Miksei ihmiset ota osaa muihin kansalaisaloitteisiin riittävästi?
Aktiivimalli on syystäkin kerännyt ääniä, mutta miksi muut kansalaisaloitteet jäävät vähäpätöisiksi?
Mistä asiasta itse tekisit kansalaisaloitteen tai mikä asia olisi mielestäsi tärkeä huomiota saavana kansalaisaloitteena?
Kommentit (13)
Koska osa kansalaisaloitteista on ihan naurettavia. Selasin sitä listaa taannoin ja siellä ei montaa allekirjoitettavaa ollut, ei edes "läpällä".
Koulukiusaamisen kriminalisoiminen. Sakot alle 15-vuotiaan vanhemmille ja 15-vuotiaille ja yli sakot sekä koulun vaihtaminen.
Mikromuovin kieltäminen kosmetiikasta. Aktiivimalli sai paljon allekirj sillä herätti tunteita. Monetkaan aloitteet eivät herätä valtaosassa ihmisiä yhtä räikeätä tunneskaalaa.
Ihmiset eivät olleet kiinnostuneita edes pohjavesioikeuksista... Ihmiset eivät todellakaan tajua eivätkä välitä, koska he luulevat, etteivät asiat koske heitä..
Tosi hyviä on nytkin:
Työttömien sivutoimista opiskeluoikeutta laajennettava
Irti käytöstä riippumattomista sähkön siirron perus- ja tehomaksuista!
Vierailija kirjoitti:
Pakkoruotsi vapaaehtoiseksi. Se on muinaisjäänne.
Tästä oli jo aloite, joka päätyi eduskunnan käsiteltäväksi, mutta hylättiin siellä. Laittaisin uutta putkeen, niin kauan että menee läpi.
Ainoa minkä voisin allekirjoittaa, olisi aloite kansalaisaloitejärjestelmän lopettamiseksi.
Valtaosa noista aloitteista on niin surkeita pohjatöiden osalta, että huh huh.
Tyyliin:
Mä haluun et kaupas saa kaljaa iltasi ku oon joskus töissä ni Emmä kerkee ku. Siks. Jaa ja tykkää!
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalirikosten koventaminen.
Katso vähän mitä kirjoitat...
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalirikosten koventaminen.
Tuomioiden varmaan.
Minulle tulee mieleen ainakin kansalaisaloite Suomen Nato-jäsenyyden hakemista. Suomi on normaali länsimaa ja suurin osa nykyisistä EU-maista on jo Naton jäsenmaita, ja Pohjoismaista Norja, Tanska ja Islanti ovat kyseisen järjestön perustajajäseniä.