Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummi haluaa tavata lastenlasta vain kahden kesken?!

Vierailija
14.03.2018 |

Mielipiteitä? Keskustelimme taas asiasta miehen kanssa, kun mummi oli pyytänyt lasta kylään.

Lapsi on 1v5kk, mummi on tavannut häntä 5-6 kertaa koko aikana. Välimatka ei ole ongelma. Emme tiedä, mikä oikein on. Aina tavatessa ihastelee ja höpöttää että milloin lapsi tulee mummille hoitoon...

Minusta on tosi epäilyttävää, miksi koko ajan kyselee mieheltäni lasta heille hoitoon, eikä kuitenkaan halua häntä tavata meillä tuon useammin/niin että tulisimme koko porukka kylään! Eihän lapsia mummiaan edes tunne.

Isäni hoitaa ja näkee lasta 2-3krt viikossa, he ovat tosi läheisiä. Ukki tuo myös leluja, huolehtii valmiiksi vaippoja yms ruokaa ukkilaan ja vie lasta kirjastoon yms. Anoppi oli nyt (taas) suutahtanut, että kyllä hänkin hoitaisi, mutta minä en kuulemma anna.

Ollaanko me nyt outoja, kun emme anna lasta mummille? Haluaisin että mummi näkisi häntä muutenkin useammin, mutta melkein aina vain se käy että lapsi tulee mummolaan (yksin) ja vanhemmat vain vie ja hakee... Mikä tuossa pyynnöstä on ideana??

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tietää, mutta voi olla vallanhalua tehdä asiat "omalla tyylillään" tai sitten kokee jotain ongelmaa teidän keskinäisissä väleissä. Jos kiinnostus on aitoa lasta kohtaan, silloin näkee myös vaivaa suhteen rakentamisessa ja osaa katsoa asioita myös lapsen kannalta.

Vierailija
2/43 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mummi voi haluta kaiken,aista, mutta en minäkään tuohon lähtisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei tykkää teistä, vain lapsestanne.

Mulla on päinvastainen ongelma. Saan hoitaa lasta paljon, mutta muuten ei ehditä tavatakaan, kun toisilla kiire työelämässä. Ja meillä välimatkakin pitkä. Olisi kiva joskus tavata ihan porukallakin, eikä aina vaan minä ja lapsi.

Vierailija
4/43 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama juttu. Miehelle jatkuvasti vongutaan, että pitäisi lapsi antaa hoitoon, mutta ei tunnu olevan mitään mielenkiintoa tulla katsomaan lasta. Meiläkään välimatka tms eivät ole se ongelma, vaan jotain siellä korvien välissä.

Vierailija
5/43 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi haluaa päästä hoitamaan ”omalla tavallaan”, taustalla joku kontrollintarve. Lapsilähtöistä tuo ei missään nimessä ole, vaan enemmänkin kertoo siitä ettei anna lapselle arvoa omana itsenään, vaan ainoastaan jonakin jolla tyydytetään omia tarpeita.

En suostuisi.

Vierailija
6/43 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yhtäkään lasta antanut noin pienenä hoitoon sellaiselle, jota ei voitaisi tavata ennen "hoitokeikkaa" viikottain. Ihan lapsen vuoksi, että hän ymmärtää mitä tapahtuu, voidaan valmentaa että sitten "Pirkko-tädille" tänään pariksi tunniksi ja niin edelleen.

Mistä päästäänkin siihen, etten antaisi lasta hoitoon, jos häntä ei haluta tavata meidän vanhempien seurassa ylipäätään. Tai sellaisillekaan en anna lasta hoitoon, joihin en luota sataprosenttisesti.

Tunteenne ja ajatuksenne ovat ihan ymmärrettäviä. Lapsi on alle kaksivuotias, ei viisivuotias. Ette ole outoja. Pitäkää siis päänne ja muistakaa, että mummon loukkaantuminen ei ole teidän vastuulla, vaan hänen omalla vastuullaan.

Vierailija
7/43 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Mummi on ihan fiksu,koulutettu ihminen joten on hämmentävää ettei yhtään osaa ajatella asiaa lapsen näkökulmasta. Hoitoon kinuaminen alkoi kun vauva oli 1kk ja on jatkunut säännöllisesti siitä asti. Yökylään pitäisi saada ja kun vauva täyttää 1v.olisi jo korkea aika saada vauvaa pidemmäksi aikaa kuin yhdeksi yöksi hoitoon. En halua antaa hoitoon,jos ei mitään ehdotonta hoidon tarvetta ole.

Vierailija
8/43 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa päiväkotiin käydään ensin äidin ja/tai isän kanssa tutustumassa, että lapsi näkee kuinka äiti ja isikin juttelee tolle tyypille, kaipa se on sit mukava ja aloitellaan pienellä tutustumiskäynnillä ennen varsinaisen hoidon alkua. Mutta mummojen pitäisi tosta vain saada aina sanella miten he haluavat lastenlasta tavata. Olen ihan varma, että nämä mummot ovat niitä joiden kanssa lapsi ei olisi turvassa. Koska jos kyseessä olisi aito kiinnostus ja lapsesta välittäminen, häntä ja perhettään tapaisi vaikka vartin bussipysäkillä joka päivä, jos se olisi ainoa paikka missä viikon aikana lasta kerkeäisi nähdä.

Vierailija
9/43 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea tietää, mutta voi olla vallanhalua tehdä asiat "omalla tyylillään" tai sitten kokee jotain ongelmaa teidän keskinäisissä väleissä. Jos kiinnostus on aitoa lasta kohtaan, silloin näkee myös vaivaa suhteen rakentamisessa ja osaa katsoa asioita myös lapsen kannalta.

Meillä ei ole ollut riitaa tai muuta, mummia ei tosin näy kuin harvoin mutta keitetään kahvit aina kun tulee ja jutellaan. Miehen kanssa puhuu enemmän.

Ei minusta tarvitse tykätä 😊 mutta kun lapsi on noin pieni, äiti vähän niinkuin tulee mukana siinä sivussa, kun vieras tapaa lasta.

Voi olla ettei kovasti tykkää minusta, mutta tärkeintä olisi että tulisi lapsen kanssa leikkimään ja häntä tervehtimään. Minä voin vaikka laittaa pyykkejä. En käsitä, miksi lapsi pitää varta vasten viedä eri taloon kuin missä äiti on. 😔

Ap

Vierailija
10/43 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma. Mummi on ihan fiksu,koulutettu ihminen joten on hämmentävää ettei yhtään osaa ajatella asiaa lapsen näkökulmasta. Hoitoon kinuaminen alkoi kun vauva oli 1kk ja on jatkunut säännöllisesti siitä asti. Yökylään pitäisi saada ja kun vauva täyttää 1v.olisi jo korkea aika saada vauvaa pidemmäksi aikaa kuin yhdeksi yöksi hoitoon. En halua antaa hoitoon,jos ei mitään ehdotonta hoidon tarvetta ole.

Meilläkään ei ole hoidon tarvetta mummolaan, ainoastaan mummin tarve nähdä lastaan.

Lapsi on käynyt mummolassa kerran viime toukokuussa. Ihan vieras paikka siis.

Vierailija
11/43 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin miehen suku haluais meidän 2kk vauvaa hoitoon. Taustalla vaan se etten mä osaa hoitaa ja siellä sais edes lapsi raukka vettä ja vauva sais maata sängyssään koskematta ettei niskat mee huonoks. Ihmettelevät kun ei miniä anna :D

Vierailija
12/43 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin miehen suku haluais meidän 2kk vauvaa hoitoon. Taustalla vaan se etten mä osaa hoitaa ja siellä sais edes lapsi raukka vettä ja vauva sais maata sängyssään koskematta ettei niskat mee huonoks. Ihmettelevät kun ei miniä anna :D

Voi ei! Nyt kyllä repesin, anteeksi 😂 Saisi maata sängyssä koskematta..! Mulla oli oma lapsi ekat 2,5kk sylissä ihan koko ajan. Kuinkahan huonoksi se oikein on mennyt??

Ap

Vierailija
13/43 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei! Nyt kyllä repesin, anteeksi 😂 Saisi maata sängyssä koskematta..! Mulla oli oma lapsi ekat 2,5kk sylissä ihan koko ajan. Kuinkahan huonoksi se oikein on mennyt??

Ap

Kyllä meilläkin tää lapsi on lähes aina sylissä ja nukkunu melkeen koko ikänsä mun vieressäkin! Miehen eräs isoäitikun lähentelee jo kolmea numeroa niin lasten kasvatus on tietysti ollut aika erilaista silloin. En nyt kuitenkaan ihan usko että niitä on sillonkaan pumpuliin kääritty.

Vierailija
14/43 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sulle on ok, että sinun oma isä hoitaa lasta, mutta et halua, että anoppisi hoitaa lasta? Eiköhän se, miksi mummi haluaa nähdä lasta itsekseen ilman sinua johdu tuosta. Sinulla ja anopilla on jotakin kitkaa ja hän tietää, että se tulee myös lapsen aikana esille. 

Vierailija
15/43 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että mummi haluaa päästä rauhassa tutustumaan lapsenlapseensa ja kokee, ettei se onnistu, jos on muita ihmisiä ja hälinää ympärillä. Jos mummin käyttäytymisessä ei muuten ole vikaa, niin ei tuo kovin epäilyttävältä vaikuta minusta.

Minulla ei ole kokemusta tuon tyyppisestä tilanteesta ollenkaan, mutta tällaisia ajatuksia tuli aloitusviestin perusteella.

Vierailija
16/43 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hyvä lastenhoitaja lähestyy lasta lapsen tarpeista käsin, eikä omista tarpeistaan. Kuulostaa siltä, että teidän mummolla ei tämä ehto täyty.

Jos asiasta olisi jo jankattu tovi, niin sitten vain seuraavalla hoitomarttyroinnilla ilmoittaisin, että meidän lapsi menee vasta isompana sellaisille hoitoon, jota tavataan harvemmin. Ja en määrittelisi, kuinka isona. Jatkettaisiin sinnikkäästi kuitenkin kylään kutsumista ja tapaamista, jos muuta ikävää käytöstä ei aiheeseen liittyisi.

Sitten kun lapsi olisi niin iso, että uskaltaisin päästää, niin kysyisin lapselta itseltään haluaako mennä. Jos tarvetta hoidolle ei ole, ja hoitaja on vähän vieraampi lapsen näkökulmasta, niin jääkööt lapsen päätettäväksi. Voi olla että menisi tai ei menisi, mutta mielensä saisi toki myöhemmin muuttaa. Jos siis siinäkään vaiheessa en näkisi mummossa muuta moitteen sijaa hoitajana.

Vierailija
17/43 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sulle on ok, että sinun oma isä hoitaa lasta, mutta et halua, että anoppisi hoitaa lasta? Eiköhän se, miksi mummi haluaa nähdä lasta itsekseen ilman sinua johdu tuosta. Sinulla ja anopilla on jotakin kitkaa ja hän tietää, että se tulee myös lapsen aikana esille. 

Ei lastenhoidossa ole kyse siitä, että lasta jotenkin "jaettaisiin" hoitoon muita miellyttääkseen. Toisten lasta hoidetaan auttaakseen vanhempia, ja vanhemmat ottavat avun luonnollisesti lapselle tutuimman ihmisen. Näin se oli minun lapsuudessani, kun itse sain lapsen 80-luvulla ja toivottavasti nykypäivänä. Eihän se lapsi herran tähden mikään "palkinto" ole, jota jaellaan sukulaisten hoidettavaksi miettimättä yhtään miltä se lapsesta tuntuu jäädä itselleen vieraan ihmisen hoitoon.

Jos ap:n isä käy useammin kylässä kuin ap:n anoppi, niin sitten tietysti(!) ap:n isä hoitaa lasta. Tämä on aivan luonnollista ja lapselle paras vaihtoehto. Miksi lapsen pitäisi kärsiä siitä, että ap:n anoppi ei halua tavata ap:ta ja silti haluaa hoitaa lasta? Koska kyllä lapsi siitä kärsii, jos hän joutuu käytännössä vieraan ihmisen hoitoon ilman vanhempiaan. Tuskin traumatisoituu, mutta miksi lapsen pitäisi joutua kokemaan ahdistusta ja surua, jos hoidolle ei edes tarvetta?

Vierailija
18/43 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi taitaa olla kateellinen, kun vaari saa hoitaa, mutta hän ei. Aloituksessa oli tähän ihan järkevät perustelu, miksi näin.

Vierailija
19/43 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on tietysti myös miehen äiti. Ehkä hän on huolissaan poikansa parisuhteesta, ja ajattelee antavansa pariskunnalle kahdenkeskistä aikaa ottamalla vauvaa hoitoon...

Anoppi ei välttättä sillä lailla auta perhettä perheytymään, siis isää kasvamaan isän rooliin suhteessa lapseen. Mutta tuskin hän mitään pahaa tarkoittaa.

Vierailija
20/43 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen että on normaalia että vauva tai pieni lapsi stressaantuu ja ikävöi vanhempiaan ollessaan hoidossa muualla. Vaikka hoitaja olisi hyvä,fiksu ja rakastava niin ei se hoitaja silti ole sama asia kuin omat vanhemmat. Jos vanhemmat ei koe tarvetta hoidolle,miksi turhaan stressata vauvaa tai lasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi