^^^Torstaita Kesäkertuille^^^
Huomenta kaikille!
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7040799&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (34)
Täällä edelleen pieni huoli vauvasta. Mitä jos se lapsivesi syystä tai toisesta vähenee, eli siis katoaa jonnekin? Tuntuu tosi oudolta tämä, että kaikki ei olekaan normaalisti. No, yritetään ottaa positiivisesti vastaan se, että jos vähenee, tai pysyy tässä, niin tuskin näiden sokereiden kanssa antavat mennä lasketun ajan yli, ainakaan paljoa. Laiha lohtu...
Onnittelut Helmikselle rouvittumisesta. Itse rouva heinäkuusta 2003. Appiukko sanoi silloin häiden jälkeen että viisi vuotta pitää odottaa ennen lapsia ja nyt ennen kolmatta hääpäivää toinen lapsi on syntynyt... : ) No, melkoisen hyvin on esikoinen kietonyt grampsin sormensa ympärille.
Tässä nyt osaa mitään sanoa, saati muistaa...
Hoxalle: Miten se päivähoito on lähtenyt sujumaan, vai onko?
Niin, ja missä te käytte henkisen ikänne testaamassa? Tässä on ollut nettipimentoa ja muuta, joten sitä pinoa en ol nähnyt.
Josko lähtisi miehen ja tytön kainaloon oloa parantamaan. Nyt alkaa iltainsuliinin pistelykin. Josko tämä onkin poika, vaikka ultrassa on veikatty tyttöä, kun kaikki on niin ' vaikeaa' tämän raskauden kanssa.
Palailen jos ehdin. Aurinkoista päivää kaikille (vaikkei aurinko paistaisikaan!)
Jamesiina ja MasuVauveli rv 33+6
On se kumma miten tuo aurinko auttaa aamun alotuksessa, ei tympässy yhtään sen jälkeen ku verhoja raotti. Varjossaki oli +4!!! Eli tänään vois tavotella sitä +10ntä...
Miona: Jotenki tuli tuttu olo tota verkkari/lenkkari-juttua lukiessa... Nyt tosin on niin päin etten halua ostaa itelleni t-paitoja enempää ku muuten tulee turhia ostoksia. Mut siis vaan mies voi hehkuttaa ajattelematta.. Vaatetus tällä hetkellä on mulle ainaki tosi arka aihe; sain kunnon itkut aikaseks ku piti anopin 60v juhliin vaatteita laittaa ja mies erehty kommentoimaan ainoota juhlapaitaani, missä sattu hörhelöitä olemaan... ja itekseni oon itkeny vielä senki jälkeen samaa...
Lytte: Meillä väännetään rautalankaa tulevasta ruokapöydästä, varmaan mistään kaakeleista ei onnistuttas pääsemään yhteisymmärrykseen...
Sitten nolompi aihe... Mulla kun nyt on ollu ollu se lääkekuuri(kefexin) 6päivää ja oireiluna ainaki löysä maha ja ihon kuivuminen(tai ainaki samaan aikaan osunu se)... Mut nyt eilen turpos tuolla alapäässä paikat ihan mahottomasti ja kutittaa. Ei siis kirvele eikä kipee... Onko " asiantuntijoita" ? En viittis taas lääkäriin lähtee...
Nyt syyhyää sormet siivoilulle, joka päivä imuriin tarttunu, tänään saa luvan riittää harja ja rikkalapio.... ;)
Ainiin, oon ihan tohkeissani, mies saa työnsä puolesta lahjakortin urheiluliikkeeseen, 70¿, ja on sovittu et pojalle lenkkarit ja verkkapuku, ja tänään mennään kahtomaan.... Pienet on ilot!!!!
Aurinkoista torstaita kaikille kertuille!!!!
Suhmura ja Napura 33+0
Ensiksi onnitteluhalit HELMIKSELLE!
Ja MIONALLE pahoittelut tulehtuneista perhesuhteista. (ehkä vähän väärä sanavalinta, mutten parempaakaan keksinyt...) Itselläni oli siskoni kanssa huonot välit monta vuotta, kunnes sitten asiasta kunnolla keskusteltuamme saimme asiat selvitettyä! Huonot välimme johtuivat ainoastaan siitä, että eräs henkilö oli puhunut selkämme takana toisesta pahaa toiselle jne.... eli siis koko soppa oli kolmannen osapuolen ansiota!!!!! Että olimme silloin raivoissamme. Nyt välimme ovat olleet jo kohta vuoden verran loistavat, ja tuntuu aivan mahtavalta, kun on asiat siskon kanssa hyvin. Kannattaisiko sinunkin puhua pahasta olostasi siskosi kanssa? Tiedän nimittäin, että jos saatte asioihin jonkun näköisen selvyyden, niin se helpottaa kummasti molempien oloa. Itselläni ainakin tuntui kuin olisi suuren suuri kivi vierähtänyt sydämeltäni! Ahdistava olo loppui ja kaikki kääntyi parhain päin. Toivon, että saat puhuttua sekä isäsi että siskosi kanssa ja saatte selvitettyä mistä moinen johtuu!!!!!! ***myötätuntohali****
Oma olo on ihan jees. Vauva liikkuu jonkin verran, tosin vähemmän kuin vielä pari päivää sitten. Ehkä syynä on se, että neuvolassa eilen sanottiin vauvan kääntyneen raivotilaan. Ihan hyvä, jos jo pysyisikin niinpäin!
Mutta nyt on taas jatkettava näitä töitä!!!! Hauskaa ja AURINKOISTA päivää kaikille!!!!
t.susse 31+6
Onnittelut Helmikselle!! Meillä tulee kesällä 9. hääpäivä, ollaan aina puhuttu että kun tulee se 10. niin sitten lähdemme kaksin jonnekin todella pitkälle. Saas nähdä, kun nämä kuviot näin muuttuukin kun tämä kolmas vauveli tulee että raaskinko sitten kuitenkaan jättää pidemmäkisi aikaa kun ehkä jonkin Tallinnan miniristeilyn ajan =D.
Suhmuralle tosta alapää jutusta niin en kyllä osaa sanoa mistä voisi johtua, mutta mulla on ainakin ollut koko tän raskauden ajan kaikenlailla vaikeaa tuon alapään kanssa. Aina kun miehen kanssa on vähänkin jotain tehty, vaikka kuinka nopeastikin ja varovasti, niin heti on monta päivää paikat tosi kipeät ja " verillä" , kutisee ja kirvelee! Multa jopa otettiin kaiken maailman tauti-testitkin kun ihmettelin mikä on mutta kaikki ok, sanoivat vaan että ne hormonit ne hormonit...aiemmissa raskauksissa vaan ei ole moista vaivaa ollut. Siksikin on tuo seksi alkanut jäädä kun tuntuu että sitten mä kärsin sen jälkeen liki viikon. Onneksi mies on suht ymmärtäväinen vaikka kieltämättä se kumpaakin rassaa että seksi on näin jäänyt vähille. Toki muutoin on sitten yritetty olla aktiivisia, eli voihan sitä ilman varsinaista yhdyntää tehdä kaikkea kivaa ;). Mutta silti se vähän latistaa tunnelmaa ja on kyllä vähentänyt selkeästi kertojen määrää...
Noh, parempi tämä kuitenkin, kun toista odottaessa mut määrättiin täysin seksikieltoon viimeiseksi 2.5kk kun supisteli ja kohdunsuu aukesi. Se se oli rankkaa, tuntui että itseltäkin jo pää räjähtää!
Hikoilu täällä taas päällä, plaah, kokoajan niin pas**nen olo!
Jamesiina, lapsivedestä, mulla oli esikoisen kanssa vikat viikot kuulema normaalia vähemmän lapsivettä ja jouduin käydä kaksi kertaa Naikkarilla ultrassa että seurasivat tilannetta. Mullekin jäi kyllä pimeään että mistä voi johtua ja mitä se voi tarkoittaa? Mutta en tiedä oliko tuolla mitään yhteyttä siihen että synnytyksessä lapsivesi oli tosi vihreää/sameaa ja vauvakin oli sitä sitten hörpännyt ja kärsi hengitysvaikeuksista ekan vuorokauden?
Äitimiia, paljon sulle sitten sanottiin painoarvioksi? Mulla kun on myös tämä vauva olevinaan kovin suuri viikkoihin nähden, mutta sokerit oli silti " kunnossa" (rimaa hipoen). Kakkosta kun odotin niin mulla ei ollut kertaakaan pissassa sokeria ja silti mulla oli diabetes sitten yllättäen.
Sf-mitoista oli puhetta, kenellä liian pieni kellä liian iso, mulla se oli nyt 29+3 kokonaiset 31, eli yläkäyrillä mennään...
Nyt pitää mennä jatkamaan tota pesänrakennusprojektia!
Niin eilen piti Lillille sanoa kun kysyit niistä liikkeistä että onko haikea mieli, niin KYLLÄ!! Tämä kun on 99,9% meidän vika vauva niin kyllä olen yrittänyt nauttia koko rahan edestä näistä ihanista pienistä (ja isoistakin) liikkeistä, on tämä vaan niin ihanaa ja ainutlaatuista. Ja kun se vauva-aikakin menee niin nopeaa ja sitten yks kaks ne on tollaisia koululaisia niinkuin minun aiemmat vauvat jo on, haikeaa!!
t. mariadee 29+6
[color=purple]Suhmuralle: Kannattais se käydä lekurilla. Kuulostais ihan hiivalta. Antibioottikuuri + raskaus on hyvin todennäköinen hiivan aiheuttaja. Tai ootko ennen syönyt Kefexiniä? Voihan se olla allerginen reaktio.
Miusta tuntuu, että vauvan liikkeet on tosi paljon vähentyneet. Sillä ei varmaan oo enää niin paljon tilaa liikkua ja nukkuisko enemmän kun nyt on se aivojen kasvu päätehtävänä. Liikkuu se aina sen verran kuitenkin ettei tarvii miettiä onko elossa, paitsi välillä huolestun kyllä siitäkin. Tää kaveri kun on ollut aika villi potkimaan. Mut mulla on istukka takaseinässä, joten oletettavasti se on kasvot sinne istukkaan päin, eli potkii selkään. En sit varmaan niin paljon tunne niitä liikkeitä.
Vielä käyn viimeisiä vääntöjä tuon opinnäytetyön kanssa. En itse kyllä enää löydä siitä fiksua korjattavaa. Rupeen vaan korjaamaan väärään suuntaan jos vielä koskenkaan koko työhön. Toukokuun puolessa välissä on vielä syventävien lopputentti. Pitää rueta siihen keskittymään, että saa tän lukuvuoden kunnialla loppuun asti.
Lähden tästä talsimaan kirjastoon ja sitten meen yliopistolle syömään. Vietän vapaapäivää ja säätiedotus lupas auringonpaistetta. Eipä oo toistaiseksi aurinkoa näkynyt, ihan sateinen keli vaan.. =(
Tytteli-83 rv 32+1
Nopeesti tulin vilkasemaan ennen kuin lähden liikkeelle.
Jamesiina: olet saanut varmaankin hiivan antibioottikuurista, joten hae lääkettä apteekista/käy terkkarilla tarkistuttamassa.
Lilli: liikkeitä tulee ikävä! Tää on meidän viimeinen vauveli kanssa.
G: Olen ollu ihan älyttömän väsynyt, nukkunut siis päivänet+nukahtanut viim kymmeneltä. Onko muilla samaa?
G: Malttamattomuus lisääntyy, en millään jaksaisi odottaa vauvan syntymää. Mitens muut?
Oma (.) Kauheesti vihloo ja painaa tonne alas " pipariin" taitaa vaavi olla aika alhaalla. Eiks toi vihlominen viittaa kohdunsuun avautmiseen/pehmenemiseen? Supistuksia ei ole kauheemmin nyt ollut, enemmän tota painontunnetta/vihlomista/viiltelyä.
Vauveli on kyllä hauska, eilen söin taas jäätelöä illalla ja johan jmpat alko!!!Aattelin et se potkii/punkaa jo pois kun vauhti oli niin kova. Auts!
Ihana ois jotenkin jo saada vauva sylkkyyn!
Tulen uudestaan päivemmällä!
Mies muuten hakee tänään pakkauksen postista, ihanaa pääsee hiplaamaan pikkuvaatteita!
Helmis: ONNEA lipumisesta avioliiton rauhaisaan satamaan! :)
Lytellä oli tiskiG: Meillä on kone, inhoan myös käsin tiskaamista, mutta vain jos joudun tiskaamaan kotona. Ystäväni luona tai äitini kotona tiskaan mielelläni käsin. Hmm.. Jotenkin outo? No ehkä se pakko (jos ei ois konetta) tekee siitä epämiellyttävän tehtävän..
Anu: Meille tulee esikoinen
Miona: Kyllä minäkin olen joskus hyvinkin itku/kiukkuherkkä. Joskus ymmärrän itsekin, että johtuu hormooneista. Mies saattaa laskea leikkiä jostain viattomasta asiasta, ja suutun ihan silmittömästi (toki lepynkin sitten helposti) ja televisiota katsellessa on itku hyvin herkässä..
En jaksais myöskään odottaa, että tämä jo syntyisi. Osittain siksi, että tämä tukala olo vähän helpottaisi, mutta myös muuten. Tänään esimerkiksi laitoin eiliset vauvanvaate pyykit kaappiin, järjestelin koon mukaan suurimmat taakse. Suunnittelin jo mitä laitan minkäkin kanssa yhteen, ja mitä vaatteita laitokselle mukaan ja kaikkea.. Kun sais jo pukea meidän rääpäleelle vaatteita eikä vain haaveilla!!
Suhmura: et tarkoin eritellyt, että mistä turvoksissa/kutiaa, jos häpyhuulien tienoilta, voi syy olla hiiva (tai hanganneet alusvaatteet). Jos peräaukon luota, ehkä sinulla on peräpukamia? Kannattaa kysäistä neuvolasta seuraavalla kerralla, jos et heti lääkäriin halua.
Mrs.Marple & Rääpäle, rv 32+5
Kiitoksia kommenteista. Epäilyt on ollu hiivassa itelläki, mut toisaalta taas harrasteltiin miehen kans kyllä toissailtana... Ja välillä ei tunnu mitään tuolla sit... Häpyhuulet siis turvoksissa eikä vaan ihan vähän. On ollu kerran aikasemmin tuo sama kuuri mut en muista tuliko sillon sama.. Taijan soittaa terkalle kumminki...
Pojan kummitäti tuli leikkimään herran seuraks, saa vähä ite levähtää...
Oli muutaki mistä piti kirjottaa mut sama pää kesät talvet...
Suhmura
Lilli: Mulla esikoisen synnyttyä muutaman päivän päästä iski ihan hillitön kaipuu mahaan. Nyt sit pitäis muistaa nauttia viimesen päälle, taitaa olla viimenen lapsi jos ei sit iltatähtee....
VäsyG: Enää ei mahotonta väsymystä oo, enkä voi nukkua päikkäreitä ku sit on tosi töks-olo...
MalttamattomuusG: Nyt on hetkellisesti tunne et onneks on vielä noita viikkoja eessä, kerkee pojan kans olla kaksin kunnolla........
Kohta taas häiriköin varmaan... ;)
S
Siis aivan järkyttävä yö.Illalla pukkas sitten lämpöö ja oli tosi kauhea olo. Menin nukkumaan tosi aikaisin. Yhden maissa yöllä olin jo niin kovassa kuumeessa,etten ikinä ole ollut. Mikään asento ei ollut hyvä. Sydän löi niin kiivaasti,että luulin sen tulevan rintakehästä ulos. Rintakehän päällä oli ihan hikilammikko ja lakanat ja peitot oli ihan likomärät. Siinä sitten mies tietty oli ihan paniikissa ja oli kuskaamassa mua ensiapuun,kun se ei ollut koskaan nähnyt mua noin kipeenä. Mä halusin vielä odottaa jonkin aikaa ennen kuin mentäis.Olo alkoi helpottamaan joskus kuuden maissa sen verran että sain vähän edes torkuttua. Nyt sitten on vain vähän lämpöä enää ja tukkoinen olo.
Mitähän ihmettä se oikeen oli? Ei kai vai mitään synnytyksen käynnistymiseen liittyvää?
Nyytti oli kans yöllä stressaantunut,potki vimmatusti masussa. Nyt taitaa raukka nukkua.
Neuvolaan pitäis lähteä ihan just. En viitsi peruuttaa kun menee sitten viikolla ainakin eteenpäin. Tulen sitten suoraan kotiin nukkumaan sen jälkeen. Jos vielä väsyttää.
Neljäkö:kyseli siitä ollaanko malttamattomia näkemään nyytti maailmassa. Musta alkaa tuntuun siltä että vois jo piakoin syntyä. Ei olis kiva jos menis paljon yliaikaiseksi. Sitten tulee ainakin tukalat oltavat.
Lytte:teki gallupii käsin tiskauksesta. Mä inhoo tiskata käsin. Se oli meillä ennen aina vakio riidanaihe,että kuka tiskaa. Mies ei ennen halunnut millään tiskikonetta hommata. Onneksi meidän nykyisessä asunnossa on tiskikone valmiina,niin se oli vähän niin kuin pakko sen ottaa. Ja nyt mies ei mistää hinnasta luopuis enää tiskikoneesta. Mä sille välillä aina huomatankin,että halusiko se nyt alkaa tiskaan kun on tehty ruokaa ja tiskiä on vino pino. No nykyään on sitten yks riidan aihe vähemmän :)
-no nyt menen valmistautumaan sinne neuvolaan.
Lilli81 33+6
Tuntuu kun tätä pinoa lukee et joka puolella paistaa arska, täällä on pilvistä, höh. Näyttää siltä et sadekin vielä tänään saattaa tulla :( Pitää muistaa hakee pyykit sisälle ettei ihan kastu. Eilen oli kyllä ihana ilma ja tuli ulkoiltuakin tytön kanssa, piristi kummasti!
Nyt on selkä ja lonkat ihan tuusan paskana...Yöllä ei millään meinannu hyvää asentoa löytyä. tekis hieronta varmaan gutaa mut miehelläkin nyt käsi hiukan pipi ni ei pysty siihen...No, pitää tää päivä nyt lepäillä vaan jos auttas vähän je helpottas oloa. Lisäks närästää ihan kauheesti. Onkos muuten tietoo saako rennietä ottaa???? Ohjeessa sanotaan et pitäs lääkärin kanssa neuvotella. Neuvolassa tiistaina kysyin ja sijaistäti sanoi että ei suosittele mitään närästyslääkettä jos vaan pystyy olemaan ilman?!!!!! En sitte oo uskaltanu ottaa mitään. Pitää vaan välttää ruokia jotka tuntuu närästävän enemmän.
G: Tiskauksesta. meillä kone tiskaa astiat. Paistinpannut, puuukauhat ja kattilat tiskailen itse. Ja joskus muutenkin jos on kiire saada astioita tai jotain.
Postia oottelen, sais tulla. Pitäs tulla maija poppanen-dvd.
Oma (.) Tänään vähän hiljasempi päivä. Toisina päivinä kova tohina päällä, mut eipä sitä itsekään aina niin pirteä ole. Pääasia et siellä nyt jotain liikettä tuntuu.
Queen rv 33+6 ja neiti 1/05
[color=hotpink]alkoi niin ihanan aurinkoisena ja nyt noita pilviä on kerääntynyt...höh
aapuva...oon hakenut itelleni tuollaisen laskurin huuto.nettiin ja tajusin että mulla on enää 58päivää laskettuun aikaan...niin vähän...
tässä osoite: www.snugglepie.com
tuolla on kaikkee ihanaa laskettuaika laskuria ym. käykää kahtomas :)
ANOPPIKESKUSTELU: mulla ihana anoppi :D
aina on auttamassa ja muutenkin tullaan ihan mielettömän hyvin juttuun! asuu nykyään reilun 30kilsan päässä. ennen asui 5kilsan päässä ja nähdään tosi usein.
MATKA SYNNÄRILLE:oiskohan tästä jotain 20-30km...tuusulantietä porotellen pääsee oikein kivasti...ellei sitten just ruuhka aikana yritä päästä...
en muista oonko jo tän kertoillut mutta voisimpa ihan huvikseen rustailla:
[color=blueviolet]kuopuksen synnytyksen alkumetrit:
Aamulla heräsin klo 8.00...supisteli kovempaa kuin aikaisempina iltoina.
soitin miehelle heti noustuani että tänään se sitten tulee :))
mies kysyi tuleeko kotiin (oli töissä), sanoin että ei nyt vielä tarvii. kun kestän vielä ihan hyvin...käski soittamaan anopille että tulee kattomaan lapsia ja vaari sitten voi heittää sairaalaan jos tuntuu siltä...
sanoin että ei mitään hätää ...vastahan nämä supistukset alkoi...
8.15 soitin anopille, sanoin että voivat tulla sitten kun kerkeävät
8.30 soitin uudestaan, sanoin että voisivatko tulla sittenkin HETI :)
9.00 lähdettiin hirveissä tuskissa ajamaan kohti synnäriä...kyllä tuntui matka pitkältä :((
synnärin ovella alkoi valumaan nestettä...yök
minä fiksuna tokaisin apelle että mun pitää hakee vessasta paperia :DDD johon appiukko sanoi että ei tässä nyt kuule mitään paperia lähetä hakemaan :)))
n. klo 12.30 syntyikin sitten mimosa tyttönen
tämä toinen synnytys oli niin helppo ensimmäiseen verrattuna että olisin voinut lähteä vaikka samantien lenkille siitä synnytys pediltä .))
[color=hotpink]voi nyt unohdin mitä muuta mun piti rustailla...höh...
no tuun vaikka uudemman kerran, ja tällä kertaa avaan toisen sivun avuksi!
krisse,tytöt ja Aurora/Antonio rv31+5
Mariadee: kokoarvio 33+4 (eli eilen) oli käsituntumalla lähes 3 kiloa ja ultralla 2.8 kg. Eli ihan käyrien ylärajoilla. 28+3 oli jo 1.5 kg ja 26+3 oli 1100 g, eli koko ajan on mennyt tuolla yläkäyrällä. (31+ viikolla oli lääkärille tullut nähtävästi mittavirhe, kun silloin sanoi keskikokoiseksi.)
Esikoiseni oli 42+0 syntyessään 3.6 kg eli siksikin olen niin ihmeissäni tästä kokojutusta.
Nyt odottelen tuloksia aamun sokerirasitustestistä. On tosi väsynyt ja huono olo siitä.
äitimiia
Täälläkin aurinko paistaa pitkästä aikaa ja lämpöasteitakin on 5! :))))))
Jotenkin piristää itteäkin. :))
Susselle tuohon sisko-juttuun vielä:
Meillä on ollut mun siskon kanssa ihan lapsesta aika heikot välit. Kuvaavaa on, että mun ylioppilaskeväänä se tuumas lakkiaisia laitettaessa, että nyt se tajuaa, että määkin oon ihminen. Pahoitin mieleni. Siihen sisko tuumi vain, että se tarkottaa, mitä sanoo ja sillä selvä.
Sen mielestä en ole koskaan osannut tehdä mitään, vaikka ulkopuolisten, sukulaisten ja kaverien mukaan homma on vähän toisinpäin. Itse olen tosi tarkka ja teen kaiken perusteellisesti; Sisko taas on aika hutilus, eikä malta opetella asioita loppuun asti. Näkyyhän se sitten lopputuloksesta.
Pian kolme vuotta sitten isäni täytti 60v ja pätettiin pitää isän juhlat pienimuotosesti meidän uudessa omakotitalossa, kun ei haluttu vuokrata mitään juhlatilaa. Päätettiin myös, että pidetään pienet ja rauhalliset suvun kesken. Sisko loukkantui hirveästi, kun en suostunut sen ehdotukseen laittaa juhlista isälle ylläriksi hurjat megabileet. Meidän lapset oli sairastanut kuukautta ennen juhlia vesirokon ja niitten lapset sairastu juhlien jälkeen vesirokkoon. Sisko syytti siitäkin minua. Niinpä juhlien jälkeen sisko keräsi tavaransa ja ilmoitti, ettei hänellä ole minulle enää mitään asiaa. Puoleentoista vuoteen se ei sitten halunnut puhua mitään saatikka tavata. Viime kesänä veljen häissä se sitten kysyi ohimennen, voitasko unohtaa menneet ja yrittää olla väleissä. Sanoin, että sopii mulle, kun en ole välejä halunnut katkaistakaan.
Tuon puolentoista vuoden aikana meidän muut sisarukset asettui vahvasti minun puolelle ja kukaan ei halunnut pitää yhteyttä siskooni. Nyt siskoani on sitten vuoden kaivellut, että välit muihin sisaruksiin on heikot. niitä se yrittää paikkailla takanapäin puhumisella. Yritin kerran puhua aiheesta ja sisko tuumi, ettenkö antanutkaan hänelle anteeksi silloin häissä.
Olen sitten yrittänyt ajatella, että parempi lienee tämä laihakin sopu.
Veljeni on sanonut, että siskollani on vahvana äitini sairauden piirteitä, mutta jotenkin tuntuu liian raskaalta uskoa kaiken hirveyden toistuvan uudelleen.
Antteksi tämä vuodatus, mutta tuntuu jotenkin helpottavalta purkaa tätä kurjaa oloa!
Suhmuralle:
Samoin kuin muutkin, epäilen kurjaa oloasi hiivan aiheuttamaksi. Käy nlassa hiivakokeissa, niin pääset kurjasta olostasi mahdollisimman pian! *Paranemishali!*
Lilli ja mariadee ainakin pohtivat tuota lapsilukua-
Meillä tämä neljäs olisi aikeissa myös jäädä kuopukseksi. Olen yrittänyt nauttia vauvasta aivan täysillä koko odotuksen. Nyt on jotenkin ristiriitainen olo, kun toisaalta on kipeä ja haluaisi vauvan syntyvän, toisaalta tietää, että niitä liikkeitä ja kaikkea tätä tulee vielä hirveä ikävä.
Mieskin aina välillä vitsailee, että maltetankohan me jättää tätä touhua vielä... :))))
Neljäkö ainakin pohti malttamattomuutta saada vauva syliinsä. Sitäkin on vahvana ilmassa. Olisi niin ihana päästä hoitelemaan ja paijailemaan vauvelia. Imettäminen on myös ihanaa ja odotan malttamattomana niitä rauhallisia hetkiä kahden vauvan kanssa! :))))
Oli helpottavaa lukea, että muillakin tunteet heittelee.
Eilen illalla nukkumaan mennessä jotenkin omaa oloa helpotti, kun mies silitti peittojensa välistä masua ja poskeani ja matki pikkuisella ja hyvin nuhaisella äänellä kuopustamme: " Mulla on sua ikävä!" :))
Mies on nyt nukkunut vällyissään yksin, kun ei halua tartuttaa flunssaansa minuun. Lisäksi mulla on koko ajan hiki ja miestä palelee kuumeissaan, joten normaalista sylikkäin nukkumisesta ei tule mittään.
Pieni silitys, niin lohdullinen! :))))
Nyt saa riittää tämä romaanin sepustus ja painun takaisin töihin, ainakin yritän siis keskittyä... ;))))))))))
M 33+1
Mulla on nykyisin kaikki tavarat hukassa ja sanat sekaisin, nyt näyttää sitten etten osaa enää oikeinkirjoitustakaan... :)))))))))))
Moi vaan kaikille!!!
Minäkin ehdin pitkästä aikaa kirjoittaan, tuolla taustalla vaikutellu enemmänki.. aika aina nii kortilla ettei ehdi kirjoittamaan.
Mut asiaan, olo on mitä mainioin. Maha kasvaa ja yöt alkaa olla melkoista rumbaa...
Eilen oli neuvola ja verenpaineet oli hiukka koholla 134/78 ja valkuaista oli taas yhdellä plussalla...:( Sf-mitta oli kasvanu älyttömästi, nyt jo 32, esikoiselta oli viikolla 39 sf 32 senttiä...
Ihan mielenkiinnolla kuulisin millaisii mittoja teillä on? Ettei tämä nyt toivottavasti mikään norsu olis... Vähä jänskättää... Jos viel oikeen kasvaa nii täytyy yrittää päästä ultraan et kattovat vähän kokoa ku menivät sitä LA:ta viikolla siirtämään eteenpäin...
Mutta eipäs tänne ihmeempiä, kevättä odotellaan ja jäitten lähtöä joesta
Aurinkoisia päiviä kaikille!
LapinMamma
Oli pakko eksyä jakamaan yks sydänkohtaus... Kävin tossa kotivaakalla pitkästä aikaa - no arvatkaapa mitä vaaka näytti??
112kg ja vaikka kuinka siinä ees taas steppasin ni aina vaan näytti. Arvatkaa kuka pelästy ja oli jo suurinpiirtein menossa äitipolia kohti aivan valtavan painonnousun takia.... Sitten vasta astu toi järkeily kuvaan. Pitäishän mulla olla aivan valtava turvotus, jos paino ois tollanen, eikä olokaan vois olla hyvä... No ropasin sit patterit irti ja takas ja siirsin vaakan paikkaa... 63kg huh kun helpotti!!
Aivot on joo narikassa, mut tuli niin uskomaton olo. Ja painoahan on nyt kaikkinensa tullu toi 1,6 kg lisää et sillai.
Olihan kiva, kun taustalta tulee kirjottelijoita. Muutkin ahkerasti mukaan. Mun sf oli tossa30+5 , 27,5cm eli suoraan keskikäyrällä.
Joo vetäydyn päikkäreille huojentuneena...
Lytte
[color=red]Tuntuu hyvältä olla ROUVA :) (vaikkakin outoo...)
Mtähän sitä sitten piti kommentoija! Sama ongelma jatkuu aina vaan, pää on kuin tuulitunneli... Kuten Mionalla, myös minulla on aina tavarat hukassa ja unohtelen sanoja yms. Saatan miehelle jankuttaa vaikka ja kauan " no se, mikä senyt on, se sellainen..." Ukolla on hauskaa, kun se tietää mitä tarkoitan mutta ei auta vahingossaan. Julkeaa, sanon minä :)
Siittä henkisestä iästä, tein testin vajaa kuukausi sitten saatuani linkin sähköpostiin. No mun henkinen ikä oli 19??!!? ja mä siis oikeesti täytän syksyllä 30 ja oon pian kahden lapsen äiti. Jotta kai se hiukan tuohonkin suuntaan huolestuttaa :) Mies on kanssa 30 oikeesti, mutta henkinen ikä sillä oli 54vuotta.... Hih, mitenköhän me oikein päädyttiin naimisiin :)))
Tiskeistä: Meillä on apk, ja jos ei olis niin mies saisi tiskata. Mä vihaan tiskaamista NIIIIIIIN paljon!!
Voi hitsi, kun en nyt yhtään muista enemmän mitä mun piti jutustella :(
Tänään kävin siellä pelkopolin synnärikäynnillä ja se oli hyvä käynti! Nyt on taas hiukan huolettomampi fiilis, vaikka kyllä mun vielä siellä tarttee käyä. Oli kyllä ihana kätilö jonka kanssa juttelin, toivottavasti sattuisi vuoroon kun oikeesti synnytän.
Omassa navassa ei mitään ihmeitä. Supistelee ja lonkkia kipunoi, mutta en ole niistä kovin huolissaan. Kait ne tässä vaiheessa kuuluu jo yhden jos toisenkin mamman arkeen. Vauva on ollut pari päivää rauhallisempi, eilen se jotenkin kaiversi itteensä tuonne ihan alas.
Yölläkin supsiteli miltei säännöllisesti mutta loppui kyllä aamua kohti.
Oli kyllä niiin haiku mieli käpsytellä siellä kättärillä tänään. Tasan kaksi vuotta sitten jäin sinne käynnistykseen ja 21.04.04 klo 09.09 tyttäremme näki päivän valon. Vielä kun sitä synnytystä käytiin siinä läpitte niin....
Huomenna onkin pimatsun 2vee neuvola synttärilahjana. Ihan jännittää noit pituudet ja painot yms. Ja osaako se käyttäytyä, alkaa olla uhman ensioireita meillä ilmassa.
Nyt pitäis lähteä laittamaan simat tulemaan, ihan kohtahan on jo vappu. Ja mä oon ihan hulluna simaan, tosin sitä juotuani näytän ihan vappupallolta :D Ehkä nyt kukaan ei huomaa eroa, kun oon aika ilmalaiva jo muutenkin...
Mukavaa päivää taas kaikille!
Palaillaan ehkä myöhemmin vielä :)
Helmis ja Onsku 30+6[/color]
Eli palasin just neuvolasta kotiin. Kaikki meni ihan päin mäntyä sielä. Arvot oli ihan mitä sattuu ja masukaan ei ole kasvanut viimeiseen neljään viikkoon.
Eli mun SF-mitta on ollut 29 ja sitten kerran se oli 30 ja sen jälkeen nää viimeiset kolme viikkoo masun mitta on ollut ton 29cm. Eli olen sieltä yläkäyriltä tipahtanut ihan alakäyrille. Ne vakuutti ettei ole syytä huoleen,voi kuulemma johtua ihan vauvan asennosta.
Vauva on edelleen aivan ihmeellisessä asennossa. Ne meinasivat,että se olis pääalaspäin ja makaisi sielä niin kuin 90 asteen kulmassa peppu vasemmalla ja jalat suorana oikealle päin. Siinä oli ihan kaks täti ihmettelemässä tota asentoa. Laittoivat sitten lähetteen äippäpolille tarkistukseen kun eivät voineet sanoa mitään 100%sesti. Äpppäpolilta tulee sitten kuulemma kutsu 1-2 sisään sinne.Ei mitenkään helpottanut mun oloa vaikka kuinka vakuuttivat olevan varmasti kaiken kunnossa,mutta varmuuden vuoksi haluasivat tarkistaa asian.
Sydänäänet saatiin kuitenkin kuulumaan vahvasti 130. Joka oli kuulemma hyvä merkki.
Verenpaineet oli tosiaan 102/80, eli kuulemma tosi ihmeelliset siihen verrattuna mitä mulla muuten on. Sekin piti monta kertaa mitata,kun eivät uskoneet mittaria.
Hemppa oli laskenut se oli 118. Mutta kuulemma vielä ihan hyvä.
Nyt sitten kuitenkin olen huolestunut,että onkohan kaikki kuitenkin kunnossa. Vaavikin on niin hiljainen. Sieläkin mainitsin,että vaavi on hiljainen,mutta ne meinasivat,että voi johtua ihan hyvin siitä kun olen kipeä.
Että sellanen neuvolareissu tällä kertaa.
Pitää mennä laittaan jotain ruokaa,palaan varmaankin illan mittaan!
Lilli81 33+6
Täällä tosiaankin paistaa aurinko pilvettömältä taivaalta ja tänään ei ole tarvinut niistääkään kun kaksi kertaa. Kertakaikkiaan siis hyvä aamu=)
No syytä ollakin, koska huomena on sitten tytöllä tarhapäivä ja äitillä työpäivä. On tää saikku ollu ihan paikallaan molemmille. Selvästi on saanut levättyä. Ääni on edelleen maassa, mutta eipä sitä kai huomenna tarvi;-)
Käy jännittäväksi tämä meidän elo, kun tuo miehen sisko menee huomena Ä-polille. On silloin 41+4, toivottavasti kaikki hyvin. Käynnistelemään alkavat vasta ens ma, jos kaikki on mallillaan. Oon kieltämättä malttamaton.
Mionan juttuja lukiessa tuli sellanen tuttu olo. Mies paljon useemmin ostaa ittelleen just lenkkarit tai verkkarit tai paidan. Sit mä jostain käsittämättömästä syystä pahotan mieleni, kun en itte saakkaan. Mä niin ootan noita hamekelejä, kun mulla on tossa jo hetken ollu valmiina farkku äitiyshame. Täytyy kehasta, että onnistu tekele tosihyvin. Sais ton oman ompelukoneen toimimaan ni ei tarvis äiteellä käydä huruttamassa. Meiän mamma, kun aina sitten on siinä olan päällä valvomassa;-) Tosin ei mulla vielä ois paikkaakaan sille omalle koneelle, kun kodinhoitohuone on kalusteita vaille.... Eilen just saatiin hyvä keskustelu kaakelista. Oltiin jo sovittu et millaset ja sit mies tahtoki sellaset, jota mä olin tossa aiemmin ehdottanut, mut oli itte hylänny. Joo kyl on ihmiselo hankalaa.
Masussa pungetaan tosiaan alaspäin. Taitaa kaveri jotenkin ottaa tosta poikkiasennosta vauhtia ja sitten täräyttää tonne alas niin, et illallakin tuntu, kun joku ois tulossa haaruvälistä ulos. No ihmetellään tätä tiistain neuvolaan asti...
Lytte ja Masukki 31+5