Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UUSI PÄIVÄ - Yle aikoo lopettaa

Uusäiti
15.03.2018 |

Sain esikoiseni loppuvuodesta 2010 ja samohin aikoihi aloin seurata Ylen kakkoselta tulevaa tv-satjaa Uusi Päivä. Nyt luin, että sarja ollaan lopettamassa ja ajatukseni oli, että Voi ei!

Olen pitänyt sarjasta enemmän kuin esim Salkkareista, tapahtumat ovat realistisempia ja hahmot uskottavampia. Näyttelijöistä pidän erityisesti Niklas -hahmon Kai Vaineesta ja Lauri -hahmon Panu Mikkolasta sekä juonena heidän kilvoitteluaan Elinasta. Kuka on sinun suosikkisi UP:ssa ja jäätkö kaipaamaan sarjaa?

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005603649.html

Kommentit (178)

Vierailija
101/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kovasti kun uusi päivä loppuu. Toivottavasti yleltä tulisi sitten joku uusi, koko perheelle sopiva ohjelma. Mitään salkkareita en kestä katsoa.

Vierailija
102/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se uus äijä on iha paras :D en muista nimeä mutta se ihme nuori tyyppi joka osti sen asunnon ja vuokraa sonjalle sitä

toi on hyvä käänne, toivottavasti äijä tekee jotain tosi repäisevää. Meno alkanut mennä liian vakavaksi ja totiseksi, pelkkää ihmissuhdepuintia nuortenkin talossa enää.

No todellakin.

Niklaksen kuviot ainoat seurattavat, muut vaan nyhjöttää.

Se reksi tyyppi vai mikälie koulutoimenjohtaja vois vaik vähän rentoutua ja osallistua Tiituksen peli-iltaan. Joku kunnon pokeritaistelu käyntiin vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei UP:ssä oo yhtään hottismiestä. Kaikki tosi latteita. No Vaine oli nuorena komea mut nythän on jo vanha ryppyinen äijä. Sitten vielä kun roolihahmonsa karsea juonittelija niin ei sitä voi kuin inhota. 

Inhoat Vainetta, koska sen roolihahmo on karsea juonittelija? Meneeköhän sulla nyt puurot ja vellit sekaisin.

Inhoan? Lievää ylitulkintaa? Minusta hän ei ole enää vetovoimainen, ja kyllä, koska roolihahmo on kamala, ei kiinnosta sitäkään vähää. Mielikuvat vaikuttaa, sinuunkin, vaikka et niitä tiedosta. Tottakai silti ihmiset tajuavat reaalihahmon ja roolihahmon erot. 

Se, että hahmo on ajottain typerä ei vaikuta kyllä pätkääkään mielipiteeseeni näyttelijästä itsestään. Ja kyllä, tiedostan sen, siinä ei mielikuvat pääse vaikuttamaan, koska roolihahmo on aina roolihahmo. Se, että sinulla ne menee lievästi sekaisin ei tarkoita että kaikilla menisi.

:D Ei mulla mene roolihahmo oikean henkilöhahmon kanssa sekaisin. En tykkää Vaineesta ja sitä tunnetta kyllä buustaa hänelle iän kaiken kirjoitetut niljakkeen roolit. Ja niinhän minä jo sanoin, että minä ja muutkin ihmiset kyllä tajuavat, että roolihahmoilla ei ole mitään tekemistä siviilipersoonan kanssa. Mutta et vissiin osaa lukea. Ja ihmisen mieli ei ole mikään täysin hallittavissa oleva koneisto, siellä tapahtuu paljon tiedostamattomia prosesseja. Sä et huomaa edes murto-osaa siitä ympärillä vellovasta informaatiosta, mikä automaattisesti porautuu sun aivoihin ja muokkaa koko aivotoimintaasi. Eipä sillä, sä voit kuvitella, että sun mielikuvia ei mikään pysty muokkaamaan ilman omaa tietoisuuttasi. Turha tästä jauhaa, kun se ei edes ketjun varsinainen aihe ole.

Summa summarum: sä pidät Kai vaineesta ja mä en, ja sen pituinen se. Mitäpä tuota vatkaamaan. 

Vierailija
104/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole jaksoakaan katsonut. Ja pikaisesti laskien olen käyttänyt 735 * 0,5 h = 367,5 h johonkin muuhun, mutta en välttämättä hyödyllisempääm. Jos olisin liikkunut/urheillut/opiskellut tai edes lukenut nuo tuntimäärät niin voisin sanoa että aika olisi tullut käytettyä hyödyllisesti. Luultavasti elämäni on kulunut tuohon lähetysaikaan nettiin tai nukkumiseen. Tuleeks se just nyt telkusta?

Ei nyt vaan maanantaisin, tiistaisin ja keskiviikkoisin

Vierailija
105/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa kovasti kun uusi päivä loppuu. Toivottavasti yleltä tulisi sitten joku uusi, koko perheelle sopiva ohjelma. Mitään salkkareita en kestä katsoa.

Ei mitään lässynlää perhesarjoja. Sykkeelle mieluummin jatkokausia. 

Vierailija
106/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole jaksoakaan katsonut. Ja pikaisesti laskien olen käyttänyt 735 * 0,5 h = 367,5 h johonkin muuhun, mutta en välttämättä hyödyllisempääm. Jos olisin liikkunut/urheillut/opiskellut tai edes lukenut nuo tuntimäärät niin voisin sanoa että aika olisi tullut käytettyä hyödyllisesti. Luultavasti elämäni on kulunut tuohon lähetysaikaan nettiin tai nukkumiseen. Tuleeks se just nyt telkusta?

Yksi jakso kestää 28 minuuttia, mutta tää on ihan saivartelua.

En mä tiedä, onko toi puolen tunnin rentoutuminen teeveen ääressä huono vaihtoehto sekään. Välillä on ihan hyvä olla vaan ilman sen suurempia tavoitteita ja päämääriä. Ihan hyödyllistä se on päivän päätteeksi relatakin.

Vierailija
107/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi päivä on aivan ihana sarja. Tykästyin juuri niihin väreihin ja positiivisuuteen. Sarja on toki muuttunut matkan varrella, mutta onneksi on vielä monia alkuperäisiä hahmoja jäljellä. Uudetkin ovat ihan hyviä suurimmaksi osaksi. Iiron puhetyyli vähän ärsyttää. Samoin Reinon tossumaisuus, vaikka nyt on vähän petrannut. Lennin hahmo aika raskas myös. Teron ja Maijan lähentymistä on ollut kiva seurata. Tero on kivan ristiriitainen hahmo; toisaalta pehmeä ja tunteellinen, mutta toisaalta kivenkova ja tunteetonkin bisnesmies. Toivoisin Tuijan ja Minnan tekevän paluun vielä ennen sarjan loppua, lyhytkin riittäisi.

Vierailija
108/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso ylen ohjelmia. Olkoon vaikka kuinka realistinen, ei minun sitä tarvitse katsoa, koska oma elämäni on realistinen, enkä halua enää katsoa sitä vapaalla. Katson mieluummin vaikka millasta huuhaata enemmin kuin ylen juttuja.

Vierailija
109/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teron ja Maijan juttua on kiva seurata. Ja Teron ja Aavan kohtaukset on ihania.

Lukiolaisten säätäminen on aika puuduttavaa, luulen et Iiro on homo, tai bi, hakee isänsä hyvälsyntää,niin ei uskalla näyttää sitä. Jossain välissä niistä tulee varmaa Pyryn kans pari.

Sonjasta ja Sakests vois tulla pari. Niillä synkkaa kyl hyvin.

Otso ja Lauri on kivoja hahmoja, vaikka joskus Lauriki osaa olla ärsyttävä.

Sakusta tulee mielee vaa: Ilon kautta! Mut toiaaalta jotenki iha hauskaki hahmo.

Krista-Reino kuviota on sahattu niin kauan eestaas et siitä on mennyt mielenkiinto jo aikapäiviä sitte. Mut joo Aku on kyllä ihana, vaikka hahmonsa aikaajoin rasittava onkin.

Niklas on musta iha mielenkiintonen hahmo nykyyän(ja joo Vaine on kuuma :3), saas nähä tuleeko siitäkin loppujenlopuksi hyvis. Niklaksen ja Elinan kohtauksia on kiva seurata, koska näkee et näyttelijöillä on kemiaa. Muutoin kyllä toivoisin Elinasta ja Laurista paria.

Aino on jollai tapaa aika irrallinen hahmo nykyyä. Ei ole mitään selkeetä tarkoitusta sarjassa.

Vierailija
110/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi päivä on aivan ihana sarja. Tykästyin juuri niihin väreihin ja positiivisuuteen. Sarja on toki muuttunut matkan varrella, mutta onneksi on vielä monia alkuperäisiä hahmoja jäljellä. Uudetkin ovat ihan hyviä suurimmaksi osaksi. Iiron puhetyyli vähän ärsyttää. Samoin Reinon tossumaisuus, vaikka nyt on vähän petrannut. Lennin hahmo aika raskas myös. Teron ja Maijan lähentymistä on ollut kiva seurata. Tero on kivan ristiriitainen hahmo; toisaalta pehmeä ja tunteellinen, mutta toisaalta kivenkova ja tunteetonkin bisnesmies. Toivoisin Tuijan ja Minnan tekevän paluun vielä ennen sarjan loppua, lyhytkin riittäisi.

Myös toivoisin nuo kaksi ihanaa naista takaisin sarjaan ennen lopullisia hyvästejä!

Vierailija
111/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin siitä vanhasta Ruuskasesta. Siitä hahmosta tuli jotenkin niin rento ja mahtava vaikka kaikenmaailman vaikeuksia käynyt läpi.

Vierailija
112/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan lopettamista. Asun Tampellassa, sarjan kuvaukset rasittavia.

Vierailija
113/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi joo, Marika Ruuskanen-Kuusla sopi kyllä Terolle niin hyvin puolisoksi. Sai Terosta pehmeän puolen esille. Kyllä riipi munkin sydäntä hänen kuolemansa ja Teron lohduton yksinäisyys.

Vierailija
114/178 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan lopettamista. Asun Tampellassa, sarjan kuvaukset rasittavia.

Oih itsekkyys ja oma napa.

Ihanimmat asiat maailmassa.

Tärkein. Minä.

Vierailija
115/178 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyssairaalassa katsoin aikoinaan minä ekaa kertaa Uutta päivää. Jatkoin sitten kotona sarjan seuraamista iltasyöttöjen aikana. Ihan kiva ja ja elämänmyönteinen sarja, jossa nähdään että kaikenlaisista vaikeuksista voi selvitä. Ja suosikkihahmoni on sisukas Elina.

Vierailija
116/178 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vilma ja Jani oli ihana pari. Siinäkin renttu meinasi viedä voiton, mutta lopulta kiltti ja kunnollinen olikin paras vaihtoehto ja palasivat yhteen. 

Yök, mä inhosin noita.

Samoin. Jania näyttelevä Valtteri Lehtinen ei ole näyttelijänä tippaakaan uskottava heteron perheenisän roolissa. Huono näyttelijä, joka tuntuu näytellessään liikaa keskittyvän siihen, että näyttää omasta mielestään hyvältä.

Vierailija
117/178 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana sarja !  Ihastuin ohjelmaan heti ensi jaksosta :)  Mielenkiintoinen, hauska ja ihmisläheinen.

Kohta AINOA TV-ohjelma jossa ei näytetä seksin pyörteitä yksityiskohtaisesti. Jos ja kun seksiä onkin, ei sillä tarvitse täyttää TV-ruutua pitkällä pyörityksellä ja lähes joka jaksossa, kuten esim. Salkkareissa.

Kyllä aikuinen katsoja tajuaa vähemmälläkin "näytöllä", että lempi leiskuu, ja lapset eivät tarvitsekaan siitä

perusteellista näyttöä.

Ihailen sarjassa Ainoa, Minnaa joka ei nyt ole jaksoissa, Lauria, Otsoa, Kristaa ja Stellaa.

Toivottavasti nähdään ohjelmaa vielä loppu vuoteen asti ainakin.

Vierailija
118/178 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vilma ja Jani oli ihana pari. Siinäkin renttu meinasi viedä voiton, mutta lopulta kiltti ja kunnollinen olikin paras vaihtoehto ja palasivat yhteen. 

Yök, mä inhosin noita.

Samoin. Jania näyttelevä Valtteri Lehtinen ei ole näyttelijänä tippaakaan uskottava heteron perheenisän roolissa. Huono näyttelijä, joka tuntuu näytellessään liikaa keskittyvän siihen, että näyttää omasta mielestään hyvältä.

Mikä tämä vaatimus on että miehen pitää olla miehekäs jäykkäleukainen testosteroni möykky? Miksi ihminen ei saa olla sellainen kuin itse on, ja sitä paitsi Valtteri Lehtinen ei ole edelleenkään mikään homo.

Vierailija
119/178 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kans vaihtanut Salkkarit Up:hen. Toivoisin Laurin saavan Elinan ja heidän perustavan perheen :)

Niin minäkin toivon :)

Vierailija
120/178 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kans vaihtanut Salkkarit Up:hen. Toivoisin Laurin saavan Elinan ja heidän perustavan perheen :)

Niin minäkin toivon :) <3 Lauri sopii paremmin Haavistoon kuin (t)ekohippi Niklas.

Sanni (Elina) ja Kai (Niklas) ovat oikeasti pari. Tapasivat endimmäistä kertaa UP kuvauksissa, ihastuivat toisiinsa ja hakivat lopulta avioeron edellisistä liitoistaan ollakseen yhdessä. Niklas palasi sarjaan Sannin toiveesta, mikä yllätti UP tuotantotiimin. Siksipä luulen että Niklina/Elilas tulee olemaan pari UP loppuun asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän