakin kerkee sitten vielä tehdä sen arvioinnin. Normaalisti se on kuulemma 36 viikolla. Mutta aika pitkät kyllä nuo sun neuvolan aikojen välit kyllä on.

Mariadee: Siitä lasketumisesta. En muistanutkaan,että juuri kolme viikkoa sittehän se neuvolantäti sanoi vauvan olevan tosi matalalla. Tarkoittaako tämä nyt sitten että se on laskeutunut?

Pitää nyt vaan koittaa ottaa rauhallisesti ja luottaa,että ne olis laittanu suoraa synnärille jos oikeesti olis jotain pielessä.Tässä vaan tulee itse ihan neuroottiseksi kun on koko raskaus ollut yhtä sun toista ongelmaa.

Lilli81 33+6

Vierailija
29/34 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin piitkästä aikaa uimassa! Uusissa bikineissäni :) En kyllä uskaltanut uida kuin kaksi kertaa ees-taas radan päästä päähän ja sen jälkeen sitten vahdin siskon muksuja lasten altaalla. Nyt olo tuntuu hyvältä (vaikka olenkin ihan extra väsynyt)... eikä supistelekaan sen enempää, joten taidan seuraavalla kerralla uskaltautua uimaan enemmän. Ks oli kuitenkin vielä kiinni, ja nythän saakin sitten alkaa supistelemaan vähän enemmänkin, että paikat kypsyis :D

Neljäkö: Toivottavasti sun lonkkakipu ei nyt pahenis... Itse juuri äsken mietinkin että josko uskaltaisin ens.viikon ma tai ti mennä bailatinoon. Ainoa huono juttu on se, että en raaskisi laittaa autoa parkkihalliin (makso viimeks 5 ¿!) ja muuten joutuu kävelemään liian pitkän matkan... Mulle tää täydellinen vuodelepo (jossa olin pari viikkoa) vei mukanaan lantiokivut.

Omanapa: Aamulla alapäässä vihlo inhasti... ihan kuin joku olis siellä puristuksessa... tai joku pistelis puikolla... auts! Vauvi taisi taas tykätä uimahalli reissusta.... tai sitten tuntee kun mammalla on taaas endorfiinia veressä liikkeet tuntuu jotenkin pehmeämmiltä ja tuntuu köllitelevän tyytyväisenä (useimmiten kun potkut on aika jysäyksiä ja ärhäköitä).

Ninni rv 30+1

Vierailija
30/34 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtiny huilaamaan päiväunia kun tuli vieraita...Jotenkin ihan kaamea uni nyt eikä voi torkahtaa kun tyttö on hereillä!

Lilli: Toivotaan että kaikki on ok ja uskon että on, kyllä ne muuten ois heti lähettäny polille. Joku muukin arveli että vaavi on laskeutunut joten siihen yhdyn myös minä! ja jos sulle sanottiin viime kerralla että vaavi on aika alhaalla niin siihen kyllä viitais. Mulla laski esikoisesta sf-mitta 34 33:n. Katoin muuten just et nyt on isompi sf-mitta kun esikoisesta näillä viikoilla oli 31 (34+1rv) ja nyt viime ti oli 32 (33+4rv).

lastenlukumäärästä: Taitaa meille tämä 2 riittää. Mies sanoi ettei jaksa ainakaan kolmatta vuotta peräkkäin kattoo mua kun oon raskaana kun on näitä mielialanvaihteluita kuuulemma sen verran paljon!!!! No, eihän sitä tiedä jos sit yli kolmekymppisenä vielä haluais iltatähden :) Aika näyttää.

KYSYMYS: Ootteko muut muuten pohtinu synnytyksen jälkeen ehkäisyä? mua kiinnostais kuparikierukka. Hormonivalmisteet tekee musta sekopään ja musta kortsu ei kuulu vakituiseen parisuhteeseen ja se vie multa halut....

QUEEN RV33+6

Vierailija
31/34 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivonnu olen edelleen, mies tuli onneks tösitä ajoissa ja tarttui myös heti toimeen ja nyt alkaa jo näkyä valoa tunnelin päässä. Tosin kaappeja riittää raivattavaksi mutta noin niinkuin yleissilmäys on jo parempi.

Queen, ehkäisystä...mulla oli hormonikierukka 5 vuotta ennen kuin poistatin sen viime kesä/heinäkuun vaihteessa. Olin todella tyytyväinen siihen, vaikka esim. pillerit mulle ei ole sopineet. Hormonikierukan kanssa ekat 3kk oli tosi vaikeaa, ikäänkuin raskaana, itkin ja nauroin ja raivosin, ja vuotoa oli miltei jatkuvaan. Sitten alkoi tasaantua ja vuoden päästä laittamisesta menkat loppui täysin ja neljä vuotta olin autuaasti ilman menkkoja!

Nyt olen ajatellut josko menisin sterilisaatioon tai siis josko sen voisi tehdä sektion yhteydessä, pitäisi ottaa selvää. Lapsiluku meillä taitaa olla sitten tosiaan täynnä koska mun kohtu ei enää kestäne raskautta. Toisaalta mieskin voisi mennä sterilisaatioon, se kun olisi miehelle kait suht helppo operaatio? Muutoin en tiedä mitä ehkäisyä käytämme imetysaikana. Tyttöhän meillä sai alkunsa aikanaan kun poika oli 5kk vanha, vaikka mies oli kovin (=D) varovainen ja kortsujakin kovasti käytettiin...tosin hyvä niin, ilman tuota ihanaa neitiä en osaisi kuvitellakaan elämää!! Mutta enää en halua moista yllätystä ihan terveyssyistä. Ja imetysaikana kun ei kovin moni ehkäisykeino taida sopia? Kuparikierukka kait muuten mutta mulla on muutenkin runsaat menkat joten sitä mulle ei edes suostuttu laittamaan silloin 5-6 vuotta sitten. Ja hormonisen laittoivat vasta kun imetys oli kutakuinkin ohi eli neiti oli jo 10kk.

Joten auki on meilläkin vielä ehkäisyt..

Vanhoja galluppeja: matkaa synnärille on n. 30 km, aikaa menee ruuhka-aikana mukavat 1t30min, muuten sinne ajaa puolessa tunnissa meiltä.

Ja apu-gallup, mun isä on ainoa luotettava apu meille. Se on aina valmis auttamaan eikä peru ikinä tuloaan. Mutta kun se on yksinäinen (siis ei omaa vaimoa) niin en oikein henno kumpaakin lasta hänelle tyrkätä esim. yökylään. Meidän poikaahan isäni kuskasikin koko syksyn ja nyt kevään koulusta kotiin ja hoiti siis iltapäivät poikaa kunnes me tulimme aina kotiin.

Appivanhemmat auttavat kun sille päälle sattuvat mutta anopin pilleriongelma on jo tullut siihen pisteeseen etten esim. voi antaa lapsia hänelle ilman että ukki on 100% koko ajan myös paikalla :(. Toki anoppi on lapsille hyvä ja kiva mummo mutta näin aikuisen silmin hänellä vähän halttaa päässä toisinaan...

Oma äitini ei juurikaan auta, taisi viimeksi auttaa kun toinen lapsemme syntyi niin oli silloin hoitamassa sen aikaa poikaa meillä kun olimme synnyttämässä. Että silleen..

t. mariadee taas ( huomenna 30+0 :)) )

Vierailija
32/34 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei oikeestaan oo kun munäiti joka auttaa lapsen kanssa. olen kysynyt kyllä serkultakin apua mutta tuntui olevan niin vaikeeta ottaa tyttöä siks aikaa kun olisin neuvolalääkärissä käynyt et ajattelin olla enää pyytelemättä, tuntuu olevan liikaa vaivaa :(

En sitte tiiä miten kun lähden synnyttämään kun äiti ei sais nostella mitään kun se oli leikkauksessa. Toipuminen menee kesäkuun lopulle. Ilman miestä en synnyttämään haluis mennä! Se kuitenkin on suurin kivunlievitys! Anoppikin on kuollut eikä ystäviä/sukulaisia oikeen tässä lähellä ole. Kaikki parhaimmat kaveritkin on muulla paikkakunnalla joten vähän hankala tilanne. Ja tyttö kun on tosi arka vieraiden kanssa. Kun äitin kanssa kerrran vaan kotona aina on...

No, höh, nyt alkoi masentaa...:(

Queen rv33+6 ja neiti sylistä

Vierailija
33/34 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisystä; eipä oo meilläkään järin suuri valinnanvara. Aina ollut ongelma, kun ei mullekaan pillerit sovi (suljettu osasto häämöttää edessä, jos niitä rupean popsimaan). Ja aika monet niistä aiheuttaa tiputteluakin.. Kortsusta ei tykätä kumpikaan, joten se on unohdettu. Ehkäisyvaahto oli kamalaa (miehen mielestä kuulemma kamalampaa kuin kortsut). Sterilisaatioon en vaan millään raaskis mennä. Jos kuitenkin vielä joskus... Vauvat on niin ihania. Ja se aika kun niitä voi saada, on loppujen lopuksi aika lyhyt... Kuparikierukkaa en halua kahdesta syystä; ensinnäkin on mun mielestä " pienoisabortti" , kun ehkäisee jo hedelmöityneen munasolun kiinnittymisen, toisekseen ällöttää vierasesineet itsensä sisällä. Hormonikierukka ehkäisee yleensä myös ovulaation, joten vois sinänsä puolustaa paikkaansa, mutta taas se sama epäluonnollisuuden tunne. Ja pelko siitä, että sekoittaa pään ja saa katella tiputtelua puol vuotta.

NuvaRing oli käytössä muutaman kuukauden, mutta sekin alkoi tuntua vähän epämukavalta. Ja oli aikas hauska, kun touhujen jälkeen mies veti vehkeen pois ja mikäs se siinä kärjessä roikkuikaan muu kuin se rengas. :-) Heehee. Mut se oli ehkä kuitenkin paras menetelmä, mitä oon kokeillut. Päivien laskeminen ollut paljolti käytössä silloin, kun ei niin 100% ole tarvinnut olla ton ehkäisyn. Siihen tai Nuvaringiin voisin varmaan taas turvautua (saakohan sitä muuten imetysaikana käyttää? luulisi, kun vaikuttaa myös aikalailla paikallisesti). Tulipas taas puhuttua fiksuja, mites niitä päiviä laskee, ennenkuin menkat alkaa!? No, se on sitten sen ajan murhe.

Sterilisaatiosta, luulisi onnistuvan vallan mainiosti sektion yhteydessä. Sittenhän se kannattaisikin tehdä naiselle, kun kerran valmiiksi paikat avataan. Muutenhan kehutaan olevan pienempi toimenpide miehelle. Monille tehdään kai synnytyksen yhteydessä muuten, kun kerran on valmiiksi jo sairaalassa. Joidenkin arvelujen mukaan sekin saattaa aiheuttaa heilahteluja hormonitasapainossa (kun munasarjojen verenkierto häiriintyy niiden klipsien takia), mutta tuttava jolle on tehty, ei ainakaan ole huomannut mitään muutosta. Eipä oo helppoja noi ehkäisyjutut, ei. No, toisille on. Mutta monille ei. Sitähän on muuten sellanen hormonitasoja määrittävä laite (en nyt dementialtani muista nimeä, kertokaa joku joka muistatte), jolla saa aika varmasti määriteltyä varmat päivät. Se vois olla aika järkevä yhdistettynä johonkin mekaaniseen juttuun sit punaisina päivinä. Vaatii muistaakseni eka kk mittaukset joka päivä, mut sen jälkeen kai vaan joka toinen tai harvemmin. Toimii myös siis ovulaation bongaamisessa, jos taas haluaa nimenomaan raskaaksi. Eli tosi hyödyllinen vehje, vai mitä? :-)

Oonkohan vähän turhan väsynyt? Jutut vähän turhan rentoja. Tässä on taas ollut hiukan " lapsivedetkötihkuu" -neuroosia ilmassa. Viime yönä heräsin siihen, et jotain valuu ja mietin jo kauhulla, et nytkö syntyy... Sitten muistin, et oli tullut touhuttua miehen kaa illalla... Se rauhoitti vähän. Mutta kyllä taas päivällä kun tuntui jotain valuvan, niin mietteet alkoi taas vaivata. Mut toivottavasti nyt sinne vk36 pääsee. ...Ja toivottavasti ei kovin paljon yli 40 kuitenkaan. Nää närästykset ja selänväsymiset rassaa jo nyt. Rautatablettia tai vitamiineja en oo viittiny tänään ottaa lainkaan - eikä ookaan ihan niin pahasti illemmalla enää närästänyt. Mut pitäis sitä rautaa yrittää vaan kovasti syödä, ettei oo ihan aave synnytyksen jälkeen (kun nyt jo meinaa sitä olla, kun arvot pyörii 100 tietämillä).

Mahtaako täällä enää kukaan muu palstailla? Hyviä öitä kaikille!

Summerska rv31

Vierailija
34/34 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan en tullut tota kuparikierukasta ajatelleeksikaan!! :( Imetyksen aikana taitaa riski tulla raskaaksi kuitenkin olla aika pieni (jostain luin että 1-2%) mut ei sitä ikinä voi tietää vaikka raskaaksi tulisikin ja kolmatta en nyt välttämättä ihan tähän samaan syssyyn haluais...Aborttia vastaan olen aina ollut lujasti ja siks alkoi ällöttää myös tuo " pienoisabortti" juttu...Eipä ole juu helppoja nämä ehkäisyasiat ja vielä kun oon niin nuori, en sterilisaatiota edes harkitse ja kun en tiedä jos niitä lapsia vielä haluan....Ja ikää kuitenkin vasta 23v et tuskin edes saisin.

Mä oon niin väsynyt et nukun kohta pystyyn. Silti pakko odottaa et mies tulee kotiin (reilun tunnin päästä) että voidaan vaihtaa vielä kuulumiset ja iltahalit ja pusut :) No, on se kiva että rakkaus kukkii vielä yhdeksän vuoden jälkeen :) :)

Queen rv33+6 (JEEEEEEE, uus viikko huomenna!, aletaan aika pitkällä olee jo)