Jos saisit pomminvarmasti neljän vuoden päästä 1000 euroa
tai saisit valita, että ottaisit rahat heti, mutta eri summan, paljon se olisi?
Kommentit (34)
500€ koska tarvisin sen verran juuri nyt.
Tonni on niin pieni raha, olisit kysynyt isommasta summasta.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä vittua??
Niin siis otatko mielummin 100 nyt vai 1000 neljän vuoden päästä, jos kyllä, valkkaa ensimmäinen.
Jos otat mielummin 300e nyt kuin tonnin neljän vuoden päästä, valitse toinen vaihtoehto jne. Tajuatko nyt?
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä vittua??
Tällä kysymyksellä vain yritetään viedä kansan huomio muualla kansalaisaloiteoikeuden poistamiselta.
Intressi ottaa yhtään vähempää kuin 900 on ... ?
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä vittua??
Oletko ap ja ihmettelet vastauksia?
Vierailija kirjoitti:
Akuutti rahapula.
En mä liikahdakaan noista rahoista, saan ton verran 1000 osinkoina joka kk.
Vierailija kirjoitti:
Miten se summan suuruus siihen vaikuttaa? No, kerro mielessäsi luvut vaikka 50:llä. Otatko mielummin 5000 euroa nyt vai 50 000 euroa neljän vuoden päästä? Vai tarvitsetko 15 000 euroa nyt? jne...
Vierailija kirjoitti:
En mä liikahdakaan noista rahoista, saan ton verran eli 1000 e osinkoina joka kk.
edit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akuutti rahapula.
Niin miten se auttaa akuuttiin rahapulaan jos ottaa vaikkapa 100 euroa kun voi ottaa myös 900 euroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se summan suuruus siihen vaikuttaa? No, kerro mielessäsi luvut vaikka 50:llä. Otatko mielummin 5000 euroa nyt vai 50 000 euroa neljän vuoden päästä? Vai tarvitsetko 15 000 euroa nyt? jne...
Kyllä se vaikuttaa. Eri asia "jäädä voitolle" vaikka miljoona, kuin pari satasta.
Eipä tollaset taskurahat kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kaivamaan diskonttauskaavaa esiin....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akuutti rahapula.
Niin miten se auttaa akuuttiin rahapulaan jos ottaa vaikkapa 100 euroa kun voi ottaa myös 900 euroa?
Kysymys oli, että VÄHINTÄÄN. Esimerkiksi minä ottaisin vaikka sen satasen nyt ennemmin, kuin tonnin neljän vuoden päästä, sen verran paha tilanne nyt.
Vierailija kirjoitti:
En mä liikahdakaan noista rahoista, saan ton verran 1000 osinkoina joka kk.
Ei sun tarvitsekaan liikahtaa. Oletan siis, että otat koko summan vasta neljän vuoden päästä. Se olisi tosiaan pitänyt laittaa yhdeksi vaihtoehdoksi.
Varmaan sit sen tonnin 4v päästä. Tosin en kyllä enää sillon muistaisi että olen saamassa tonnin jostain. Tai edes huomaisi jos sellanen tulisi tilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No 50 000 tonnia neljän vuoden päästä koska jos otan tuon 5000 jään 45 000 tavallaan vaille.
Siis mitä vittua??