Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy mitä vain sosiaalityöntekijältä

Vierailija
15.03.2018 |

Vastaan kaikkeen paitsi kysymyksiin, jotka voivat johtaa minun tai työpaikkani tunnistamiseen.

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein teillä on työnohjausta?

Myönnätkö vpl:n mukaisia palveluja?

Kuinka usein päivität asiakassuunnitelman vaikka asumisyksikössä asuvalle? Vuosittain?

Laitatko vaikeat asiakkaat vaan eteenpäin vaikka palveluihjaukseen, vai oletko itse se viimeinen sossu?

Paljonko teet kotikäyntejä, onko paljon verkostoja mtt:ssä tai vaikka psyk. osastoilla?

Onko sulla päihdeasiakkaat?

Kerran kuussa työnohjaus.

En myönnä vammaispalvelulain mukaisia palveluita. 

Asiakassuunnitelman päivittäminen vuosittain.

Olen itse viimeinen sossu, mutta jos asiakas on niin yhteistyökyvytön ettei mistään tule mitään, niin eihän asiakkuutta silloin ole järkeä jatkaa. Yhdessä keskustellen voidaan myös miettiä, olisiko syytä kokeilla, jos jonkun muun sosiaalityöntekijän kanssa toimisi paremmin. 

Kotikäyntejä teen hyvin vähän, sosionomit meillä tekevät niitä pääasiassa. Verkostoja on melkein viikoittain. 

On myös päihdeasiakkaita. 

Mä oon vihoviimeinen sossu mt-kuntoutujille, mutta päihdeasiakkaat ei kuulu meille. Eli joko palvelu meiltä tai ominpäin veneenalla.

Suurinosa asiakastapaamisista on verkostoja tai kotikäyntejä. Mulla käy ehkä yksi asiakas kerran vuodessa toimistolla. Ja suunnitelmat pitää päivittää joka toinen vuosi. Liikkuva työ, asiakkaat vähän vaarallisia (vaarallisuusarvioita on joistakin tehty) ja kotikäynneille mennään usein yksin. Ja palkka noin 3050e/kk. Työnohjaus ei ole vielä alkanut tälle vuodelle.

Miksi et vaadi parempia työehtoja perustellen oikeutesi? Jos pitää toimia asiakkaiden "asioiden ajajana", luulisi, että omistaankin voi huolehtia.

Vierailija
102/120 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tyhmä kysymys, mutta miksi työhuoneessasi pitää olla kaksi ovea? Voit karata siitä toisesta, jos asiakas käy vaaralliseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon sun palkka on?

Tienaan tällähetkellä 3900 eur/kk

Nyt kyllä kerrot missä oot töissä, haen sinne :D

T. Vammaispalvelun sossu, bruttopalkka 2900 e/kk

Kukaan vammaispalvelussa ei tienaa noin vähän

t. alalla työskentelevä

Olen vastaavana sosiaaliohjaajana kunnan vammaispalvelussa ja bruttopalkka on 2626€. Kyseessä virka

Vierailija
104/120 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jälkihullossa oleville nuorille myönnetään täydentävää toimeentulotukea merkkivaatteisiin? Melko kallista myöntää esimerkiksi yhteen paitaan 80 euroa tai kenkiin 200 euroa.

No minä en missään tapauksessa myöntäisi toimeentulotukea tuollaisiin. Jälkihuollosta en sen tarkemmin tiedä, mutta niillähän on ne itsenäistymisvarat jotka ovat ikään kuin "omaa rahaa", kai niitä sitten annetaan tuollaiseenkin käyttöön? En tosiaan osaa sanoa, kun en jälkihuoltoasioiden parissa ole koskaan työskennellyt. 

Ei myönnetä rahaa tuollaiseen käyttöön. Kysymyksen esittäjä keksii ihan omiaan.

Kyllä myönnetään. Olen Kelan etuuskäsittelijä ja näen tiliotteelta, mihin täydentävää toimeentulotukea on myönnetty. Olen tätä ihmetellyt monesti.

No mutta eihän siellä tiliotteella näy kuin että täydentävä toimeentulotuki, ja sitten asiakas on tuhlannut sen niihin kalliisiin kenkiin? Ok mulle, mutta turha kuvitella, että siihen pyykinpesukoneeseen/imuriin/ensikodin kalusteisiin toiste myönnettäisiin. 

Tiliotteeltahan ei näy edes, että kysessä on toimeentulotuki, koska mikään maksussa ei saa viitata siihen. Itse kun laitan täyd. tai ehk. toimeentulotukea maksuun asiakkaan tilille, viestikenttään laitan esim. 3/18.

Vierailija
105/120 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut tyytyväinen työnantajaasi?

Mitä ajattelet sosionomeista ja siitä, millaisia pätevyyksiä heidän koulutuksensa antaa alalle?

Vierailija
106/120 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tyhmä kysymys, mutta miksi työhuoneessasi pitää olla kaksi ovea? Voit karata siitä toisesta, jos asiakas käy vaaralliseksi?

Juuri näin. 

Vierailija
107/120 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla paljon kavereita? Mitä ajattelet muista sosiaalityöntekijöistä? Millainen on hyvä sosiaalityöntekijä? Millaisen ihmisen taas ei tulisi hakeutua alalle?

Vierailija
108/120 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsispä johtavaksi sosiaalityöntekijäksi niin palkka olis 5200 eur/kk

Vierailija
109/120 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jälkihullossa oleville nuorille myönnetään täydentävää toimeentulotukea merkkivaatteisiin? Melko kallista myöntää esimerkiksi yhteen paitaan 80 euroa tai kenkiin 200 euroa.

No minä en missään tapauksessa myöntäisi toimeentulotukea tuollaisiin. Jälkihuollosta en sen tarkemmin tiedä, mutta niillähän on ne itsenäistymisvarat jotka ovat ikään kuin "omaa rahaa", kai niitä sitten annetaan tuollaiseenkin käyttöön? En tosiaan osaa sanoa, kun en jälkihuoltoasioiden parissa ole koskaan työskennellyt. 

Ei myönnetä rahaa tuollaiseen käyttöön. Kysymyksen esittäjä keksii ihan omiaan.

Kyllä myönnetään. Olen Kelan etuuskäsittelijä ja näen tiliotteelta, mihin täydentävää toimeentulotukea on myönnetty. Olen tätä ihmetellyt monesti.

No mutta eihän siellä tiliotteella näy kuin että täydentävä toimeentulotuki, ja sitten asiakas on tuhlannut sen niihin kalliisiin kenkiin? Ok mulle, mutta turha kuvitella, että siihen pyykinpesukoneeseen/imuriin/ensikodin kalusteisiin toiste myönnettäisiin. 

Tiliotteeltahan ei näy edes, että kysessä on toimeentulotuki, koska mikään maksussa ei saa viitata siihen. Itse kun laitan täyd. tai ehk. toimeentulotukea maksuun asiakkaan tilille, viestikenttään laitan esim. 3/18.

Miksi tätä on alapeukutettu? Ihan oikeasti tieto toimeentulotuen asiakkuudesta on salassapidettävä tieto. Se ei saa tulla esille tiliotteista. Eli maksuissa mikään ei saa viitata toimeentulotukeen.

Vierailija
110/120 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan kaikkeen paitsi kysymyksiin, jotka voivat johtaa minun tai työpaikkani tunnistamiseen.

Paljonko on 2*2-7*7*5/9?

Vierailija
111/120 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on 2*2-7*7*5/9?

-209/9 tarkka arvo

Vierailija
112/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rahaa haluat, niin ala esimieheksi sosiaalialalla

Palkat alkaen 5900 eur/kk.....12000 eur/kk

Vierailija
113/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele alaa kellekään. Huono palkka, kurjuuden parissa työskentely ja usein byrokraattista. Alan vaihto mielessä.

T. Toinen sos.tt

Vierailija
114/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muka?!

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
115/120 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko omat vanhemmat pakottaa harrastamaan jotain harrastusta

Vierailija
116/120 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kanssa noita lääkkeitä! 

Vierailija
117/120 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rahaa haluat, niin ala esimieheksi sosiaalialalla

Palkat alkaen 5900 eur/kk.....12000 eur/kk

Kannattaa katsella vaikka mol.fi, millaisilla palkoilla noille paikoille haetaan, niin ei mene tämä lööperi läpi...

Vierailija
118/120 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan täällä enää sosiaalityöntekijää tai sosionomia, joka voisi vastata kysymykseeni?

Haluaisin vain tietää, että onko työssänne tullut vastaan asiakasta, josta olisi tullut todellinen riesa? Tarkoitan sellaista, joka olisi selvittänyt tietosi, osoitteen, puhelinnumeron ja alkanut vainoamaan. Kuulin joskus tällaisesta tapauksesta, mutta onko se kovinkin yleistä? 

Vierailija
119/120 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap:lle, oli pitkästä aikaa asiallinen ja mielenkiintoinen ketju luettavaksi. Jaksamista työhösi!

Vierailija
120/120 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan täällä enää sosiaalityöntekijää tai sosionomia, joka voisi vastata kysymykseeni?

Haluaisin vain tietää, että onko työssänne tullut vastaan asiakasta, josta olisi tullut todellinen riesa? Tarkoitan sellaista, joka olisi selvittänyt tietosi, osoitteen, puhelinnumeron ja alkanut vainoamaan. Kuulin joskus tällaisesta tapauksesta, mutta onko se kovinkin yleistä? 

Varsinkin lastensuojelussa kaikilla on salaiset tiedot, osalla turvakielto siksi, että asiakkaissa on valitettavasti myös todella häiriintyneitä ihmisiä. Turvakielto hankaloittaa elämää aika paljon, kun postit pitää kääntää muualle, lainanantajien silmissä olet koditon jne. Tästä siis omaa kokemusta.

Tein johtopäätökset kannattavuudesta ja olen nykyisin muissa töissä, alalla kuitenkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan