Kysy mitä vain sosiaalityöntekijältä
Vastaan kaikkeen paitsi kysymyksiin, jotka voivat johtaa minun tai työpaikkani tunnistamiseen.
Kommentit (120)
Ehkä tyhmä kysymys, mutta miksi työhuoneessasi pitää olla kaksi ovea? Voit karata siitä toisesta, jos asiakas käy vaaralliseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon sun palkka on?
Tienaan tällähetkellä 3900 eur/kk
Nyt kyllä kerrot missä oot töissä, haen sinne :D
T. Vammaispalvelun sossu, bruttopalkka 2900 e/kkKukaan vammaispalvelussa ei tienaa noin vähän
t. alalla työskentelevä
Olen vastaavana sosiaaliohjaajana kunnan vammaispalvelussa ja bruttopalkka on 2626€. Kyseessä virka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jälkihullossa oleville nuorille myönnetään täydentävää toimeentulotukea merkkivaatteisiin? Melko kallista myöntää esimerkiksi yhteen paitaan 80 euroa tai kenkiin 200 euroa.
No minä en missään tapauksessa myöntäisi toimeentulotukea tuollaisiin. Jälkihuollosta en sen tarkemmin tiedä, mutta niillähän on ne itsenäistymisvarat jotka ovat ikään kuin "omaa rahaa", kai niitä sitten annetaan tuollaiseenkin käyttöön? En tosiaan osaa sanoa, kun en jälkihuoltoasioiden parissa ole koskaan työskennellyt.
Ei myönnetä rahaa tuollaiseen käyttöön. Kysymyksen esittäjä keksii ihan omiaan.
Kyllä myönnetään. Olen Kelan etuuskäsittelijä ja näen tiliotteelta, mihin täydentävää toimeentulotukea on myönnetty. Olen tätä ihmetellyt monesti.
No mutta eihän siellä tiliotteella näy kuin että täydentävä toimeentulotuki, ja sitten asiakas on tuhlannut sen niihin kalliisiin kenkiin? Ok mulle, mutta turha kuvitella, että siihen pyykinpesukoneeseen/imuriin/ensikodin kalusteisiin toiste myönnettäisiin.
Tiliotteeltahan ei näy edes, että kysessä on toimeentulotuki, koska mikään maksussa ei saa viitata siihen. Itse kun laitan täyd. tai ehk. toimeentulotukea maksuun asiakkaan tilille, viestikenttään laitan esim. 3/18.
Oletko ollut tyytyväinen työnantajaasi?
Mitä ajattelet sosionomeista ja siitä, millaisia pätevyyksiä heidän koulutuksensa antaa alalle?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tyhmä kysymys, mutta miksi työhuoneessasi pitää olla kaksi ovea? Voit karata siitä toisesta, jos asiakas käy vaaralliseksi?
Juuri näin.
Onko sulla paljon kavereita? Mitä ajattelet muista sosiaalityöntekijöistä? Millainen on hyvä sosiaalityöntekijä? Millaisen ihmisen taas ei tulisi hakeutua alalle?
Pääsispä johtavaksi sosiaalityöntekijäksi niin palkka olis 5200 eur/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jälkihullossa oleville nuorille myönnetään täydentävää toimeentulotukea merkkivaatteisiin? Melko kallista myöntää esimerkiksi yhteen paitaan 80 euroa tai kenkiin 200 euroa.
No minä en missään tapauksessa myöntäisi toimeentulotukea tuollaisiin. Jälkihuollosta en sen tarkemmin tiedä, mutta niillähän on ne itsenäistymisvarat jotka ovat ikään kuin "omaa rahaa", kai niitä sitten annetaan tuollaiseenkin käyttöön? En tosiaan osaa sanoa, kun en jälkihuoltoasioiden parissa ole koskaan työskennellyt.
Ei myönnetä rahaa tuollaiseen käyttöön. Kysymyksen esittäjä keksii ihan omiaan.
