UUSI PÄIVÄ - Yle aikoo lopettaa
Sain esikoiseni loppuvuodesta 2010 ja samohin aikoihi aloin seurata Ylen kakkoselta tulevaa tv-satjaa Uusi Päivä. Nyt luin, että sarja ollaan lopettamassa ja ajatukseni oli, että Voi ei!
Olen pitänyt sarjasta enemmän kuin esim Salkkareista, tapahtumat ovat realistisempia ja hahmot uskottavampia. Näyttelijöistä pidän erityisesti Niklas -hahmon Kai Vaineesta ja Lauri -hahmon Panu Mikkolasta sekä juonena heidän kilvoitteluaan Elinasta. Kuka on sinun suosikkisi UP:ssa ja jäätkö kaipaamaan sarjaa?
Kommentit (178)
Jimi Aro ihan tosi kuumis. Näin jossain rokkitanssikisoissa ja uuh, kaveri osaa jorata. Koko porukan komein.
Vanha kunnon Mirja Mäkimaa misuista kuumin. Lääkärileikkisin milloin vain, mut saa tulla tutkimaan!
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli muita juttuja enkä katsonut Up:tä vähään aikaan. Kun taas muistin sarjan, lempinäyttelijäni olikin poistunut sarjasta: Marika-tanssiopettaja.
Marika oli huippuihana, itkin oikeasti kun kuoli ja Tero jäu yksin.
Vierailija kirjoitti:
Se uus äijä on iha paras :D en muista nimeä mutta se ihme nuori tyyppi joka osti sen asunnon ja vuokraa sonjalle sitä
Titus, pokerimiljonääri, ihan mahtava hahmo, tykkään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi Reino on kuuma.
Tai häntä näyttelevä Aku Sipola joka on livessä Minka Kuustosen mies.
Joko heidän vauvansa muuten syntyi?
Kuuma? :D Ihme vässykkä se on.
Se Asko oli ihme väsykkä ja Lauri, vai onko tuo sitten tyypillisen suomalaisen miehen malli, en tiiä. Mutta Reinolla on pilkettä silmäkulmassa ja tosi vetävä hymy, aaah.
Se Akun hahmo on kyllä kieltämättä vähä sellanen hyväuskonen höntti, ei nyt kokoaikaa mut todella rasittava välillä. Mut Aku on kyllä kuuma! Se ääni ja pilke silmäkulmassa 😍
Reino hoitaa tosisärmästi monia ongelmia ja nytkin selvittää tiukkana Niklaksen rahakätköhommaa, mutta on sellainen ihmissuhdehöntti. Liikaa vietävissä, ei uskalla ilmaista omaa tahtoaan. Ei Kristakaan ole sille sopiva vaan liian päsmäri. Ja nimenomaan Aku on HOT!!
Totta! Ja se valokuvaaja Tomi on ihan samanlainen hahmo, jota naiset pyörittää mielensä ja tarpeidensa mukaan. Mut kuitenkin jotenkin suloinen ja ihana!
Onkos tähän sarjaan kirjoitettu kaikki miehet Teroa ja Niklasta lukuunottamatta hieman vässyköiksi naisten perään haikailijoiksi. Ajatusta olisi, mutta eivät oikein pääse tekojen asteelle tai joku toinen vaan vetää välistä.
Aik monta energistä ja aikaan saapaa naishahmoa vastaavasti. Mutta miksei kellään ole koiraa? Kotikatu ainut sarja, josta tulee koira, Ilona, mieleen. Oikeilla ihmisillä ja perheillä koiria kyllä olisi, etenkin isoissa maataloissa.
Koira pitäisi olla ehdottomasti ja vaikka useampikin!
Tykkään Otso Karhusta! Kai Vainesta en yhtään. Osaa kyllä näytellä kieroa hyvin, mutta ei ollut sympaattinen muutenkaan kun olen ollut avustajana UP:ssä.
Vierailija kirjoitti:
UP jää ihan kohta kesätauolle ja palaa vasta elokuussa takaisin. Sen jälkeen onkin enää muutama kuukausi lopetukseen. Harmittaa, täytyy myöntää.
Paras tauko oli kullä Noin viikon uutisilla, ensin jaksoja tuli kaksi kuukautta, sitten ne jäi tauolle. Neljän kuukauden jälkeen se palasi taas pariksi kuukaideksi tv ruutuun ja jäi taas parin kuukauden jälkeen joulutauolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi Reino on kuuma.
Tai häntä näyttelevä Aku Sipola joka on livessä Minka Kuustosen mies.
Joko heidän vauvansa muuten syntyi?
Kuuma? :D Ihme vässykkä se on.
Se Asko oli ihme väsykkä ja Lauri, vai onko tuo sitten tyypillisen suomalaisen miehen malli, en tiiä. Mutta Reinolla on pilkettä silmäkulmassa ja tosi vetävä hymy, aaah.
Se Akun hahmo on kyllä kieltämättä vähä sellanen hyväuskonen höntti, ei nyt kokoaikaa mut todella rasittava välillä. Mut Aku on kyllä kuuma! Se ääni ja pilke silmäkulmassa 😍
Reino hoitaa tosisärmästi monia ongelmia ja nytkin selvittää tiukkana Niklaksen rahakätköhommaa, mutta on sellainen ihmissuhdehöntti. Liikaa vietävissä, ei uskalla ilmaista omaa tahtoaan. Ei Kristakaan ole sille sopiva vaan liian päsmäri. Ja nimenomaan Aku on HOT!!
Totta! Ja se valokuvaaja Tomi on ihan samanlainen hahmo, jota naiset pyörittää mielensä ja tarpeidensa mukaan. Mut kuitenkin jotenkin suloinen ja ihana!
Onkos tähän sarjaan kirjoitettu kaikki miehet Teroa ja Niklasta lukuunottamatta hieman vässyköiksi naisten perään haikailijoiksi. Ajatusta olisi, mutta eivät oikein pääse tekojen asteelle tai joku toinen vaan vetää välistä.
Aik monta energistä ja aikaan saapaa naishahmoa vastaavasti. Mutta miksei kellään ole koiraa? Kotikatu ainut sarja, josta tulee koira, Ilona, mieleen. Oikeilla ihmisillä ja perheillä koiria kyllä olisi, etenkin isoissa maataloissa.
Koira pitäisi olla ehdottomasti ja vaikka useampikin!
Kotikadun Ilona oli kopsattu brittiläisestä Easenders-sarjasta, tai Een koira oli kopsattu kotikadusta. Kummankin käsikirjoitus kulki lähes identtisesti esim juoksu ja bubista karkaaminen.
Itsekin olen katsonut sarjaa alusta asti. Ei se ehkä huippu hyvä sarja ole, mutta olen niin tottunut siihen, hahmot tuntuvat tutuilta. Eniten pidän Otsosta, koska hän on hauska, kiltti ja luotettava, samoin Lauri. Tero on huvittava hahmo snobiudessaan. En ollenkaan jaksa niitä uusia nuoria Iiroa ja Pyryä, hahmoina liian neitimäisiä. Kaikki ne tanssiesitykset ja lauleskelut on tosi vaivaannuttavia, pakko laittaa volumea pienemmälle ja katsella toiseen suuntaan. Inhoan myös Niklaksen hahmoa ja toivon, ettei Elina päätyisi enää yhteen sen kanssa. Se uusi pikkutyttö, Aava / Ada tms. on sympaattinen ja hyviä kommentteja sillä.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen katsonut sarjaa alusta asti. Ei se ehkä huippu hyvä sarja ole, mutta olen niin tottunut siihen, hahmot tuntuvat tutuilta. Eniten pidän Otsosta, koska hän on hauska, kiltti ja luotettava, samoin Lauri. Tero on huvittava hahmo snobiudessaan. En ollenkaan jaksa niitä uusia nuoria Iiroa ja Pyryä, hahmoina liian neitimäisiä. Kaikki ne tanssiesitykset ja lauleskelut on tosi vaivaannuttavia, pakko laittaa volumea pienemmälle ja katsella toiseen suuntaan. Inhoan myös Niklaksen hahmoa ja toivon, ettei Elina päätyisi enää yhteen sen kanssa. Se uusi pikkutyttö, Aava / Ada tms. on sympaattinen ja hyviä kommentteja sillä.
Musta ihminen saa olla vapaasti sellainen kuin haluaa, oli sitten poika neitimäisempi tai tyttö poikamaisempi. Ei ole mitään ahtaampaa ja rasistisempaa kuin sukupuoli lokerointi. Itse tykkään esimerkiksi kokata ja sisustaa kotia, tyttöystävä taas on enemmän kiinnostunut autoista ja niiden rassailusta. Mutta Uusipäivä on ollut todella super suuremmoisen hyvä sarja, olen voinut eläää omia toteutumattomia unelmia noiden tv-sarjan nuorten kautta.
Mies 22v
Oho, taitaa olla suosittu sarja, itse en ole yhtäkään jaksoa katsonut.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa ennen kuin loppuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa ennen kuin loppuu!
Ei kannata, rupee vaan harmittaan.
Vierailija kirjoitti:
Se uus äijä on iha paras :D en muista nimeä mutta se ihme nuori tyyppi joka osti sen asunnon ja vuokraa sonjalle sitä
toi on hyvä käänne, toivottavasti äijä tekee jotain tosi repäisevää. Meno alkanut mennä liian vakavaksi ja totiseksi, pelkkää ihmissuhdepuintia nuortenkin talossa enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta ihminen saa olla vapaasti sellainen kuin haluaa, oli sitten poika neitimäisempi tai tyttö poikamaisempi. Ei ole mitään ahtaampaa ja rasistisempaa kuin sukupuoli lokerointi. Itse tykkään esimerkiksi kokata ja sisustaa kotia, tyttöystävä taas on enemmän kiinnostunut autoista ja niiden rassailusta. Mutta Uusipäivä on ollut todella super suuremmoisen hyvä sarja, olen voinut eläää omia toteutumattomia unelmia noiden tv-sarjan nuorten kautta.
Mies 22v
Täysin totta!
Tykkään UP:sta juuri sen takia kun siinä on niin paljon erilaisia tyyppejä. Jokainen saa olla sellainen kuin on. Ei tosiaan ole pojalle tai tytölle vain yhtä mallia, jollainen pitäisi olla. Eläköön vapaus olla erilainen!
Hetken aikaa luulin otsikon perusteella, että Yle aikoo lopettaa itsensä. Ehdin jo ilahtua hetkeksi.
En ole jaksoakaan katsonut. Ja pikaisesti laskien olen käyttänyt 735 * 0,5 h = 367,5 h johonkin muuhun, mutta en välttämättä hyödyllisempääm. Jos olisin liikkunut/urheillut/opiskellut tai edes lukenut nuo tuntimäärät niin voisin sanoa että aika olisi tullut käytettyä hyödyllisesti. Luultavasti elämäni on kulunut tuohon lähetysaikaan nettiin tai nukkumiseen. Tuleeks se just nyt telkusta?
Kyllä mun suosikki oli se Ruuskasen Aleksi, hän oli mun mielestä aika hottis.