Palkkapäivä. Tilille 1651 €. Raskas epäsäännöllinen 3-vuorotyö.
Kommentit (84)
Itse saan 1800 e käteen, olen aulaemäntä. Duuni ei koskaan seuraa mukana kotiin.
Työt kestävät 8.30 - 17.00 ja ruokatunnillakin pitää olla, periaatteessa tavoitettavissa.
Hoidan kokoustarjoilut, eli jos on tilattu kokoustarjoilut, yleensä kahvi, wienerit, hedelmiä, paistan pakastetuotteet valmiiksi, keitän kahvin, ostan hedelmät. Yksi tilaa täytettyjä croisantteja, niissä on vähän enemmän tekemistä. 4 kokoustilaa, max 16 kokousta päivässä. Kokouksien välissä haen tiskiin menevät, kaapista puhtaat astiat tilalle, tarjottavat esille . Vikan kokouksen jälkeen täytän jokaisen kokoustilan astiakaapin.
Ja ip käyn postissa, joka on n 100 m päässä ja haen mahdolliset paketit , joita tulee max 1 per kk postiin, muut tulevat toimistoon kannettuna.
Jaan postin, leimaan lähtevän postin frankeerauskoneella.
Joka pv tulee 30 min ylitöitä. Mutta pidän kesällä 6 vkon loman ja jouluna toimisto on kiinni n 2 viikkoa, eli aika menee työajan siirtona.
Teen työtä max 2 h päivässä. Olen työni ohella lukenut itseni ylioppilaaksi, AMK.n, ymk.n ja olen yliopistolla kirjoilla. Voin loistavasti lukea päivisin, tehdä tehtäviä ja etenkin ymk.n suoritin täysin etänä. Luennot olivat kaikki netissä ja voin kuunnella luentoja töissä, kuten tehdä tehtäviä.
Mutta ei ole pienintäkään kiinnostusta vaihtaa töitä. Stressitön elämä on aika kivaa.
Esim kun lapset olivat pieniä, sain ottaa sairaan lapsen töihin. Postitushuoneessa on sänky ja jokainen on nukkunut siinä vuoronperään . Tietenkin olisin saanut jäädä kotiin, mutta talo maksoi taksin mennen ja koska työ on niin iisiä, halusin hoitaa työni. Ja onhan lapsilla myös isä.
Vierailija kirjoitti:
Äiti oli perushoitaja ja nyt saa eläkettä noin 3000 kuussa. Että ihan mukavasti siinäkin hommassa voi tienata kunhan tekee yövuoroja ja lomapyhiä, eikä sairastele.
Moni tk on supistanut iltapäivystyksiä tms. Kuulin kerran erään eläkettä lähestyvän hoitajan valittavan, miten tilistä katosi 200€ kun vuorot muokattiin uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi että kommunismi ei toimi vieläkään, vaikka siitä ilmeisesti haaveilettekin.
Totta kai, se että jokainen saisi elämiseen riittävän palkan on täyttä kommunismia ja sosialismia ja kaaos syntyisi. Se että toiset tienaa satakin kertaa enemmän ja toiset elää nälkäpalkalla raskaissa töissä onkin oikeaa kapitalismin huipentumaa ja täydellistä.
Minäkin lähihoitaja ja saan kaikki kokemuslisät, ta maksaa kai vähän yli tessin palkkaa. 2-vuorotyö, tähän tiliin tuli maksuun 1 sunnuntai, kaksi lauantaita ja muutamalla kympillä iltavuoroista korvausta, kolmen viikon lisät siis. Netto oli 1790€. Ensi kuussa tulee kuuden viikon lisät maksuun, laskeskelin että netto on noin 1900-2000€ silloin.
Kun aloitin työt lähes 15v sitten, oli bruttopalkkani 1600€. Ihan tessin mukaan. Nyt se on 2250€. Lisät toki päälle. Mutta siis jos se aloittajaa yhtään lohduttaa, nousee se palkka edes vähän vuosien saatossa kokemuslisien myötä. Itse olen palkan suhteen umpikujassa, tästä ei enää nousta vaikka tekisin mitä työnantajan eteen.