Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkkapäivä. Tilille 1651 €. Raskas epäsäännöllinen 3-vuorotyö.

Vierailija
15.03.2018 |

Että jihuu.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkapäivä ja tilille 1931 €. Mieletäni ihan hyvä palkka työn vaativuuteen nähden... Ja toisaan virka-aikaan, liukuva työaika + pitkät lomat.

T. Sihteeri valtion virastosta

Vierailija
62/84 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis puhutko sä AP nyt PERUSPALKASTA? Tässä ei varmasti ole vuorolisät mukana.

Koko kuukauden palkastani puhun, lisät on mukana.

En tajua tuota lisäsysteemiä, toki joinain kuukausina lisiä tulee enemmän (satanen, korkeintaan kaksi enemmän), mutta on kuukausia että palkka on tämä kuin nyt. Vaikka ihan saman verran yö- ja iltavuoroja aina teen.

En jaksa enää jankuttaa asiaa. Uskokaa tai olkaa uskomatta. Kyllä mulle todellakin kelpais isompi liksa, ja mielestäni minä ja työkaverini se myös ansaittaisiin.

Hyvää illanjatkoa, mä lähden tästä viemään lapsen kohta hoitopaikkaansa, ja sitten suunnistankin taas yövuoroon.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa että palkka on noin huono, jos olet tehnyt öitä ja pyhiäkin tuohon (täydellä työajalla). Kannattaa todellakin vaihtaa työpaikkaa tai ensin pyytää palkankorotusta.

Vierailija
64/84 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat istuskelee aikaslailla. Syövät potilaiden ruokia.

Jassoo, taas puhuu henkilö joka ei tiedä hoitajan työstä yhtään mitään. Tulepas meille töihin, voin vannoa että muutat mielesi aika äkkiä. Miltä kuulostaisi aloittaa aamuvuoro seitsemältä ja eka tauko aikaisintaan 10:30, usein jopa vasta 11:15 jälkeen. Ja aamulla ei pidetä raporttia eikä juoda kahvia. Ja kun pääset tuole ekalle tauolle niin joudut sen aika usein keskeyttämään, joko omaisen tai asukkaan vuoksi.

Vierailija
65/84 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä lähihoitajana on mahdollista saada yli 2 tonnia käteen vuorotyöstä..

Vierailija
66/84 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoshuoltajalla enemmän ja ei yövuoroja.

Juu ei. T. kaupungin siivooja.

Vierailija
67/84 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6700e tilille. Patologi eikä edes hyvä liksa vielä. Yksityinen firma kosi ja menen. 8000e oli pyyntö ja se on nyt mietinnässä.

Minulle 20-v kokeneelle terveyskeskulääkärinä  80 % työajasta tulee n. 3200 tilille / kk. Tämä riittää, ja tässäkin on välillä miettimistä, mihin sen kaiken rahan pistäisi. Oletko oikeuslääkäri vai mistä vedät tuollaiset palkat?

Vierailija
68/84 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse yrittäjä ja tienaan nettona n. 1300-2000 €/kk, vaihtelee kuukausittain. Hain vastikään asiantuntijatason työtä ja pääsin työhaastatteluun. Palkkatoiveeni oli 3100 €/kk, ja se oli mukamas liikaa koska täällä päin suomea vastaavaa työtä tekevät tienaavat muka 800-1000 € vähemmän... 

Joo, ei käy kateeksi työntekijän osassa olevia... 

Vierailija
69/84 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli perushoitaja ja nyt saa eläkettä noin 3000 kuussa. Että ihan mukavasti siinäkin hommassa voi tienata kunhan tekee yövuoroja ja lomapyhiä, eikä sairastele.

Vierailija
70/84 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6700e tilille. Patologi eikä edes hyvä liksa vielä. Yksityinen firma kosi ja menen. 8000e oli pyyntö ja se on nyt mietinnässä.

Siis 8000€ pyyntö, etkä saanut sitä, mutta 6700€ naosahtaa tilille, mitä tää niin kuin käytännössä tarkoittaa???

8000 bruttotuloilla ei todellakaan saa 6700 tilille ja sinähän et oman väittämäsi mukaan edes saanut pyytämääsi 8000 euroa. Jos tarkoitit, että se palkkapyyntö oli netto, niin en ole kyllä ennen kuullut, että palkkapyyntöjä voi tehdä myös nettomuodossa. Eihän työnantaja tiedä edes sinun vähennyksiäsi.

No onneksi leikkelet vain kuolleita. En todellakaan haluaisi tuollaisen lääkärin leikkelevän minua, niin kauan kuin olen elävien kirjoissa.

Vierailija
71/84 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussikuski paikallisliikentees ja palkka 2000e/kk hanskaan. Työtunteja viikossa 45-55h. Ei hampaita hymyilytä.

Vierailija
72/84 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis puhutko sä AP nyt PERUSPALKASTA? Tässä ei varmasti ole vuorolisät mukana.

Koko kuukauden palkastani puhun, lisät on mukana.

En tajua tuota lisäsysteemiä, toki joinain kuukausina lisiä tulee enemmän (satanen, korkeintaan kaksi enemmän), mutta on kuukausia että palkka on tämä kuin nyt. Vaikka ihan saman verran yö- ja iltavuoroja aina teen.

En jaksa enää jankuttaa asiaa. Uskokaa tai olkaa uskomatta. Kyllä mulle todellakin kelpais isompi liksa, ja mielestäni minä ja työkaverini se myös ansaittaisiin.

Hyvää illanjatkoa, mä lähden tästä viemään lapsen kohta hoitopaikkaansa, ja sitten suunnistankin taas yövuoroon.