Kyllä myönnetään. Olen Kelan etuuskäsittelijä ja näen tiliotteelta, mihin täydentävää toimeentulotukea on myönnetty. Olen tätä ihmetellyt monesti.
No mutta eihän siellä tiliotteella näy kuin että täydentävä toimeentulotuki, ja sitten asiakas on tuhlannut sen niihin kalliisiin kenkiin? Ok mulle, mutta turha kuvitella, että siihen pyykinpesukoneeseen/imuriin/ensikodin kalusteisiin toiste myönnettäisiin.
Tiliotteeltahan ei näy edes, että kysessä on toimeentulotuki, koska mikään maksussa ei saa viitata siihen. Itse kun laitan täyd. tai ehk. toimeentulotukea maksuun asiakkaan tilille, viestikenttään laitan esim. 3/18.
Miksi tätä on alapeukutettu? Ihan oikeasti tieto toimeentulotuen asiakkuudesta on salassapidettävä tieto. Se ei saa tulla esille tiliotteista. Eli maksuissa mikään ei saa viitata toimeentulotukeen.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan kaikkeen paitsi kysymyksiin, jotka voivat johtaa minun tai työpaikkani tunnistamiseen.
Paljonko on 2*2-7*7*5/9?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on 2*2-7*7*5/9?
-209/9 tarkka arvo
Vierailija kirjoitti:
Jos rahaa haluat, niin ala esimieheksi sosiaalialalla
Palkat alkaen 5900 eur/kk.....12000 eur/kk
En suosittele alaa kellekään. Huono palkka, kurjuuden parissa työskentely ja usein byrokraattista. Alan vaihto mielessä.
T. Toinen sos.tt
Missä muka?!
Vierailija kirjoitti:
Voiko omat vanhemmat pakottaa harrastamaan jotain harrastusta
Vierailija kirjoitti:
Mulle kanssa noita lääkkeitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rahaa haluat, niin ala esimieheksi sosiaalialalla
Palkat alkaen 5900 eur/kk.....12000 eur/kk
Kannattaa katsella vaikka mol.fi, millaisilla palkoilla noille paikoille haetaan, niin ei mene tämä lööperi läpi...
Onkohan täällä enää sosiaalityöntekijää tai sosionomia, joka voisi vastata kysymykseeni?
Haluaisin vain tietää, että onko työssänne tullut vastaan asiakasta, josta olisi tullut todellinen riesa? Tarkoitan sellaista, joka olisi selvittänyt tietosi, osoitteen, puhelinnumeron ja alkanut vainoamaan. Kuulin joskus tällaisesta tapauksesta, mutta onko se kovinkin yleistä?
Kiitos ap:lle, oli pitkästä aikaa asiallinen ja mielenkiintoinen ketju luettavaksi. Jaksamista työhösi!
Vierailija kirjoitti:
Onkohan täällä enää sosiaalityöntekijää tai sosionomia, joka voisi vastata kysymykseeni?
Haluaisin vain tietää, että onko työssänne tullut vastaan asiakasta, josta olisi tullut todellinen riesa? Tarkoitan sellaista, joka olisi selvittänyt tietosi, osoitteen, puhelinnumeron ja alkanut vainoamaan. Kuulin joskus tällaisesta tapauksesta, mutta onko se kovinkin yleistä?
Varsinkin lastensuojelussa kaikilla on salaiset tiedot, osalla turvakielto siksi, että asiakkaissa on valitettavasti myös todella häiriintyneitä ihmisiä. Turvakielto hankaloittaa elämää aika paljon, kun postit pitää kääntää muualle, lainanantajien silmissä olet koditon jne. Tästä siis omaa kokemusta.
Tein johtopäätökset kannattavuudesta ja olen nykyisin muissa töissä, alalla kuitenkin.
Miksi et vaadi parempia työehtoja perustellen oikeutesi? Jos pitää toimia asiakkaiden "asioiden ajajana", luulisi, että omistaankin voi huolehtia.