Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla karma on kostanut entisille koulukiusaajillenne?

Vierailija
14.03.2018 |

Itse olen törmännyt nyt kolmekymppisenä kolmeen vanhaan koulukiusaajaani.

Yksi on kolmen lapsen yh, kaikki lapset eri miehille. Rasvamaksa oli jo alle kolmekymppisenä
Toinen on lihonut yli 100-kiloiseksi ja olen kuullut että luottotiedot menneet
Kolmas huumekierteessä ja isomman summan velkaa pikavippifirmoille + jollekin moottoripyöräkerholle

Minulla, entisellä vainotulla ja kiusatulla, menee hyvin. On nätti asunto, ihana avomies ja hyvä työpaikka.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yksi niistä haki työpaikkaa josta päätti eräs lähisukulaiseni. Kerroin tälle sukulaiselle tästä tyypistä eikä saanut paikkaa, hah![/quote]

Ja näin se hyvävelijärjestelmä toimii.

Itse olen onnekseni säästynyt pahemmalta kiusaamiselta, mutta ymmärrän miltä se tuntuu. Olen sitä läheltä nähnyt ja harmittaa, kun en uskaltanut puuttua siihen.

Vierailija
62/62 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa näistä kommenteista lienee sadistisia päiväunia. Ymmärrettävää sekin. Mutta eikö noista karuista kohtaloista tule mieleen, että se lapsuuden aikainen kiusaaminen oli varmasti monelle hätähuutoa tai oire vakavista ongelmista? Jos kiusaajalla ei ole aikuisena elämänhallintaa, miten hänellä olisi voinut olla sitä lapsena? Vika on aikuisten, jotka eivät olleet paikalla tukemassa ja kasvattamassa molempia osapuolia. Myös kiusaava lapsi tarvitsee apua, ei vain kiusattu, eikä ole laajemmin ajateltuna mikään hyvä asia, että kiusaajat eivät saa apua vaan pahimmillaan suistuvat raiteilta. Mitä useampi sortuu, sitä kalliimmaksi se meille kaikille tulee.

Tässä on toki perää. Itse olen päässyt siinä mielessä eteenpäin, että kostofantasioiden hautomisen sijaan olen siirtynyt miettimään kiusaajien käytöksen syitä ja motivaatiota. Olen tullut siihen tulokseen, että ainakin osalla kiusaajistani oli itsellään ongelmia, joita he sitten oireilivat kiusaamalla: yhden isä oli kuollut, yksi oli ollut itse kiusattu nuorempana jne. On siis mahdollista, että he olivat ns. kompensoivia kiusaajia (vs. puhtaan sadistiset kiusaajat). 

Vaikka olen päässyt tälle tasolle, silti saamani kohtelu tuntuu epäreilulta ja väärältä. Vielä epäreilummalta tuntuu se, että yksikään aikuinen ei huomannut mitään eikä puuttunut asiaan. En tiedä, mikä on seuraava vaihe tämän asian käsittelyssä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä