Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yökylässä Maria Veitola - Laura Huhtasaari

Vierailija
15.03.2018 |

Kohta alkaa, popparit on valmiina ja viini kaadettuna lasiin :)

Kommentit (541)

Vierailija
221/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä jakso ei ole onnistunut. Maria ei osaa ottaa tätä riittävän kepeästi eikä keskustelua oikein synny, sama oli Räsäsen kanssa (eli siis kun Marian ennakkoluulot ovat suurimmillaan) mutta siinä tapauksessa Räsäset pelastivat ohjelman. Väkinäistä. Ja Laura on yhtä ärsyttävä kuin aina, täynnä omaa kylmää erinomaisuuttaan.

Kyllä monille tuntuu ottavan koville iloinen, positiivinen, onnellinen ihminen. Heti on muka täynnä itseään, kun vähän hymyilee:D

Vierailija
222/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veitolassa häiritsee ehkä eniten se, että hän tuo omat mielipiteensä esiin liian selvästi. Hänellä on ennakkoasenne haastateltaviaan kohtaan ja tuo sen esiin selkeästi. Tällainen ei mielestäni ole ammattitaitoisen toimittajan toimintaa. Toimittaja ei ole pääosassa eikä ketään kiinnosta hänen mielipiteensä. Hänen pitäisi osata olla neutraali eikä pyrkiä pääosaan. En ole persujen kannattaja enkä tue heidän mielipiteitään, mutta tällainen selkeä dissaaminen tuo sympatiat altavastaajan puolelle.

Mua myötähävetti Marian käytös jo Matti Nykäs -jaksossa. Ei vaan voinut olla v*ttuilematta toisten selän takana.

Just tää on kiusaajan merkki, että kiusaa reppanoita. Maria on avoimesti ja julkisesti kiusannut ainakin Nykästä ja Tukiaista. En kehtaisi itse. Olisi edes ollut tiukka Jerelle, mutta sitähän se nuoli ja ihaili.

Nimenomaan; "kiusaa reppanoita", joka Laurakin siis on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauran mies on lääkäri.

lääkäri? Mä luulin, että on joku autonkuljettaja kun oli tuollaiset vaatteet töistä kotiin tullessaan.

Lääkärikin on ihminen!

Mikä tahansa on parempi kuin toimittaja.

Vierailija
224/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni ohi et mitä toi muksu sano Marian hiuksista?

Kysyi, että miksi kellään naisella on noin helvetin rumat ja lyhyet hiukset. Ei nyt ihan näillä sanoin, mutta ajatus siis oli tämä.

Täh?

Lapsihan kysyi, että "miksi sinulla on lyhyet hiukset?" Veitola vastasi, että "minä tykkään lyhyistä hiuksista". Lapsi tähän pikkuvanhalla Manaaja-äänellä, jotta "minä en".

Lapisitoimi tasan kuten Maria, joka intti ja intti sitä samaa ras is mi -kyysmystään, vaikka pöydässä istui pieni lapsi. Eikö toimittajalla ole sen vertaa pelisilmää, että olisi omat syvälliset ajatuksensa jakanut vasta iltateellä? Tosin saattoi olla, että hän lähti hotelliin klo 17.

Niinpä! Nyt ei näytetty Mariaa yöllä sängyssä kommentoimassa vieraitaan heidän selän takana eikä yöpisua ollenkaan! Olet Sherlock Holmes! 

Vierailija
225/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veitolassa häiritsee ehkä eniten se, että hän tuo omat mielipiteensä esiin liian selvästi. Hänellä on ennakkoasenne haastateltaviaan kohtaan ja tuo sen esiin selkeästi. Tällainen ei mielestäni ole ammattitaitoisen toimittajan toimintaa. Toimittaja ei ole pääosassa eikä ketään kiinnosta hänen mielipiteensä. Hänen pitäisi osata olla neutraali eikä pyrkiä pääosaan. En ole persujen kannattaja enkä tue heidän mielipiteitään, mutta tällainen selkeä dissaaminen tuo sympatiat altavastaajan puolelle.

Mua myötähävetti Marian käytös jo Matti Nykäs -jaksossa. Ei vaan voinut olla v*ttuilematta toisten selän takana.

Just tää on kiusaajan merkki, että kiusaa reppanoita. Maria on avoimesti ja julkisesti kiusannut ainakin Nykästä ja Tukiaista. En kehtaisi itse. Olisi edes ollut tiukka Jerelle, mutta sitähän se nuoli ja ihaili.

Nimenomaan; "kiusaa reppanoita", joka Laurakin siis on.

Laura antoi kyllä takaisin, toisin kuin reppanat. Ja tytär vasta antoikin!

Odotin parempia keskusteluja, mutta Marian provot tyssäsivät aina Lauran ope-vastauksiin.

Vierailija
226/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kieltämättä Marialla on ihan kamala tukka. Harmaa ja kynityn näköinen.

Sille sopi paremmin se tumma tukka kuin blondattu.

Vierailija
227/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jotkut ei halua esitellä sotkujaan koko kansalle

Eiköhän jokainen ole nähnyt sotkuja sen verran elämässään, että yhden ihmisen sotkut siihen päälle ei tunnu missään. En jaksa uskoa, että Huhtasaaren yläkerta olisi ollut kovinkaan julkaisukelvoton. Monella ihmisellä on vain sitkeässä se luulo, että juuri hänen kotinsa olisi kaikkein sotkuisin. Ei ole.

Jospa niillä on siellä svastikat makuuhuoneensa seinillä. :D

Vitsivitsi.

Aloin vähän (salaa) pitää Laurasta tän jakson kautta.. katsokaa nyt, puhun jo etunimellä, ennen kutsuin aina huhtasaareksi tai haukuin jollain "hullutsaari" ym nimityksellä. Nyt puhun jo Laurasta. 

Pidän tästä muutoksesta itsessäni. Toi Marian ohjelma tekee oikeasti hyvää työtä, tuo esiin että täysin erilaiset ihmiset voi jakaa mielipiteitä ja olla kavereita. Kuten Mariakin sanoi, häntä jo ällöttää tämä että puhutaan aina ääripäistä. 

Kyllä tämä ohjelma tekee selväksi, että erilailla ajattelevat voi tykätä toisistaan ja olla ystäviä. 

Tämä.

Vierailija
228/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä punavihreällä Marialla oli vaikeaa olla tuollaisen ääripään ihmisen kanssa tiiviisti yhdessä. Sen näki hänen kireästä olemuksestaan.

Vierailija
229/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laura on hyväntuulinen hönö ja Maria taas ärsyttävä ja asenteellinen. Raskasta katsottavaa tämä ristiriita. 

Ja toinen on erityisopettaja, ja toinen erityiskiusaaja. Muutaman kerran otti Laura vähän happea ennen ku ryhtyi valistamaan Mariaa. Lapsi oli ihana, kun puolusti äitiään ja antoi kuulua Marian hiuksista oikein kunnolla.

Niin että kiusaamista on hyvä opettaa lapsellekin? Ja tälle kiusaamiskommentille sataa yläpeukkua, on tämä av-palsta kyllä ihan huippu.

Mitä taas tulee Mariaan, niin ohjelman pointti on se, että Maria on oma itsensä ja kyselee tiukkoja ja antautuu itsekin ikäviin tilanteisiin. Ei se ole kiusaamista, että väittelee ja vaatii perusteluja, se on Marian työtä. Niin sen pitääkin tehdä.

"Valistamaan". Semmonen jännä juttu, että valistaakseen pitäisi olla oikeassa.

Jos vittuilee takaisin kiusaajalle, se ei ole kiusaamista vaan itsepuolustusta. Tässä tapauksessa lapsi puolusti äitiään.

Jos valistamis-termi ei auennut sinulle, niin sanotaan, että opettaja-Laura ryhtyi opettamaan Mariaa, joka käyttäytyi kuin erityisluokan ongelma-oppilas. Mikä oli tavallaan aika vitsikästä. Maria ei varmaan itse tajunnut...

En ole jaksoa nähnyt, mutta kommenttisi on aivan järkyttävä jo av-mittapuullakin. Lapsi puolustaa äitiään... Tosi tervettä.

Minulla on kolme lasta. He eivät ole mitään enkeleitä, välillä hypitään sohvalta ja sisaruksen kanssa on kränää. Mutta ikinä he eivät alkaisi haukkua vieraiden ihmisten hiuksia. Heille on opetettu sanoin ja esimerkin kautta, että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, ei tarvitse sanoa mitään. Ja että heidän ei tarvitse puolustaa äitiä, vaan äiti puolustaa heitä.

Kuten joku täällä jo sanoikin: lasten suusta ei kuule totuutta, vaan sen mitä perheessä puhutaan.

230/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Huhtasaari oli sellainen kuin odotinkin: iloinen ja ystävällinen. Maria Veitola oli hetkittäin kireän oloinen, mutta toisaalta sehän juuri teki ohjelmasta mielenkiintoisen. En edes olisi viitsinyt katsoa jaksoa (enkä aiemmin Päivi Räsänen -jaksoa), jos pientä rehellistä kitkaa ei olisi ollut. Sitäpaitsi lopuksihan Laura ja Maria totesivat, että heitä yhdistää juuri se suoruus.

Vierailija
231/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan järkyttävä toi vitosen tuntipalkka! Kai nyt jokainen tietää että vähintään kymppi pitää maksaa!

Aika moni aikuinenkin saa 10 euron tuntipalkkaa tässä maassa, ja maksaa siitä vielä veroa. Porissa on paljon työttömyyttä.

Tuossa asemassa olevalta voidaan kyllä odottaa korkeampaa moraalia ja omatuntoa, kun Huhtasaari on itse päättämässä lainsäädäntöä ja vaatii kansalaisten noudattavan lakia, jopa hän on itse ollut päättämässä rangaistuksista, jos kansalaiset eivät sitä tee.

Jos Huhtasaari hoitaa yhteiskunnalliset velvoitteensa, mitä hän on ollut päättämässä ja lastenhoitajan kustannukset ovat 5€/h niin se käytännössä tietää lastenhoitajan palkaksi 2-3€/h, josta vielä pitäisi vähentää verot ja silloin puhutaan jo 2€ netto tuntipalkasta lastenhoitajalle.

Jos Huhtasaari palkkaa perheelleen lastenhoitajan, eikä hoida vakuutuksia ja palkan sivukuluja, miten hän voi kansanedustajana vaatia sitä muilta tai yrityselämältå. Moni yrittäjä maksaisi palkat pimeänä.

Tuskin koululainen vielä tienaa niin paljon, että "pääsee" veronmaksajaksi.

Se ei kuitenkaan poista Huhtasaaren tai muidenkaan palkanmaksajien yhteiskunnallisia velvoitteita ja maksuja.

Huhtasaaren on turha puhua yrittäjyydestä ja työllistämisestä mitään, kun hän omilla toiminnallaan todennäköisesti käyttää pimeää työvoimaa, sillä tuo 5€/h on niin alakanttiin, oli kysymys vaikka opiskelijasta.

Vierailija
232/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusallinen tunnelma koko ajan. Aamulla Laura ilmoittaa lähtevänsä Helsinkiin töihin, huom kesä ja kansanedustajalla kesäloma, ja Marian pakko häipyä. Ts yksikin päivä Marian kanssa oli Lauralle tarpeeksi, jos ei liikaa.

Syyskuun alussa tämä on kuvattu. Lapsikin menee kouluun ja toinen tarhaan. Sillon oli vielä kesäistä.

Mä en kyllä huomannut mitään vihaa kummankaan puolelta. Outo ketju, haetaan väkisinkin jotain negatiivista, vaikka ohjelma oli ihan neutraali eikä mitään vihaamista kummankaan puolelta näkynyt missään. 

Vierailija
233/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole koko ohjelöman pointti ja idea, että veitola menee yökylään ihmisten luo, joista hänellä on ennakkoasenne. Mutta joka kerta pystyy löytämään ihmisistä hyvää ja melkeinpä aina on tykästynyt ihmiseen.

Eli koko ohjelman pointti on minusta se, että erilaisuus on rikkautta. Voi tykätä toisesta ja löytää paljon hyvää, vaikka ei jakaisikaan samaa ajatusmaailmaa.

Vähän hölmö pointti sitten siinä mielessä että kertaakaan koko ohjelmasarjan aikana maria ei itse ole antanut ymmärtää oppineensa ennakkoluuloistaan mitään. Samaan viittaa sekin että seuraavassa ohjelmassa ja kaikissa haastatteluissa ohjelman ulkopuolella maria paahtaa eteenpäin samoilla vanhoilla nuoteilla kuin ennen ohjelmien tekemistä.

Vierailija
234/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni ohi et mitä toi muksu sano Marian hiuksista?

Kysyi, että miksi kellään naisella on noin helvetin rumat ja lyhyet hiukset. Ei nyt ihan näillä sanoin, mutta ajatus siis oli tämä.

Täh?

Lapsihan kysyi, että "miksi sinulla on lyhyet hiukset?" Veitola vastasi, että "minä tykkään lyhyistä hiuksista". Lapsi tähän pikkuvanhalla Manaaja-äänellä, jotta "minä en".

Lapisitoimi tasan kuten Maria, joka intti ja intti sitä samaa ras is mi -kyysmystään, vaikka pöydässä istui pieni lapsi. Eikö toimittajalla ole sen vertaa pelisilmää, että olisi omat syvälliset ajatuksensa jakanut vasta iltateellä? Tosin saattoi olla, että hän lähti hotelliin klo 17.

Koita nyt päästä tosta vihastas irti, ei laura ja mariakaan vihanneet toisiaan.

Vierailija
235/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusallinen tunnelma koko ajan. Aamulla Laura ilmoittaa lähtevänsä Helsinkiin töihin, huom kesä ja kansanedustajalla kesäloma, ja Marian pakko häipyä. Ts yksikin päivä Marian kanssa oli Lauralle tarpeeksi, jos ei liikaa.

Syyskuun alussa tämä on kuvattu. Lapsikin menee kouluun ja toinen tarhaan. Sillon oli vielä kesäistä.

Mä en kyllä huomannut mitään vihaa kummankaan puolelta. Outo ketju, haetaan väkisinkin jotain negatiivista, vaikka ohjelma oli ihan neutraali eikä mitään vihaamista kummankaan puolelta näkynyt missään. 

Jaa et vai? Ihan neutraali? Maria puhisi vihaansa jo alussa ennen kuin oli päässyt edes sisälle yökylään. "Mulla on aika epämukava olo..."

Vierailija
236/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veitola on noista kahdesta tyhmempi. Aina sama tyyli ja asenne, ei osaa muuta.

Vierailija
237/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria valehtelee, aina kun puhuu sellaisella teennäisellä lapsiäänellä, mikä ei ole sen oma ääni. Ootteko huomanneet? Vähän sama ilmiö kun Jenkeissä jotkut naiset puhuu sellasella luonnottomalla pikkutyttö-äänellä.

Vierailija
238/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria on 2000-luvun Hermunen.  :)  Sama tv-kanavakin.

Vierailija
239/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Painu siitä sössöttämästä ääliö” mitäköhän kertoo sinusta, jos mielestäsi lapselle voi noin sihistä. 😂 Lapsi ei siitä ainakaan sen enempää käytöstapoja opi, mutta sinulla tuskin on lapsia ja jos on, niin opeillasi ovat varmasti kauniisti puhuvia ja käyttäytyviä.

Vierailija
240/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole koko ohjelöman pointti ja idea, että veitola menee yökylään ihmisten luo, joista hänellä on ennakkoasenne. Mutta joka kerta pystyy löytämään ihmisistä hyvää ja melkeinpä aina on tykästynyt ihmiseen.

Eli koko ohjelman pointti on minusta se, että erilaisuus on rikkautta. Voi tykätä toisesta ja löytää paljon hyvää, vaikka ei jakaisikaan samaa ajatusmaailmaa.

Vähän hölmö pointti sitten siinä mielessä että kertaakaan koko ohjelmasarjan aikana maria ei itse ole antanut ymmärtää oppineensa ennakkoluuloistaan mitään. Samaan viittaa sekin että seuraavassa ohjelmassa ja kaikissa haastatteluissa ohjelman ulkopuolella maria paahtaa eteenpäin samoilla vanhoilla nuoteilla kuin ennen ohjelmien tekemistä.

Miksi vaihtaa hyväksi todettua reseptiä, ja miksi marian pitäisi muuttua? Pointtihan on siinä, että ihmiset voi olla kavereita, vaikka olisivat ihan erilaisia. 

Ehkä ei kannata katsella koko ohjelmaa, jos se menee noin tunteisiin.

Mulla menee vaan hyvällä tavalla tunteisiin, oon oppinut pitämään julkisuudenj henkilöistä, joita olen aiemmin inhonnut. Kuten esin huhtiskin ja moni muu. Onko se paha asia, ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme