Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yökylässä Maria Veitola - Laura Huhtasaari

Vierailija
15.03.2018 |

Kohta alkaa, popparit on valmiina ja viini kaadettuna lasiin :)

Kommentit (541)

Vierailija
281/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs palstamammat ovat saaneet palkaksi 14-16-vuotiaana lastenhoidosta? Lauran lastenhoitaja ei näyttänyt 16-vuotiasta vanhemmalta, eli tuskin on koulutusta työhön.

Itse sain 6€/h tai esim. könttäsummaksi sovitun 20€ n. 4h kaitsemisesta, ilman kuittia totta kai. Ei yläaste/lukioikäisenä ollut paljoa muita töitä vaikka miten haki. Kesätyöarvonnatkaan eivät koskaan osuneet minuun, joten olin todella tyytyväinen "orjapalkkaani". Jos 16v lukiolainen hoitaa naapurin lapsia kahdesti kuussa ja tienaa sillä 40€, tekee se vuodessa jo 480€ joka on enemmän kuin työtä tekemättömän tulot. Itse opin säästämään enkä olettanut, että joka palkasta tulee voida ostaa uusi puhelin tai merkkifarkut... Vanhemmat elättävät vielä tuon ikäisen, eli kaikki itse tienatut ovat vain plussaa! He eivät maksa vuokraa tai ruokia siitä vitosesta...

Mutta millaisen kuvan kansanedustaja antaa itsestään julkisesti, jos hän kertoo maksavansa perheen lastenhoitajalle 5€/h. Ei tarvitse olla ruudinkeksijä, kun ymmärtää mistä on kysymys.

Samaan aikaan Huhtasaari ja hänen kollegansa vaativat eläkeläismummoa maksamaan verot, jos sattuu aikansa kuluksi neulomaan villasukkia ja myy niitä torilla ja tienaa muutan euron, kun mummo saa lisätuloja pienen eläkkeen lisäksi.

Kovin on ristiriitaista Huhtasaaren puheet ja teot. Ja kysymys on vielä kansanedustajasta ja t.k.lääkärimiehestä, joiden palkka maksetaan verovaroista.

Paljonko alaikäiselle pitäisi maksaa???????????? Taidat olla aika irti maasta.

Ehkä tuo 5-7€/h + lakisääteiset muut maksut ja silloin puhutaan jo 9-10€/h kokonaiskustannuksista.

Työllistymisen suurin este on palkan sivukulut, joita kansanedustajat ovat innolla kannattaneet. Myös Huhtasaari.

Jos Huhtasaaren lastenhoitajan palkka ei sisällä palkan sivukuluja, niin ne pitäisi poistaa esim. MLL ja 4H- järjestöltä jne. jolloin lapsiperheet voisivat käyttää heidän palvelujaan ja näin nuoret työllistyisivät helöommin esim. lastenhoitajana, kun tuntipalkka olisi perheelle 5€/h kun se nyt palkan sivukulujen vuoksi lähentelee 10€/h joka on jo hinnaltaan niin korkea, ettei moni perhe voi taloudellisesti käyttää palveluita, kun ostovoimaa ei ole.

Tyttö täyttää nyt kuitenkin aktiivimallin. Vartiainen röhisee tyytyväisyyttään kun on saatu nuorelle työtä.

Ei taida täyttää tuolla orjapalkalla...

Vierailija
282/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni ohi et mitä toi muksu sano Marian hiuksista?

kysyi Marialta, että miksi sulla on lyhyet hiukset. Lyhyet hiukset ovat kuulemma rumat.

Ei tuo ohjelma mikään suora lähetys ole. Kyllä se oli ihan päätetty juttu että hiuskommentti jätetään ohjelmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura vastasi hienosti Marian luuloihin, että suomalaiset olisvat kaikki etuoikeutettuja ! Maria itse on etuoikeutettu, kun voi rahoillana lähteä koska tahansa minne tahansa opiskelemaan.

Marian väite siitä, että kaikki suomalaiset voivat tuosta vaan muutta minne maahan tahansa opiskelemaan on vailla perusteita.

Laura sanoi hienosti, että suomalaisetkaan eivät saa valita millaiseen perheeseen syntyvät !  Joku voi syntyä vammaiseksi, tai insestin uhriksi joutua tai ties mitä.

Meillä on huostaanotettuja lapsia paljon. Ei ole aina lottovoitto syntyä Suomeen.

Meillä on Suomi pullollaan autettavia ja tuettavia ihmisiä. Eikä suomi siitä parremmaksi muutu jos tänne siirretään ihmisiä.

Kumma että tällaiset kommentit täältä poistuu.

Laura sanoi, että maailma ei ole oikeudenmukainen paikka koskaan kaikkialla ! Maria oli hiljaa, kun ei kyennyt enää mitään järkiperäistä sanomaan.

Vierailija
284/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni ohi et mitä toi muksu sano Marian hiuksista?

kysyi Marialta, että miksi sulla on lyhyet hiukset. Lyhyet hiukset ovat kuulemma rumat.

Ei tuo ohjelma mikään suora lähetys ole. Kyllä se oli ihan päätetty juttu että hiuskommentti jätetään ohjelmaan.

Muuten Marian uhriutuminen olisi ollut naurettavaa.

Vierailija
285/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseleeköhän nyt potilaat tuolta lääkärismieheltä poliittisia mielipiteitä vastaanotolla?

Vierailija
286/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs palstamammat ovat saaneet palkaksi 14-16-vuotiaana lastenhoidosta? Lauran lastenhoitaja ei näyttänyt 16-vuotiasta vanhemmalta, eli tuskin on koulutusta työhön.

Itse sain 6€/h tai esim. könttäsummaksi sovitun 20€ n. 4h kaitsemisesta, ilman kuittia totta kai. Ei yläaste/lukioikäisenä ollut paljoa muita töitä vaikka miten haki. Kesätyöarvonnatkaan eivät koskaan osuneet minuun, joten olin todella tyytyväinen "orjapalkkaani". Jos 16v lukiolainen hoitaa naapurin lapsia kahdesti kuussa ja tienaa sillä 40€, tekee se vuodessa jo 480€ joka on enemmän kuin työtä tekemättömän tulot. Itse opin säästämään enkä olettanut, että joka palkasta tulee voida ostaa uusi puhelin tai merkkifarkut... Vanhemmat elättävät vielä tuon ikäisen, eli kaikki itse tienatut ovat vain plussaa! He eivät maksa vuokraa tai ruokia siitä vitosesta...

Voi teinikin lmillaan jo asua. 5e tunnilta on minusta vähän tänä päivänä.

Itse vahdin ja leikitin silloin tällöin omia serkkujani kun olin 18v ja asuin omillani. Kyllä siitä kympin tunnilta sai, jos vahti pidemmän päivän niin 50e päivä.

Luulisi että vieraalle hoitajalle ainakin maksaisi vähintään 8e tunnilta vaikka teini olisikin, johan sillä varmistaa että hoitaja ei alati vaihdu vaan haluaa tulla uudelleenkin.

Kaikille, jorka intätte lapsenvahdin palkasta: esim kesätyösetelillä pk-seudulla palkataan 15 vuotta täyttäneitä nuoria kahdeksi viikoksi töihin ja saavat siitä palkkaa 450e. Laskekaapa, mitä tulee tuntipalkaksi. Ei tule kymppiä. Ei lähellekään.

Vierailija
287/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria ei sentään kritisoinut Lauraa hymyilemisestä. Että silleen meni paremmin kuin sillä Ylen toimittajalla.

Vierailija
288/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen nainen kuin laura on kelpaisi mulle kyllä oikein hyvin ,niin ulkoisesti kuin sisäisesti.

Vierailija
289/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Maria aina vääntäytyy Persujen kotiin?  Onko muuten Maria ollut minkään muun puolueen edustajan kotona?

Maria haluaa yrittää mitätöidä persujen aatemaailmaa, mutta tällä kertaa ei kyllä onnistunut. Oli sen verran naama happamana koko ajan ja teennäinen hymy.

Vierailija
290/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Maria aina vääntäytyy Persujen kotiin?  Onko muuten Maria ollut minkään muun puolueen edustajan kotona?

Maria haluaa yrittää mitätöidä persujen aatemaailmaa, mutta tällä kertaa ei kyllä onnistunut. Oli sen verran naama happamana koko ajan ja teennäinen hymy.

Räsänen on kristillisdemokraatti.

Vierailija
291/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettei Veitola haastatellut Madsenia.

Vierailija
292/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se menee Husun vieraaksi?

Vierailija
293/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M42v kirjoitti:

Tuollainen nainen kuin laura on kelpaisi mulle kyllä oikein hyvin ,niin ulkoisesti kuin sisäisesti.

Ja tämän olet kertonut jo monta kertaa aiemminkin! 😁

Vierailija
294/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veitolassa häiritsee ehkä eniten se, että hän tuo omat mielipiteensä esiin liian selvästi. Hänellä on ennakkoasenne haastateltaviaan kohtaan ja tuo sen esiin selkeästi. Tällainen ei mielestäni ole ammattitaitoisen toimittajan toimintaa. Toimittaja ei ole pääosassa eikä ketään kiinnosta hänen mielipiteensä. Hänen pitäisi osata olla neutraali eikä pyrkiä pääosaan. En ole persujen kannattaja enkä tue heidän mielipiteitään, mutta tällainen selkeä dissaaminen tuo sympatiat altavastaajan puolelle.

Tämä. Veitolalla ei ole ammattitaitoa juurikin siinä, että ei pysty pitämään omia mielipiteitään poissa ohjelmasta, vaan antaa ymmärtää, että Hänellä On Juuri ne Oikeat mielipiteet. Tuo asia nostattaa niskakarvani pystyyn.

Ei ole kyse mistään ajankohtais/uutisdokumentista tai reportaasista, vaan Veitolan ohjelmasta, jossa Veitolan mielipiteet osa ohjelman ideaa jatottakai saa ja kuuluu näkyä!

Vierailija
295/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen teatteria tuo kukkajuttu?

Kuvauksessa mies tuo Lauralle kimpun kukkia heidän hääpäivänään, kun tulee töistä ja Laura ottaa ne iloisesti vastaan, vaikka samat kukat - vaal.punaiset liljat ovat olleet koko päivän keittiön pöydällä maljakossa kun Maria Veitola tuli kylään ja Laura keittää tulokahvit ja samat kukat näkyvät päivän aikana useamman kerran.

Ottiko mies keittiön pöydän maljakosta vanhat kukat ja antoi ne vain uudestaan Lauralle, kun muisti hääpäivån?

Hitsi, en huomannut tuollaista, nyt on pakko katsoa uusintakin.

Ootko tosissas, katsot uusintana jotta voit tutkia tapausta nimeltä kukkakimppu. Ehkäpä hankit sen sijasta vaikka elämän.

Joo, olisin voinut katsoakin, mutta nyt en ole varma, kun joku selvensi, että ohjelman leikkauksesta kyse.

Mutta kerro ihmeessä, mistä niitä elämiä hankitaan ja paljonko maksaa. Mistä hankit omasi ja oliko hintansa arvoinen. Tyydyttääkö laatu. Kuitenkin kirjoittelet anonyyminä vauva-av:lla, niin en ole aivan vakuuttunut, onko hankintasi onnistunut täysin.

Vierailija
296/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseltiin Teemun aatemaailmasta. Laura hihkui ääneen, että jes, hänellä ja Teemulla on näköjään samat arvot.

Tuota noin. Eikö tuo keskustelu olisi pitänyt käydä vaikkapa ensitreffien aikana? Aivan kummallinen keskustelu. Kas kun ei Laura hihkunut että aijaa, Teemulla on kaksi lasta, jes, niin hänelläkin, kiva yhteensattuma!

Vierailija
297/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisellä (vai sitä edellisellä) kaudella oli Kaikkosilla (kepu). On ollut myös Jani Toivolalla (vihreät) ja joku mainitsikin Räsäsen puoluekannan. (nyt huomaankin, että suhteellisen paljon on poliitikkojen/kansanedustajien luona vieraillut, monet varmaan haluavat välittää tällaista pehmeämpää kuvaa kansalle. )

Vierailija
298/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi myös viitasaaren sahurilla.

Vierailija
299/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut asia mikä Mariaa kaivoi niin oli se mamu asia.

Se näkyi autossa ja ruokapöydässä.

Vierailija
300/541 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä muuten päässyt Lauran vaatekaapillekaan tonkimaan. Ei ihme, että oli naama nutturalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi