Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein olet kuullut jonkun saavan haukkuja ulkonäöstään tuntemattomalta ihmiseltä?

Vierailija
13.03.2018 |

Tällä palstalla kirjoittaa joskus näitä ihmisiä, jotka kertovat olevansa rumia ja saavansa siitä haukkuja julkisilla paikoilla tuntemattomilta ihmisiltä. Uskon, että he puhuvat totta. Minua kuitenkin ihmetyttää, miksi en ole koskaan itse ollut todistamassa tällaista, jos kerran tapahtumapaikat ovat ihan tavallisia julkisia paikkoja, joissa liikkuu paljon ihmisiä.

Tekevätkö nämä haukkujat sen tarkoituksella niin vaivihkaa, etteivät ympärillä olevat ihmiset huomaisi, vai olenko vain sattumalta välttynyt joutumasta kuulemaan tällaista? Miten te muut, oletteko huomanneet tällaista ja jos olette, kuinka usein? Oletteko puuttuneet asiaan? Itse varmaan ärhäkkänä tyttönä mainitsisin jotakin haukkujan henkisistä ominaisuuksista, jos tilaisuus tulisi.

Totta kai myös haukuttavana olevien ja haukkujien kommentit aiheesta kiinnostavat. Haukuttavat: kuinka usein, minkälaisissa tilanteissa teitä haukutaan? Haukkujat: mikä siinä on, että pitää noin alas vajota? Yritättekö tehdä sen salassa, koska itseännekin hävettää oma kehitysvammaisuutenne?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumana henkilönä olen saanut kuulla haukkuja ihan arkisissa tilanteissa. Itsekseni kadulla kävellessä, julkisissa kulkuneuvoissa, ruokakaupassa, baarissa... Aina täysin tuntemattomilta ja provosoimatta. Tämän takia en enää juuri käy enää ulkona jollei ole aivan pakko.

Halventavat kommentit annetaan usein siten, etteivät ympärillä olijat niitä kuule. Joskus kyllä on osunut kohdalle tilanteita, jotka ovat kiinnittäneet ulkopuolistenkin huomion, mutta mitään näkyvää reaktiota tai väliintuloa ei näistä ole seurannut. Kieltämättä tällainen välinpitämättömyys vähän ihmetyttää. Toisaalta se on kuitenkin ymmärrettävää, menenhän itsekin usein näissä tilanteissa uhrina lukkoon, ikään kuin jäädyn enkä saa äimistykseltäni puolustettua itseäni vaikka haluaisin.

Vierailija
2/24 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkujista 99 % lienee mielenterveysongelmaisia juoppoja. En itse ole koskaan törmännyt. Useimmilla ihmisillä on käytöstavat kuitenkin sen verran hallussa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne haukkujat on joko teinipissiksiä tai näitä mopojonneja, molempia ihmistyyppejä yhdistää hyvin matala IQ

Vierailija
4/24 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumana henkilönä olen saanut kuulla haukkuja ihan arkisissa tilanteissa. Itsekseni kadulla kävellessä, julkisissa kulkuneuvoissa, ruokakaupassa, baarissa... Aina täysin tuntemattomilta ja provosoimatta. Tämän takia en enää juuri käy enää ulkona jollei ole aivan pakko.

Halventavat kommentit annetaan usein siten, etteivät ympärillä olijat niitä kuule. Joskus kyllä on osunut kohdalle tilanteita, jotka ovat kiinnittäneet ulkopuolistenkin huomion, mutta mitään näkyvää reaktiota tai väliintuloa ei näistä ole seurannut. Kieltämättä tällainen välinpitämättömyys vähän ihmetyttää. Toisaalta se on kuitenkin ymmärrettävää, menenhän itsekin usein näissä tilanteissa uhrina lukkoon, ikään kuin jäädyn enkä saa äimistykseltäni puolustettua itseäni vaikka haluaisin.

Miten sinua on haukuttu?

Vierailija
5/24 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nyt kommentoijat 3 ja 4 yrittävät etäännyttää itsensä näistä tilanteista kuvittelemalla, että vain juopot tai pissikset haukkuvat toisia. Ihan he ovat tavallisia, esim. puku ja kravatti päällä kulkevia, ja sillä hetkellä raittiina olevia ihmisiä. Kaikenlaiset ja näköiset saattavat yllättäen tulla sanomaan "olet ruma".

Onneksi minulla on mennyt muutama vuosi siitä, kun viimeeksi sain haukut.

Vierailija
6/24 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa, minua ei ole kukaan vissiin suoraan päin naamaa koskaan haukkunut, korjaan eräs mies sanoi kerran todella pahasti harrastuksessa. Mutta epäsuoraa sellaista lievää piruilua ulkonäöstä on tullut. siitä on jäänyt komplekseja, mutten enää näin vanhana jaksa niitä muistella. Olen tyytyväinen moneen itseeni, jossain myös ulkonäkööni, lisäksi, ihminen ja vetovoima on niin paljon muutakin kuin kauniit kasvot. saan joka päivä huomiota ja pitkiä kiinnostuneita katseita ihmisiltä, joten mitäs tässä. en tiedä, ehkä katsovat hyvällä ehkä pahalla, sitähän ei voi koskaan tietää. mutta onko sillä lopulta edes niin väliä?

Vierailija
7/24 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin nyt kommentoijat 3 ja 4 yrittävät etäännyttää itsensä näistä tilanteista kuvittelemalla, että vain juopot tai pissikset haukkuvat toisia. Ihan he ovat tavallisia, esim. puku ja kravatti päällä kulkevia, ja sillä hetkellä raittiina olevia ihmisiä. Kaikenlaiset ja näköiset saattavat yllättäen tulla sanomaan "olet ruma".

Jotenkin on vain tosi vaikea käsittää, että ihan normaalit ihmiset tekisivät mitään tuollaista.

Vierailija
8/24 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäön negatiivista kommentointia päin naamaa en ole todistanut koskaan.

Ulkonäön arvostelua harjoittaa varmasti jokainen joskus.

Vierailija
9/24 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan päin naamaa, mutta selän takana haukkumista kylläkin.

Vierailija
10/24 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri harrastaa tätä. En voi ymmärtää.

Vierailija
11/24 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaisella alalla olen todistanut usein selän takana haukkumista.

Teinien kohdalla olen todistanut suoraan päin naamaa haukkumista.

Vierailija
12/24 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Ihan he ovat tavallisia, esim. puku ja kravatti päällä kulkevia, ja sillä hetkellä raittiina olevia ihmisiä. Kaikenlaiset ja näköiset saattavat yllättäen tulla sanomaan "olet ruma".

tapahtuuko tällästä oikeessi suomessa?

Vierailija
13/24 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin on vain tosi vaikea käsittää, että ihan normaalit ihmiset tekisivät mitään tuollaista.

Niinhän se on vaikeaa, ja siksi niissä tilanteissa yleensä jäätyy puhumattomaksi (kuten joku jo mainitsi).

Kuka sitten taas on "normaali" onkin jo toinen asia.

Vierailija
14/24 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa kuin ap. Minulle ei kukaan ole koskaan sanonut mitään ikävää kommenttia enkä ole kuullut että kenellekään toiselle sanottaisiin. Aina sitä joka paikassa toitotetaan, että kadulla huudellaan, mutta minusta se kuulostaa aivan käsittämättömältä, että joku niin todella tekisi!

Vierailija
15/24 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä todistanut moista.

Olin myös itse aiemmin sairaalloisen lihava, enkä ikinä kuullut että kukaan olisi ulkomuodostani mitään negatiivista sanonut, saati tullut kommentoimaan päin naamaa. Todennäköisesti ihmiset kauhistelivat lihavuuttani vaan selän takana ja sehän ei muhun vaikuta.

Vierailija
16/24 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt jokusen kerran näin, mutta enimmäkseen lapsena/nuorena aikuisena.

Kommentit olivat tyyliä "Hyi vittu, että oot ruma" ja "Miks tolla neliöperseellä edes on farkut"

Nyt kolmekymppisenä ei ole enää kommentteja kuulunut ja vaatteista saanut joskus jopa kehuja tuntemattomilta.

Vierailija
17/24 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on, että pahimpia ovat keski-ikäiset miehet, sitten nuoret miehet (jos ovat porukassa, yksin eivät uskalla) ja sitten vanhat miehet. Uskon, että miehiä yksinkertaisesti loukkaa henkilökohtaisesti, jos heidän näköpiiriinsä osuu ruma nainen ja siitä sitten kumpuaa reaktiot.

Itse kehotan kaikkia julkisilla paikoilla häirityksi tulevia soittamaan paikalle poliisin. Kannattaa lähteä häiritsijän perään, jotta poliisi saa hänet sitten kiinni ja häiritsijä joutuu teostaan vastuuseen.

Vierailija
18/24 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sellainen hämmentävä kokemus, että jouduin hankkimaan uudet silmälasit Latviasta.

Illalla myöhään napsahti lasit keskeltä poikki ja aamulla aikaisin oli lähtö Riikaan.

Ostin sieltä siis halvimmat mahdolliset, ettei mene lomabudjetti sekaisin. Ei ihan tyylikkäimmät, mutta ei minusta rumatkaan.

Loman jälkeen menin töihin nämä lasit päässä ja eräs asiakas kommentoi, että onpa kamalat silmälasit.

Puku päällä, kravatti kaulassa, nuorehko mies.

Tästä on jo aikaa. Silloin reppureissattiin minibudjeteilla ilman nettiä.

Vierailija
19/24 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kaveri harrastaa tätä. En voi ymmärtää.

Siis sinun kuultesi haukkuu ihmisiä vaikkapa kaupungilla kävellessänne? Miksi et huomauta hänelle asiasta?

Vierailija
20/24 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt samaa kuin ap. Minulle ei kukaan ole koskaan sanonut mitään ikävää kommenttia enkä ole kuullut että kenellekään toiselle sanottaisiin. Aina sitä joka paikassa toitotetaan, että kadulla huudellaan, mutta minusta se kuulostaa aivan käsittämättömältä, että joku niin todella tekisi!

Sama! En tajua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän