Yökylässä Maria Veitola - Laura Huhtasaari
Kohta alkaa, popparit on valmiina ja viini kaadettuna lasiin :)
Kommentit (541)
Vierailija kirjoitti:
Häpeäisin vanhempina silmät päästäni noin huonosti kasvatettua tytärtä! Järkyttävä. Olisin Marian sijassa sihissyt sille että painu helvettiin siitä sössöttämästä ääliö.
Olet selvästi huomattavasti Huhtasaarta parempi kasvattaja. Lapselle sihisten kiroilu ja haukkuminenhan on erittäin rakentavaa ja hyödyllistä. Mutta lastenkasvatuksestahan Sinulla selvästi ei ole mitään tietoa, eikä omia lapsia. Ja jos nyt sattuisi olemaan, niin kehotanpa käymään lastenkasvatuskurssin ja lukemaan hieman kirjallisuutta kehitykseen liittyen. 🙃 Se on jännä, että lapsi saa vihat niskaansa huonosta/virheellisestä käytöksestä, jota aikuiset taas saavat harrastaa mielinmäärin vaikka käytöstavat olisi jo pitänyt oppia.
Vierailija kirjoitti:
Maria on 2000-luvun Hermunen. :) Sama tv-kanavakin.
Mitäköhän hermuselle muuten kuuluu, hävisi kuin pieru saharaan.
Joo maria on vähän ärsyttävä hahmo, haluaakin varmasti olla, mutta kyllä hän hyvää työtä tekee ja tämä ohjelma saa oikeesti näkemään että erilaisuus on hieno asia, eikä ihmistenh tarvitse erilaisten mielipiteiden takia vihata toisiaan, vaan viihtyä hyvin yhdessä.
Jokainen ihminen on sellanen helmi, täysin erilainen kuin muut, se mulle tulee mieleen kun katson ohjelmaa, ja se tekee tästä mielenkiintosen ohjelman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän Laura oikeen ajatteli, kun lähti tuohon ohjelmaan? Tiesi varmasti, että kemiat ei kohtaa Marian kanssa ja ohjelmasta ei tule mukava ja leppoisa, joka kirkastaisi hänen kuvaansa.
No ne vaalit tulossa, ihan sen takia 🙄
Eihän tosta ollut mitään hyötyä vaaleihin, kun esitettiin niiden jälkeen.
Samaa ajattelin kyllä, mutta olikohan jaksojen esitysjärjestys jo lyöty lukkoon kuvausvaiheessa? Ehkä Laura toivoi, että olisi esitetty ennen vaaleja tai vaalien aikaan, mutta ohjelman tuotanto päättikin toisin. Koskas näitä alettiin esittää?
Mutta onhan poliitikolle joka tapauksessa hyötyä esillä olosta, vuoden kuluttua on seuraavat vaalit. Siinä varmasti syy perheen ja asumisen esittelyynkin.
Mitäs palstamammat ovat saaneet palkaksi 14-16-vuotiaana lastenhoidosta? Lauran lastenhoitaja ei näyttänyt 16-vuotiasta vanhemmalta, eli tuskin on koulutusta työhön.
Itse sain 6€/h tai esim. könttäsummaksi sovitun 20€ n. 4h kaitsemisesta, ilman kuittia totta kai. Ei yläaste/lukioikäisenä ollut paljoa muita töitä vaikka miten haki. Kesätyöarvonnatkaan eivät koskaan osuneet minuun, joten olin todella tyytyväinen "orjapalkkaani". Jos 16v lukiolainen hoitaa naapurin lapsia kahdesti kuussa ja tienaa sillä 40€, tekee se vuodessa jo 480€ joka on enemmän kuin työtä tekemättömän tulot. Itse opin säästämään enkä olettanut, että joka palkasta tulee voida ostaa uusi puhelin tai merkkifarkut... Vanhemmat elättävät vielä tuon ikäisen, eli kaikki itse tienatut ovat vain plussaa! He eivät maksa vuokraa tai ruokia siitä vitosesta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän Laura oikeen ajatteli, kun lähti tuohon ohjelmaan? Tiesi varmasti, että kemiat ei kohtaa Marian kanssa ja ohjelmasta ei tule mukava ja leppoisa, joka kirkastaisi hänen kuvaansa.
No ne vaalit tulossa, ihan sen takia 🙄
Eihän tosta ollut mitään hyötyä vaaleihin, kun esitettiin niiden jälkeen.
Vuoden päästä on tulossa oikea vaalirumba - eduskuntavaalit, europarlamenttivaalit ja mahdollisesti vielä maakuntavaalit. Politiikoille vuosi on lyhyt aika tehdä vaalityötä ja Huhtasaari aloitti sen jo pressan vaaleilla.
Itseä ihmetyttää vähintään yhtä paljon Veitolankin arvomaailma kuin Huhtasaaren, enemmänkin. Mitä kertoo hänestä, että ymmärtäväisestä kuuntelee Karalahden lehtolapsista ja huume- ym sotkuista sekä Nordinin pettämisistä, eikä niitä sen erityisemmin kyseenalaista. Räsänen kun taas haluaa uskoa Jumalaan ja silti painottaa, ettei pidä ketään eriarvoisena, saa osakseen arvostelua ja sama Huhtasaaren kanssa. Väkisin yrittää saada huonoon valoon tietyt ihmiset, kun taas pettäminen sun muu on nykypäivän maailmassa ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen teatteria tuo kukkajuttu?
Kuvauksessa mies tuo Lauralle kimpun kukkia heidän hääpäivänään, kun tulee töistä ja Laura ottaa ne iloisesti vastaan, vaikka samat kukat - vaal.punaiset liljat ovat olleet koko päivän keittiön pöydällä maljakossa kun Maria Veitola tuli kylään ja Laura keittää tulokahvit ja samat kukat näkyvät päivän aikana useamman kerran.
Ottiko mies keittiön pöydän maljakosta vanhat kukat ja antoi ne vain uudestaan Lauralle, kun muisti hääpäivån?
Hitsi, en huomannut tuollaista, nyt on pakko katsoa uusintakin.
Vierailija kirjoitti:
Argh Maria tenttaa rasismista jatkuvasti.
Koska maria tietää, että se on muotia ja on niin kauhean suvaitsevainen. Kummaa myös itkeä alaikäisen naapurin tytön 5 euron tuntipalkkaa. Kuitenkin kyseessä alaikäinen tyttö joka tekee hommia kaveripohjalta varmasti muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs palstamammat ovat saaneet palkaksi 14-16-vuotiaana lastenhoidosta? Lauran lastenhoitaja ei näyttänyt 16-vuotiasta vanhemmalta, eli tuskin on koulutusta työhön.
Itse sain 6€/h tai esim. könttäsummaksi sovitun 20€ n. 4h kaitsemisesta, ilman kuittia totta kai. Ei yläaste/lukioikäisenä ollut paljoa muita töitä vaikka miten haki. Kesätyöarvonnatkaan eivät koskaan osuneet minuun, joten olin todella tyytyväinen "orjapalkkaani". Jos 16v lukiolainen hoitaa naapurin lapsia kahdesti kuussa ja tienaa sillä 40€, tekee se vuodessa jo 480€ joka on enemmän kuin työtä tekemättömän tulot. Itse opin säästämään enkä olettanut, että joka palkasta tulee voida ostaa uusi puhelin tai merkkifarkut... Vanhemmat elättävät vielä tuon ikäisen, eli kaikki itse tienatut ovat vain plussaa! He eivät maksa vuokraa tai ruokia siitä vitosesta...
Mutta millaisen kuvan kansanedustaja antaa itsestään julkisesti, jos hän kertoo maksavansa perheen lastenhoitajalle 5€/h. Ei tarvitse olla ruudinkeksijä, kun ymmärtää mistä on kysymys.
Samaan aikaan Huhtasaari ja hänen kollegansa vaativat eläkeläismummoa maksamaan verot, jos sattuu aikansa kuluksi neulomaan villasukkia ja myy niitä torilla ja tienaa muutan euron, kun mummo saa lisätuloja pienen eläkkeen lisäksi.
Kovin on ristiriitaista Huhtasaaren puheet ja teot. Ja kysymys on vielä kansanedustajasta ja t.k.lääkärimiehestä, joiden palkka maksetaan verovaroista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen teatteria tuo kukkajuttu?
Kuvauksessa mies tuo Lauralle kimpun kukkia heidän hääpäivänään, kun tulee töistä ja Laura ottaa ne iloisesti vastaan, vaikka samat kukat - vaal.punaiset liljat ovat olleet koko päivän keittiön pöydällä maljakossa kun Maria Veitola tuli kylään ja Laura keittää tulokahvit ja samat kukat näkyvät päivän aikana useamman kerran.
Ottiko mies keittiön pöydän maljakosta vanhat kukat ja antoi ne vain uudestaan Lauralle, kun muisti hääpäivån?
Hitsi, en huomannut tuollaista, nyt on pakko katsoa uusintakin.
Ootko tosissas, katsot uusintana jotta voit tutkia tapausta nimeltä kukkakimppu. Ehkäpä hankit sen sijasta vaikka elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta millaisen kuvan kansanedustaja antaa itsestään julkisesti, jos hän kertoo maksavansa perheen lastenhoitajalle 5€/h. Ei tarvitse olla ruudinkeksijä, kun ymmärtää mistä on kysymys.
Samaan aikaan Huhtasaari ja hänen kollegansa vaativat eläkeläismummoa maksamaan verot, jos sattuu aikansa kuluksi neulomaan villasukkia ja myy niitä torilla ja tienaa muutan euron, kun mummo saa lisätuloja pienen eläkkeen lisäksi.
Kovin on ristiriitaista Huhtasaaren puheet ja teot. Ja kysymys on vielä kansanedustajasta ja t.k.lääkärimiehestä, joiden palkka maksetaan verovaroista.
Paljonko alaikäiselle pitäisi maksaa???????????? Taidat olla aika irti maasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veitolassa häiritsee ehkä eniten se, että hän tuo omat mielipiteensä esiin liian selvästi. Hänellä on ennakkoasenne haastateltaviaan kohtaan ja tuo sen esiin selkeästi. Tällainen ei mielestäni ole ammattitaitoisen toimittajan toimintaa. Toimittaja ei ole pääosassa eikä ketään kiinnosta hänen mielipiteensä. Hänen pitäisi osata olla neutraali eikä pyrkiä pääosaan. En ole persujen kannattaja enkä tue heidän mielipiteitään, mutta tällainen selkeä dissaaminen tuo sympatiat altavastaajan puolelle.
Eiköhän se ole koko ohjelöman pointti ja idea, että veitola menee yökylään ihmisten luo, joista hänellä on ennakkoasenne. Mutta joka kerta pystyy löytämään ihmisistä hyvää ja melkeinpä aina on tykästynyt ihmiseen.
Eli koko ohjelman pointti on minusta se, että erilaisuus on rikkautta. Voi tykätä toisesta ja löytää paljon hyvää, vaikka ei jakaisikaan samaa ajatusmaailmaa.
Vähän hölmö pointti sitten siinä mielessä että kertaakaan koko ohjelmasarjan aikana maria ei itse ole antanut ymmärtää oppineensa ennakkoluuloistaan mitään. Samaan viittaa sekin että seuraavassa ohjelmassa ja kaikissa haastatteluissa ohjelman ulkopuolella maria paahtaa eteenpäin samoilla vanhoilla nuoteilla kuin ennen ohjelmien tekemistä.
Miksi vaihtaa hyväksi todettua reseptiä, ja miksi marian pitäisi muuttua? Pointtihan on siinä, että ihmiset voi olla kavereita, vaikka olisivat ihan erilaisia.
Ehkä ei kannata katsella koko ohjelmaa, jos se menee noin tunteisiin.
Mulla menee vaan hyvällä tavalla tunteisiin, oon oppinut pitämään julkisuudenj henkilöistä, joita olen aiemmin inhonnut. Kuten esin huhtiskin ja moni muu. Onko se paha asia, ei.
Mikähän ihmeen kaveri se sellainen on joka heti eroon päästyään tekee kaikin tavoin selväksi ettei hän ainakaan tuollaisen kaveri ole vaikka hetken saikin teeskenneltyä normaalia käyttäytymistä vierailulla.
Pikemminkin homman pointti tuntuu olevan (kaikkien vierailujen osalta) se että ennakkoasennetta ei ole tarvetta muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuule lapset on hyviä aistimaan skisman ihmisten välillä. Minusta oli oikein mitä sanoi Marialle. Hän on koko ajan katsonut lasta kuin halpaa makkaraa. Maria käyttäytyy tosiaan kuin umpimielinen juntti peräkylältä, sulkeutunut, vittuuntunut. Miksi edes asuu Helsingissä.
Onko ihme kun maria on imatralta,imatra on oikeasti paska paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpeäisin vanhempina silmät päästäni noin huonosti kasvatettua tytärtä! Järkyttävä. Olisin Marian sijassa sihissyt sille että painu helvettiin siitä sössöttämästä ääliö.
Olet selvästi huomattavasti Huhtasaarta parempi kasvattaja. Lapselle sihisten kiroilu ja haukkuminenhan on erittäin rakentavaa ja hyödyllistä. Mutta lastenkasvatuksestahan Sinulla selvästi ei ole mitään tietoa, eikä omia lapsia. Ja jos nyt sattuisi olemaan, niin kehotanpa käymään lastenkasvatuskurssin ja lukemaan hieman kirjallisuutta kehitykseen liittyen. 🙃 Se on jännä, että lapsi saa vihat niskaansa huonosta/virheellisestä käytöksestä, jota aikuiset taas saavat harrastaa mielinmäärin vaikka käytöstavat olisi jo pitänyt oppia.
Meillä on ihan hyvin käyttäytyvä 6v lapsi,mutta jostain syystä puhelimeen puhuessa sillä on aina jotain asiaa ja kun käskee olemaan hiljaa alkaa kiukuttelu,sama jos puhut jonkun kaverin tai vastaavan kanssa,tunkee lapsi siihen höpöttämään ja kerjäämään huomiota,mistä se sitten johtuukin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veitolassa häiritsee ehkä eniten se, että hän tuo omat mielipiteensä esiin liian selvästi. Hänellä on ennakkoasenne haastateltaviaan kohtaan ja tuo sen esiin selkeästi. Tällainen ei mielestäni ole ammattitaitoisen toimittajan toimintaa. Toimittaja ei ole pääosassa eikä ketään kiinnosta hänen mielipiteensä. Hänen pitäisi osata olla neutraali eikä pyrkiä pääosaan. En ole persujen kannattaja enkä tue heidän mielipiteitään, mutta tällainen selkeä dissaaminen tuo sympatiat altavastaajan puolelle.
Eiköhän se ole koko ohjelöman pointti ja idea, että veitola menee yökylään ihmisten luo, joista hänellä on ennakkoasenne. Mutta joka kerta pystyy löytämään ihmisistä hyvää ja melkeinpä aina on tykästynyt ihmiseen.
Eli koko ohjelman pointti on minusta se, että erilaisuus on rikkautta. Voi tykätä toisesta ja löytää paljon hyvää, vaikka ei jakaisikaan samaa ajatusmaailmaa.
Vähän hölmö pointti sitten siinä mielessä että kertaakaan koko ohjelmasarjan aikana maria ei itse ole antanut ymmärtää oppineensa ennakkoluuloistaan mitään. Samaan viittaa sekin että seuraavassa ohjelmassa ja kaikissa haastatteluissa ohjelman ulkopuolella maria paahtaa eteenpäin samoilla vanhoilla nuoteilla kuin ennen ohjelmien tekemistä.
Miksi vaihtaa hyväksi todettua reseptiä, ja miksi marian pitäisi muuttua? Pointtihan on siinä, että ihmiset voi olla kavereita, vaikka olisivat ihan erilaisia.
Ehkä ei kannata katsella koko ohjelmaa, jos se menee noin tunteisiin.
Mulla menee vaan hyvällä tavalla tunteisiin, oon oppinut pitämään julkisuudenj henkilöistä, joita olen aiemmin inhonnut. Kuten esin huhtiskin ja moni muu. Onko se paha asia, ei.Mikähän ihmeen kaveri se sellainen on joka heti eroon päästyään tekee kaikin tavoin selväksi ettei hän ainakaan tuollaisen kaveri ole vaikka hetken saikin teeskenneltyä normaalia käyttäytymistä vierailulla.
Pikemminkin homman pointti tuntuu olevan (kaikkien vierailujen osalta) se että ennakkoasennetta ei ole tarvetta muuttaa.
Ja että selän takana voi haukkua, vaikka kamera käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä punavihreällä Marialla oli vaikeaa olla tuollaisen ääripään ihmisen kanssa tiiviisti yhdessä. Sen näki hänen kireästä olemuksestaan.
Mitäpä voi odottaa wannabe lesbolta, jonka ajatukset ovat pinnallisia tusina mielipiteitä. Tosiasiassa maria on landepaukku itä-suomesta. Se että on muuttanut punavuoreen ja omaa suvaitsevaisen valtatrendi ajattelun, saa vaan näyttämään sen koomiselta laumasielulta.
Ja kaikki tietää sen haastattelujen jälkeen, millainen ihminen Maria on, mutta ei millaisia sen haastateltavat on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhtasaaren mies ei ole terveyskeskuslääkäri, vaan Terveystalossa työskentelevä työterveyslääkäri.
Äitiydestä; Ohjelma alkoi sillä, että Laura kysyi lapselta, onko OK että Maria tulee yökylään. Oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Veitolalla ei ole ammattitaitoa juurikin siinä, että ei pysty pitämään omia mielipiteitään poissa ohjelmasta, vaan antaa ymmärtää, että Hänellä On Juuri ne Oikeat mielipiteet. Tuo asia nostattaa niskakarvani pystyyn.
Jotenkin ärsyttää tuo Marian tyyli, että aina pitää väkisin kaivaa jotain negatiivista. Luulisi, että vieraista saisi enemmän irti vilpittömän lämminhenkisessä ilmapiirissä. Nyt vaan töksäytellään, pompitaan aiheesta toiseen ja pyöritellään silmiä. Onkohan Maria muuten ollut yhteyksissä yhdenkään isännän kanssa näiden yövieras keikkojen jälkeen? Tuskin.