Ap

Lisät voidaan maksaa tiettynä kuuna, mutta aika vähän silti. Yö ja iltalisät. Kusetetaankohan?miksi et ymmärr?

Vierailija
73/84 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoshuoltajalla enemmän ja ei yövuoroja.

Sihteerikin saa parempaa palkkaa ja työ virka-aikaan.

No olen laitoshuoltaja terveyskeskuksessa osastolla. Palkkani on isompi ja en vaihtele kakkavaippoja.

Siivous ja ruoanjakelu, mitä myös lähihoitajat tekevät.

Laitoshuoltaja ei tee lähihoitajan töitä, mutta lähihoitaja tekee laitoshuoltajan töitä. Jos oksennus lattialla sen siivoaa ensimmäinen, joka sen näkee. Öisin ei laikkareita ole.

Sairaanhoitajatkin tekee laikkareiden töitä, varmaan lääkäritkin. Mutta laitoshuoltajat eivät korvaa lotkauta, jos heille vinkkaa, että voisivat tehdä edes OMAT hommansa. Eniten antipatioita herättävä työkaveriryhmä sairaalassa.

Hoitajat istuskelee aikaslailla. Syövät potilaiden ruokia.

Sinä olet se yksi ja sama hoitajavihaaja. Lopeta jo. Ei sun ole mikään pakko hoitajia nähdä, senkus pysyttelet poissa lääkäriasemilta, sairaaloista, hoivakodeista jne! Ehkä sä osaat hoitaa itse itsesi. Kukaan hoitaja ei taatusti pistä vastaan kun kerrot itse hoitavasti itsesi! Säästyy heillä sitten aikaa mukavammille potilaille. 😊

No noloa. Sairaanhoitajat varastavat ruokia sairailta ja kuolevilta. Eivät muka kerkeä auttaa tai syöttää.

Tuosta pitäisi saada potkut.

Oikeasti tapahtuu.

Vierailija
74/84 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP ei vieläkään ole vastannut, onko lisät tossa mukana! Mikset vastaa?

Mun tämän kuukauden nettopalkka oli 1850,-

Mukana lisät.

Ei ap mutta lähihoitaja myös, 2-vuorotyö

Vierailija
75/84 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joku perushoitaja on tehnyt sitten kahta työtä koko työuransa, koska kukaan perushoitaja ei saa 3000 kuussa eläkettä edes bruttona, vaikka ois ikänsä tehny vain yötyötä. Älä nyt usko kaikkea mitä äitis kertoo.

T: sh, yötyö

Vierailija
76/84 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1750€ tuli minulle, päivätyö varhaiskasvatuksessa klo8-16 välillä. Saisi edes 200-300€/kk enemmän niin helpottaisi taloudellinen tiukkuus hieman, mutta ei, saakoot rahat nuo exjanyxedustajat sun muut jotka saa rahamääriä jotka vastaa perusihmisen useiden vuosikymmenien tuloja.

Vierailija
77/84 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onkos veroprosenttisi pielessä? Itse saan lähihoitajana päiväkodissä enemmän nettona käteen ja tässä ei ole vuorolisiä. Jossain mättää. Mikä on peruspalkkasi, vuorolisät ja veroprosenttisi?

Peruspalkka 1915 €

Veroprosentti 17,5

Vuorolisät, miten haluat että ne ilmoitan? Yölisä 40%, iltalisä 15%, lauantailisä 25%

Uskokaa tai älkää, ihan totta puhun.

Ap

Ihan kun tuosta laskee, niin huomaa, että tässä palkassa ei ole yhtään lisää mukana. Montako iltaa, yötä tai lauantaita teit? Ne puuttuu kaikki tästä laskelmasta. Ota yhteyttä palkanlaskijaan.

Vierailija
78/84 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein lisät maksetaan eri aikaan kun peruspalkka. Esim siis peruspalkka kuun lopussa ja lisät puolessa välissä kuuta

Vierailija
79/84 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Peruspalkka 1915 €, Veroprosentti 17,5, Yölisä 40%, iltalisä 15%, lauantailisä 25%" --> 1651e käteen

Palkasta menee perusprosentin lisäksi eläkevakuutusmaksua 6,35 % ja työttömyysvakuutusmaksua 1,90 %. Jos lasket, paljonko palkasta jää käteen verojen ja maksujen jälkeen, lisää perusprosenttiin 8,25 prosenttiyksikköä.

Ap, oliko siis kuukauden bruttotulosi 2223 e? Peruspalkka 1915e + vuorolisät 308 e?

Jos tämä on sun keskimääräinen bruttotulo per kk, niin pitäiskö veroprosenttisi olla hieman pienempi? Ehkä 15% ? Riippuu toki missä kunnassa asut ja kuulutko verottavaan seurakuntaan. Toki pieni veroprosentin korotus on huomaamaton keino säästää edes vähän ja saada kinkku pöytään jouluna...

Vierailija
80/84 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onkos veroprosenttisi pielessä? Itse saan lähihoitajana päiväkodissä enemmän nettona käteen ja tässä ei ole vuorolisiä. Jossain mättää. Mikä on peruspalkkasi, vuorolisät ja veroprosenttisi?

Peruspalkka 1915 €

Veroprosentti 17,5

Vuorolisät, miten haluat että ne ilmoitan? Yölisä 40%, iltalisä 15%, lauantailisä 25%

Uskokaa tai älkää, ihan totta puhun.

Ap

Ihan kun tuosta laskee, niin huomaa, että tässä palkassa ei ole yhtään lisää mukana. Montako iltaa, yötä tai lauantaita teit? Ne puuttuu kaikki tästä laskelmasta. Ota yhteyttä palkanlaskijaan.

No ei todellakaan puutu, vaikuttais siltä että tässä on bruttona lisiä n. 300e mukana.